Spring naar bijdragen

Soonius Waddinxveen


Chevy Marvin

Recommended Posts

  • Forumlid
Kiwi's, appels, peren, lichies, kan je tussen 0 en 5 graden vervoeren.

7 graden is wel wat aan de koude kant voor mix pallets, ik koel altijd rond de 9 a 10. Zomer en winter, 9 graden is in de zomer net zo koud als in de winter.

Ik ken Hage in zoverre dat ik er vrijwel als laatste heen ging, rond 5 uur, stond het klaar nam ik het mee, zo niet tot morgen. Raar, maar na een week of 3 was het altijd klaar. Hoefde ik geen grote bek voor te geven niks. Afspraak is 5 uur, zo niet rijden we weg. Hage had afspraak met klant dat de zelfde nacht geleverd zou worden, dus wie heeft er een probleem ?? Maar met alle respect Doornekamp, denkt dat in het werk van de Kruidenier en Soonius nog wel aardig wat verschil zit. Jou werkgever zal best in ze contracten hebben staan, dat bij kleine partijen een temeratuur van een X aantal graden word toegepast. En over die meloenen, ja temeratuur was inderdaad niet hoog, maar als de LAADtemeratuur bv 13 graden is, en na 6 uur is de LOStemperatuur 7 graden en is je vracht naar de klote, wil ik wel is weten wat voor koeler je der op hebt.

Een iets te zware thermo king voor een cityoplegger, de koeler blaasde ook dwars door de pallets heen die tegen de kop stonden en daar konden ze niet tegen, de rest was niets mee alleen die watermeloenen waren gebarsten, was een aardige plas in de bak en dat op mijn derde werkdag.

Mijn baas wilde dat ik koelde op 7 graden, ik zelf vond het ook te koud maarja als hij het wil doen we dat.

De koeler deed in ieder geval zijn best, maar ik had wel het idee dat die wat kouder koelde als dat de temp stond ook al was met meten de temp goed, en dat voor een oud dingetje, mijn colega had een andere merk met start/stop systeem en die was minder koud.

Moet wel zeggen dat mijn oplegger een oude vleesoplegger was geweest, dat verklaart misschien ook de zwaardere koeler, bij thermo king zeiden ze wel, dit is 1 van de beste die er waren en dat klopt ook wel, hij deed het altijd.

En Hage had ik ook nooit problemen, werd ook regelmatig met de heftruck aan de zijkant geladen als de docks vol waren, en meestal als het niet klaar was was dit de schuld van onze inkoper omdat die te laat bestelde, ik was er altijd rond 2 uur.

Het is jammer dat het bedrijf er niet meer is, had het best naar mijn zin daar, lekker vroeg beginnen en ook vroeg klaar, mis het soms wel, maar vaak ook niet.

En klopt, mijn werk was zeker niet met soonius te vergelijken, ik had het beter en geen stamtafel op de boot, maar dat is niet erg want ik word nogal snel zeeziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 283
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Doorekamp. Jou werk is daarom helemaal niet vergelijkbaar.

Want vroeg beginnen, en lekker 'vroeg' klaar is niet het groenterijden wat 'wij' bedoelen.

In de groente begin je niet laat, je begint rond een uur of 14-15.00 en ga naar je nest als die leeg is. En dan zijn de meeste ''normale'' mensen alweer aan het werk.

Ik zit in de dooie visjes, wat wel vergelijkbaar is.

Ik kom in me vrije tijd zelden voor 12uur uit bed, en ga er zelden in voor 04.00.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kwam vanmorgen zo'n span tegen op de A270 bij Eindhoven, ziet er inderdaad netjes uit [ik denk dat daar verder ook niets aan toegevoegd hoeft te worden, na alles in dit topic gelezen te hebben].

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden