[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

E17 België


Bella62

Recommended Posts

Gast trucker10
Een idee,maar zou het kunnen liggen aan het filedetectiesysteem en de daaraan gekoppelde matrixborden die wij in NL hebben?

Vroeger mocht de WPR ( wegen politie ) via de pechstrook spookrijden tegen de file in om zo aandacht te trekken en het verkeer laten afremmen , maar dit was niet volgens de regels van Mr bureaucraat en er zijn klachten neergelegd bij het parket hierover , nu doet de WPR dat niet meer en de mensen die de camera bewaking doen zien niet ieder stuk van de snelweg en idd op onze drukke assen is er quasi geen filedetectiesysteem .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast trucker10
Net een uurtje geleden gebeld door een ex-collega van mij met de mededeling 'het is er 1 van ons'.

Veel sterkte met het verlies van jullie collega chauffeur .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Iets wat ik vorige week maandag las via een tweet bericht
[u][color=#ff3300][b]db[/b]‏[/color][color=#ff8466]@[/color][b][color=#ff3300]dbruckmann[/color][/b][/u]Regenweer, bij het oprijden van de [url="https://twitter.com/#!/search/%23E17"][color=#ff8466]#[/color][b][color=#ff3300]E17[/color][/b][/url] in [url="https://twitter.com/#!/search/%23Gent"][color=#ff8466]#[/color][b][color=#ff3300]Gent[/color][/b][/url] een muur van Nederlandse [url="https://twitter.com/#!/search/%23vrachtwagens"][color=#ff8466]#[/color][b][color=#ff3300]vrachtwagens[/color][/b][/url], blind rijdend, geen afstand houdend. Onverantwoord

Omdat je in dat apenland niet in mag halen bij neerslag, Veel Nederlanders houden zich daaraan, maar de belgen en andere truckers knallen er gewoon voorbij.

Ik hoop dat meneer de twitteraar het bericht niet alrijdend getypt en verzonden heeft!!! Of mag dat wel???????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Net een uurtje geleden gebeld door een ex-collega van mij met de mededeling 'het is er 1 van ons'.

Chauffeur had dan waarschijnlijk als standplaats Ridderkerk.

Ik persoonlijk kijk veel foto's van ongelukken, puur uit interesse of er een bekende tussen zit.

Mocht mijn ex-collega vanmorgen niet gebeld hebben en ik had de foto's gezien had ik als eerste aan hem gedacht want hij rijd met zo'n zelfde trekker daar.

Waar ik meer moeite mee heb is dat geroddel en gediscuseer over het hoe en waarom.

Je kan de voorzichtigste en beste chauffeur van de wereld zijn en goed bij je collega's en vrienden liggen en je let even 5 seconden niet op en je kan in zo'n situatie terrecht komen, hoe zou het dan voor deze man zijn familie moeten zijn om de reacties te lezen......

Met foto's of nieuws berichten over ongevallen heb ik geen probleem wel met de discussie die erna word gevoerd.

Inderdaad weer 1 van ons, helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoorde net het verslag op de radio, moet vreselijk zijn daar! Post Kogeko is toch Terneuzen?

Post Kogeko heeft in Terneuzen wel auto's rijden bij een bakkerij, maar dat zijn allemaal gesloten trailers.

Het is natuurlijk in en in triest dat iemand die zelfmoord pleegt het nodig vindt om anderen mee te sleuren. Wat ik tenminste begrepen had dat er iemand de weg opgesprongen was, voor een vrachtwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Net een uurtje geleden gebeld door een ex-collega van mij met de mededeling 'het is er 1 van ons'.

Chauffeur had dan waarschijnlijk als standplaats Ridderkerk.

Ik persoonlijk kijk veel foto's van ongelukken, puur uit interesse of er een bekende tussen zit.

Mocht mijn ex-collega vanmorgen niet gebeld hebben en ik had de foto's gezien had ik als eerste aan hem gedacht want hij rijd met zo'n zelfde trekker daar.

Waar ik meer moeite mee heb is dat geroddel en gediscuseer over het hoe en waarom.

Je kan de voorzichtigste en beste chauffeur van de wereld zijn en goed bij je collega's en vrienden liggen en je let even 5 seconden niet op en je kan in zo'n situatie terrecht komen, hoe zou het dan voor deze man zijn familie moeten zijn om de reacties te lezen......

Met foto's of nieuws berichten over ongevallen heb ik geen probleem wel met de discussie die erna word gevoerd.

en daar ben ik het helemaal mee eens, het is al erg genoeg voor de nabestaanden,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Post Kogeko heeft in Terneuzen wel auto's rijden bij een bakkerij, maar dat zijn allemaal gesloten trailers.

Het is natuurlijk in en in triest dat iemand die zelfmoord pleegt het nodig vindt om anderen mee te sleuren. Wat ik tenminste begrepen had dat er iemand de weg opgesprongen was, voor een vrachtwagen.

Dat heb ik ook gehoord. Ik zal mijn mening hier maar niet over geven want die is nogal, uitgesproken zmz. Sterkte aan aan familie en collega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laat me niet lachen...zodra ze de grens bij Hazeldonk over zijn gaat alles los, al valt er een halve meter sneeuw bij wijze van spreken....

Herman (volgens mij) zei het ooit eerder: als ik op de E17 zit lijkt het of ik in een wedstrijd zit wie het eerste bij Rekkem de grens over is.

Ik zie het dagelijks...;)

Dat is zo Pierre, het is gewoon russische roulette tegenwoordig in Belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

Zo zie je maar weer wat er gebeurd als je te dicht achter je voorganger gaat zitten!

Ik zal hier niet het heilige boontje gaan uithangen(ik rijd in België ook gewoon 90km/h), omdat ik zelf veelvuldig dicht op de voorganger kruip +- 5 meter om dan te gaan inhalen. Je weet wel, soms maar 2 kilometer verschil met de vrachtwagen voor je, waar je toch voorbij wil.

Maar in België, heb je van die beroemde Chevronpijlen waarvan zij daar zeggen houdt er 2 afstand (=100meter) dan kan er feitelijk (als pkw`s het gat niet dichtrijden voor je neus) niets gebeuren.

Maar goed, ik vrees dat het niet het laatste ongeluk zal zijn daar.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het wordt inderdaad weer een knap onfrisse discussie over dit specifieke ongeval. De chauffeur is dood. Vervolgens gaan we bijna allemaal zeuren over onvoldoende afstand houden. Paar topics later is het voor 99 % zeker de oorzaak. Gelukkig is niemand van ons erbij aanwezig of betrokken geweest. Laat de politie lekker uitzoeken wat er precies in die file is gebeurd. Als we dan vinden dat er tekort afstand wordt gehouden in Belgie of waar dan ook, start een apart topic op. Er is een verschil tussen denken en zeggen/schrijven of zeker weten en speculeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel sterkte aan familie en vrienden en collega's.En weer komen die vooroordelen van hij heeft geen afstand gehouden! Altijd lekker oordelen kijk eens naar je zelf of jezelf de perfecte chauffeur bent.We zijn allemaal mensen en het kan ons allemaal gebeuren.

Ja het kan ons allemaal overkomen.

Want ja, we houden allemaal wel eens teweinig afstand.

Dat heeft niks met oordelen temaken, dat is en feit.

Dit ongeval is daar het bewijs van.

Degene waar die vrouw voorsprong is vol in de remmen gegaan. En ja, op zo'n moment is afstand belangrijk!!!!

Nu was het er een die zelfmoord pleegde.

Kan ook een oversteken dier zijn. (Want die borden staan er ook genoeg langs de wegen.)

Of een kind wat de straat opvliegt.

Of een spookrijder.

Of of of.......

Als ik de foto's bekijkt is dit niet zachtjes gegaan. Dus ja, afstand is belangrijk!!!

Laten we er wat van leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Degene waar die vrouw voorsprong is vol in de remmen gegaan. En ja, op zo'n moment is afstand belangrijk!!!!

Der toch even bij vermelden dat de dame haar wanhoopsdaad ter hoogte van Waasmunster heeft gedaan en dit spijtige ongeval hier plaats heeft gevonden ter hoogte van St-Niklaas der liggen een 10 a 12 kilometers tussen .
Het eerste ongeval op de E17 richting Gent gebeurde maandagmorgen ter hoogte van Waasmunster. Een vrouw stapte er bewust de snelweg op toen een truck langsreed. Ze overleefde de vermoedelijke wanhoopsdaad niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok,

Maar toch, die collega van Post heeft tedicht achterop gezeten.

Zoals Reindert schreef, je kruipt tot 5-10mtr achter je voorganger om tegaan inhalen.

Pierre zegt misschien terrecht 'dom', maar ook 20 0f 30mtr is tekort als je voorganger plotseling vol in de remmen gaat.

Ook al hou je voldoende afstand, en je word ingehaalt, geef je een collega een seintjke dat die er voor kan. Dat seintje geef je ook 'tevroeg'

Want als je wacht tot die 50mtr je voorbij is, hoef je geen seintje meer tegeven, want dan is die al terug naar rechts.

Wat dan tedoen? 80-85 rijden? Hoef je niet intehalen, en kan je voldoende afstand houden. Echter is er een inhaalverbod, dus maak je weer geen vrienden met je collega's die achter je rijden.

Mogen ze wel inhalen, komen ze veel 'tevroeg' terug naar rechts.

Hoe je het ook doet, je doet het nooit goed.

En gaat het mis, dan gaat het vaak goed mis.

Dat bewijzen de berichten wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte voor alle die hierbij betrokken zijn

Als ik het stukje lees van de link is hij er gewoon opgevlogen, dus ik vermoed meer dat hij te laat in de gaten heeft gehad dat het stil stond. Dit is niet echt een kopstaart aanrijding als je te kot op elkaar zit, als je de cabine bekijkt is het verschil tussen de wagen snelheid daarmaten geweest dat dit meer het idee is van te laat opemerken dat het stil staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vind dat dat wel moet kunnen, die foto's plaatsen. Zo heb je een idee, want had uit de tekst niet gedacht dat het zo erg zou zijn...

Weet je als ik die auto van Post Kogeko zie hè. Daar zat een chauffeur in. Ik gok een Nederlander (maar dat maakt verder niet uit). Die heeft misschien vrouw en kinderen, en die heeft hij zondag of vrijdag of wanneer dan ook nog gezien en gezegd: "tot maandag dan, ik zal jullie missen". En dan in één keer is het over en uit. Afgelopen. Dat is triest hè. Als je daar over nadenkt, dan gaat dat best wel diep hè... Ik ga er altijd vanuit dat ik weer een keer thuis kom. Maar zo van zelf sprekend is het niet hè... Bij deze ook succes aan alle nabestaanden.

Deze vrouw probeert dus haar man onmiddelijk te bereiken als ze weet dat er een ernstig ongeluk is gebeurt in de regio van waar hij zit en ik weet dat mijn moeder het net zo doet bij mijn broers en vroeger toen er nog geen mob. waren ook via de baas probeerde uit te zoeken waar mijn pa op dat moment was. Het lijkt me echt het ergste wat je kan overkomen, dat er 2 agenten voor je deur staan om je te vertellen dat je man/vrouw etc bij zo'n ongeluk betrokken was. Voor mij zou het mijn grootste nachtmerrie zijn. Ik ga er dagelijk van uit dat ie weer thuis komt, maar zie ook dagelijks dat er een aantal zijn die helaas nooit meer thuis komen.

Ik leef mee met de nabestaanden, vind het echt vreselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Der toch even bij vermelden dat de dame haar wanhoopsdaad ter hoogte van Waasmunster heeft gedaan en dit spijtige ongeval hier plaats heeft gevonden ter hoogte van St-Niklaas der liggen een 10 a 12 kilometers tussen .

inderdaad, dit was in de file die daardoor was ontstaan, verderop nog een aanrijding overigens, zegt ook genoeg helaas.

Het is inderdaad soms niet mogelijk om voldoende afstand te houden, er is inderdaad altijd wel iemand die zich er weer tussen gooit. Ook onbegrijpelijk, ik moet er niet aan denken om met een luxe wagen tussen de vrachtwagens te rijden, als het absoluut niet anders kan, ok, maar ik zie het niet als een "sport" om met een klein autootje tussen jullie te rijden, voornamelijk vanwege mijn eigen veiligheid. Jammer genoeg beseffen de meeste mensen niet wat ze doen en dat een vrachtwagen meer ruimte nodig heeft om te stoppen en uitwijken is al helemaal geen optie. Bij een file is het soms onvermijdelijk, maar zelfs dan rij ik niet graag tussen vrachtwagens. Ik ben nog steeds van mening dat bij een rij-opleiding verplicht gesteld moet worden om de weg ook te bekijken vanuit een vrachtwagencabine om te leren dat een vrachtwagen nu eenmaal anders reageert dan een luxe-wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

quote_icon.png Origineel gepost door Reindert viewpost-right.png

.......omdat ik zelf veelvuldig dicht op de voorganger kruip +- 5 meter om dan te gaan inhalen. Je weet wel, soms maar 2 kilometer verschil met de vrachtwagen voor je, waar je toch voorbij wil.

Goed bezig. Vooral doorgaan zeg ik.....

Ja echt wel! Ik rijd mijn eigen rit. En vaak zit er een voor mij die wat langzamer gaat, en ga daar gewoon aan voorbij. Ik rijd veilig, en als iets niet gaat, blijf ik er echt wel achter hangen! Ben geen kamikaze piloot!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden