Spring naar bijdragen
  • 0
markpe

rit naar italie

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
ik moet naar Italie met de vrachtwagen nu kan ik dus over Zwitsetrland en oostenrijk.

mijn vraag aan jullie waar moet ik rekening mee houden????

Kostentechnich> licht er ook aan waaar je moet zijn, Freiburg de trein op naar Novara ( 9 uur rust er weer op)

En alleen een Cmr nodig.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
ik moet naar Italie met de vrachtwagen nu kan ik dus over Zwitsetrland en oostenrijk.

mijn vraag aan jullie waar moet ik rekening mee houden????

Laat eens wat meer weten; vanuit welke plaats vertrek je? waarheen in Italie? hoeveel gewicht? zijn het gevaarlijke stoffen?

Dat is wat gemakkelijker antwoorden.

Gr Peter.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
ik vertrek uit rotterdam en ga naar milaan totaal 35 tot papier

Dan over Zwitserland gaan,via Basel Chiasso is het eenvoudigste.

Zorgen dat je een geldig T2 document hebt,kun je aan Sterpenich maken(grens Belgie -Lux) of op de grens Weil am Rhein-Basel.

Dit document oplaten maken met eindbestemming" Ponte Chiasso" de Italiaan zuivert t dan aan als je Italie(EEG) weer binnen komt.

In Zwitserland betaal je een beste hoop maut(LSVA heet dat daar) je moet,bij de Zwitserse douane, eenmalig een kaart laten aanmaken voor je trekker(kost de eerste keer niks)

Met deze kaart en een geldige tankpas kun je in een betaalautomaat je kilometers afrekenen,

Je krijgt dan een kaartje met de door jou ingevoerde gegevens ,wat je moet afgeven als je Zwitserland weer uitrijdt.

Belangrijk is dat je zowel bij het inrijden als het uitrijden je kilometerstand moet hebben.

Belangrijk is dat je er op let dat je gewichten,zoals asdrukken, en afmetingen van je auto in orde zijn,de Zwitser controleerd hier zeer streng op,wat aardgas en olie is voor de Arabier,zijn vrachtwagens voor de Zwitser.

Je kunt er ook voor kiezen om via Pontarlier- Vallorbe- Simplon te gaan;daar gaat het allemaal wat gemoedelijker,je rijdt echter wel wat om.

Als je gevaarlijke goederen geladen hebt is dit z.w.z de enige route door Zwitserland.

Succes .

Gr Peter.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Ik zit met zelfde vraag. Eerste keer  Italië met klasse 1 onder de 1000 punten, dus geen borden. Vertrek uit Lichtenvoorde en moet naar Rome. Wie heeft er tips met betrekking route via oostenrijk. 

bewerkt door Kevergek

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
4 uur geleden zei Kevergek:

Ik zit met zelfde vraag. Eerste keer  Italië met klasse 1 onder de 1000 punten, dus geen borden. Vertrek uit Lichtenvoorde en moet naar Rome. Wie heeft er tips met betrekking route via oostenrijk. 

Klasse 1,dat zijn dus explosieven,en ben je vrijgesteld van sommige voorschriften van het ADR.( als je goederen niet in vervoerscategorie "0"vallen tenminste)

Met wat voor voertuig ga je deze rit maken?omdat je minder dan 1000 punten hebt kant zijn dat je met n bestelwagen of luxe wagen gaat.

Indien je voertuig beneden de 3500 kg maximum gewicht is (MTM) heb je in Oostenrijk genoeg aan een 10 dagen vignet( € 8,90 ) + de tol voor de Brennerautobahn (€ 9,00 )

Weegt je voertuig meer dan heb je een "Go Box "nodig en betaal je per afgelegde afstand en de emissieklasse.

 

https://www.go-maut.at/portal/portal

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


×