[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

brief van BKA/flensburg


GSjuhh

Recommended Posts

  • Forumlid

vorig jaar oktober po de 61 bij speyer geflitst in de baustelle.baas brief gekregen ui karlsruhe wie de chauffeur was op de foto.met mijn teostemming brief teruggestuurd met mijn gegevens.na enige tijd zelf brief thuisgekregen met verkeerde namen erop (deels fout ingevuld door werkgever deels fout overgenomen door duitse justitie)heb hier niet op gereageerd,na nog een brief thuis te hebben gehad heb ik een mailtje in het NEDERLANDS naar duitslandgestuurd waarin ik aangegeven heb dat mijn duits niet zo goed is en wat ze precies bedoelen.na weer een paar weken een aangetekende brief waarinstond wat de overtredinng was (wat ik al wist omdat ik dat in de 1e brief ook had toegegeven) en wat de bekeuring was(93.50euro voor 16 km te hard)plus 1 punt uit flensburg en een keurige bijlage in het nederlands met uitleg over de bekeuring,bezwaarmakenen hoe te betalen.heb dit maar gedaan on overig gezeik bij een eventuele controle te voorkomen en zit niet met het zweet in mijn handen als ze me weer eens aan de kant zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik vindt deze manier van bekeuren in Duitsland zo ongelooflijk belachelijk!!!

Ik heb er zelf ooit eens een gehad omdat een spanbandje van het zeil van m'n kiepoplegger

Niet strak genoeg zat. De spanner daarvan was kapot. Maar ze zullen je niet even aanhouden

om je erop te wijzen, nee gewoon lekker een bekeuring op sturen. En die boetes voor afstand houden...

Hoe vaak is het niet zo dat als je auto niet zo hard loopt, iedereen je voorbij komt stampen en ze zowat

je voorkant eraf rijden omdat ze hem er zo achterlijk kort voor gooien?! Maar "jij" moet afstand houden...

Als je dan af zou remmen om afstand te creëren dan komen de volgende je wel weer inhalen om hem ervoor te knallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vindt deze manier van bekeuren in Duitsland zo ongelooflijk belachelijk!!!

Ik heb er zelf ooit eens een gehad omdat een spanbandje van het zeil van m'n kiepoplegger

Niet strak genoeg zat. De spanner daarvan was kapot. Maar ze zullen je niet even aanhouden

om je erop te wijzen, nee gewoon lekker een bekeuring op sturen. En die boetes voor afstand houden...

Hoe vaak is het niet zo dat als je auto niet zo hard loopt, iedereen je voorbij komt stampen en ze zowat

je voorkant eraf rijden omdat ze hem er zo achterlijk kort voor gooien?! Maar "jij" moet afstand houden...

Als je dan af zou remmen om afstand te creëren dan komen de volgende je wel weer inhalen om hem ervoor te knallen!

Ja en dan zeggen ze gewoon,jouw probleem.:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nu hebben we hier op het forum overal commentaar op en over, maar waarom nemen we nou de verantwoording niet voor onze eigen daden!.

wees een vent/vrouw heb je het delict gepleegd waar voor een brief is binnen gekomen ondervind dan de consequentie

Doe jij dat maar lekker. Als ik zo'n brief krijg van 45 meter afstand gehouden op de 61 blablabla.....Dan is het dus toedeledoki met die brief. Als ze wat willen, moet ze er maar een motormuis bij zetten. Kunnen ze de zaken direct afhandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
Het was deze week weer bingo! een brief uit Unna wegens te weinig afstand houden.

deze netjes ingevult en terug gestuurd en nu dus een aangetekende brief met boete(en punten) thuis.

hier ook is met collega's over gehad.

en de opmerking die nog al is valt is:

Niet terug sturen die eerste brief... hoor je nooit meer wat van...

Allemaal stoere praatjes dacht ik eigenlijk, echter HOE kunnen hun bewijzen dat ik die eerste brief heb gehad? (deze is niet aangetekend en kan onderweg wel kwijt geraakt zijn? )

Nu dus mijn vraag wat doen jullie met deze brieven?

netjes invullen en terugsturen (en dan dus betalen? of ze gewoon wegkiepen inde trant 'hebk niet gehad! '

En wat zijn de gevolgen van dit laatste? hogere poete? meer punten? rijverbod?

en nu graag eigen antwoorden en geen 'van horen zeggen' verhalen!

Deze posting werd geplaatst tijdens m'n "ban". Zat me er toen al mateloos over te irriteren.

Weet je waarom? Je schrijft het zelf al: je hebt een brief gehad uit Unna. Hoe denk je dat ze in Duitsland aan jouw gegevens komen?

Doe me nu eens een serieus antwoord: hoe denk je dat die Duitsers aan jouw naam, adres en woonplaats zijn gekomen?

Ik zal het makkelijk voor je maken:

A). via de tam-tam

B). via telepathie / paragnost

C). ze hebben de eigenaar van het voertuig benaderd en die moest een blaadje invullen met alle gegevens van de bestuurder in dit terug sturen. (Vaak is de eigenaar je werkgever, maar als de auto op naam van een verhuurbedrijf staat, zal dit verhuurbedrijf de gegevens van je werkgever wel doorgeven aan de Duitser)

D). via de stamtafel bij Frans op den Bult

E). de camera die heeft gemeten dat je te weinig afstand hield kan ook zien wie er achter het stuur zit, maakt een foto, stuurt dit daar NCSI, en die sturen de gegevens van de bestuurder terug naar de Duitsers.

2 virtuele pilsjes voor het juiste antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De brieven uit Flensburg zijn leuk, echter kun je alleen een boete krijgen als je hem terug stuurt. Er mag ook alleen dan een boete volgen want dan heb je erkent dat jij die overtreding hebt gemaakt. De afstandhoudboete kun je in Nederland niet via het CJIB krijgen omdat deze hier in Nederland nog niet mag worden gecontrolleerd door camera's, hier moet je staande gehouden worden. Dus brief niet terugsturen is niet erkennen van de overtreding en dus geen boete.

Dit bedoel ik dus: jij werkt voor mij. Ik krijg een brief binnen omdat je te weinig afstand hebt gehouden. Kost paar centen en een punt. Maar jij denkt ik ben slim, ik gebruik de brief als wc-papier (zoals de kwaliteit 30 jaar geleden in Frankrijk hadden, dacht ik dat Peter ooit schreef, als je daar je reet mee af wou vegen, zat alles onder, en je reet was nog niet schoon).

Dan krijg ik als werkgever 2-3 weken later nog een brief, dat ik binnen 1 week moet reageren wie de bestuurder was, omdat ze geen reactie hebben gekregen van die man waar ik de gegevens van heb opgestuurd. Vul ik nog maals jou gegevens in. Maar jij gebruikt de brief die je dan krijgt wederom als wc-papier, want je denkt: ik erken het niet, dus ik hoef niet te dokken.

Dan wordt bij de volgende BAG controle die auto aan de kant gezet, en die mag pas gaan rijden als ik betaald heb. De boete is dan alleen wel een stukje duurder. En het kost wat tijd. En het heeft al tijd gekost, want ik heb al 2x jou gegevens in moeten vullen en terug moeten sturen naar Duitsland met een dure postzegel. En dat irriteert me wel een beetje, want ik probeer alles volgens de regeltjes te doen, maar jij denkt laat ze allemaal maar de vinketering krijgen. Maar zo werkt het dus niet.

Gewoon invullen en terugsturen. Iedereen blij.

Met deze posting is de meerkeuze vraag van m'n vorige posting eigenlijk meteen beantwoord, da's wel jammer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik me afvraag waarom jij die brief thuis krijgt? ben je staande gehouden,dan ist gelijk betalen en hebben ze je gegevens.aangezien ze em opsturen lijkt het mij dat ze t nagevraagd hebben bij je werkgever ,lijkt me sterk dat ze weten

wie je bent en waar je woont aan de hand van foto...

Zo is het. Deze postings stonden er nog niet toen ik toen dat topic aan het lezen was tijdens de "ban".

De houder van het kenteken wordt aangeschreven met een formulier waarop zij moeten aangeven wie de bestuurder van dat voertuig op dat moment was.

Hier houden ze geen rekening mee, omdat het niets ongewoons is wanneer een vrachtwagen door meerdere chauffeurs gebruikt wordt

Nogmaals: zo is het ja.

Precies Dokus. Werkgever heeft 100% een brief gekregen en de gegevens van zijn werknemer verstrekt aan de Duitse instantie. Lekker, zo'n baassie die dit zonder overleg even doet.

De werkgever kan niet anders. In het geval van te weinig afstand houden zit daar in de regel een punt Flensburg aan vast. Is het een lullig bekeurinkje van 25 euro voor 9 km te hard rijden, dan zal de werkgever het wel zelf betalen en effe met jou erover hebben. Maar als er 1 of meerdere punten aan vast zitten, dan kan hij simpelweg niet, en zal jou gegevens gewoon door moeten geven. Daar is weinig lulligs aan.

jawel hoor vandaar ook dat ze je brief sturen.

daar staat dan in dat jij het geweest bent volgens hun gegevens en dat jij die boete krijgt.

en net zoals hier staat er ook netjes bij hoe je bezwaar kunt maken als je het er niet mee eens bent.

met het beantwoorden van die brief geef je dus nooit toe dat je schuldig bent en je bekent ook niks.

en als je werkgever zich vergist heeft dan ga je naar je werkgever en vraagt hem om een verklaring dat jij het achteraf niet geweest kan zijn.

dan moet je werkgever wel de juiste gegevens van je collega verstrekken, en dan loopt het voor jou met een sisser af.

je colega krijgt vervolgens dezelfde brief thuis als jijkreeg, maar dan met zijn naam erop.

Jaja, je hebt gelijk (even die tekst van Rob Niat erbij zoeken die hij als onderschrift heeft).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo is het. Deze postings stonden er nog niet toen ik toen dat topic aan het lezen was tijdens de "ban".

Nogmaals: zo is het ja.

De werkgever kan niet anders. In het geval van te weinig afstand houden zit daar in de regel een punt Flensburg aan vast. Is het een lullig bekeurinkje van 25 euro voor 9 km te hard rijden, dan zal de werkgever het wel zelf betalen en effe met jou erover hebben. Maar als er 1 of meerdere punten aan vast zitten, dan kan hij simpelweg niet, en zal jou gegevens gewoon door moeten geven. Daar is weinig lulligs aan.

Jaja, je hebt gelijk (even die tekst van Rob Niat erbij zoeken die hij als onderschrift heeft).

De werkgever mag jou gegevens niet door geven. Het kan zelf strafbaar zijn

Of hij moet het doen in op dracht van jou.

Ik zou zeggen laat Duitsland het zelf uit zoeken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De werkgever kan niet anders. In het geval van te weinig afstand houden zit daar in de regel een punt Flensburg aan vast. Is het een lullig bekeurinkje van 25 euro voor 9 km te hard rijden, dan zal de werkgever het wel zelf betalen en effe met jou erover hebben. Maar als er 1 of meerdere punten aan vast zitten, dan kan hij simpelweg niet, en zal jou gegevens gewoon door moeten geven. Daar is weinig lulligs aan.

Maar Frans, het is dus wel makkelijk als je een monteur in dienst hebt. Zeker alsie nooit in Duitsland komt. Hij krijgt boete thuis en baassie betaald 'm netjes terug.

Niet dat het mij veel uitmaakt hoor. Heb sowieso geen punten staan en mocht ik teveel punten krijgen, ja dan moet een ander voorlopig maar naar dat land;)

Btw, goed dat je er weer bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar Frans, het is dus wel makkelijk als je een monteur in dienst hebt. Zeker alsie nooit in Duitsland komt. Hij krijgt boete thuis en baassie betaald 'm netjes terug.

Niet dat het mij veel uitmaakt hoor. Heb sowieso geen punten staan en mocht ik teveel punten krijgen, ja dan moet een ander voorlopig maar naar dat land;)

Btw, goed dat je er weer bent.

Dan mag die monteur nooit naar Oostenrijk op wintersport, of hij moet verdomd ver omrijden :D:D

bewerkt door Noudi
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De werkgever mag jou gegevens niet door geven. Het kan zelf strafbaar zijn

Of hij moet het doen in op dracht van jou.

Ik zou zeggen laat Duitsland het zelf uit zoeken

Huub

Ga vissen Huub,

Indien de Baas de naam van de bestuurder niet doorgeeft, hetgeen niet strafbaar is, gaat de boete en

de punten aan hem.

Betaald hij niet wordt de eerstvolgende wagen van hem aangehouden en die rijdt geen meter meer

voordat betaald is.

En nou denk maar niet dat dat alleen in het "boze Duitsland" zo is. Dat gebeurt in heel Europa, ook in het "brave Nederland"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij zegd het zelf al

Als de hij het niet door geeft moet hij de boete zelf betalen

Dat is het zelfde

Als jij naar de Dokter gaat

En die geeft ook alle gegevens door aan jou werkgever

Wat zul je te keer gaan zeg

En als het er op aan komt. Moet de werkgever de boete betalen

De meeste chauffeurs zeggen meteen kom maar met de rekening

En de werkgever is dan weer blij dat die er van af is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Frans, het is dus wel makkelijk als je een monteur in dienst hebt. Zeker alsie nooit in Duitsland komt. Hij krijgt boete thuis en baassie betaald 'm netjes terug.

Niet dat het mij veel uitmaakt hoor. Heb sowieso geen punten staan en mocht ik teveel punten krijgen, ja dan moet een ander voorlopig maar naar dat land;)

Btw, goed dat je er weer bent.

Dat zei een bekende van mij ook. Totdat het zover was en z'n baas hem een 20 x 30 stuurde en bedankte voor bewezen diensten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naja, rechten, plichten....

Je hebt te weinig afstand gehouden volgens de wet. En dat doe je zelf. Dat doet niet je werkgever, doet niet je buurman, doet niet je huisdier.

Dan moet je dat zelf oplossen, en gewoon gegevens terugsturen en de gevolgen ondergaan. Meestal is het in Duitsland niet zo extreem qua gevolgen.

Laat het 50-100 euro kosten en 1 punt. So be it. Volgende keer meer afstand houden.

Maar net doen alsof je neus bloed en dus alsof je niets binnen hebt gekregen, zadel je alleen andere mensen op met een probleem dat door jou is veroorzaakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik bos
Maar net doen alsof je neus bloed en dus alsof je niets binnen hebt gekregen, zadel je alleen andere mensen op met een probleem dat door jou is veroorzaakt...

waar zadel je andere mensen mee op dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
naja, rechten, plichten....

Je hebt te weinig afstand gehouden volgens de wet. En dat doe je zelf. Dat doet niet je werkgever, doet niet je buurman, doet niet je huisdier.

Dan moet je dat zelf oplossen, en gewoon gegevens terugsturen en de gevolgen ondergaan. Meestal is het in Duitsland niet zo extreem qua gevolgen.

Laat het 50-100 euro kosten en 1 punt. So be it. Volgende keer meer afstand houden.

Maar net doen alsof je neus bloed en dus alsof je niets binnen hebt gekregen, zadel je alleen andere mensen op met een probleem dat door jou is veroorzaakt...

Daar ben ik het niet mee eens

Want jou werkgever is verantwoordelijk in alles onder werktijd wat jij doet

Daarom is er ook zo,n rotooi Want de meeste chauffeurs nemen alles

Om dat ze bang zijn dat ze slecht werk krijgen Of andere dingen

Maar lees jou werkvergunning maar is goed door

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar zadel je andere mensen mee op dan.

Ik zal maar denken dat jouw opmerking grappig bedoelt en niet serieus...

(en dat posting 35 in dit topic op jouw pc niet leesbaar is ofzo...)

Als je ergens tegen aan rijd, ook altijd maken dat je weg komt. Gewoon een ander de schuld geven (liefst een Poolse of Roemeense collega) :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, haha en als jij een vertegenwoordiger voor z'n kanis slaat omdat ie jou met z'n dure leasebak afsneedt, is ook de baas verantwoordelijk!

Leuk joh, voor een baas werken! Kunnen ze je niks maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ga je toch gewoon naar de volgende werkgever toe

En er zit dan niks anders op. Gewoon jou gelijk halen

Huub

Zijn gelijk halen? Waar? Hij heeft al die tijd (overbeladen) rondgereden in Duitsland. Natuurlijk betaalde de baas de bekeuringen terug maar de punten kwamen op zijn eigen naam.

Toen z'n kaart vol was, mocht ie ver(t)rekken van de baas. En het 'mooie' is dat die baas nog in z'n recht stond ook! De chauffeur is nl. verantwoordelijk Huub!

En naar een andere werkgever? Waar ie meteen bij de sollicitatie kon vertellen dat ie voorlopig nog even niet in Duitsland mocht rijden, vanwege wat akkefietjes? (mooie binnenkomer!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan zou ik zeggen doe het zelf maar Een beetje verantwoording nemen

En als er wat gebeurt wat dan Dan ben ik bang dat het baasje niet thuis is

Er is geen een werkgever die het kan verplichten.

En zo,n werkgever moeten ze alles af nemen Is een bedrijf niet waard

Wil jij op jou geweten hebben als je iemand dood rijd Ik niet

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden