[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

hoogte van de diverse tunnels in NL


1001nacht

Vraag

  • Forumlid

laatst reed ik met 4,20 hoog over de A2 bij Utrecht. ik twijfelde over de toegelaten hoogte in de nieuwe tunnel, er staat echter nergens een bordje bij. toch waagde ik het er niet op en ben omgereden.

Wellicht een idee om in dit topic de hoogtes van de tunnels te vermelden?? ik bedoel: met welke hoogte kun je doorrijden zonder de toeters en bellen af te laten gaan en/of zonder schade of vast te rijden. de velsertunnel bijv: 4,00 m. spoortunneltje ijsselkade deventer is volgens mij dik 4 m, maar er geldt een inrijverbod voor 3,0 m ofzo en een lastbeperking. brand maar los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

Ik vraag me af hoe je aan dit lijstje komt. 

 

Je kan gerust met 4.15 de coentunnel in rijden maar dan heb je toch een probleem. Hetzelfde geld voor drecht tunnel 

De drecht tunnel is ook hoger de nieuwe borden staan dr al :ja:   nog wel afgeplakt 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
4 minuten geleden zei steenhaas1:

Dan moeten ze ff graven bij het ringvaartaquaduct.😉

 

 

Een centimeter of 16 a 17. Dat gaan ze daar niet redden. Net als de Velsertunnel. 🤔

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 minuten geleden zei lientje:

Die opleggers van de Action zijn 4 meter. :ja:

 

Die van mij was 4.07 (Was gemiddeld)

Dat had die motormuis in het noorden ook gauw door. 

Moesten we het 2e geheugen knopje van de luchtvering instellen op een lagere hoogte, en als we aan de kant werden gezet, die activeren :p

bewerkt door trieftol
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei lientje:

Die opleggers van de Action zijn 4 meter. :ja:

 

 

Had ook eens gehoort dat ze hoger waren en s ochtends vroeg de linker spitsbuis pakten als ze door de coentunnel moesten.

Maar volgens  mijn neefje die bij vS/ dV voor de Action rijdt zijn die dubbeldekkers 4 meter tegenwoordig.

Ze kunnen in ieder geval door de coentunnel al is die ietsjepietsje hoger dan 4 meter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 1-2-2019 om 10:43 zei shompie:

^^

 

Ik denk dat dit lijstje gebruikt word door al die mensen die dagelijks met een te hoog voertuig ergens voor een tunnel staan. 

 

Eigenlijk levensgevaarlijk om dit te plaatsen. Er klopt werkelijk waar helemaal niets van.

Mensen, Ronnie heeft gelijk. Ik hoop ook echt dat mensen die via Google dit lijstje tegenkomen ook dit topic verder lezen. Klopt helemaal niets van. Westerschelde kun je wel op 4,35 rijden maar niet onder de detectie door. Ik weet niet zeker hóe hoog je kunt rijden in de Westerschelde. De detectie hangt strak op 4,30.

 

 

Ik had daar een tijdje terug het ook aan de hand. Ik laat de dieplader zakken omdat ik te hoog was maar ik kon wel op de 4,29 komen even door de tunnel heen. Net na de tunnel heb je een soort van pechhaven waar je weer even omhoog kunt zetten. Alleen ik vergat de afslag te nemen naar de route zoals je naar Zeebrugge rijdt met mijn suffe kop. Daarna krijg je weer een tunnel en ja hoor, daar gingen de lichten op rood🤐. Als je dan door de slagbomen voor de tunnel gaat kom je uiteindelijk vanzelf weer op de route naar Zeebrugge uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden