[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

uitvlaggen.nl


Recommended Posts

  • Forumlid

Wij hebben net de site www.uitvlaggen.nl geregistreerd. (ik denk dat ie over uurtje werkt).

De gedachte van ons is om er een soort fotoboek van te maken van bedrijven die zich daar mee bezig houden.. dus de wagens die je op de weg tegenkomt fotograferen en dan plaatsen.. Nu willen we het natuurlijk niet alleen een fotoboek maken, maar ook verhalen (bijvoorbeeld de slachtoffers van de uitvlaggers die hun auto nu zien rijden met anderssprekende chauffeurs).

Misschien hebben jullie nog andere ideeën hierover.. We horen het graag..

--== Freddy ==--

P.S laten we het wel netjes houden en inhoudelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar wil je naartoe met die site?

Een soort van slachtofferhulp? Waar men dan met lotgenoten kan praten?

Is een bedrijf zoals Visbeen, die auto's op Engels kenteken heeft, met Engelse chauffeurs, ook uitgevlagt?

En bedrijven die nog wel op Nederlandskenteken rijden, en met Nederlandse chauffeurs, maar betalen via een buitenland construcie, wil je die ook op die site hebben?

En ga je op die site ook een hoekje inrichten, waar men Nederlandse bedrijven kan plaatsten die alles behalve CAO betalen?

Zoals we pas in een topic konden lezen, van een Nederlands bedrijf wat een Nederlandse chauffeur C1 betaalde, zonder wachturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik vraag me het nut ook af. Er zijn zoveel bedrijven -ook uit andere branches- die al decennia lang vestigingen in het buitenland hebben en dat het nu met het transport gebeurt is jammer maar onvermijdelijk.

Wat wil je er mee bereiken, Freddie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

ik lees soms de meeste rommel hier wat niet over transport gaat, nu word er iets opgezet aangaande transport, en is het ook weer niet goed, Freddy wat mij betreft ga ervoor :banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar wil je naartoe met die site?

Een soort van slachtofferhulp? Waar men dan met lotgenoten kan praten?

Is een bedrijf zoals Visbeen, die auto's op Engels kenteken heeft, met Engelse chauffeurs, ook uitgevlagt?

En bedrijven die nog wel op Nederlandskenteken rijden, en met Nederlandse chauffeurs, maar betalen via een buitenland construcie, wil je die ook op die site hebben?

En ga je op die site ook een hoekje inrichten, waar men Nederlandse bedrijven kan plaatsten die alles behalve CAO betalen?

Zoals we pas in een topic konden lezen, van een Nederlands bedrijf wat een Nederlandse chauffeur C1 betaalde, zonder wachturen.

Misschien wel.. het zijn allemaal ideeën die jullie mogen aanvullen.. Ik vind het een topidee van je Willem, een soort van slachtofferhulp..Alleen of die het haalt weet ik niet. Misschien wordt het ook wel een naslagwerk voor chauffeurs die willen zien waarom en door wie ze zijn ingeruild. Ik weet het echt nog niet..Daarom mogen jullie met ideeën komen.

Tja, ik vraag me het nut ook af. Er zijn zoveel bedrijven -ook uit andere branches- die al decennia lang vestigingen in het buitenland hebben en dat het nu met het transport gebeurt is jammer maar onvermijdelijk.

Wat wil je er mee bereiken, Freddie?

Ik wil de top er mee bereiken.. oftewel Europa.. misschien (heeeeeeel ijdele hoop) helpt het een klein beetje mee om ze te laten zien dat ze eigenlijk aan broodroof doen door de grenzen maar klakkeloos open te gooien en de regels over werken in het buitenland zo makkelijk te maken.

Maaar misschien willen we er ook mee bereiken dat ik binnenkort miljonair ben, ik weet het niet.... LOL..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maaar misschien willen we er ook mee bereiken dat ik binnenkort miljonair ben, ik weet het niet.... LOL..

--== Freddy ==--

Bij de voorgaande redenen vond ik het een slap verhaal, nu word het interessant.... Zoek je nog mensen ?:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mammoet is bv ook een bedrijf met buitenlandse kentekens en anders sprekende op de auto.

Net als vd Vlist, Westdijk, en nog meer bedrijven.

Dat is ook utvlaggen.

Heisterkamp is misschien ook een mooi voorbeeld, Nederlandse, Belgische, Poolse, en Duitse kentekenplaten, en chauffeurs uit allerlei landen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mammoet is bv ook een bedrijf met buitenlandse kentekens en anders sprekende op de auto.

Net als vd Vlist, Westdijk, en nog meer bedrijven.

Dat is ook utvlaggen.

Heisterkamp is misschien ook een mooi voorbeeld, Nederlandse, Belgische, Poolse, en Duitse kentekenplaten, en chauffeurs uit allerlei landen.

Ik sluit me bij Willem aan. Ik maak wel eens een geintje over Willem, maar hij kan het hebben, da's al heel wat. Maar afgezien van een geintje, vind ik dat Willem het heel vaak goed ziet, en dat hij weet waar hij over praat. Als Willem een werkgever zou zijn, zou ik er denk ik best voor willen werken. Zijn instelling en mentaliteit mag ik wel. Ik denk dat als je (Freddy) eens met Willem zou gaan PB'en, dat je tot een veel beter idee gaat komen als uitvlaggen.nl.

Hoever wil je gaan met uitvlaggen.nl? Kijk eens hoeveel buitenlanders er tegenwoordig bij voetbalclubs spelen? Dan heb ik het niet eens over een PSV of Ajax, maar denk dat er bij Telstar of AGOVV bijvoorbeeld al oosteuropeanen spelen, omdat dat gunstiger is dan een Nederlander. Heeft allemaal met contracten en andere moeilijke voorwaarden te maken. Willem Alexander heeft dan ook uitgevlagd met z'n Argentijnse vrouw. Beatrix ook met Claus, en Juliana met Bernhard. Uitvlaggen is niet alleen een oosteuropeaan, ook een Duitser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt Frans, mijn postings zijn van hetzelfde niveau als die van Huub, ben bijna van dezelfde generatie en zit hier niet om altijd serieus op de zaak in te gaan.

Ben het met enkele gasten hier vaak eens, maar als ik echt mijn hart hier zou gaan luchten, denk ik met 35 jaar ervaring in transport veel zieltjes op hun pik te trappen, o.a. zieltjes die menen de wijsheid in pacht te hebben,

daarom hou ik me maar liever op het niveau Huub en voel me daar prettig bij.

En de verwijzing die ik net deed betreffende de samenwerking met Willem, was een met een knipoog, maar dat had je al begrepen.

Voor vandaag ben ik hier klaar, verschuil me niet, maar vrouwtje roept en zoals bij bijna iedere man moet ik nu op het matje komen om saampjes de avond/nacht door te gaan brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo kan die wel weer Frans. :kiss:

Maar kijk maar eens naar de forumleden hier.

En dan bedoel ik niet de leden die binnenland rijden, maar die buitenland rijden.

De gene die werken bij bedrijven die voor een deel zijn uitgevlagt, zijn ook de gene die zeggen dat de centen kloppen, of iig zeer goed zijn.

Bij veel bedrijven die 100% Nederlands zijn/blijven schort het vaak aan het salaris.

Er zijn er ook genoeg die wel netjes betalen, maar kijk dan maar wat voor werk ze doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoever wil je gaan met uitvlaggen.nl? Kijk eens hoeveel buitenlanders er tegenwoordig bij voetbalclubs spelen? Dan heb ik het niet eens over een PSV of Ajax, maar denk dat er bij Telstar of AGOVV bijvoorbeeld al oosteuropeanen spelen, omdat dat gunstiger is dan een Nederlander.

In het voetbal had je nog de 6+5 regel: 6+5-regel - Wikipedia

Misschien ook een ideetje voor de transport sector;)

Een vraagje aan Freddy: stel een bedrijf staat op jouw site, en laat een advocaat met jou contact opnemen om het bedrijf van de site af te halen. Met als dreiging een rechtzaak. Haal je het bedrijf er dan af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook ik vraag me af wat je met uitvlaggen.nl wilt bereiken. Degenen die het aangaat (de NLchauffeur) weet zonder een website ook wel waar uitgevlagd wordt en het grote publiek is het allemaal worst.

Buiten dat rijden er in het buitenland nogal wat wagens rond voorzien van de komplete kleurstelling en naw van Nederlandse bedrijven echter betreft het dan geexporteerd materiaal. Krijg je straks allemaal verhalen terwijl betreffend bedrijf wat wagens aan bijv. een Roemeense handelaar heeft verkocht en hier gewoon met NL'ers werkt.

En als het dan toch zonodig moet, waarom geen uitvlaggen.eu van gemaakt? Dekt de lading beter. En gaan bijv. Philips en Heineken ook aan de schandpaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een vraagje aan Freddy: stel een bedrijf staat op jouw site, en laat een advocaat met jou contact opnemen om het bedrijf van de site af te halen. Met als dreiging een rechtzaak. Haal je het bedrijf er dan af?

We gaan er een soort fotoboek van maken... allemaal foto's genomen langs de openbare weg van auto's van "Nederlandse" bedrijven met buitenlandse kentekens. Dus die rechtzaak zien we met vertrouwen tegemoet.. komt bij dat we nu een zeer goede verzekering hebben voor eventuele rechtszaken..

Zoiets moet het gaan worden.. en wat men er van vind, dan wel niet vind is dan voor eigen rekening.

Ik weet wel dat ik het al kostelijk om te lezen vind hoe men er alhier op reageert..:D

--== Freddy ==--

bewerkt door Freddy
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
We gaan er een soort fotoboek van maken... allemaal foto's genomen langs de openbare weg van auto's van "Nederlandse" bedrijven met buitenlandse kentekens. Dus die rechtzaak zien we met vertrouwen tegemoet.. komt bij dat we nu een zeer goede verzekering hebben voor eventuele rechtszaken..

En het is ook helemaal niet de bedoeling om die bedrijven negatief in het voetlicht te brengen:angel:

Ik zie mezelf wel in het weekend een paar foto'tjes schieten op parkings langs de A1 of de A12. Heb nu toch een telefoon met fatsoenlijke camera:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, een soort foto boek dus....

Ik ga je nou al voorspellen dat dat heel wat gezeik gaat opleveren.

Niet met rechtzaken oid, maar van de leden van je site.

Er gaan namelijk roddels komen.

Zie op dit forum bv maar eens als er een bedrijf failliet is. 1-2 dagen later komen de postings: Ik zag nog een auto rijden. Of ze kwamen vandaag bij ons nog laden.

Of zie dat topic verleden week maar, waar iemand toch wel zeker wist dat een Roemeen stond teladen voor Frankrijk, en Orca hier dan moet komen vertellen dat die vracht toch echt naar noord Duitsland ging.

Of zoals EJD al schrijft. Een bedrijf wat absoluut niet zal uitvlaggen, verkoopt een auto aan een Pool. Die Pool stopt op een parking om even in de bosjes teschijten.

Iemand maakt een foto van die auto, en plaatst die, met de tekst erbij dat er een Pool opzat.

En voordat bekent is dat het een EX auto is, is de roddel het halve land al door.

Of zoals je kon zien in het Nagtegaal topic. S.Nagtegaal is failliet, ze vader dus niet, maar hup de roddels vliegen alweer door de lucht.

En jammer dat jij je kostelijk vermaakt. Je vroeg om reactie's en die krijg je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En het is ook helemaal niet de bedoeling om die bedrijven negatief in het voetlicht te brengen:angel:

Ik zie mezelf wel in het weekend een paar foto'tjes schieten op parkings langs de A1 of de A12. Heb nu toch een telefoon met fatsoenlijke camera:ja:

Kijk.. Dat is de instelling..:D.. je foto's zijn welkom Marnix.. :D

Ok, een soort foto boek dus....

Ik ga je nou al voorspellen dat dat heel wat gezeik gaat opleveren.

Niet met rechtzaken oid, maar van de leden van je site.

Er gaan namelijk roddels komen.

Zie op dit forum bv maar eens als er een bedrijf failliet is. 1-2 dagen later komen de postings: Ik zag nog een auto rijden. Of ze kwamen vandaag bij ons nog laden.

Of zie dat topic verleden week maar, waar iemand toch wel zeker wist dat een Roemeen stond teladen voor Frankrijk, en Orca hier dan moet komen vertellen dat die vracht toch echt naar noord Duitsland ging.

Of zoals EJD al schrijft. Een bedrijf wat absoluut niet zal uitvlaggen, verkoopt een auto aan een Pool. Die Pool stopt op een parking om even in de bosjes teschijten.

Iemand maakt een foto van die auto, en plaatst die, met de tekst erbij dat er een Pool opzat.

En voordat bekent is dat het een EX auto is, is de roddel het halve land al door.

Of zoals je kon zien in het Nagtegaal topic. S.Nagtegaal is failliet, ze vader dus niet, maar hup de roddels vliegen alweer door de lucht.

Daar heb ik geen moeite mee.. als men roept, moet men ook kunnen incasseren. En of het nu leden of niet leden zijn dat maakt niks uit. De site zal in elk geval (denk ik) niet de mogelijkheid krijgen om te reageren..Maar het is in elk geval alleen transport gerelateerd en niet zoals EJD al voorstelde philips en heineken enz.enz.

En jammer dat jij je kostelijk vermaakt. Je vroeg om reactie's en die krijg je.

Even terugbladeren Willem..

Ik vroeg niet om reacties maar om ideeën.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vraag me af wat het nut is van een aparte website.

Het (aparte) internetadres vind ik leuk, maar is zoiets dan niet op zo'n manier in elkaar te knutselen dat het toch deel uitmaakt van het foto-topic hier op CF? En dat er in de bestaande rubrieken hier dan eventueel toch over gediscussieerd kan worden?

Ik bedoel eigenlijk, CF is zo'n mooie site vol met wetenswaardigheden, serieus, maak ook vaak de ruimte voor een knipoog. Ik moet echt even aan het idee wennen van een aparte site, die wellicht toch overlap gaat geven met CF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

@Karel65: Freddy mist spanning en opent daarom naast CF een andere site waar op geroggeld kan worden. En buiten dat, het CF heeft sinds kort een goede rechtsbijstandsverzekering welke zij graag eens uit willen proberen of er voldoende dekking is voor een rechtszaak hè.:D

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden