[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

hoogte van de diverse tunnels in NL


1001nacht

Vraag

  • Forumlid

laatst reed ik met 4,20 hoog over de A2 bij Utrecht. ik twijfelde over de toegelaten hoogte in de nieuwe tunnel, er staat echter nergens een bordje bij. toch waagde ik het er niet op en ben omgereden.

Wellicht een idee om in dit topic de hoogtes van de tunnels te vermelden?? ik bedoel: met welke hoogte kun je doorrijden zonder de toeters en bellen af te laten gaan en/of zonder schade of vast te rijden. de velsertunnel bijv: 4,00 m. spoortunneltje ijsselkade deventer is volgens mij dik 4 m, maar er geldt een inrijverbod voor 3,0 m ofzo en een lastbeperking. brand maar los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast shompie
trucker johan zei:
Alle viaducten die geen hoogte aanduiding hebben zijn over het algemeen 4.10 mtr want een truck of trailer mag volgens de wet 4 mtr zijn dan moet er nog een bewegings-marge zijn. (maar opletten zul je altijd moeten)

De overheid is niet verplicht de hoogte aan te geven als het hoger als 4 meter is, toch word dit af en toe wel gedaan.

Ik weet ondertussen van veel route's de doorijdhoogte en als ik het niet weet kan ik terugvallen op begeleiders die het wel weten.

Velsertunnel 4.00 meter.

Wijckertunnel 4.50 plus. Boven 4.30 bellen met tunnel beherder.

Schipholtunnel 4.20.

Zeeburgertunnel 4.50 plus. ook even bellen.

Aquaduct richting het zuiden op de a4 4.15.

Aquaduct naar het noorden 4.50 plus.

Tunnel a5 (schiphol) 4.50 plus

En zo kan ik even doorgaan, ik ben het meeste bekend in Noord Holland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
Dat bellen naar de tunnelbeheerder, afgezien van het feit dat ik die nummers niet heb, hoe gaat dat dan?

'Hee, ik ben te hoog, dat je t ff weet. De mazzel hè'. Tuut tuut ruut.

???

-

In theorie zou het niet mogen maar in de praktijk werkt het wel zo ja. Je belt 5 minuten van te voren op dat je er aan komt en hoe hoog je bent. Dan houden ze je n de gaten met camara's en gaat het ligt niet op rood. Het nummer van de tunnelbeheerders staat op je ontheffing. Als je die daarna bewaart kun je ze later weer bellen, ook als je geen ontheffing zou heben. Ze houden je in ieder geval niet aan, af en toe vragen ze wel of je een ontheffing heb, dan antwoord je natuurlijk met ja....:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ff een heel oud topic omhoog schoppen.....morgen met 4,15/4,20 hoog naar Nieuw Vennep.(8 tonner heftruckje op de dieplader.)

Handigste route om/door/langs Amsterdam zonder ergens  toeters en bellen af te laten gaan?

Baasje zei ga maar niet door de schipholtunnel dus doen we dat maar niet..

Ik hoef niet zonodig in de krant...:D

 

bewerkt door Fg2200
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 minuut geleden zei Fg2200:

Ff een heel oud topic omhoog schoppen.....morgen met 4,15/4,20 hoog naar Nieuw Vennep.(8 tonner heftruckje op de dieplader.)

Handigste route om/door/langs Amsterdam zonder ergens  toeters en bellen af te laten gaan?

Ik hoef niet zonodig in de krant...:D

 

 

Waar kom je vandaan?

 

De coentunnel van Noord naar Zuid moet je iig niet proberen. Dan staat heel Noord Holland achter je in de rij en kom je geheid ergens op het nieuws.

 

Schipholtunnel kan met 4.20 maar is niet wijs, pak de A5 en neem dat afslag nieuw Vennep. Niet over Hoofdorp want dan krijg je ook een te laag tunneltje. Zeeburgertunnel kan zonder problemen als je maar onder de 4.20 blijft, daarboven gaan de lichten op rood, hij is veel hoger maar dan moet je bellen. Als de lichten af gaan kun je eraf en over de brug, daar kun je met 4.45 onderdoor. 

 

Bij meer vragen hoor ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Van uit bij ons he...(Genemuiden)…. dacht zelf via de A6 naar Muiden, dan A9 en om schiphol heen via Schiphol Oost naar de a5.

Via A10 watergraafsmeer weet ik niet of dat een slim idee is.

Of A9 doorrijden tot A5?

bewerkt door Fg2200
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Goed meten is het belangrijkste. A6 A9 A5 A4 en dan de afslag Nieuw Vennep Leimuiden nemen. Alleen niet de A4 schipholtunnel pakken. Gewoon over de A5 naar de A4. Over schiphol Oost kan ook maar is niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 minuut geleden zei Fg2200:

Gaan we doen....en anders hoor je het wel op het nieuws...:D

 

Mocht je verkeerd rijden en je toch in de schipholtunnel belanden ga dan niet achteruit lopen stunten. Je kan er met 4.20 onderdoor maar je moet het niet willen. Als je een keer een beetje schommelt of wat dan ook raak je de verlichting..... 

 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

^^

 

Kon je de mast niet een beetje naar voren of naar achter doen?

 

Als je nou echt hoog was geweest kun je er voor kiezen om hem achter op oprijbokken te rijden en hem dan helemaal schuin te zetten. Scheelt enorm in de hoogte.

 

Maar het gaat goedkomen, toch ?  😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb ik geprobeerd, werd het niet echt veel beter van....maar met 2 man opgemeten en vanaf vloer naar top mast is 3,75m plus hoogte laadvloer 40 cm in rijstand...…..in uiterste nood plat op de grond en gaaaannnn.:D

 

Het zal vast allemaal goed komen. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
30 minuten geleden zei road train:

Misschien iets waar iedereen wat aan heeft die met hoogte te maken heeft. 

IMG-20181222-WA0010.jpg

 

Ik vraag me af hoe je aan dit lijstje komt. 

 

Je kan gerust met 4.15 de coentunnel in rijden maar dan heb je toch een probleem. Hetzelfde geld voor de drechttunnel.

 

Westerschelde tunnel, ook zoiets. Probeer het maar eens met die hoogte. Ik weet zeker dat je in het nieuws kom en dan niet in het plaatselijke suffertje..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

^^

 

Ik denk dat dit lijstje gebruikt word door al die mensen die dagelijks met een te hoog voertuig ergens voor een tunnel staan. 

 

Eigenlijk levensgevaarlijk om dit te plaatsen. Er klopt werkelijk waar helemaal niets van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
13 minuten geleden zei DAFne:

Voor de juiste info even je lokale chauffeursvereniging vragen.

Oh wacht..  https://www.geenstijl.nl/1428731/boem/

truck1.jpg

 

Jij maak er een geintje over maar ik ben toch wel aardig serieus op dit vlak.

 

Er is maar één iemand die bepaald of jij met een te hoog voertuig een bepaalde route mag rijden en dat is degene die de ontheffingen afgeeft.

 

Je mag tegenwoordig tot 4.20 op een doorlopende ontheffing rijden. In de bijlages staan de hoogtes.

 

Als dan zo'n lijstje geplaatst word begint het bij mij een beetje te kriebelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden