[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

brief van BKA/flensburg


GSjuhh

Recommended Posts

  • Forumlid

Het was deze week weer bingo! een brief uit Unna wegens te weinig afstand houden.

deze netjes ingevult en terug gestuurd en nu dus een aangetekende brief met boete(en punten) thuis.

hier ook is met collega's over gehad.

en de opmerking die nog al is valt is:

Niet terug sturen die eerste brief... hoor je nooit meer wat van...

Allemaal stoere praatjes dacht ik eigenlijk, echter HOE kunnen hun bewijzen dat ik die eerste brief heb gehad? (deze is niet aangetekend en kan onderweg wel kwijt geraakt zijn? )

Nu dus mijn vraag wat doen jullie met deze brieven?

netjes invullen en terugsturen (en dan dus betalen? of ze gewoon wegkiepen inde trant 'hebk niet gehad! '

En wat zijn de gevolgen van dit laatste? hogere poete? meer punten? rijverbod?

en nu graag eigen antwoorden en geen 'van horen zeggen' verhalen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik denk dat ze in Flensburg ook wel even raar keken toen ze een brief terug kregen ;)

Ik heb tot voor kort een vriend onderdak gegeven en het eerste wat hij zei was "aangetekende post nooit aannemen" en de brieven uit Flensburg werden alleen maar open gemaakt voor de foto:D

Hij had zelfs genoeg punten voor een rijverbod in een deelstaat maar dan moet je naar Duitsland, daar moet de rechter het uitspreken en is je rijverbod van kracht.

Heeft hij nooit gedaan en bij de eerste controle kreeg hij het wel even warm maar na te zijn gecontroleerd en zijn naam ook in de computer was gegaan ging er geen belletje rinkelen, dus de Duitsers zijn niet zo púnklich als we denken:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb ook eens een aangetekende brief niet opgehaald (niemand thuis toen postbode kwam)

Kwam uit Heerlen dacht ik heerlen =herhaling(leger), gaat na 3 weken ofzo retour afzender.

Zes weken later 's avonds 9 uur tringgg, de bel twee marechaussees met de brief.

Vroegen me of ik wel van plan was om op herhaling te gaan, ik zei: waarom niet.

De ene: omdat je de brief niet opgehaald hebt.

ik: ik ga geen vrij nemen om een brief op te halen.

Hun: je vrouw had hem ook op kunnen halen.

ik: er staat persoonlijk, ik, dus niet mijn vrouw,

en ik wist dat jullie hem toch wel zouden brengen:D

toen keken ze wel raar, maar zo hebben ze toch wat te doen tijdens hun avonddienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat ze in Flensburg ook wel even raar keken toen ze een brief terug kregen ;)

Ik heb tot voor kort een vriend onderdak gegeven en het eerste wat hij zei was "aangetekende post nooit aannemen" en de brieven uit Flensburg werden alleen maar open gemaakt voor de foto:D

Hij had zelfs genoeg punten voor een rijverbod in een deelstaat maar dan moet je naar Duitsland, daar moet de rechter het uitspreken en is je rijverbod van kracht.

Heeft hij nooit gedaan en bij de eerste controle kreeg hij het wel even warm maar na te zijn gecontroleerd en zijn naam ook in de computer was gegaan ging er geen belletje rinkelen, dus de Duitsers zijn niet zo púnklich als we denken:D

als je niks doet onthouden ze je punten dus ook niet? een rijverbod krijg je toruwens niet per deelstaat maar voor heel Duitsland (en met de nieuwe pasjes dus ook voor Nederland dacht ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb ook eens een aangetekende brief niet opgehaald (niemand thuis toen postbode kwam)

Kwam uit Heerlen dacht ik heerlen =herhaling(leger), gaat na 3 weken ofzo retour afzender.

Zes weken later 's avonds 9 uur tringgg, de bel twee marechaussees met de brief.

Vroegen me of ik wel van plan was om op herhaling te gaan, ik zei: waarom niet.

De ene: omdat je de brief niet opgehaald hebt.

ik: ik ga geen vrij nemen om een brief op te halen.

Hun: je vrouw had hem ook op kunnen halen.

ik: er staat persoonlijk, ik, dus niet mijn vrouw,

en ik wist dat jullie hem toch wel zouden brengen:D

toen keken ze wel raar, maar zo hebben ze toch wat te doen tijdens hun avonddienst.

haha dit is vast al een tijdje terug! haha

maar moet ik dan volgende keer als ik een brief niet terug stuur naar flensburg 2 grunnen op de stoep verwachte:D ik woon in een app dus staan nog mooi eindje van mijn voordeur af dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het was deze week weer bingo! een brief uit Unna wegens te weinig afstand houden.

deze netjes ingevult en terug gestuurd en nu dus een aangetekende brief met boete(en punten) thuis.

hier ook is met collega's over gehad.

en de opmerking die nog al is valt is:

Niet terug sturen die eerste brief... hoor je nooit meer wat van...

Allemaal stoere praatjes dacht ik eigenlijk, echter HOE kunnen hun bewijzen dat ik die eerste brief heb gehad? (deze is niet aangetekend en kan onderweg wel kwijt geraakt zijn? )

Nu dus mijn vraag wat doen jullie met deze brieven?

netjes invullen en terugsturen (en dan dus betalen? of ze gewoon wegkiepen inde trant 'hebk niet gehad! '

En wat zijn de gevolgen van dit laatste? hogere poete? meer punten? rijverbod?

en nu graag eigen antwoorden en geen 'van horen zeggen' verhalen!

Geef t voorbeeld,stuur m niet terug en laat ons over een tijdje weten wat je ervaringen hiermee zijn.:D:D

Als de Duitsers de bekeuring doorsturen naar het CJIB krijg je(of degene op wiens naam het kenteken staat) de bekeuring via hun binnen, een eventueel verweer is dan niet meer mogelijk,die kans had je met die brief uit Flensburg.

Buitenlandse boetes op Nederlandse deurmat | Boete gehad? | Verkeer | Infopolitie.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geef t voorbeeld,stuur m niet terug en laat ons over een tijdje weten wat je ervaringen hiermee zijn.:D:D

Als de Duitsers de bekeuring doorsturen naar het CJIB krijg je(of degene op wiens naam het kenteken staat) de bekeuring via hun binnen, een eventueel verweer is dan niet meer mogelijk,die kans had je met die brief uit Flensburg.

Buitenlandse boetes op Nederlandse deurmat | Boete gehad? | Verkeer | Infopolitie.nl

haha zoals ik al zei kheb m al terug gestuurd.

maar als hun niet weten wie t gedaan heeft (je hebt dit immers niet bevestigd) dan krijgt je baas m dus... nou zullen ze dat geld dan wel bij je verhalen maar hoe zit het met de punten? wat doen ze daar mee?

bij mijn brief zat trouwens ook geen foto/filmpje oid. kun je die opvragen bij hun? (offe KON je die op vragen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar hoe zit het met de punten? wat doen ze daar mee?

Misschien dat die ook op naam van de kentekenhouder komen,als je baas dan in Duitsland komt en gepakt word omdat hij teveel,door jou gescoorde, punten op zijn naam heeft staan is dat zijn probleem,en niet t jouwe.:D:D

Of ie je dat in dank afneemt moet je afwachten.:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De brieven uit Flensburg zijn leuk, echter kun je alleen een boete krijgen als je hem terug stuurt. Er mag ook alleen dan een boete volgen want dan heb je erkent dat jij die overtreding hebt gemaakt. De afstandhoudboete kun je in Nederland niet via het CJIB krijgen omdat deze hier in Nederland nog niet mag worden gecontrolleerd door camera's, hier moet je staande gehouden worden. Dus brief niet terugsturen is niet erkennen van de overtreding en dus geen boete.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien dat die ook op naam van de kentekenhouder komen,als je baas dan in Duitsland komt en gepakt word omdat hij teveel,door jou gescoorde, punten op zijn naam heeft staan is dat zijn probleem,en niet t jouwe.:D:D

Of ie je dat in dank afneemt moet je afwachten.:kill:

kzou t knap vinden als de duitsers de constructie van mijn werkgever wel kunnen doorgronden! de nederlandse belasting kon dat iig niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kzou t knap vinden als de duitsers de constructie van mijn werkgever wel kunnen doorgronden! de nederlandse belasting kon dat iig niet!

Dat hoeft voor de duitse wetgeving ook niet, als het kenteken nog op dezelfde naam staat als tijdens de gemaakte overtreding zetten ze het voertuig gewoon aan de ketting als de boete nog niet is betaald. Ik ben voor een niet nader te noemen firma uit Zwolle ooit teruggevlogen vanuit Berlijn omdat er nog een boete bedrag open stond op het kenteken van de auto waar ik mee reed, vroeg die Zoll beambte mij ook nog of ik de boete van + € 5.000,- wilde voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat ik me afvraag waarom jij die brief thuis krijgt? ben je staande gehouden,dan ist gelijk betalen en hebben ze je gegevens.aangezien ze em opsturen lijkt het mij dat ze t nagevraagd hebben bij je werkgever ,lijkt me sterk dat ze weten

wie je bent en waar je woont aan de hand van foto...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat ik me afvraag waarom jij die brief thuis krijgt? ben je staande gehouden,dan ist gelijk betalen en hebben ze je gegevens.aangezien ze em opsturen lijkt het mij dat ze t nagevraagd hebben bij je werkgever ,lijkt me sterk dat ze weten

wie je bent en waar je woont aan de hand van foto...

vrig jaar ongeval gehad in duitsland vandaar dat ze dit weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De houder van het kenteken wordt aangeschreven met een formulier waarop zij moeten aangeven wie de bestuurder van dat voertuig op dat moment was.

Hier houden ze geen rekening mee, omdat het niets ongewoons is wanneer een vrachtwagen door meerdere chauffeurs gebruikt wordt

zelfde dus als je in belgie foutje maakt...vond het al vreemd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De houder van het kenteken wordt aangeschreven met een formulier waarop zij moeten aangeven wie de bestuurder van dat voertuig op dat moment was.

Hier houden ze geen rekening mee, omdat het niets ongewoons is wanneer een vrachtwagen door meerdere chauffeurs gebruikt wordt

dus met andere woorden? je kunt er al niet meer onderuit als je werkgever dit gedaan heeft?

ook niet mocht dit dan toevallig toch een collega op je vaste auto zijn ( om maar een voorbeeld aan te halen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jawel hoor vandaar ook dat ze je brief sturen.

daar staat dan in dat jij het geweest bent volgens hun gegevens en dat jij die boete krijgt.

en net zoals hier staat er ook netjes bij hoe je bezwaar kunt maken als je het er niet mee eens bent.

met het beantwoorden van die brief geef je dus nooit toe dat je schuldig bent en je bekent ook niks.

en als je werkgever zich vergist heeft dan ga je naar je werkgever en vraagt hem om een verklaring dat jij het achteraf niet geweest kan zijn.

dan moet je werkgever wel de juiste gegevens van je collega verstrekken, en dan loopt het voor jou met een sisser af.

je colega krijgt vervolgens dezelfde brief thuis als jijkreeg, maar dan met zijn naam erop.

dus je kunt niet simpel deze brief invullen met de gegevens van een betreffende collega?

want dat is wat ik begrijp uit wat erachter op staat.. dat je dan de 'verantwoordelijke mede moet delen"

staat een hoop geschreven in zo'n brief (en dat in mijn brakke duits)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Precies Dokus. Werkgever heeft 100% een brief gekregen en de gegevens van zijn werknemer verstrekt aan de Duitse instantie. Lekker, zo'n baassie die dit zonder overleg even doet.

Waarom "lekker baasie" Matthieu? als je wat flikt moet jij de gevolgen toch dragen.ik ben geen baas(:banaan:) maar als en chauffeur van mij wat zou flikken draait hij er ook zelf voor op.er moet toch betaald worden links om of rechts om.

dus met andere woorden? je kunt er al niet meer onderuit als je werkgever dit gedaan heeft?

ook niet mocht dit dan toevallig toch een collega op je vaste auto zijn ( om maar een voorbeeld aan te halen)

Daar kun je zeker onderuit(daar had je onderuit gekund) als je in die brief gelijk ontkent had dat je dat gedaan had leg je de bal terug bij je werkgever( hij moet aangeven wie de bestuurder was) en waren die Duitsers terug bij je werkgever gekomen.

Dat jou werkgever weer bij jou komt(omdat je t misschien wel zelf gedaan hebt) is wer een punt waar jij je uit moet lullen.

Maar,waarom neem je niet gewoon je verlies en betaalt,en let volgende week op je afstand?

Die "collega's"die zeggen dat je gewoon niet moet betalen omdat je daar toch nooit niks meer van hoort kun je beter niet geloven*.

*( raad van een ouwe kerel die t allemaal al heeft eens meegemaakt:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom "lekker baasie" Matthieu? als je wat flikt moet jij de gevolgen toch dragen.ik ben geen baas(:banaan:) maar als en chauffeur van mij wat zou flikken draait hij er ook zelf voor op.er moet toch betaald worden links om of rechts om.

Ik heb dit ook al n keer meegemaakt Peter. Afstandcontrole met zo'n camera die ergens aan een viaduct hangt. Prima foto van voren, was duidelijk te zien dat ik t was. Alleen, ik rijd nooit dicht op m'n voorganger, mits ik ingehaald word en de inhaler te vroeg naar rechts komt. Ga dan direct van 't gas af, maar niet op de rem uiteraard. Oja, 23mtr abstand stond erin. Baas vroeg wat ermee te doen en ik zei dat ie maar moest kijken. Hij ligt in 't gemeentearchief en ik heb er naderhand bij controles nooit iets van gehoord. Was trouwens met de truck met hetzelfde kenteken als met de vermeende overtreding.

Ik vind 't trouwens niet kunnen dat men dit soort overtredingen met een vaste camera vastlegt. Een agent zou de ontstane situarie goed/beter kunnen inschatten.

Als er bij ons echt een naam opgegeven moet worden voor zo'n overtreding zal 't waarschijnlijk een monteur of een planner worden. Mits ik een snelheid-/roodlichtovertreding begaan heb, dan moet ik zelf op de blaren zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je die brief krijgt dan heb je de boete al opgelegd gekregen, want anders stuurt men die brief niet.

das net alsdat je hier een brief van het cjib krijgt, dan heb je de boete al te pakken hoor.

die brief is er namelijk voor als je bezwaar wilt maken.

een boete opgelegd in het buitenland voor iets wat in nederland geen boete op zou opleveren is in nederland niet verhaalbaar?

eg wel, duitsland verhaalt die gewoon via het cjib, want de overtreding word niet getoetst aan de nederlandse wetten, maar aan de hand van de wetten van het land waar de overtreding is begaan!

Ik heb zelf meerdere boete's gekregen voor diverse overtredingen, ik heb ze nooit geretourneerd behalve als het ook waar was. Ik heb elke keer mijn advocaat gebeld voor raad en de brieven uit Flensburg zijn gewoon een verklaring dat je accoord bent met de overtreding.

Het probleem dat hier speelt is dat de werkgever al schuld heeft erkend door de gegevens van de bestuurder door te geven, en eigenlijk mag hij deze gegevens niet verstrekken vanwege de wet bescherming persoonsgegevens. Dan mag hij alleen gegevens verstrekken aan Nederlandse opsporingsambtenaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden