[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de schuld van vroeger


jemason

Recommended Posts

  • Forumlid

krijg je te horen dat ouderen vroeger het milieu verpest hebben .

en dat de jongeren van nu de rotzooi op kunnen ruimen door millieu bewust te leven

dus zeg ik wij hadden dat groene gedoe niet toen ik jong was ,en mijn ouders al helemaaaal niet .

zegt dat meisje,JA!!!!DAT IS NOU JUIST ONS PROBLEEM VAN-DAAG- DE DAG;JULLIE GENEGATIE MAAKTE ZICH NIET DRUK OM HET MILIEU TE SPAREN VOOR ONZE GENERATIE.!!!

ze heeft gelijk ,ONZE GENERATIE had dat groene gedoe niet in onze dagen.

toen hadden we melk in flessen ,frisdrank in flessenen bier in flessen,die leeg en omgesloeld terug brachten naar de winkel.

de winkel stuurde deze flessen terug naar de fabriek waar ze werden gestereliceerd en opnieuw gevuld wij deden echttt aan recycling.

maar je hebt gelijk , wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

wij liepen trappen,omdat we niet over roltrappen en liften beschikten in elk gebouw.

wij liepen of gingen op de fiets naar de winkel.

en hesen onszelf niet iedere keer in en 300pk machine ,elke keer als we 2 blokken verder moesten zijn .

maar je heb gelijk ;wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

babyluiers gingen in de kookwas ,omdat wegwerpluiers niet bestonden.

we droogden onze kleren aan de lijn en niet in een energieverslindende machine die continu 220 volt gebruikt

wind en zonnenergie droogden onze echt-vroeger,in onze dagen .

kinderen droegen de afdankertjes van oudere broers en zussen en kregen geen gloednieuwe kleren .

maar je heb gelijk ;wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

in die tijd hadden we -misschien-1 tv of radio in huis en niet 1 op elke kamer.

de tv had een klein schempje ,ter grote van een royale zakdoek en niet een scherm ter grote van de ah.

in de keuken wereden gerechten gemengd en geroerd met de hand ,omdat we geen elektrische apparaten hadden die alles voor ons deden .

maar je heb gelijk ;wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

wanneer we een breekbaar object moesten versturen per post,dan verpakten we dat in een oude krant ter bescherming in niet in piepschuim of plastic bubbeltjes folie.

in die tijd gebruikten we geen apparaat met een benzinemotor die het gazon maaide.

we gebruikten een maaier die geduwd moest worden en functioneerde op menselijke kracht.

maar ze heeft gelijk ;wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd .

wij sporten door te werken ,zodat we niet een fitnesclub hoefden om op ronddraaiende loopbanden te gaan rennen .

die werken op elektriciteit ,de chauffeurs losten nog veel met de hand de zakken wogen nog 50 kilo ,limonade flessen in onhandige houten kratten

geen heftruk achter de auto geen laadklep of pompwagen op stroom,geen energie verspillende apparaten in de auto .

maar je heb gelijk ;wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

wij dronken uit de kraan wanner we dorst hadden ,in plaats van uit uit een plastic fles die naar 20 slokken weg gegooid wordt .

wij gingen in een zinken teil om je te wassen ,en zwommen in het kanaal .

mensen namen de trein of een bus en kinderen liepen of fietsten naar school in plaats om hun moeder als 24 uurs taxi te gebruiken .

wij hadden geen geautomatiseerde gadgets om een signaal op te vangen van een sataliet die 2000 mijl hoog in de ruimte hing.

zodat we contact met anderen konden leggen ,en om uit te vinden waar de dichstbijzijnde pizza tent zit

maar is het niet in-en-in triest dat de huidige generatie klaagt over hoe verspillend wij ''oudere mensen ''waren .

gewoon omdat wij dat ''groene gedoe ''in onze tijd niet hadden

stuur dit door naar andere ''egoistische ''oudere mensen ,die(niet) zitten te wachten op een les in het behoud van moeder aarde .

gegeven door ;;intelligente'' jongeren van deze tijd !!!!

Dit is geen aanval op niemand ,lees het met een glimlach

gr piet

bewerkt door Knoalster
samenvoeging op verzoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet het niet zijn "" Culpa in causa"

Schuldig, schuldig, absoluut schuldig.

Nee dus :nee:

Maar latijns was op school niet m'n favor...... euhhh aanwezig, dus kan het ook mis hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus Wil,U komt uit 1979? :D

Maar serieus,hierboven staan al een paar voorbeelden, ik vind het zo'n gezeik he, millieu hier,millieu daar. Ik heb "vroeger" niet meegemaakt, maar ik denk zo: toen ging het op een bepaalde manier goed,waarom nu dan niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dit allemaal lezend bekruipt mij het gevoel dat ik toch ook een ouwe lul geworden ben.....

Alles is heel begrijpelijk en ik geef toe dat mijn kinderen ook tot de moderne generatie behoren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit allemaal lezend bekruipt mij het gevoel dat ik toch ook een ouwe lul geworden ben.....

Alles is heel begrijpelijk en ik geef toe dat mijn kinderen ook tot de moderne generatie behoren....

En daar heb je nu eenmaal niet altijd invloed op. Het ene kind is nu eenmaal anders dan het andere kind.

Mijn ene broer (bij genaamt in die tijd als aapie) zat altijd in bomen, slootje springen en rottegeit uithalen. Mijn andere broer was rustiger. Lego en playmobiel.

Ik weet zeker dat als hij in deze tijd geboren was dat dit de comupter geweest zou zijn. Niet alle spelletjes zijn verkeerd op zo'n ding.

De nieuwe generatie weet ook veel meer als wij op jonge leeftijd.

Sommigen vergeten alleen dat levenservaring de grootste levens les is.

En dat is niet alleen bij tieners zo hoor :angel:.

Maar als ik nu zie hoe het op de lagere school gaat met het digitale schoolbord.

Ze hebben dan het lesprogramma nieuwsbegrip wat samen werkt met jeugd journaal.

Mijn jongste is 9 jaar en komt de ene keer met verhalen over André Kuipers en de andere keer over de aardbeving in Japan, het polen meldpunt of over de verkiezingen in nederland.

Elke klas op zijn eigen niveau. Een vooruitgang is dit onderwijs want deze lessen blijven hangen bij de kinderen. Het is leuk om daar thuis over te praten.

Net als als woordjes leren op de middelbare school. Gewoon op de computer. Geweldig, dit maakt het leren een stuk makkelijker. Was dat er maar in mijn tijd :rolleyes:.

Ik wil zeggen, laat de tijd zijn gang gaan.

Ik denk dat iedereen op een bepaalde leeftijd met zijn hoofd gaat schudden als ze de jeugd bezig zien.

En ik denk dat als ik mijn oma van 93 zo zie dat het vanzelf over gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je de laaste reactie/s van fr en pr zo lees moet ik toch denken aan mijn thuis situatie vroeger .

ik krijg zo steeds meer respect voor de ouders van vroeger .

mijn vader overleed toen ik 3 jaar was op 42 jarige leeftijd .

mijn moeder bleef achter met 6 kinderen en nooit hertrouwd .

altijd thuis voor de kinderen en altijd wat te eten .

ik moest woensdag en zaterdags /middags helpen bij de groenteboer op het land .

kreeg mijn moeder dan groente en fruit voor door de week als hij langs kwam met paard en wagen .

,als laaste in de buurt tv .radio met 3 zenders van ptt.

mochten wel altijd bij andere mensen in de straat naar pipo kijken en zo .

maar de gezinnen waren veel groter als nu ,het grootste gezin bij ons in de straat (8 huizen)13 personen .

had je wat uit gevreten kwam de mattenklopper voor de dag .

nu zeggen ze gelijk van iemand ,die heeft een moeilijke jeugd gehad .

opgegroeid in een 1 oudergezin en weet ik niet wat ze er bij halen .

er was geen voedselbank ,geen kledingbank ,geen vacantiebank .

en toch hebben deze mensen het altijd gered zonder grote schulden te maken .

ik denk dat de meeste mensen van-daag de dag ook geen stapje terug willen doen .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb zelfs nog heilig respect voor mijn eigen ouders.

Pa altijd op pad om de rekeningen te kunnen betalen,

moeders altijd thuis om 7 kinders op te voeden.

Op mij na zijn ze allemaal goed terecht gekomen, en ik ben ook hard op weg.

Ik kan niet klagen over mijn jeugd, er was genoeg, en genoeg te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je de laaste reactie/s van fr en pr zo lees moet ik toch denken aan mijn thuis situatie vroeger .

ik krijg zo steeds meer respect voor de ouders van vroeger .

mijn vader overleed toen ik 3 jaar was op 42 jarige leeftijd .

mijn moeder bleef achter met 6 kinderen en nooit hertrouwd .

altijd thuis voor de kinderen en altijd wat te eten .

ik moest woensdag en zaterdags /middags helpen bij de groenteboer op het land .

kreeg mijn moeder dan groente en fruit voor door de week als hij langs kwam met paard en wagen .

,als laaste in de buurt tv .radio met 3 zenders van ptt.

mochten wel altijd bij andere mensen in de straat naar pipo kijken en zo .

maar de gezinnen waren veel groter als nu ,het grootste gezin bij ons in de straat (8 huizen)13 personen .

had je wat uit gevreten kwam de mattenklopper voor de dag .

nu zeggen ze gelijk van iemand ,die heeft een moeilijke jeugd gehad .

opgegroeid in een 1 oudergezin en weet ik niet wat ze er bij halen .

er was geen voedselbank ,geen kledingbank ,geen vacantiebank .

en toch hebben deze mensen het altijd gered zonder grote schulden te maken .

ik denk dat de meeste mensen van-daag de dag ook geen stapje terug willen doen .

gr piet

Stapje terug doen

Dat kunnen ze niet om dat ze niet zo op gevoed zijn

En als je nu kijkt De ouders moeten werken

Zelf kinderen op voeden doen ze niet meer

Vaak moeten het oma en opa

Ik heb mij er voor bedankt Ze voeden hun kinder maar zelf op

Weekend met de klein kinder geen probleem

Zijn er bij die huren weer iemand Die past weer op de kinder

We leven in een gekke wereld En we geven allemaal te veel geld uit

En iedereen moet in leveren Behalve IK

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub mag graag generaliseren.... iedereen doet het.

Afijn, toen deze gek 12 was ging ie vlot met de fiets van Breda naar opoe in Rotjeknor in zijn eentje, geen probleem.

Bij ons thuis vonden ze, denk ik, dat je alles leert door het te ervaren.

Zelfs toen waren er niet echt veel denk ik die zover fietsten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik woon op fietsafstand van bos, duinen en strand. Vorige week donderdag ben ik met mijn jongste na school op de fiets naar het strand gegaan, hij is 6 en heeft ook adhd, nou zul je denken wat heeft dat er nu me te maken, ik zou zeggen, ga eens een half uurtje met zo'n jongen/meisje fietsen, ze zijn nogal snel afgeleid dus je moet ze heel god in de gaten houden. Mijn oudste kwam na schooltijd zelf op de fiets naar het strand (ook adhd alleen hele andere vorm) en hij is 13. Mevr. Shompie zit op donderdagavond op school dus we zijn op het strand blijven eten.

Dus wij s'avonds op de fiets terug, we namen de toeristische route terug, door het bos. Zegt mijn oudste "wat is het heerlijk rustig hier". Mijn oudste heeft maar interesse in twee dingen, zijn telefoon en voetbal. En met telefoon bedoel ik, twitter whats ap, msn, faceboek en smsén.

Gelukkig vind hij voetbal ook heel leuk dus krijgt hij wel genoeg beweging. Toen ik tegen hem zei dat ik vroeger alleen maar in het bos en in het duin speelde zat hij mij heel onbegrijpend aan te kijken, dat was niet cool. Als hij elke dag naar het bos wil mag hij van mij, ik leefde er, heerlijk vond ik het maar de tijden zijn (helaas) veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
knip, zaag, schuur, vijl, ff wat verwijderd, anders wordt het zooooooooooooooo lang

De kinderen van nu zullen nooit een leven zonder computer kennen. Ze zijn er mee opgegroeid, net zoals ik met een zwart wit TV, een telefoon met draaischijf, een pick-up en cassetterecorder.

Wij hadden al 1 met druktoetsen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nog een ander voorbeeld, ben al 30 jaar samen met mevr. fleur.

Schijnt ook zoooo vorige eeuw te zijn.

Hoe dan ook, je moet wel mee in de stroom der vo.... v/d idiotie.

Doe je dat niet mis je de boot, en ben je een zonderling.

En dat in een tijd waarin je wordt geacht jezelf anders, typerend of anderzins "bijzonder" ( waarom zou je jezelf zijn ?? ) door het leven te worstelen.

Doe lekker je ding, en mooi dat "normen en waarden" voor meer mensen dan je denkt een belangrijke factor in het leven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden