[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

van NL-contract naar Cyprisch-contract


Gast

Recommended Posts

  • Reacties 177
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

als zijn personeel tenminste akkoord gaat met die cypriotische cao, anders moet hij zelf aan de bak ;)

Ja, zou die dan echt zelf aan het werk moeten?

Nog niet eens 'zo' extreem, maar denk jij dat de Heer Peeman straks ook weer zelf op de auto moet?

Ja baas, goed baas, begrijp het baas. Hier 150Euro per maand baas.

Zie failietsamententopic maar.

Bedrijf gaat failliet, maar start door.

Reactie's: Gelukkig, houden die chauffeurs toch werk................

Bedrijven die overstappen naar CY CAO betaalde al geen correte NL CAO.

Chauffeurs die daar werken zijn al niet zo bijdehand. (Mss V8 geil, of mooie ritten.)

Even slim op inpraten, en ze gaan gewoon accord. Vertel ze maar dat ze netto 100Euro meer krijgen. :banaan:

En bij 'moeilijke' vragen, vertel je gewoon dat alles hetzelfde blijft. :ok:

Zie de praat maar tussen E6 en D5, netto scheelt het niet zoveel. Ja een paar tientjes, maar ze begrijpen allemaal dat het crisis is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Werknemers zijn eigenlijk maar een vervelende kostenpost als je het zo bekijkt....

Een werknemer is inderdaad economisch gezien een kostenpost (zie mijn posting # 143). Maar dat zegt, en dat wil ik toch wel even benadrukken, niets over de persoon. Je mag als werkgever nooit uit het oog verliezen, dat het wèl om mensen gaat, waar je te allen tijde op een menswaardige respectvolle manier mee om dient te gaan. Laat dat duidelijk zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
die heb ik beantwoord maar je hebt er waarschijnlijk overheen gelezen.

omdat in de huidige regeling van de ziektewet dat zo opgenomen is, daarom moet de werkgever betalen.

ik heb dat ook niet bedacht want dan was het wel anders geweest, ook ik vind het bezopen die regeling.

aan de andere kant vind ik het ook bezopen dat een werkgever gaat bepalen wat ik en jij in onze vrije tijd gaan doen.

en wat straalbezopen is, is dat toendertijd die verzekering niet verplicht gesteld werd voor werkgevers, toen ze de oude ziektewet afgeschaft hebben.

want nuchter bekeken zit daar de reden van dit soort discussies!

Nou, laat ik de vraag anders stellen: vind je het juist dat alleen de werkgever het hele ziektewetgebeuren moet betalen? En dit terwijl hij geen of nauwelijks invloed heeft op het ziek worden van de werknemer?

wat straalbezopen is, is dat toendertijd die verzekering niet verplicht gesteld werd voor werkgevers, toen ze de oude ziektewet afgeschaft hebben.

Leg mij nu eens uit waarom die verplichting niet óók voor werknemers zou moeten gelden. En zo zou dan alles weer zijn als voorheen. Nou ja, men moest die verzekering dan bij een particuliere verzekeraar afsluiten, tegen een aanzienlijk hoger tarief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wordt er niet meer geleverd, wordt er ook niet meer betaald.:ja: (beetje naar Fins model?).

Nou niet naar Fins model.

Zoals ik al eerder schreef, en Murphy later ook over Noorwegen.

Ik ben verzekert voor ongevallen veroorzaakt in de werkgever zijn tijd. Voor ongevallen in privetijd zal ik me eigen moeten verzekeren.

Mocht ik (Of Murphy) ziek worden, je weet wel kuch kuch, dan betaald 'de' werkgever.

(Of topic, in Finland, alles veroorzaakt door alcohol, is voor eigen rekening. Alles.!!)

Maar ik doelde op die chauffeurs van Peeman. Die kwam met dit voorstel. Ok kan je even over praten. Laat ik zeggen, maandag komt dat idee, praat er over, en zeg op woensdag, das geen goed idee. En als je dat voor vrijdagavond niet van tafel veegt, blijven we maandag allemaal thuis.

Degene die lid zijn van de bond hebben jaren lang betaald, dus kan de bond wel (70%?) van het salaris doorbetalen.

Maar die chauffeurs gaan niet thuis blijven, en de bond gaat niet betalen.

Nee we gaan nog een tijdje pappen en nat houden.

En wat er bij Peeman gaat gebeuren laat zich wel raden.

(Maar volgens de bond natuurlijk niet. Tis immer onaccepteerbaar dat van E terug naar D.)

Wie weet er nog een werkgever die E schaal betaald voor een nieuwe chauffeur? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee vind ik ook niet juist maar zo is het wel bepaald, maar wat als de werkgever wel invloed heeft op je ziekte?

stel je komt op vrijdag thuis en je word zaterdag wakker met rugpijn, wat dan?

eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik toendertijd op mijn werk en door toedoen van mijn werkgever enorme schouderproblemen heb opgelopen.

en die werkgever heeft mij toen 6 maanden geen salaris of ziekengeld betaald omdat hij van oordeel was dat ik niet ziek was.

dus ik ben zeg maar ietwat gekleurd in dit soort zaken.

en als ik toendertijd maar lid was geweest van de vakbond of een rechtsbijstandverzekering had gehad dan had ik iets kunnen doen, maar dat had ik niet

Ik heb jouw levensverhaal destijds ook gelezen, en begrijp daarom jouw visie. Maar in elke mand zitten wel een paar rotte appels, wat niet wil zeggen dat alle appels rot zijn.

waar ik mij aan erger is het feit dat werkgevers proberen om de dingen die je in je vrije tijd doet te bepalen.

je mag niet voetballen, niet motorcrossen en noem maar op, want ach jong als je ziek word dan moet ik dat betalen.

maar ik vind dat onzin om dat zo te stellen, men weet donders goed hoe de wet in elkaar steekt en als je werkgever bent, dan weet je dat als een werknemer in zijn vrije tijd ziek word dat er verzekeringen voor zijn.

als je daar dan geen gebruik van wilt maken, dan moet je ook niet janken als het gebeurt dat je iemand moet betalen die ziek thuis zit.

dat is een bewust risico dat je dan neemt, dan moet je niet alleen de lusten maar ook de lasten accepteren als een vent.

Freddie, ken je het gezegde HIJ DIE BETAALT BEPAALT ? Ook dat proberen jouw vrijetijdsbestedingen te beïnvloeden is een gevolg van de huidige regeling. Niet leuk voor een werknemer, maar als werkgever zul je toch moeten proberen de kosten in de hand te houden. En dacht je nou werkelijk dat een werkgever niets beters te doen heeft dan zijn werknemers te vervelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook dat proberen jouw vrijetijdsbestedingen te beïnvloeden is een gevolg van de huidige regeling.

Nog even en de werknemers worden op vrijdag liggend vervoerd naar huis met de eis om zich niet te bewegen gedurend het weekend.....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook dat proberen jouw vrijetijdsbestedingen te beïnvloeden is een gevolg van de huidige regeling. QUOTE]

Nog even en de werknemers worden op vrijdag liggend vervoerd naar huis met de eis om zich niet te bewegen gedurend het weekend.....?

Je kunt ze beter in de koelkast stoppen

Hebben ze ook niks nodig

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik vind er wel wat voor te zeggen, wij hebben een vriendin die zit op handbal, ze mankeert altijd al van alles maar omdat ze vrij fanatiek is met sporten loopt ze regelmatig een blessure op en is ze er vaak weken uit op haar werk. Vaak zijn het dezelfde klachten waar ze mee thuis komt te zitten. Ik zou zeggen, stop er dan mee, maar als ik dat tegen haar zeg zegt ze dat ze het zo leuk vind. En haar werkgever dan, die mag daar niets van zeggen? Ik zou haar op het salaris korten, ze weet dat het een zwak punt is van haar, maar willens en wetens gaat ze door terwijl ze weet dat de kans groot is dat het fout gaat.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
hoor net van een ex collega dat die ook het nieuwe cao ga krijgen:stom: ,werk in de bloemen op italy in het westland

En hij gaat daarmee akkoord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
zal denk wel ,,hij ging er nog niet weg dus maar ga wel horen hoe en wat dus

Vooral de bond niet inschakelen, maar lekker afwachten...

Sorry, maar wat een onnozele chauffeurs rijden er rond..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou niet naar Fins model.

Zoals ik al eerder schreef, en Murphy later ook over Noorwegen.

Ik ben verzekert voor ongevallen veroorzaakt in de werkgever zijn tijd. Voor ongevallen in privetijd zal ik me eigen moeten verzekeren.

Mocht ik (Of Murphy) ziek worden, je weet wel kuch kuch, dan betaald 'de' werkgever.

(Of topic, in Finland, alles veroorzaakt door alcohol, is voor eigen rekening. Alles.!!)

Maar ik doelde op die chauffeurs van Peeman. Die kwam met dit voorstel. Ok kan je even over praten. Laat ik zeggen, maandag komt dat idee, praat er over, en zeg op woensdag, das geen goed idee. En als je dat voor vrijdagavond niet van tafel veegt, blijven we maandag allemaal thuis.

Degene die lid zijn van de bond hebben jaren lang betaald, dus kan de bond wel (70%?) van het salaris doorbetalen.

Maar die chauffeurs gaan niet thuis blijven, en de bond gaat niet betalen.

Nee we gaan nog een tijdje pappen en nat houden.

En wat er bij Peeman gaat gebeuren laat zich wel raden.

(Maar volgens de bond natuurlijk niet. Tis immer onaccepteerbaar dat van E terug naar D.)

Wie weet er nog een werkgever die E schaal betaald voor een nieuwe

chauffeur? :rolleyes:

van Dongen westland . Bijvoorbeeld

betaald nw ook de jongere ch gewoon e4 tot 6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van E&W (wat dus gewoon Van Velthoven is) dat vorige week failliet is gegaan met de 2e BV, zijn er inmiddels 5 Poolse chauffeurs bij dit bedrijf waar ik het over heb in Middelharnis begonnen. Alle 5 op Cypriotische CAO. De ene z'n dood is de andere z'n brood...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of is het opblazen van de bonden om slachtoffers te maken?

Waarom denk je überhaupt dat vakbonden zoiets zouden doen? Het lijkt wel of sommigen de vakbonden als vijanden zien terwijl ze er voor de werknemers zijn. Maar dat zien werkgevers graag hoor, deze reacties. :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van E&W (wat dus gewoon Van Velthoven is) dat vorige week failliet is gegaan met de 2e BV, zijn er inmiddels 5 Poolse chauffeurs bij dit bedrijf waar ik het over heb in Middelharnis begonnen. Alle 5 op Cypriotische CAO. De ene z'n dood is de andere z'n brood...

En dan hebben we het wel alleen over het brood van de werkGevers hè? De werknemer mag bij zo'n constructie misschien nog een stukje korst opeten als ie geluk heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Willen ze mee over Dan zullen ze wel moeten

En dat gaat ten kosten van de Nederlandse chauffeur

kijk TNL is 0,75 Cent de km of nog minder

Huub

Waar haal je dat tarief weg Huub

Toen ik nog lid was van die club, zat hier mijn regio-frits te verkondigen dat het tarief op € 1,25-€ 1,30 per km moest liggen om te overleven.

Toen ik vroeg of hij mij opdrachtgevers wou noemen die dat betaalden wist hij het niet meer.

Heb het voor minder ook wel overleefd, al had ik natuurlijk wel voor alle km dit geadviseerde tarief willen hebben, had ik nu niet thuis gezeten, maar op het terrasbiertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden