[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

rit naar italie


markpe

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
ik moet naar Italie met de vrachtwagen nu kan ik dus over Zwitsetrland en oostenrijk.

mijn vraag aan jullie waar moet ik rekening mee houden????

Kostentechnich> licht er ook aan waaar je moet zijn, Freiburg de trein op naar Novara ( 9 uur rust er weer op)

En alleen een Cmr nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik moet naar Italie met de vrachtwagen nu kan ik dus over Zwitsetrland en oostenrijk.

mijn vraag aan jullie waar moet ik rekening mee houden????

Laat eens wat meer weten; vanuit welke plaats vertrek je? waarheen in Italie? hoeveel gewicht? zijn het gevaarlijke stoffen?

Dat is wat gemakkelijker antwoorden.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik vertrek uit rotterdam en ga naar milaan totaal 35 tot papier

Dan over Zwitserland gaan,via Basel Chiasso is het eenvoudigste.

Zorgen dat je een geldig T2 document hebt,kun je aan Sterpenich maken(grens Belgie -Lux) of op de grens Weil am Rhein-Basel.

Dit document oplaten maken met eindbestemming" Ponte Chiasso" de Italiaan zuivert t dan aan als je Italie(EEG) weer binnen komt.

In Zwitserland betaal je een beste hoop maut(LSVA heet dat daar) je moet,bij de Zwitserse douane, eenmalig een kaart laten aanmaken voor je trekker(kost de eerste keer niks)

Met deze kaart en een geldige tankpas kun je in een betaalautomaat je kilometers afrekenen,

Je krijgt dan een kaartje met de door jou ingevoerde gegevens ,wat je moet afgeven als je Zwitserland weer uitrijdt.

Belangrijk is dat je zowel bij het inrijden als het uitrijden je kilometerstand moet hebben.

Belangrijk is dat je er op let dat je gewichten,zoals asdrukken, en afmetingen van je auto in orde zijn,de Zwitser controleerd hier zeer streng op,wat aardgas en olie is voor de Arabier,zijn vrachtwagens voor de Zwitser.

Je kunt er ook voor kiezen om via Pontarlier- Vallorbe- Simplon te gaan;daar gaat het allemaal wat gemoedelijker,je rijdt echter wel wat om.

Als je gevaarlijke goederen geladen hebt is dit z.w.z de enige route door Zwitserland.

Succes .

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zit met zelfde vraag. Eerste keer  Italië met klasse 1 onder de 1000 punten, dus geen borden. Vertrek uit Lichtenvoorde en moet naar Rome. Wie heeft er tips met betrekking route via oostenrijk. 

bewerkt door Kevergek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klasse 1,dat zijn dus explosieven,en ben je vrijgesteld van sommige voorschriften van het ADR.( als je goederen niet in vervoerscategorie "0"vallen tenminste)

Met wat voor voertuig ga je deze rit maken?omdat je minder dan 1000 punten hebt kant zijn dat je met n bestelwagen of luxe wagen gaat.

Indien je voertuig beneden de 3500 kg maximum gewicht is (MTM) heb je in Oostenrijk genoeg aan een 10 dagen vignet( € 8,90 ) + de tol voor de Brennerautobahn (€ 9,00 )

Weegt je voertuig meer dan heb je een "Go Box "nodig en betaal je per afgelegde afstand en de emissieklasse.

 

https://www.go-maut.at/portal/portal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei matthieu:

Fijn he. Jij je best doen om te antwoorden en dan houdt de vragensteller lekker z'n muil dichtemoji378.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 

Ja,inderdaad behoorlijk lullig,maar misschien heeft een ander er nog wat aan denk ik dan maar.

 

10 uur geleden zei road train:

Hij zal dr al wel zijn :p

 Of hij is de lucht in gegaan met zn klasse 1.:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei opa bert:

Toen wij ze reden vielen ze onder klasse 1. explosieven ! soort van .

 

 

UN 0503 gasgeneratoren voor airbags (of) airbagsmodules (of) aanspaninrichting voor veiligheids gordels 1.4 (E) vervoerscategorie 2( vrij tot 333 kg volgens 1.1.3.6. van het ADR)

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden