[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

van NL-contract naar Cyprisch-contract


Gast

Recommended Posts

Gast shompie
Ben je ook geweest waar ze truks spreken

Heb je ook de opstand mee gemaakt

En was de V.N. er nogVeel zweden

Huub

Huub, toen ik daar kwam liepen er nog blauwhelmen ja, en op het turkse deel kon je wel komen maar je kwam niet meer terug dus dat was geen optie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 177
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Huub, toen ik daar kwam liepen er nog blauwhelmen ja, en op het turkse deel kon je wel komen maar je kwam niet meer terug dus dat was geen optie....

Ik kwam vrij veel in het turks deel Heb nooit problemen gehad

Maar ik bleef wel op afstand.

Het klopt de spanning was groot.

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Er werd vroeger niet voor niets gezegd "als je niks meer kunt dan kan je altijd nog chauffeur worden" wat een dom volk loopt er toch tussen

Zoals de meeste ondertussen wel weten volg ik het hele gedoe met het cao niet zo. Ik zie wel dat het niet helemaal goed gaat en dat werkgevers van alles proberen om goedkope mensen aan het werk te krijgen. Ik begrijp dat de meeste daar niet vrolijk an worden maar wat moet er dan aan gedaan worden, we laten het ook gewoon gebeuren en zoals Wiillem schrijft, "als ik mijn geld maar krijg" met deze instelling laten we het wel zelf gebeuren.

Nu zijn ze bezig met het ene probleem om te lossen, creëren werkgevers een ander probleem en de werknemers laten het weer gebeuren. Dit is een van de redenen dat ik niet geloof in het collectief wat er nu is, het word keer op keer bewezen dat die niet werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals de meeste ondertussen wel weten volg ik het hele gedoe met het cao niet zo. Ik zie wel dat het niet helemaal goed gaat en dat werkgevers van alles proberen om goedkope mensen aan het werk te krijgen. Ik begrijp dat de meeste daar niet vrolijk an worden maar wat moet er dan aan gedaan worden, we laten het ook gewoon gebeuren en zoals Wiillem schrijft, "als ik mijn geld maar krijg" met deze instelling laten we het wel zelf gebeuren.

Nu zijn ze bezig met het ene probleem om te lossen, creëren werkgevers een ander probleem en de werknemers laten het weer gebeuren. Dit is een van de redenen dat ik niet geloof in het collectief wat er nu is, het word keer op keer bewezen dat die niet werkt.

In veel dingen heb je gelijk

Daarbij komt nog Er is een bond bij Die staat op instorten

Wat veel niet door hebben Het gaat om de macht.

En vervoer loopt er een beetje achter.

Want de bond is in veel dingen in het vervoer aan het doen

Wat veel belangrijker is In hun ogen

Of er nu A 1 of E 6 betaald wordt Het is alle twee Nederlands CAO

En het pensioen gedoe Dat stort in de toekomst in

Jonge mensen willen niet meer

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

N.a.v. Post 94.

Die vraag zou iemand kunnen stellen die in Nederland werkt en op Cypriotisch contract zijn salaris krijgt. Maar die vraag zou op dit moment Een ieder zich moeten stellen. Vraag is wat die Nederlander van rond de 30 jaar straks nog gaat krijgen. Misschien blijkt deze constructie dan achteraf nog niet zo verkeerd te zijn geweest. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
N.a.v. Post 94.

Die vraag zou iemand kunnen stellen die in Nederland werkt en op Cypriotisch contract zijn salaris krijgt. Maar die vraag zou op dit moment Een ieder zich moeten stellen. Vraag is wat die Nederlander van rond de 30 jaar straks nog gaat krijgen. Misschien blijkt deze constructie dan achteraf nog niet zo verkeerd te zijn geweest. :ja:

Ik zou me afvragen waarom een werkgever kiest voor zo'n constructie..... Maar ja, da moet je even iets verder kijken als dat je neus lang is en dan haken er vele af of beginnen onzin uit te kramen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben bang dat de bedrijven die er nu voor kiezen dit uit eigen belang doen.

Post 94 gaat over het pensioen. Daar doel ik ook op. Als ik zie hoe gemakkelijk het Nederlandse geld in Griekenland, Portugal, Ierland en weet ik waar we nog geld aan gaan betalen terecht komt, zou het wel eens zo kunnen zijn dat ons pensioen over een jaar of 30 op hetzelfde niveau ligt als dat van een Griek of Cyprioot. Wij hebben de afdrachten gedaan, en zij houden de hand op. Dat verontrust mij. Nu betalen we verplicht premies maar garanties dat we dit straks gaan terug zien hebben we niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk eerder dat de bedrijven die dit doen, zoals EJD het zo mooi schreef, aan de laatste stuiptrekkingen bezig zijn.

Als bedrijven geen geld kunnen verdienen, moeten ze gewoon stoppen.

Als je een 30'er ben, zoals je je afvroeg, heb je tijd genoeg om je eigen pensioen teregelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat laatste klopt wel maar daar moet je dan wel in vrijgelaten worden. Nu neem ik deel in een pensioen fonds die inmiddels miljarden heeft zien verdampen en minder dan gemiddeld presteert.

Over dat eerste. Ik ken bedrijven die geld verdienen en zeker niet bezig zijn aan de laatste stuiptrekkingen die toch deze constructie bewandelen. Puur eigen belang en streven naar een beter resultaat. Op zich is daar niets mis mee. Voor mij is verdienen geen vies woord. Maar het mag niet ten koste gaan van de werknemer wat hier wel aan de hand lijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Het kan nooit kwaad om (mits je dat kan missen) even te kijken welk bedrag je als aanvulling voor je pensioen in de vorm van banksparen kan inleggen wat ook nog aftrekbaar is als aanvulling later op je pensioen of om te gebruiken om eerder te stoppen met werken.

Deze jaarruimte is eenvoudig te berekenen als je het pensioenoverzicht bij de hand hebt.

:ok:

Je mag zelf ook wel met je eigen toekomst bezig zijn, je kan wel afwachten wat een ander voor je doet maar dan moet je ook niet klagen als het niet goed geregeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet nog niet hoe ik dit ga schrijven.

Sta op Padborg, en er staat hier heel de dag al een auo van HSF Logistics tegenover me. Pools kenteken. En op de deur Denmark. Met een N&K Esbjerg trailer er achter .Nou rijden er heel wat Nederlandse bedrijven voor N&K Oslo.

Allemaal zijn ze al failliet gegaan, of gestopt. Van een paar weet ik dat ze Chypriotische CAO betalen.

Voor N&K Danmark reden alleen maar Oostblokkers en een paar verdwalde Portugezen. (stekkerent:zegtniets:)

Voor N&K Norge rijden Nederlanders. En zoals ik al eerder schreef, ik weet er niet 1 die netjes betaald.

HSF heeft ze eigen voor een deel ingekocht in N&K Danmark.

En de trekker op Pools kenteken gezet. Met Polen erop?

En wat ik vandaag hoorde, staan er in Winterswijk nieuwe Actrossen klaar voor HSF Polska. Wat voor N&K Denmark gaat rijden.

En de Nederlanders treken nog voor N&K Norge.

Je mag zelf een conclusie trekken. Ik weet de mijne al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

N&K hadden al een hele tijd een samenwerkingsverband met HSF. Het waren concurrenten van elkaar maar ipv elkaar naar de klote te concurreren hebben ze besloten een vuist te maken (voornamelijk tegen EF) Aangezien N&K al met Polen werkte werd deze goedkope trend natuurlijk doorgezet. Dit is al van een aantal jaren terg, hoe het nu allemaal in elkaar steekt weet ik ook niet.

Maar hoe sociaal HSF vroeger was, daar is nu niets meer van over en daar moet je als Nederlander je handen niet meer aan willen branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
N&K hadden al een hele tijd een samenwerkingsverband met HSF. Het waren concurrenten van elkaar maar ipv elkaar naar de klote te concurreren hebben ze besloten een vuist te maken (voornamelijk tegen EF) Aangezien N&K al met Polen werkte werd deze goedkope trend natuurlijk doorgezet. Dit is al van een aantal jaren terg, hoe het nu allemaal in elkaar steekt weet ik ook niet.

Maar hoe sociaal HSF vroeger was, daar is nu niets meer van over en daar moet je als Nederlander je handen niet meer aan willen branden.

Klopt shompie, HSF is van een sociaal bedrijf veranderd in een A sociaal bedrijf.

Als Nederlander heb je het er niet best, sprak toevallig vorige week op het terras een ex chauffeur die er heel lang heeft gewerkt, deze wou de rottigheid niet op straat gooien,

maar was blij er weg te zijn, zonder na te trappen.

Men is er helemaal op uit het transport door Oost Europeanen te laten doen, Polen en Tjechen.

Jammer, maar de veranderingen daar zijn niet van gisteren, dit speelt al meer dan 10 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

N&K hadden al een hele tijd een samenwerkingsverband met HSF. Het waren concurrenten van elkaar maar ipv elkaar naar de klote te concurreren hebben ze besloten een vuist te maken (voornamelijk tegen EF) Aangezien N&K al met Polen werkte werd deze goedkope trend natuurlijk doorgezet. Dit is al van een aantal jaren terg, hoe het nu allemaal in elkaar steekt weet ik ook niet.

Maar hoe sociaal HSF vroeger was, daar is nu niets meer van over en daar moet je als Nederlander je handen niet meer aan willen branden.

Dat had ik ook begrepen, want je zag toch al regelmatig auto's van HSF rijden met N&K opleggers erachter. Dacht dat ik op hun website er ook al ooit iets over had gezien.

HSF heb ik wel eens losse ritjes voor gedaan. Waren nette prijzen (wel meerdere lossers en fix losafspraken). Geld kwam ook aardig optijd.

Over die CY-Cao bij dat bedrijf in Middelharnis: ik had het er nog met m'n vriend over gehad gister. Ze gaan 1.400 euro netto krijgen + dagvergoeding. Geen overuren, geen weekendtoeslag op de uren, niks. Vast geld + dagvergoeding. Komt uit (weet hij van andere collega die dat al heeft) op 2.100 euro all-in per maand. En dan moet je ook nog zelf voor je pensioen zorgen dus? Ik denk niet dat je zoiets moet willen als NL chauffeur zijnde. Hier wordt duidelijk maar één partij beter van, en dat is zeker niet de chauffeur... :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alleen je pensioen , ook arbeidsongeschiktheid zal je moeten verzekeren als je een beetje zekerheid van inkomsten voor je gezin wil hebben.

Dan blijft er wel een "dik" salaris over. :zegtniets:

Huis kopen? Geen recht op hypotheekaftrek als je hier al überhaupt iets van een hypotheek zou kunnen krijgen met een inkomen van pak weg 110-120% van het Nederlandse minimumloon.:angel:

Een persoonlijke lening afsluiten voor een verbouwing of auto met CY salaris op dit niveau?? :bey:

Ja dat bedoel ik hè. 1.700 euro bruto. Da's net 20.000 euro bruto per jaar (tegen wat je nu hebt ex dagvergoeding, toch wel 45.000-55.000 per jaar neem ik aan. Ga je naar de bank voor een hypotheek met een jaaropgave waar je 20.000 euro op hebt staan... Ik denk dat je niet eens een bakje koffie krijgt... Denk dat ze vragen wat je er überhaupt komt doen...

Wat is beetje hulpmiddel voor hypotheekbedrag te berekenen? Je jaarinkomen x 4? Of is het inmiddels nog maar 3 of 3,5? Maar 20.000 x 4... 80.000 euro... Daar heb je weinig voor. Heel weinig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja dat bedoel ik hè. 1.700 euro bruto. Da's net 20.000 euro bruto per jaar (tegen wat je nu hebt ex dagvergoeding, toch wel 45.000-55.000 per jaar neem ik aan. Ga je naar de bank voor een hypotheek met een jaaropgave waar je 20.000 euro op hebt staan... Ik denk dat je niet eens een bakje koffie krijgt... Denk dat ze vragen wat je er überhaupt komt doen...

Wat is beetje hulpmiddel voor hypotheekbedrag te berekenen? Je jaarinkomen x 4? Of is het inmiddels nog maar 3 of 3,5? Maar 20.000 x 4... 80.000 euro... Daar heb je weinig voor. Heel weinig...

Ook geen huisje op Cyprus Frans?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook geen huisje op Cyprus Frans?

de werkgever wel Gerard, als jij deze constructie had geweten voor je je bedrijf verkocht had, had je er dan niet anders overgedacht?

Nu betaal je in NL over één chauffeur per maand toch gauw 1.200 euro loonbelasting (denk nog paar euro meer, maar effe niet overdrijven). Als je in CY maar 100 euro loonbelasting betaald, heb je toch 1.100 euro per maand minder kosten. Met 30 chauffeurs, is dikke 30.000 euro per maand. Per jaar 360.000 euro... Gerard, waarom heeft Jacques Beijer dat niet gedaan? Als ik de klok terug kon draaien, wist ik het wel. Dan lag mijn toekomst ook in Cyprus, in plaats van hier nu al de halve dag in Bremen te zitten wachten en een beetje een paar euro's proberen te verdienen...

Zo heb je dus, met deze constructie, een Nederlandse chauffeur voor nog lagere kosten dan een Bulgaar onderhand. Kan er met het virtuele petje niet bij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de werkgever wel Gerard, als jij deze constructie had geweten voor je je bedrijf verkocht had, had je er dan niet anders overgedacht?

Nu betaal je in NL over één chauffeur per maand toch gauw 1.200 euro loonbelasting (denk nog paar euro meer, maar effe niet overdrijven). Als je in CY maar 100 euro loonbelasting betaald, heb je toch 1.100 euro per maand minder kosten. Met 30 chauffeurs, is dikke 30.000 euro per maand. Per jaar 360.000 euro... Gerard, waarom heeft Jacques Beijer dat niet gedaan? Als ik de klok terug kon draaien, wist ik het wel. Dan lag mijn toekomst ook in Cyprus, in plaats van hier nu al de halve dag in Bremen te zitten wachten en een beetje een paar euro's proberen te verdienen...

Zo heb je dus, met deze constructie, een Nederlandse chauffeur voor nog lagere kosten dan een Bulgaar onderhand. Kan er met het virtuele petje niet bij...

Laten we eerst is beginnen met vast werk

Als je dat niet hebt kun je alles vergeten

Zelf met eigen vermogen.

Normaal is 4 x jou jaar inkomen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de werkgever wel Gerard, als jij deze constructie had geweten voor je je bedrijf verkocht had, had je er dan niet anders overgedacht?

Nu betaal je in NL over één chauffeur per maand toch gauw 1.200 euro loonbelasting (denk nog paar euro meer, maar effe niet overdrijven). Als je in CY maar 100 euro loonbelasting betaald, heb je toch 1.100 euro per maand minder kosten. Met 30 chauffeurs, is dikke 30.000 euro per maand. Per jaar 360.000 euro... Gerard, waarom heeft Jacques Beijer dat niet gedaan? Als ik de klok terug kon draaien, wist ik het wel. Dan lag mijn toekomst ook in Cyprus, in plaats van hier nu al de halve dag in Bremen te zitten wachten en een beetje een paar euro's proberen te verdienen...

Zo heb je dus, met deze constructie, een Nederlandse chauffeur voor nog lagere kosten dan een Bulgaar onderhand. Kan er met het virtuele petje niet bij...

Frans,

Om eerlijk te zijn weet ik dat niet of ik de betalingen via CY had laten lopen.

Het scheelt natuurlijk een bak geld, maar de chauffeurs hebben netjes hun poen gehad tot op de cent nauwkeurig en komen nu nog langs voor een bakkie of een biertje.

Weet niet of dat ook zo zou zijn als ik de CY route had genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
maar de chauffeurs hebben netjes hun poen gehad tot op de cent nauwkeurig en komen nu nog langs voor een bakkie of een biertje.

Gerard, je moet niet te hard roepen dat je in jou ogen een sociale werkgever was, de kans is groot dat je niet geloofd word want wat ik hier wel eens lees zijn alle werkgevers maar op een ding uit, en dat heeft niets te maken met sociaal gedrag naar werknemers toe :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden