[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zondagsvergunning Duitsland, waar te krijgen ?


eriklugt

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

Ben sinds vanmiddag bezig om een vergunning te krijgen voor het Paasweekend (Zo & Ma) Dacht dat het even googelen was en een standaard site zou zijn waar je dit aan kon vragen, maar blijkt nog wel iets lastiger te zijn als ik dacht. We rijden Zwartemeer-->Cuxhafen--->Dresden. Heb ondertussen strassenverkehramt Cuxhafen aan de lijn gehad maar die verwijst ons naar zwartemeer. Zwartemeer verwijst ons weer naar Dresden en Dresden zegt weer dat het landelijk geregeld is en dat dat in Hamburg zit. Je raad het al, Hamburg stuurt ons weer naar Cuxhafen en zo is het balletje weer rond.

2e Vergunning willen we een doorlopende (jaar) vergunning voor Nordhorn----> afslag Maagdeburg. Maar Nordhorn neemt niet op, nummer (05921 961139)van Bad Bentheim gekregen. Wie heeft hier ervaring mee ??

Bij voorbaat dank

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarvoor dient een zondagvergunning dan volgens jou ? Met bederfelijke goederen mag je idd rijden, maar met planten weer niet. Toch kan je (mede)daarvoor een vergunning voor krijgen als je aan kan tonen dat het transport noodzakelijk is en op zondag en/of een feestdag uitgevoerd moet worden.

Heb vanmiddag contact gehad met werkgeer van me vader, die rijden met stekgoed zondags naar Duitsland. Die gaan al jaren over grensovergan Emmerich en dat contact is er al zo lang dat ze een mailtje sturen met de kentekens en krijgen ze een vergunning. Maar ik moet het bij een andere overgang doen, maar wat ik zei, die sturen me van het kastje naar de muur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo,

Ben sinds vanmiddag bezig om een vergunning te krijgen voor het Paasweekend (Zo & Ma) Dacht dat het even googelen was en een standaard site zou zijn waar je dit aan kon vragen, maar blijkt nog wel iets lastiger te zijn als ik dacht. We rijden Zwartemeer-->Cuxhafen--->Dresden. Heb ondertussen strassenverkehramt Cuxhafen aan de lijn gehad maar die verwijst ons naar zwartemeer. Zwartemeer verwijst ons weer naar Dresden en Dresden zegt weer dat het landelijk geregeld is en dat dat in Hamburg zit. Je raad het al, Hamburg stuurt ons weer naar Cuxhafen en zo is het balletje weer rond.

2e Vergunning willen we een doorlopende (jaar) vergunning voor Nordhorn----> afslag Maagdeburg. Maar Nordhorn neemt niet op, nummer (05921 961139)van Bad Bentheim gekregen. Wie heeft hier ervaring mee ??

Bij voorbaat dank

Erik

Heb je het al geprobeert bij een Duitse expediteur,vroeger zaten die aan de grens,

Ik doe ook wel eens iets op zondag en mijn vergunning word altijd aangevraagd door ons zusterbedrijf,in Nürtingen,die ook de opdrachtgever is.

Terwijl ik niet in Nürtingen hoef te zijn,ze vragen m aan en faxen m door.

Ik zou eens bellen met een spediteur in Lingen.

Je moet m i.i.g aanvragen bij:

Ausnahmegenehmigungen vom Sonn- und Feiertagsfahrverbot gem. § 46 StVOkönnen in bestimmten Einzelfällen bei den örtlichen Straßenverkehrsbehörden beantragt werden.

Bron:

BAG - Startseite - Auszug aus der Straßenverkehrsordnung - § 30 Abs. 3 und 4 StVO

Succes

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dank je voor reactie's, Heisterkamp had ik gister geprobeerd ja. Gaat via Lubeck en daar waren ze niet zo happig op een hollander die info nodig heeft ;-) Heb idd 2 expediteurs gebeld maar die verwezen me ook naar Hamburg toe.

@ Freddie, bedankt ik ga er achteraan !

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dank je voor reactie's, Heisterkamp had ik gister geprobeerd ja. Gaat via Lubeck en daar waren ze niet zo happig op een hollander die info nodig heeft ;-) Heb idd 2 expediteurs gebeld maar die verwezen me ook naar Hamburg toe.

@ Freddie, bedankt ik ga er achteraan !

Erik

Erik,kan de BAG je dan niet verder helpen?

Die weten toch wel bij wie je precies moet zijn, hier een lijst met alle "aussenstellen"

BAG - Außenstellen - Außenstellen des BAG

Het hoofdkantoor zit in Köln:

[h=1]Zentrale des BAG[/h][h=2]Adresse[/h]Postanschrift der Zentrale des BAG

Postfach: 190180

50498 Köln

[h=2]Kontakt[/h]Erreichbarkeit der Zentrale des BAG

Telefon: 0221-5776-0

Fax: 0221-5776-1777

E-Mail: poststelle@bag.bund.de

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Gemeente Emmerich (bij Arnhem over de grens). Daar zit een oude dame op kantoor en die geeft ze uit. Jaarvergunning kostte eerder 200 euro.

Alle goederen die je denkt te vervoeren en waarvan de vergunning het recht geeft op de rijverboden dagen (behalve zat rijverbod in juli en augustus) dien je op de vergunning te vermelden!

Dus vervoer van levende planten, verse groenten, verse vis, vers vlees, luchtvracht, scheepsproviand/onderdelen etc. ALLES dient erop te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden