[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

dashcam


ElBadmuts

Recommended Posts

Gast trucker10
het zou mij wel handig lijken als je camera achter je hoofd hangt zodat hij je spiegel links mee filmt!

Hoe vaak ik niet op een haar na mijn spiegel eraf gereden krijg.

frank

Er zijn modellen die 2 camera's in 1 toestel hebben o.a. usacandyman heeft er zo eentje . 1tje filmt buiten en de ander zet je binnen gericht naar ........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was nog wat aan het opzoeken betreffende rechtsgeldigheid van dahscambeelden en vond hier voorlopig de enige info voor Belgie: Rechtmatigheid van dashcambeelden

Zijn er ondertussen al mensen die een filmpje daadwerkelijk in de rechtbank hebben gebruikt?

Edit: auch dit ziet er wel een erg oud topic uit :D excuus! (kwam hier via google)

bewerkt door Marotrans
Inmiddels verzet!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb dit in Nederland gevonden:

[h=2]Heimelijk fotograferen of filmen[/h] [h=2]Zie ook[/h]

Fotograferen en filmen van mensen op de openbare weg mag, mits je maar rekening houdt met het portretrecht. Een camera ophangen mag echter alleen als je dat duidelijk aankondigt. Hetzelfde geldt voor foto's in besloten ruimtes.

icon75.jpgFotograferen of filmen van mensen op straat, in winkels en andere openbare locaties gebeurt soms ook wel in het geheim. Er gelden dan extra regels. Elk opzettelijk filmen of fotograferen van personen met een aangebrachte camera in de openbare ruimte is verboden, tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 441b Wetboek van Strafrecht: maximaal twee maanden cel). Je mag dus wel op straat fotograferen of filmen, maar geen vaste camera ophangen zonder meteen ook een bordje op te hangen dat deze er hangt.

Naast foto's in het openbaar maken, kunnen ook foto's in besloten ruimtes gemaakt worden. Elk opzettelijk filmen of fotograferen in woningen of niet-publieke plaatsen is verboden tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 139f Wetboek van Strafrecht: maximaal zes maanden cel).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag een goede reden meegemaakt om er 1 aan te schaffen.

Reed op de Nzoveel richting nergenshuizen en een pkw kwam over de streep.

Ik kon kiezen, of de berm in of de pkw op de linkervoorkant, dus de berm in maar dat kostte me wel

m'n rechter spiegelglas daar er op dat stukje uiteraard een lantaarnpaal stond die ik nog net schampte met de

dodehoek spiegel.

Raakte de paal met plusminus 20km/u (ja ik rem ook voor vrouwelijke dieren ja )maar dat was genoeg.

Resultaat spiegel aan scherven en dodehoekspiegelbehuizing ietwat verbouwd.

En al wat ik weet is dat het een rode alfa was waarin een dame hevig met d'r foon bezig was :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Asjemenou , krijg ik een pakje ut Holland :ja:

post-15033-1394789216,9651_thumb.jpg

Zaterdagavond besteld en vandaag al via schoonmama als afleveradres bij mij in huis .

Thanks voor de vlotte snelle service Hans Gorter .

Nu eerst de handleiding doornemen en zeker de opmerking met fluo dat op het A4tje staat en we kunnen de andere wegpiraten gaan filmen .

Voor mijn eigen rijgedrag zal ik selectief selecteren :ja: op wat al dan niet voor de gevoelige kijkers hier kan en mag :hamer: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Hè dat is nou weer flauw :p:p

Ik behoud er een rare hobby op na , naast de putten in de weg rijden LOL

Zo voor de gevoelige kijkers die vlug zeeziek worden zal ik deze shoots eruit halen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Straks via Smeermaas , Maastricht binnen , ff niet langs de noordelijke randweg maar langs de tig aan rondepuntjes of in moet door de milieu zone :D en dan heb ik er ook nog genoeg , kan misschien parallel met de Maas en dan den 360* bocht .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Mooi duidelijk filmpje..... Goed scherp. Wat had jij nu besteld?? Een camera en een iets voor erin of erbij??????????? :confused:

Even vermelden dat het filmpje " test Carcam " met een ander toestel is opgenomen , daar je de dashcam in beeld ziet , heb de laptop niet bij om de SD card uit te lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Zo te zien ziet hij er wel goed uit,Ook wel makkelijk om te zien wat je opneemt,is dat standaard?Ben benieuwd naar jouw conclusie over het apparaat.

Edje , ik denk dat elk toestel een display heeft waar je kan zien wat je aan het opnemen bent .

Heb zonet een stukje bekeken op de computer , de kleuren komen naturel over op deze die ik heb aangeschaft ( Scott full HD 1080 ) .

Ga straks of morgen de beeldjes bekijken als ik de tunnel cointe ( Luik ) induik , op het toestel zag het er in ieder geval goed uit qua belichting ( je kan dit instellen ) .

Later op de dag heb ik de resolutie minder gezet en als ik in Leuven onder het tunneltje reed merkte ik toch het verschil op het kleine display dat het beeld minder scherp was .

Heb hem ook op 3 plaatsen gehangen , zoals hier in het filmpje dan eens meer links rechtover het stuur en als laatst helemaal bovenaan de ruit ( zie je hem ook niet vanaf de buitenkant :rolleyes: ) .

Persoonlijk maak ik gebruik van 2 SD kaartrjes 16GB , persoonlijke voorkeur .

Verder is het ondervinding :ja: Ik heb geopteerd voor de GPS functie en als ik daarjuist de reis Boncelles centrum Seraing bekeek zag ik ook alternatieve sluiupwegen :ja: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Nou dat valt mij niet tegen.

Kentekens lijken me niet leesbaar maar kwaliteit is vrij goed wel :ok:

Dank je wel voor het plaatsen!

Ik zal volgende week eens de hoogste resolutie selecteren op de dashcam ( er staat ook een digitale zoom op ) , straks komt er nog eentje hoe we onze NL collega's achtervolgen en voorbijrijden waar het niet meer toegelaten is Ring 0 ( Brusselse buitenring )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Freddie , ik zal het ook eens uitproberen of de kentenplaat leesbaar komt bij uitvergroting .

Het volgende filmpje hoe rijd ik de NL voorbij op Bels grondgebied ;) , eerst aftasten en het geschikte ogenblik zoeken . Enjoy

Ik bemerk dat de beeld qualiteit na uploaden bij Youtube minder geworden is :eek: waarschijnlijk passen ze het formaat aan wegens de enorme MB die de filmpjes hebben .

overal kom je ze tegen - YouTube

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden