[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

nederland haantje de voorste of fabeltje


koobsj

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Dit is nu mijn vierde topic en denk ik eentje die de discussie weer aardig kan doen oplaaien. Ik heb mij jongsleden in laten schrijven bij een detacherings bureau voor transport en logistiek. Tijdens het inschrijven worden er allerlei dingen gevraagd die je wel of niet wil. Schets mij de verbazing of ik wel samen met een andere chauffeur wel op het buitenland wil rijden. Ik met mijn nuchtere verstand zeg direkt van, "mooi, maar ik heb het ccv-b nog niet" De persoon reageert met van oooooohhhh dat is niet erg, want het ccv-b is alleen voor nederland. Als je bij maastricht de grens over gaat kun je wisselen van plek. Ik zelf heb hier aardig mij twijfels over. Wie kan mij hier eens duidelijkheid over geven, en waarom moeten we dan in vredesnaam het ccv-b halen als dit in het buiteland al niet nodig is. Is dit weer eens typisch nederlands???????????????

jasper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen ik het "grote spul"haalde zat er een jongen bij mij op cursus die al jaren op het buitenland reed zonder chauffeursdiploma hij vloog door heel Europa maar de baas wou dat ie de wagen ook 1 keer in de maand naar de zaak kon brengen i.p.v bij de grens te moeten overstappen in een personenauto

Dit is een waar gebeurd verhaal al is is het al jaren geleden overigens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik met mijn nuchtere verstand zeg direkt van, "mooi, maar ik heb het ccv-b nog niet" De persoon reageert met van oooooohhhh dat is niet erg, want het ccv-b is alleen voor nederland. Als je bij maastricht de grens over gaat kun je wisselen van plek.

Bovendien mag je best je vraagtekens dan zetten bij dat bureau.

Als men willens en wetens bereid is de wet te overtreden om toch maar iemand "aan de slag te krijgen" (lees geld aan iemand te kunnen verdienen) dan zullen er ook nog wel wat andere zaakjes regelmatig voorvallen...

bedenk die zelf maar.

Ik ben van mening dat een werkgever (want dat is een uitzendbureau/detcacheringsbedrijf toch?) zich ook gewoon aan de regeltjes dient te houden!

Misschien kan/wil die TT-man hier ook even op reageren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily
Ho gaan jullie niet wat te ver

wand er zijn er hier nog allwat die zonder ccv-b rondrijden

Zij die voor 1957 geboren zijn hebben dispatie gehad

en hoeven dus geen chauffeursdiploma te hebben of te halen

veders zijn er ook nog wel wat te vinden in het eigenvervoer

zijn er vele die daar met dispastie rond rijden.

wilswaar moeten zij zich aan een voor geschreven roete houden

maar toch ze zijn er.

Koos is 36 zoals hij schrijft in zijn voorstelberichtje dus hij MOET wel een CCV-B hebben.

Inderdaad hebben Eigen Vervoer dispensatie voor het hebben van het CCV-B maar als ik zo hoor dat het om dubbelbemande ritten gaat, gaat het denk ik toch gewoon om beroepsgoederenvervoer.

Persoonlijk vind ik het een vreemde gang van zaken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tegenwoordig kan je zelfs je c praktijk examen nog eens niet meer halen als je je benodigde papieren voor je ccv-b niet hebt.

Dat is niet waar, je kunt zonder CCV je rijbewijs C nog steeds halen (alleen theorie verkeer nodig).

99% van de tijd haalt iemand het natuurlijk wel om beroepsmatig het rijbewijs te gaan gebruiken :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily

Even wat anders: toen ik bij Stad Alkmaar solliciteerde had ik nog NOOIT distributiewerk gedaan en ik kende heg nog steg in Noord-Holland. Toch hebben ze me aangenomen en ze hebben echt wel 3 maanden leergeld betaald want of ik had ruzie met mijn lading of ik was weer eens verdwaald zo midden in de nacht. Inmiddels loopt het trouwens uitstekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:confused: ik moest bij mijn eamen alle 3 de uitslag formulieren meenemen dat ik geslaagd was anders geen examen:confused:

of is dit ook weer iets wat door dat vtl geregeld is?

bij mijn weten moet je inderdaad alle 3 hebben om op examen te kunnen gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heb net ff in me oproep gekeken maar heb alle 3 de uitslagen en verklaring van geschiktheid nodig anders geen examen?

Je hebt gelijk.

Het is wel zo dat voor het CCV de delen techniek en adminstratie wat pittiger zijn.

Verkeer is voor beiden gelijk qua moeilijkheid, dus zonder of met CCV.

Zie:

http://beroepschauffeur.cbr.nl/index.asp?pageid=96

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden