[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Parkeren op de grens IN Zwitserland?


Gast Dennis

Recommended Posts

Gast Dennis

Dag allemaal,

Misschien weten jullie hoe dit in zijn werk gaat?

Het volgende is voorgekomen:

Een paar weken terug arriveerde er een chauffeur van ons op de parking van de grensovergang Weil am Rhein aan de Zwitserse kant!

Hij stapt uit zijn wagen en krijgt een papiertje van de parking beheerders in zijn handen gedrukt, daarop staat vermeld dat chauffeurs voortaan alleen nog maar mogen parkeren om daadwerkelijk de douanepapieren te regelen en dan moeten ze weer verder rijden!?

Bij overtreding hierop, dan kan een boete volgen van omgerekend € 1000,00!!!!???

Nu word er duidelijk omschreven dat er niet meer geparkeerd/gekampeerd mag worden!

Nu zijn er vandaag 2 van onze wagens geladen in Zwitserland en die gaan onderweg naar Frankrijk, ze komen met hun rijtijden tot op de bewuste parking en dat omstreeks 18:45 uur vanavond!!

Het kan zijn dat de expediteur nog open is, maar sommigen zijn ook al gesloten rond de aankomsttijd!?

De douane zullen zeker niets meer vrijgeven dus dat word morgen vroeg pas weer.

Nu staan mijn wagens dus op de parkeerplaats te overnachten, maar wel daadwerkelijk om de papieren te laten maken en niet om daar een weekend te kamperen ofzo!

Zouden wel nu WEL of NIET in overtreding zijn??

Weet iemand hoe ze hier mee omgaan??

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij stonden daar regelmatig,nooit een probleem.Ding neerzetten,eten en gordijnen dicht.

Als(als..)ze aan de deur komen papieren laten zien en schouders ophalen.Laat ze maar met een alternatief komen.

Het gaat erom dat als je klaar bent de parking moet verlaten en bij de aral moet gaan staan.

Zie je,je had me gewoon aan moeten nemen!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis
Wij stonden daar regelmatig,nooit een probleem.Ding neerzetten,eten en gordijnen dicht.

Als(als..)ze aan de deur komen papieren laten zien en schouders ophalen.Laat ze maar met een alternatief komen.

Het gaat erom dat als je klaar bent de parking moet verlaten en bij de aral moet gaan staan.

Zie je,je had me gewoon aan moeten nemen!:D

:D :D :D:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals liemers driver zegt, je kunt immers niet verder als de declarant naar huis is. Dus geen probleem.

Is dat wel zo.

Als er bij een klant een parkeerverbod is, en je komt daaraan om bv telossen, dan mag je daar toch ook niet blijven staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is dat wel zo.

Als er bij een klant een parkeerverbod is, en je komt daaraan om bv telossen, dan mag je daar toch ook niet blijven staan.

Is geen klant,is parking op de grens die met EU-subsidie aangelegd is en aangepast wordt.En als je er staat kun je vanaf CH niet meer terug....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis
Jij hebt toch wel een automaatje voor me?:cool:

:D :D :D Bij ons begin je altijd op ons handgeschakelde 380 pk sterke CF'je, met 1,4 miljoen km op de teller inclusief lekke koppakking! Interesse? ;)

Als je hebt laten zien dat je daar zuinig op kunt zijn, stroom je door naar een betere wagen. :p

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis

Volgens mij gaat het gewoon om langparkeren, dus weekenden of meerdere dagen wachten op een vracht?

Maar de gok is zo groot als het om eventueel € 1000,00 boete gaat.

Best wel eng om er dan maar vanuit te gaan dat je niets fout doet?! :ja:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

ja misschien wel ervaring met een Daf maar ik denk niet dat Dennis zijn wagens zo wil zien, je had hem makkelijk even kunnen wassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis
Pas op he,ik heb ervaring met DAF![ATTACH=CONFIG]42200[/ATTACH]

WWWOOOOHHHH, Die van ons is ECHT MOOI! LOL

Ik kan er niets aan doen, maar als het Dafje er echt uit zou gaan, ga ik 2 weken in de rouw! :D

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis
Dennis, wat is een betere wagen? Toch niet een Magnum he. LOL

Het is dat ik gehoord heb dat je niet zo best rijd, anders had ik je een keer willen uitnodigen?! ;):p

Een Schamia is toch ook niet alles? LOL

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
:D :D :D Bij ons begin je altijd op ons handgeschakelde 380 pk sterke CF'je, met 1,4 miljoen km op de teller inclusief lekke koppakking! Interesse? ;)

Als je hebt laten zien dat je daar zuinig op kunt zijn, stroom je door naar een betere wagen. :p

Dennis

Wordt de koppakking dan gemaakt.......?LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is geen klant,is parking op de grens die met EU-subsidie aangelegd is en aangepast wordt.En als je er staat kun je vanaf CH niet meer terug....:D

Nee, het is geen klant. Maar je mag er niet meer overnachten.

Als er bv een rijverbod is in Duitsland, en je rij door naar de grens, maar daar blijkt dan geen parkeermogelijkheid meer tezijn, kan je dan wel terug?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis
Wordt de koppakking dan gemaakt.......?LOL

Hendrik is er nu mee op pad, elke 1500 km een litertje water erbij.

We zien wel even hoe lang hij het nog volhoud? Kunnen h'm nog even niet missen.

Doet deze week toch weer een ritje Swiss op en neer.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, het is geen klant. Maar je mag er niet meer overnachten.

Als er bv een rijverbod is in Duitsland, en je rij door naar de grens, maar daar blijkt dan geen parkeermogelijkheid meer tezijn, kan je dan wel terug?

Nee,maar dan wordt je opgevangen op de overflowparking.

Enne,Orca,ik HAD 'm gewassen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, het is geen klant. Maar je mag er niet meer overnachten.

Als er bv een rijverbod is in Duitsland, en je rij door naar de grens, maar daar blijkt dan geen parkeermogelijkheid meer tezijn, kan je dan wel terug?

Dan kom je niet zo ver, dan halen ze je er voor de grens al af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden