Spring naar bijdragen

Viaduct van Millau


motaarke

Recommended Posts

Hee, hij is er weer: kotz.gif

Maar die staat niet bij de "insert-smileys" hierboven hè.

Maar die smiley heeft betrekking op de zwitserse parkeerplaatsen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dank jullie wel voor de tips.

We gaan daar maar eens kijken.

Hoe laat zijn die eettentjes daar 's eigelijk morgens open?

Er zijn er een stuk of 3,een net voor je de rivier overgaat en nog twee in de klim erna,deze leven van t tourisme dus die zullen wel op tiojd open zijn voor het ontbijt,zo n uur of 8 denk ik.

le garabit hotel Garabit un site unique et magique

Htel Beau site Garabit dans le Cantal,Auvergne,France, Logis de France 3 chemines class 3 toiles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
[ATTACH=CONFIG]40468[/ATTACH]

Uit m'n hoofd:

3e viaduct van Gabarit 2008.

.

Frans,t heet GaRABit,en geen GaBARit ,:D:D ,ik zit daar ook wel eens mee te klooien hoor.

Gabarit is het Franse synoniem voor een vorm,afmeting,tonnage,type of volume.(Franse synoniemen van gabarit, ander woord voor gabarit)

Je ziet dat nog wel eens staan in Frankrijk als je b.v. in een omleiding zit vanwege dat je te hoog of te zwaar bent ofzo "HORS GABARIT" staat er dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou heb ik eigenlijk nog een vraag aan Motaarke. Zie dat hij nu online is...

Motaarke, in Frankrijk zie je steeds meer van die friettentjes. Van Arras naar Abbeville bijvoorbeeld, maar sowieso zie je ze meer. Hebben ook beetje net zo'n aanbod met saus als de belgische friettentjes. Heb jij daar ooit gegeten bij zo'n frietwagentje in Frankrijk? Bakken die de friet in zonnebloem olie?

Stop regelmatig bij zo'n mobiel pizza kraampje in Frankrijk. Moet zeggen dat die best goed smaken. Maar Franse friet tegen over Belgische friet?

Wil je mijn mening ook Frans ?

Of ze in zonnebloemolie bakken weet ik niet,de ene wel,de andere niet denk ik,maar voor de prijs hoef je er niet te stoppen,als je bij een routier stopt ben je net zo duur uit.

Bovendien vind ik de hygiene bij dit soort gelegenheden nogal eens te wensen overlaten,er staat een emmer warm water waarin het bestek word afgewassen,maar hoeveel keer word die emmer ververst per dag ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou heb ik eigenlijk nog een vraag aan Motaarke. Zie dat hij nu online is...

Motaarke, in Frankrijk zie je steeds meer van die friettentjes. Van Arras naar Abbeville bijvoorbeeld, maar sowieso zie je ze meer. Hebben ook beetje net zo'n aanbod met saus als de belgische friettentjes. Heb jij daar ooit gegeten bij zo'n frietwagentje in Frankrijk? Bakken die de friet in zonnebloem olie?

Stop regelmatig bij zo'n mobiel pizza kraampje in Frankrijk. Moet zeggen dat die best goed smaken. Maar Franse friet tegen over Belgische friet?

Heyyy , die Frans ,

Sorry , maar ik zag nu je vraag pas . ( ben soms wel online , maar dan weer met andere dingen bezig )

Weet je , ik stop NOOIT aan zo een friettent in frankrijk, dan rij ik veel liever naar de èène of andere routier.

Het is zoals Europeaan zegt , dat de hygiene bij veel van die tentjes veel te wensen overlaat.

Maar dat weet je zo , als ze vragen of er zout op de friet moet , houden ze de zak friet gewoon effe omhoog en als er 5 vrachtwagens gepasseerd zijn heb je voldoende stof erop zitten :rolleyes:.

Meestal worden zo tentjes ook niet veel gecontroleerd op hygiene en doen ze maar op.

Die pizza kraampjes zijn inderdaad op vlak van hygiene beter , maar daar staat dan ook meestal een grotere firma achter die ze runt.

In tijdnood , ben ik daar ook weleens gestopt , en lekker gegeten.

En inderdaad , belgie is bekend om zijn friet , zo dus , waarom friet eten in la france :D.

Daar moet je kaas , wijn , en stokbrood nuttigen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
[ATTACH=CONFIG]40466[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40467[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]40468[/ATTACH]

Uit m'n hoofd:

1e van noord naar zuid, in 2006.

2e van zuid naar noord in 2008.

3e viaduct van Gabarit 2008.

Dacht dat je toen in 2006 en 2008 niet op die parking mocht komen met een vrachtwagen, die aan de noordkant van de brug is.

Ben er na 2008 niet meer overheen gekomen. Inderdaad een mooi bouwwerk.

Als je naar het zuiden rijd, en door naar Spanje, die afdaling die voor Beziers uitkomt van deze snelweg, die is ook wel spectaculair.

Het enige klote stuk aan deze weg vond ik altijd van Issoire naar Clermont Ferrand. Bochtig, inhaalverbod...

Je gaat vast dit stuk bedoeld hebben , frans .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gave filpjes zeg.

Is weer eens iets anders dan de route u soleil wat we de andere jaren met sleurhut reden.

Alleen vertrekken wij 's avonds maar we zullen dit jaar maar niet te vroeg vertrekken.

We willen natuurlijk wel wat zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je mijn mening ook Frans ?

Of ze in zonnebloemolie bakken weet ik niet,de ene wel,de andere niet denk ik,maar voor de prijs hoef je er niet te stoppen,als je bij een routier stopt ben je net zo duur uit.

Bovendien vind ik de hygiene bij dit soort gelegenheden nogal eens te wensen overlaten,er staat een emmer warm water waarin het bestek word afgewassen,maar hoeveel keer word die emmer ververst per dag ??

Iedereen z'n ervaring is welkom Peter :p.

Qua hygiene weet ik zo niet. Dat is met de vietnamees met z'n loempia kraampje die op de markt staat ook wel een beetje he.

Heyyy , die Frans ,

Sorry , maar ik zag nu je vraag pas . ( ben soms wel online , maar dan weer met andere dingen bezig )

Weet je , ik stop NOOIT aan zo een friettent in frankrijk, dan rij ik veel liever naar de èène of andere routier.

Het is zoals Europeaan zegt , dat de hygiene bij veel van die tentjes veel te wensen overlaat.

Maar dat weet je zo , als ze vragen of er zout op de friet moet , houden ze de zak friet gewoon effe omhoog en als er 5 vrachtwagens gepasseerd zijn heb je voldoende stof erop zitten :rolleyes:.

Meestal worden zo tentjes ook niet veel gecontroleerd op hygiene en doen ze maar op.

Die pizza kraampjes zijn inderdaad op vlak van hygiene beter , maar daar staat dan ook meestal een grotere firma achter die ze runt.

In tijdnood , ben ik daar ook weleens gestopt , en lekker gegeten.

En inderdaad , belgie is bekend om zijn friet , zo dus , waarom friet eten in la france :D.

Daar moet je kaas , wijn , en stokbrood nuttigen ;)

OK. Ik dacht misschien ben jij er eens gestopt. Je ziet ze toch steeds meer. Bij eentje tussen Arras en Abbeville is het altijd stervensdruk als die open is. Weet niet hoe dat komt. Vroeg het me eigenlijk gewoon af. In Engeland zie je ook op bijna elke layby wel zo'n kraampje staan met hot-food. Heb daar ooit 1x iets gegeten, denk een jaar of 6 terug. Maar die had niet veel keus. Volgens mij alleen hamburgers en worsten.

Gave filpjes zeg.

Is weer eens iets anders dan de route u soleil wat we de andere jaren met sleurhut reden.

Alleen vertrekken wij 's avonds maar we zullen dit jaar maar niet te vroeg vertrekken.

We willen natuurlijk wel wat zien.

De ANWB heeft deze route jaren terug eens gepromoot. Dat alle vakantiegangers deze weg moesten pakken naar Spanje in plaats van via de Route de Soleil. Was ook een stuk goedkoper. Als er geen toeristen zijn, is dit een hele fijne route. Maar als hier caravans gaan rijden, kun je het vergeten. Zeker die afdaling die Motaarke ook heeft geplaatst. Dan krijg je of caravanisten die met 50 naar beneden gaan omdat ze te bang zijn, of ze gaan met 90 naar beneden en scharen dan.

Ik ben egoistisch, ik weet het. Ik ken best veel routes die goed lopen en er op de kaart slecht uit zien. En dat hou ik liever zo. Rustige wegen waar je weet dat je nog een parkeerplekje kan vinden, en waar niet in de zomer allemaal toeristen op de vrachtwagen parkeervakken staan, en je daardoor op de vluchtstook moet gaan slapen of over de rijtijd heen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Millau brug en route met omgeving is echt schitterend. Wij zijn vorig jaar zomer voor de 8ste keer al via deze route gereden. En 7 maal geen file gehad op dat stuk, je snijd eigenlijk een heel eind af.

Voorbeeldje is, we gingen met de toenmalige overburen op vakantie. Vertrokken achter elkaar aan om 5:00 's morgens. Hun namen de Route de Soleil, en wij de Millau route. Wij kwamen diezelfde dag om half 8 aan en zaten lekker te genieten van een uitgebreid diner bij één van de luxe restaurants in Platja d' Aro. Onze overburen arriveerde pas om half 3 's nachts. Hadden een hoop file gehad natuurlijk.

Lientje, het is echt een aanrader om op de terugweg even naar het uitkijkpunt te gaan. 2 jaar terug was het nog een simpel parkeerterrein, liep je een helling op had je prachtig uitzicht. Nu is het een hele uitgebreide rustplaats, met plaatsen voor vrachtwagens, touringcars, auto's met caravans weet ik veel wat. Er zit daar ook een museum met allemaal informatie over de brug en omgeving. Echt heel gaaf om is heen te gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bas wij rijden 's nachts, dan is de route du soleil ook net een sjoelbak ;).
Het is vanaf Utrecht en kleine 1200 km naar Millau,als je dus s'avonds vertrekt is de zon al opgekomen als je bij het viaduct de Garabit bent,ik zou beide kunstwerken een bezoek brengen,een unieke kans die je niet moet laten liggen als je daar in de buurt bent.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is vanaf Utrecht en kleine 1200 km naar Millau,als je dus s'avonds vertrekt is de zon al opgekomen als je bij het viaduct de Garabit bent,ik zou beide kunstwerken een bezoek brengen,een unieke kans die je niet moet laten liggen als je daar in de buurt bent.

Dat had ik al een beetje bekeken. Wij wonen ongeveer 100 km vanaf utrecht en rijden via de route du soleil in 14 uur van noord-holland naar Pals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij wisselen af en hebben alletwee al een paar dagen vrij voor we weg gaan.

Ik heb een smalle koelbox met brood drinken, fruit en koude snacks voorin. Maar veel eet je 's nachts niet, kinderen slapen een groot gedeelte.

Het is tanken, plassen en weer doorgaan (er zit stiksof in de banden). Even afzien om 3 weken te kunnen relaxen.

Het restaurantje wat we in nederland nog aan doen onderweg heb ik er niet bij geteld.

Ook het oppikken van de caravan die daar in de stalling staat niet. Met caravan deden we er 18 uur over plus ruim 1 tank extra.

En we hebben gelukkig de laatste jaren droog weer gehad onderweg.

Met regen wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry Lientje, ik ben best een beetje ervaren, maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen jakkerend op vakantie gaan. Neem lekker de tijd, overnacht een keertje en doe wat leuks met de kids. De zwaarste klappers vallen op gemiddeld 1000km van huis of richting huis. Geen gelul, dit is onderzocht door de Europese alarmcentrales.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deed voorheen ook racen om zo snel mogelijk ergens aan te komen.

Tegenwoordig max. 350/400 km. op een dag, lekker rustig hoor.

Maar een ieder moet het voor zich weten, wij zijn nog met z'n twee'en dus geen jengelende kid's achterin die zich na 3oo km. beginnen te vervelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden