[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijverbod op Zondag, toch rijden.


rubberduck

Recommended Posts

  • Forumlid

Een vraag over het rijverbod in Duitsland.

Wat kost het als je toch rond 18:00 uur de grens over gaat bij venlo op Zondagavond, en je wordt betrapt.

Ik weet dat je vroeger 30 mark kwijt was, maar de laatste jaren ben ik dus niet meer zo vroeg de grens over gegaan.

Wel eens om 20:30 uur, maar dan zit je toch anderhalf uur in je spiegel te kijken of er geen polizei rijdt.

Moet dus naar Salzburg toe, een spoedrit, daardoor moet ik dus Zondagmiddag al de grens over.

aangezien ik meubels bij me heb en geen bederfelijke waar, mag ik dus eigenlijk niet rijden.

Of geld er ook een ontheffing als je naar een messe toe moet om te leveren.

Heb er trouwens wel een kastentrailer achter hangen, dus het "lijkt"op een koeler.:angel:

Zie regelmatig huif trailers de 61 op draaien op zondagavond, dat zijn die mannen uit limburg

zal ik het er op wagen?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Als je opzeker had willen gaan, dan had je beter gisterenavond of vandaag vertrokken.

Totaal geen stress, en relaxt er naar toe.

Als je maar met je weekendrust goed zit natuurlijk.

Anders houdt het op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik het goed heb mag je met Messe goederen wel rijden, maar weet het niet zeker.

Enkele jaren terug deden wij dat ook nog en hebben er nooit problemen mee gehad en reden dan nog wel met een zeilen city trailer.

Zorg wel dat dit dan duidelijk op je CMR staat.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Politiepost in Monchen Gladbach is momenteel zeer aktief in de controle op het zondags rijverbod.

Spreek uit eigen ervaring van de laatste tijd!!!!!

Zie overzicht van Scania 1001 wat het mij heeft gekost als ( chauffeur en ondernemer) dus niks over van vracht prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je nu nog gaat rijden gaat het ook nog. Als ik de keuze had ging ik nu. Alleen het denken alleen al aan ijselijk doorwerken op zondag/nacht/maandagmorgen, zal me al doen besluiten om voor het weekend op te gaan. Lekker in Regensburg bij de Shell gaan staan, 's-avonds het stadje in en zondag als het lekker weer is naar de waterskibaan. Ik zou het wel weten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
houd je er rekening mee dat je op zondag met bestemming D en F niet luxemburg in mag rijden!

Klopt niet helemaal, Freddie.

Indien je kuntr aantonen dat de MAG rijden in Duitsland, wordt je wel doorgelaten. Maar zorg wel dat alle papieren in orde zijn, want ALS ze je aanhouden, krijg je de volle servicebeurt van die gasten.

(heb dit zelf gehad in mijn luchtvrachttijd).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809
Klopt niet helemaal, Freddie.

Indien je kuntr aantonen dat de MAG rijden in Duitsland, wordt je wel doorgelaten. Maar zorg wel dat alle papieren in orde zijn, want ALS ze je aanhouden, krijg je de volle servicebeurt van die gasten.

(heb dit zelf gehad in mijn luchtvrachttijd).

Als ik zo vrij mag zijn bij wie reed jij in de luchtvracht ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan rij ik wel naar luxemburgse grens morgenmiddag, maak daar 9 uur rust, en steek zondagnacht frankrijk in naar karlsruhe en dan zo naar munchen salzburg

Dat zet weinig zoden aan de dijk,vanaf Arlon is het 95 km korter naar Salzburg,nl 708 km(vanuit Venlo 803 km)

Je had vandaag moeten gaan rijden dat had je t op je sokken gehaald,je kunt ook de gok wagen en over een klein grensje gaan of over Aachen,daar kom je niet langs Mönchen gladbach.

Je zou ook nog over st Vith-Trier-Kaiserslautern kunnen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat zet weinig zoden aan de dijk,vanaf Arlon is het 95 km korter naar Salzburg,nl 708 km

.

Ja maar dan moet je over de B10 richting karlsruhe, en daar zit een nachtfahrverbot op.

Ga vanmiddag om 14:00 uur vertrekken vanuit waalwijk.

rij naar aachen, ga daar 9 uur rust maken, vannacht om 1 uur stamp ik volle bak naar salzburg.

Zal ik rond een uur of 12 in salzburg staan, met net 10 volle rijuren, (hoop dat het meezit).

Dan heeft baasje pech, dan maar rond de middag daar.

Had ie maar een ontheffing moeten aanvragen.

En anders wordt het dinsdagochtend daar lossen.

Waarom ben ik niet zaterdag weggereden? ja dat had ook gekund.

Laat ik het zo zeggen, prive ging het niet.

en planner heeft er niet over gesproken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik het goed heb mag je met Messe goederen wel rijden, maar weet het niet zeker.

Enkele jaren terug deden wij dat ook nog en hebben er nooit problemen mee gehad en reden dan nog wel met een zeilen city trailer.

Zorg wel dat dit dan duidelijk op je CMR staat.

Groet Harrie

Met messe goederen mag je ook niet rijden!

Jaar of 3 geleden had ik mijn eerste losadres in Grenzach-Wylen, en daarna nog 4 in CH

Op zondag rond 13.00 op het gemakkie Schwanenhaus over, en lekker stuuren( wat een rust zeg)

Het ging goed tot net na Freiburg 21.15 uur:D

Politieauto bij de oprit en na 3km was een parking> ik denk dat gaat niet goed:confused:

Jaa hoor ze komen achter me aan.

Gutenabend herr und dame.

Vraag van hun> haben sie eine sondergenemigung oder frichwaren.

Ik zeg> heb er Planten en mediceinen in.

Oke open maken en ff controleren

Tjaa die medceinen houdbaar tot 2013 en die planten zullen nu ook nog wel

ergens in een Zwitserse tuin staan.

Ik vraag gaat dat veel geld kosten, want mijn werkgever weet helemaal niet dat ik al onderweg ben:D

Jaaaa zegen ze beiden koor, dat wirt teuer 60 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja maar dan moet je over de B10 richting karlsruhe, en daar zit een nachtfahrverbot op.

Niet als je bij het kreuz Neunkirchen de A 6 neemt via Kaiserslautern-Mannheim-Heilbronn.das 65 km meer als over de B10.

Maar als je toch vanuit Heerlen gaat ,ging ik via Heilbronn-Nurnberg,de A 61 en de A6,dat is toch iets meer "lkw freundlicher"dan via Karlsruhe-Stuttgart,en het is slechts 35 km meer.

Hoe dan ook,je zult flink door moeten rijden om het binnen je 10 uur te doen,t is vanuit Heerlen via Stuttgart 801 km,via Heilbronn -Nurnberg 837 km en van uit Arlon via Mannheim- Nurnberg 783 km.

Goede reis i.i.g.

Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dames heren van het forum, mag ik u allen danken voor uw raad en daad op dit topicje.

Het is gelukt.

Zondag middag de kar in beweging gezet richting de grens van luxemburg.

In 4 en een kwartier sond ik op het douane terrein.

een uur op het nest gelegen, precies om 10 uur frankrijk in.

het gas erop richting strasbourg over de peage.

voor strasbourg stukkie omhoog richting karlsruhe.

daarna naar stuttgart, net binnen de 4 en een half bij de aral bij stutgartt was nog 1 plekkie vrij voor mij.

Stond om 02:00 uur stil, dus om 11:00 uur het plankie weer ingetrapt.

net voor de grens even 3 kwartier maken.

daarna grens over en salzburg in.i

ets voor 5en in den middag gooide ik de papieren daar door het loket.

IK WAS OP TIJD.:banaan:

Maaaarrrrrrr........ ze hadden het pas de volgende ochtend nodig, had geen haast.

hahahahahaha.

stond een hele stoet trucks voor mij te wachten, maar werd er dinsdagochtend mooi tussen de wachtenden vandaan gehaald.

mocht als eerste lossen, was er ook binnen 10 minuten uit. dusssssssssssss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden