[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

werken 30 april


elbiondoitalia

Vraag

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

Gewoon alles 200% schrijven, en beetje langer doen over het laden en lossen. Dan ga je rijk worden.

De baas heeft geld zat, dat weet je hè. En ik heb gehoord dat zijn opdrachtgevers hem ook 200% betalen :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Frans, wat wil je met je comment bereiken?

Nou, wil er niet mee aantonen dat Elbiondoitalia een typische Nederlandse chauffeur is...

Maar als ik voor een baas zou werken, zou ik die gewoon maandagochtend vragen hoe 30 april betaald wordt. 100% of 200% of 100% en gedeelte zwart.

En als je dat niet aan je baas kan of mag vragen, lijkt het dat de arbeidsverhouding niet goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Als je niet werkt, krijg je 8 uur van 100% betaald. De winst om wel te werken is dus relatief klein.

Door dit soort gedachtengang gaat Nederland dus naar de knoppen. Ik hoop dus dat je dit niet serieus meent. Dit valt bij mij onder dezelfde noemer van, ik heb een uitkering van 1200 euro per maand, waarom zou ik dan in hemelsnaam voor 1400 gaan werken.

Bah Bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Diegene die aan het werk zijn, doen dat toch meestal op vrijwillige basis.

En in jouw geval?? Jij rijd alleen op België (lees ik) dat heb ik ook gedaan en koningendag was voor mij qua uren een normale dag.

Werk jij dan op vrijwillige basis? Of moet gewoon je route doen en ben je bv 1 mei thuis?

In mijn geval kon ik ervan uit gaan dat ik 30 april gewoon kon gaan werken. Dit werd er ook bijvermeld bij sollicitaties dus het was bij iedereen bekend, later toen het bedrijf groter werd kwam er een soort dienstrooster voor de feestdagen, dit kwam er opneer dat je het ene jaar vrij had en het volgende moest werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Door dit soort gedachtengang gaat Nederland dus naar de knoppen. Ik hoop dus dat je dit niet serieus meent. Dit valt bij mij onder dezelfde noemer van, ik heb een uitkering van 1200 euro per maand, waarom zou ik dan in hemelsnaam voor 1400 gaan werken.

Bah Bah

Ik snap niet waar jij het lef vandaan haalt om mij te veroordelen. Ik heb bijna elk jaar op Koninginnedag gewerkt en heb afgelopen 2e paasdag nog gewerkt.

En als jij bereid bent om in het gladde praatje van de werkgever te trappen dat je blij mag zijn om op koninginnedag te werken, dan is dat jouw probleem. Als jij niet werkt krijg je 100% betaald en als je wel werkt 200%. Dus niks extra betaling.

En dan nog ff ter verdediging van de firma Appel: die betalen aan de vaste krachten wel 200% + een vervangende vrije dag. Maar vrij krijgen is er niet bij. Tenzij de maandag de vaste roostervrije dag is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Marnix, misschien vatte ik het verkeerd op. Ik heb het nogmaals gelezen maar blijf het apart vinden. Je had het dan misschien iets anders moeten formuleren. Als jij het niet zo bedoelt, mijn excuses. Zo niet blijf ik bij mijn standpunt.

En jou baas heb ik nooit ergens voor veroordeelt en zal ik naar alle waarschijnlijkheid ook nooit doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
De beloning voor werken op feestdagen is in mijn ogen heel simpel.

Men krijgt gewoon de uren betaald + (minimaal) 8 uur extra in de vorm van geld of een (extra) doorbetaalde vrije dag, afhankelijk waar men voor kiest.

En al die oosteuropeanen die voor een Nederlander werken, of voor een Nederlands uitzendbureau, maar gewoon in het buitenland onderweg zijn, zouden die dat ook weten dat ze zo betaald krijgen? Of werken die dan gewoon tegen 100%? Ik bedoel een Bulgaar die voor een Nederlands bedrijf werkt en op 30 april van Italie naar Frankrijk rijdt, die heeft niet eens in de gaten dat het in Nederland een feestdag is...

Anders gezegd: die rooie van Primechamp, die alleen maar Poolse vrouwen champignons laat plukken voor 30 euro per dag (waarvan hij 7,50 euro voor kost en 10 euro voor inwoning inhoudt), die laat geheid op 30 april die vrouwen weer plukken, zo is hij wel. Die vrouwen hebben er geen idee van dat het dan in NL een feestdag is als ze 12 uur op het veld zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
@ Frans

Dat klopt. Die heeft niet eens in de gaten dat het een "feestdag" is.

Als ik met personeel zou willen gaan werken, kan ik dan niet beter een Bulgaar in dienst nemen? Scheelt me elk jaar op 30 april 8 uren x 20 euro bruto per uur = 160 euro. En als die op vrijdag stilvalt met z'n auto kost het wachten me niks. En heeft hij een lekke band, vervangt hij hem zelf (in plaats van de gemiddelde Nederlander die liever de Euromaster belt die voor 900 euro wel effe een nieuwe Michelin komt brengen en monteren, en de wachttijd op de Euromaster incl vervangen gewoon tegen 130% doorbelast aan de werkgever)...

Bestaat de kerstuitkering nog volgens de CAO? In 2001 is die dacht ik ingevoerd.... Daar weet die Bulgaar ook vast niks van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Als ik met personeel zou willen gaan werken, kan ik dan niet beter een Bulgaar in dienst nemen? Scheelt me elk jaar op 30 april 8 uren x 20 euro bruto per uur = 160 euro. En als die op vrijdag stilvalt met z'n auto kost het wachten me niks. En heeft hij een lekke band, vervangt hij hem zelf (in plaats van de gemiddelde Nederlander die liever de Euromaster belt die voor 900 euro wel effe een nieuwe Michelin komt brengen en monteren, en de wachttijd op de Euromaster incl vervangen gewoon tegen 130% doorbelast aan de werkgever)...

Bestaat de kerstuitkering nog volgens de CAO? In 2001 is die dacht ik ingevoerd.... Daar weet die Bulgaar ook vast niks van...

Frans, ik ben het echt helemaal met je eens maar je zal met dit soort uitspraken nooit vrienden maken hier. De meeste willen van alles ( mooie auto compleet cao alle uren betaald en noem maar op) maar kunnen niets meer, ik zou wel eens willen weten hoeveel procent van de chauffeur tegenwoordig nog zijn band zelf wisseld of zelf zijn cabine kanteld als er een slang los ligt, of zelf zijn verlichtingskabels repareerd, Nou weet ik dat je hier toch nooit eerlijke antwoorden op krijgt.

Het werk word voor een Nederlandse chauffeur alleen maar makkelijker, we hoeven zelf bijna geen beslissingen meer te maken. Dat doet de planning wel via de boardcomputer en de tom tom verteld wel hoe je moet rijden, en anders doet je vrouw het wel over de telefoon terwijl ze op google maps zit te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik zou wel eens willen weten hoeveel procent van de chauffeur tegenwoordig nog zijn band zelf wisseld of zelf zijn cabine kanteld als er een slang los ligt, of zelf zijn verlichtingskabels repareerd,

Zo ligt het niet helemaal natuurlijk,of er wel of geen reservewiel onder de auto hangt is een keuze van de baas; gewicht,investering,misschien hangt er op de plaats van t wiel een grote brandstoftank,zodat er op de goedkopere locatie's getankt word(o.a.Luxemburg)

De chauffeur heeft dan weinig te kiezen,anders word het als je wel een reservewiel hebt en toch de Euromaster belt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vind het niet waard om op een nationale feestdag te werken,met dank aan de vakbonden.

De meeste werkgevers betalen wat ze moeten betalen volgens cao,dus 200% of 100% en een verlofdag.

Als ik 8 uur werk á 200%,heb ik in werkelijkheid maar 8 uur van 100%,want die andere 8 uur had ik ook

als ik thuis zou blijven.Maw de eerste vier uur ben je voor jan l*l aan het werk.Het wordt pas aantrekkelijk

als je meer als 12 (netto) uren maakt.Mijn vrouw werkt in een supermarkt en krijgt 300%,en er zijn er zat

die dat ook betalen,maar dat is vaak de goedheid van de werkgever.Dus nogmaals; voor mij hoeft het niet,

maar eerlijkheid gebied....ik zal niet weigeren,maar wel kenbaar maken hoe ik erover denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Frans, een Bulgaar zal wel gaan voor 30 Mei, maar ik denk dat je voor 1 Mei toch een probleem heb.

''Heel'' Europa heeft 1 Mei als vrije dag, alleen Nederland moet weer dwars liggen.

Wel grappig trouwens, zou het topic gaan over het nut van het koningshuis, dan zijn de meningen: Afschaven die zooi, geld verspilling etc. Bla bla bla.

Nu gaat het over evetueel werken op 30 April, en dan is het geld geld geld. Meer geld. 100% echt niet. 200%, nou okey, als het echt niet anders kan, maar dan wel en vrije dag terug. En nu zelfs 300%.

Jaja, de Nederlander wil echt wel werken.

Je zou ze toch per direct omwisselen voor.....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Je zou ze toch per direct omwisselen voor.....:zegtniets:

Ik heb hier al vaker gezegd dat we een groot deel van de "problemen" die we nu hebben we aan ons zelf te danken hebben. Je kan wel roepen waar je allemaal recht op heb en als ja dat niet krijgt een compleet dossier over je werkgever laten aanleggen bij een of andere bond maar we kijken niet naar ons zelf, of wij misschien wel niet zo goed zijn als dat we denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden