[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

(België) Politie laat truckers 7.500 euro cash betalen


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

images?q=tbn:ANd9GcRERvph5CXH_nUsgrjO209uCHEDCX3o1gUWw6xy5mfa8q_5s1Ru

Bron:afb

De politie van Mechelen heeft op de N16 en het Battelcomplex een gerichte controle uitgevoerd op de bestuurders van zestien vrachtwagens.

Niemand van de chauffeurs was dronken. Wel zijn 14 onmiddellijke inningen, ten belopen van 7.500 euro, uitgeschreven voor inbreuken op de rij- en rusttijden.

Opvallend bij de actie was dat elke gecontroleerde vrachtwagenchauffeur, die ingeschreven is in Oost-Europa (Bulgarije, Slovenië, Slovakije en Letland), in overtreding was met de rij- en rusttijden.

Lees hier meer

Bron: Gazet van Antwerpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pvallend bij de actie was dat elke gecontroleerde vrachtwagenchauffeur, die ingeschreven is in Oost-Europa (Bulgarije, Slovenië, Slovakije en Letland), in overtreding was met de rij- en rusttijden.

Die wilde allemaal nog even voor het weekend naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In plaats van bezuinigingen bij de burger, haalt de Belgische overheid het tekort van de straat.

beter daar dan bij mij! Dit waren tenslotte geheel terechte boetes die geïnt werden. Zou Nederland een voorbeeld aan kunnen nemen, in plaats van het geld weer eens bij de zwakkeren en dan vooral de ouderen te halen :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is daar een favoriet stukje voor de Mechelse politie, heb er ook een paar keer gestaan en betaald.

Dat stukje N-16 daar is de verbinding tussen de E-19 en de veiling van Mechelen.

Toen hielden ze voornamelijk Spanjaarden, Nederlanders en enkele Belgische firma's.

Ook toen was er een aardige collecte hoor, menig goed doel zal ook zo'n resultaat willen met een paar uur collecteren:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit bericht bewijst dus dat het wel degelijk zin heeft om ook deze truckers aan de kant te zetten!

Of zie ik het nu weer te simpel...

Maarten

Misschien zitten deze mensen nu wel op hun eigen forum te klagen dat ze een bekeuring in Belgie hebben gehad omdat ze 5 minuten te lang hadden gereden en dat er helemaal geen Belgen werden aangehouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

7500 / 14 dat valt gemiddeld nog mee dus ..... geen reden om zo'n grote kop boven een artikel te zetten toch?

3 min teveel aan rijtijd (4u33) pak je in België al € 250,- mee ....

Opvallend bij de actie was dat elke gecontroleerde vrachtwagenchauffeur, die ingeschreven is in Oost-Europa (Bulgarije, Slovenië, Slovakije en Letland), in overtreding was met de rij- en rusttijden.

Dit vraagt dus om meer controles van OostEuropese kentekens ... aan de andere kant wie is er nou niet ergens in overtreding over een periode van 28 dagen?!?!?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien controleerden ze alleen Oost Europese vrachtwagens? Mooi voorbeeldje van stemmingmakerij weer. Is de Gazet van Antwerpen net zo'n waardeloze krant als de Telegraaf, misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Misschien zitten deze mensen nu wel op hun eigen forum te klagen dat ze een bekeuring in Belgie hebben gehad omdat ze 5 minuten te lang hadden gereden en dat er helemaal geen Belgen werden aangehouden

Dat kan zo maar natuurlijk!

Ik bedoelde eigenlijk meer aan te geven dat er altijd geroepen wordt dat er geen geld en geen communicatie is; en daarom deze mannen gewoon laat inhalen en zo.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zie ze regelmatig op het viaduct bij Mechelen-Noord staan met een controle.

Het verkeer wat van de kant van Willebroek komt en de E19 op wil, zetten ze daar aan de kant.

Klopt daar zijn ze gaan staan sinds er bij de kruising N-16 en de N1 (bij het slachthuis) een filiaal van de ING is gekomen.

Nu staan ze daar dus op een groot verdrijvingsvlak:confused:

en ze staan daar voor de verkeersveiligheid krijg je dan te horen.....

Ik kom niet meer zoveel daar maar ik vond dat ze er altijd stonden om de gemeentekas te spekken, maar mening vonden ze meestal niet interessant om te horen :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:confused: gaan we weer misschien, er zijn 16 auto's gecontroleerd en 14 bekeurd, dat geeft aan dat er gewoon iets fout zit, en het maakt niet uit welke nationaliteit ze hebben.

Geeft duidelijk aan dat er in de wet iets fout zit. Bovendien staat er niet bij wat de overtredingen precies zijn.

Wellicht weer van die oninteressante boetes als 3 minuten over de rijtijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan is er het geklaag dat de Oostblokkers nooit aan gehouden worden omdat meneer de agent de taal niet spreekt, en nu zijn er wel een aantal aangehouden is het weer niet goed.:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op tijd aan de kant, en niet het randje opzoeken. Simpel zat.

.

Zoooo jammer he ...

Ik zat RUIM in de tijd === dus NIET het randje opgezocht DIKKE FILE en dus 4u33 .... dan ga je dagen daarna EN in een ander land notabe NAT!

Op de oude papieren schijf was het glashard duidelijk aan de rijsnelheden dat je in de file hebt gestaan immers.

Met de digitale worden die gegevens al na 24 uur overschreven ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angelique, vorig jaar een controle van de BAG.

Twee dagen daarvoor bij Valecienne drie kwartier over drie km. gedaan door een ongeval (28 min. over de diensttijd !!)

De man begon te grijnzen, en vroeg me hoe gezellig de file was ?

Heb hem gevraagd of, en hoelang terug ze dit konden bekijken.

Zes dagen bij hun, hoe de rest van Europa dit doet wist figuursma niet.

Dus, in hoeverre worden we nu echt gen**** ?

Heb trouwens ook niets hoeven te betalen :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien zitten deze mensen nu wel op hun eigen forum te klagen dat ze een bekeuring in Belgie hebben gehad omdat ze 5 minuten te lang hadden gereden en dat er helemaal geen Belgen werden aangehouden
Misschien controleerden ze alleen Oost Europese vrachtwagens? Mooi voorbeeldje van stemmingmakerij weer. Is de Gazet van Antwerpen net zo'n waardeloze krant als de Telegraaf, misschien?

Maar het goeie nieuws::.....niemand had teveel gedronken (dat was nog niemand opgevallen):D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een stomme vraag (ik word niet zoveel aangehouden) is het standaard dat je op alcohol word gecontroleerd in Belgie in zo'n grote controlle?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Printje maken, reden erbij zetten met eigen gegevens en een handtekening, klaar.

Dan nog even je mapje erbij pakken waarin netjes gerangschikt de verordening (EG) nr.561/2006 in de voor het land van doorvoer betreffende talen (voor mij NL/D/FR) zitten, alsmede Richtsnoer 1: uitzonderlijke afwijking van de minimumrusttijden en maximumrijtijden teneinde een geschikte stopplaats te vinden -uiteraard ook weer in de betreffende talen- en een knappe jongen die jou dan een prent geeft voor 3 minuutjes overschrijding.

Maar ik dacht dat ik dit bovenstaande niet uit hoef te leggen aan een "in het vak gepokt en gemazeld chauffeuse" zoals jou ABS.

Maar ben eens eerlijk. Was dit werkelijk het enige foutje wat die controleur kon vinden op jou kaartje?

Of waren er misschien toch nog wat meer 'kleinigheidjes'....:cool:

Ik heb dezelfde in de auto liggen ook in vier talen. Omdat ik vaak als ik al transport doe met waardevolle spullen rijd blijf ik bijna nooit onderweg staan slapen maar ik ga rustig over die diensttijd heen als dat betekend dat ik de combi achter het hek en binnen kan zetten. Ik neem dan wel alle 30 dagen(ik weet het is 28 dagen) de CMR mee van die bewuste ladingen. Want men mag niet alleen een "geschikte"plaats opzoeken mbt. de plaats om te parkeren maar ook vanwege de veilligheid.

En geloof me, als ik met de TMA in Duitsland kom wordt ik altijd gecontrolleerd. In Duitsland is het gebruik van deze voertuigen nog niet helemaal doorgedrongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden