[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ritje Moskou


diklin

Vraag

  • Forumlid

Hallo.

Wordt net gebeld om rekening te houden met een rit naar Moskou vanaf ong. 24 juni weg.

De rit is dubbelbemand.

Ik ben dus nog nooit die kant op geweest, mijn vraag is zijn er hier chauffeurs met ervaring daarnaar toe

en dan bedoel ik tot hoe ver kan je komen met 2 chauffeurs en zijn er onderweg goede mogelijkheden om

te overnachten en te eten, en misschien nog wat waarschuwingen voor wat ik onderweg kan verwachten.

En wat de papieren betreft daar zullen ze bij ons op de zaak wel voor zorgen (hoop ik).

Ik hoor graag wat reacties van jullie.

Mvrgr. Dick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hoi Corydon,

Als ik verder niks hoor hier stap ik even zo vrolijk in hoor:ja:, rijd ondertussen al paar jaartjes door ons Europa maar nog nooit die kant op.

Maar nu we toch internet hebben en ik pas dit forum heb ontdekt kan ik er misschien mijn voordeel mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Vragen staat je vrij, diklin, helaas de antwoorden krijg je er ook gratis bij.....

Wat Ge, (zonder streepje) al zei, ff een pb'tje naar JP, krijg je waarschijnlijk een nuttig antwoord.

Of vraag het Huub. Huub weet overal van....LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Reindert
Vragen staat je vrij, diklin, helaas de antwoorden krijg je er ook gratis bij.....

Wat Ge, (zonder streepje) al zei, ff een pb'tje naar JP, krijg je waarschijnlijk een nuttig antwoord.

Of vraag het Huub. Huub weet overal van....LOL

Al een poosje niets vernomen van deze JP Eastway. Hebben ze hem ergens in de Goelag verstopt voor dwangarbeid, of zit hij in de Oekraïne te kijken naar ons knudde elftal. :D

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maat die meegaat deed altijd binnenland, sinds een paar maanden ook buitenland.

Maar het gaat mij eigenlijk niet om het papierwerk en evt, grenzen, het gaat mij om het onderweg zijn,

en dacht misschien zijn hier chauffeurs die deze rit al een paar keer gedaan hebben en dan ong, kunnen

vertellen hoe je met je rijuren uitkomt en wat overstaanadressen weten.

Ik wacht nog wel wat reacties af hier,het is zo weer weekend en komen er weer wat buitenlandchauffeurs op het forum die missch. daar geweest zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het eerste waar je rekening mee moet houden is dat je overal op 1 of andere manier tol moet betalen.

Verder kun je als je via Polen rijdt in Polen goed parkeren met een restaurant,kijk natuurlijk zelf wel waar je gaat staan...

Over de grens verder kan ik je niet helpen,zoals Ge(zonder streepje)al zei,in die 16 jaar zal er best wat veranderd zijn.

Succes,en hou ons op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ga met je neus op de papieren zitten! 1 document vergeten en je kan terug. In 20 uur kom je aan brest, f uur of 2 op laten brengen en je zit goed. Hoop dat je schijven auto hebt of creatief mag rijden want grens zal aansluiten zijn, dus of daarvoor 9uur maken, of aansluiten. Smolensk eruit en denk aan je transit(!! Geen los visum dus) visum voor belarus. Deze is 2 keer geldig maar hun rekenen op en terug als 2x. Weet niet of je vaker daar maar toe moet maar denk hier aan. Eten is nooit een probleem in het oostblok. Hotels.met douche.s ook zat. Maar denk dat je 24juni niet weg gaat of zijn beide visum.s al aangevraagd??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Denk het eigenlijk niet aangezien je het donderdag pas te horen kreeg. 6werkdagen de tijd dus ik schat de kans erg groot in dat je zaterdag lekker in de tuin kan bbq.en;-) hoop voor je dat het ook later kan. Als je er heen gaat neem een hoop 5 eurobriefjes mee . 50 kan ook maar krijg je niks terug ;-) en vergeet niet, polen, (wit) russen en andere oostblokkers zijn je beste vrienden daar. Hun weten meer van de hoed en de rand als alle ervaren chauffeurs hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Welke route ==== Via Finland (Viborg) is voor zover ik heb gehoord de meest veilige route

Via Polen ............. nu met het Voetbal lijkt mij zeer zeker niet aan te raden = lijkt mij een HOOP extra oponthoud.

TIRcarnet ........... alles GOED nakijken ............... GOED ................ bij ons stond destijds een nummer van een cilinder verkeerd om 63 ipv 36 ... gelukkig is dat de Douane ter plaatse (grenzen) niet opgevallen. Onze klant zag het direct ... en heeft voor de papieren gezorgd (st petersburg)

Eigen wagen en oplegger? Of gehuurd materieel .... ? Dan ook het chassisnummer van het gehuurde materieel op het TIRcarnet vermelden = was destijds een tip die ik heb gekregen van een Schotse chauffeur.

GOEDE kaart! Want ik voelde me compleet leesblind in Rusland. Gelukkig af en toe ook de namen van grote plaatsen in onze schrijftaal (letters)

Destijds hadden we ook Dollars mee voor eventuele problemen .... ook op basis van een tip destijds ... niet nodig gehad overigens.

(slechts een keer geweest St Petersburg ... onze rit naar Tjernobyl is nooit doorgegaan. Jammer had ik ook wel willen meemaken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi Erik.

Bedankt voor de info, hier heb ik wat aan.

Wat betreft de visums ik hoef niet de 24e weg, maar wel in die week, hebben van mij ondertussen kopie paspoort en pasfoto.

We wachten wel af wanneer we kunnen vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Al een poosje niets vernomen van deze JP Eastway. Hebben ze hem ergens in de Goelag verstopt voor dwangarbeid, of zit hij in de Oekraпne te kijken naar ons knudde elftal. :D

Groet,

Reindert

Haha Reindert domme vos dat je d'r bent. Bijna goed, ik moest de groentetuin van m'n aanstaande schoonmoeder omspitten, helemaal met de hand, anders krijg ik d'r dochter niet mee.

Hallo.

Wordt net gebeld om rekening te houden met een rit naar Moskou vanaf ong. 24 juni weg.

De rit is dubbelbemand.

Ik ben dus nog nooit die kant op geweest, mijn vraag is zijn er hier chauffeurs met ervaring daarnaar toe

en dan bedoel ik tot hoe ver kan je komen met 2 chauffeurs en zijn er onderweg goede mogelijkheden om

te overnachten en te eten, en misschien nog wat waarschuwingen voor wat ik onderweg kan verwachten.

En wat de papieren betreft daar zullen ze bij ons op de zaak wel voor zorgen (hoop ik).

Ik hoor graag wat reacties van jullie.

Mvrgr. Dick.

Dag Dick,

Ik kan een heel lang verhaal ophangen over van alles waar je op moet letten, maar dan ben ik morgen nog aan het typen.

Het belangrijkste is, wat Eriklugt ook al zei.

Je hebt zelf een visum nodig voor Rusland, en als je over Wit-Rusland gaat, daarvoor ook een transitvisum (2x voor heen en terug over Witrusland).

Dat zijn stickers die in je paspoort worden geplakt, dus als je alleen een kopie van je paspoort hebt afgegeven en niet je paspoort zelf, ga er dan maar vanuit dat er nog niet met je visumaanvraag is begonnen.

Je hebt vanaf de Poppe (grens Oldenzaal) 6enhalf rijuur nodig naar de Poolse grens bij Frankfurt Oder, als je 89 rijdt en geen files hebt. Door Polen heen heb je ook ongeveer 10 rijuren nodig. Door Wit-Rusland heen heb je ongeveer 7 a 7,5 rijuren nodig naar de Russische grens bij Smolensk. En vanaf die grens is het nog 480 km, ongeveer 6 rijuren naar de ring van Moskou. Dus reken zelf maar uit.

De grens van Duitsland naar Polen, kun je in principe zo doorrijden, alleen zorgen dat je een Pools tolkastje hebt. Hoe je die kunt krijgen, dat kun je hier wel ergens in het Polen-topic lezen.

Van het voetbal zal je waarschijnlijk niet veel last hebben, want bij Poznan ligt een mooie autobaan en bij Warschau, daar kun je ook wijd omheen rijden.

De grens Polen - Wit-Rusland is de meest serieuze grens. Het ligt eraan wat je geladen hebt, maar als je aan moet sluiten in de rij, dan kan het behoorlijk lang gaan duren. 24 uur is dan geen uitzondering. Het is uiteraard belangrijk dat je baas sorry werkgever en de klant de papieren goed in orde hebben, want als dat niet zo is, kan het nog wel wat langer duren. Ook als je dure lading hebt, dan moet je verplicht met een konvooi mee, met politiebegeleiding en dat kost weer extra centjes want voor niks gaat de zon op.

De grens van Wit-Rusland naar Rusland stelt tegenwoordig niks meer voor, je moet alleen even over de weegbrug en je vergunning af laten stempelen, hooguit 10 minuten werk.

Overal zijn er onderweg genoeg plekken om pauze te maken en een hapje te eten. En ook douchen kun je op veel plekken onderweg.

Ik zal je wel ff een PB met m'n telefoonnummer sturen, als je nog vragen hebt.

Groet JP.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoi Angelique.

Ook jij bedankt, maar zover ik weet is naar st.petersburg het beste via Finland, maar Moskou is toch wel over Polen.

De verdere info van jou zal ik even goed na laten kijken.

Twee andere collega's van mij zijn destijds wel via Finland naar Moskou geweest .... men noemde dit toen de " veilige route "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

maar zover ik weet is naar st.petersburg het beste via Finland, maar Moskou is toch wel over Polen.

Hoi diklin, sorry maar het blijkt dat jij het toch niet zo goed weet.

In de 6 jaar dat ik naar Moskou heb gereden ben ik heel veel over Finland gegaan, het voordeel is dat er maar 1 grens is en je bent in Rusland. vanaf st. Petersburg is het 700km. naar Moskou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Twee andere collega's van mij zijn destijds wel via Finland naar Moskou geweest .... men noemde dit toen de " veilige route "

Ligt eraan waneer 'toen' was.

Via Finland is de ''snelste'' route.

Dan weet je teminste je reistijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ligt eraan waneer 'toen' was.

Via Finland is de ''snelste'' route.

Dan weet je teminste je reistijd.

Dat zou ik niet te hard zeggen. Aan de Finse grens kan het ook knap druk zijn met containerboeren die ff een doosje hebben opgezet in Hamina of Kotka. Daar staat toch ook regelmatig 30 km aan te schuiven. Dat was jij toch, Willem, die hier pas een link van de webcam plaatste, die daar op de grens hangt? De nederlandse bloemenboeren die naar St.Petersburg rijden, hebben een zogenaamde 'vergunning' om de rij voorbij te vliegen. Maar als je dat niet kunt, is de LOL er gauw vanaf. Bovendien heb je de bootovertocht, die is ook niet gratis en duurt minimaal 20 uur.

Waarom denk je dat de russische bloemenboeren die naar Moskou rijden, gewoon over land gaan? Dubbelbemand zijn zij veel sneller in Moskou dan je met de boot kunt. En aan de grens bij Brest hoef je geen 'speciale' vergunning te hebben, als je met bloemen rijdt, dan mag je er zowieso voorbij. Ik ken jongens die moeten binnen 48 uur in Moskou staan vanaf Aalsmeer, als ze dat niet redden, worden ze gekort op d'r salaris:(.

Maar ik vermoed dat niet Dick uitmaakt, welke route hij kan rijden, dat zal wel voor hem beslist worden. Maar omdat hij dubbelbemand gaat, lijkt me zowieso de meest voor de hand liggende route over Polen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo.

Ondertussen gelukkig al heel wat antwoorden gekregen.

Ik maak inderdaad niet uit hoe we gaan rijden, hoor het wel van de planning.

Over de stickers in de paspoorten maak ik me meer zorgen,

heb vanaf gister de planning of een andere verantwoordelijke proberen te bellen

maar kreeg steeds geen gehoor.

Misschien gaat er wel een andere chauffeur, of wordt er wel weer een charter ingehuurd.

Iedereen in ieder geval bedankt voor het reageren, ook al ga ik er dan niet heen

ben er toch weer een stuk wijzer van geworden, en andere hier misschien ook.

Gr. Dick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo.

Ondertussen gelukkig al heel wat antwoorden gekregen.

Ik maak inderdaad niet uit hoe we gaan rijden, hoor het wel van de planning.

Over de stickers in de paspoorten maak ik me meer zorgen,

heb vanaf gister de planning of een andere verantwoordelijke proberen te bellen

maar kreeg steeds geen gehoor.

Misschien gaat er wel een andere chauffeur, of wordt er wel weer een charter ingehuurd.

Iedereen in ieder geval bedankt voor het reageren, ook al ga ik er dan niet heen

ben er toch weer een stuk wijzer van geworden, en andere hier misschien ook.

Gr. Dick.

Er zijn veel vrouwen onder weg

En kijk maar uit dat je niet geneukt wordt

Meestal een goede leer school

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Er zijn veel vrouwen onder weg

En kijk maar uit dat je niet geneukt wordt

Meestal een goede leer school

huub

Mmmm dit snap ik niet.

Er is kans dat je onderweg geneukt word. En dat is een goede leerschool.

Tis dat ik geen vrouw heb, maar me vrouw zou er toch blij van worden. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Er zijn veel vrouwen onder weg

En kijk maar uit dat je niet geneukt wordt

Meestal een goede leer school

huub

Mmmm dit snap ik niet.

Er is kans dat je onderweg geneukt word. En dat is een goede leerschool.

Tis dat ik geen vrouw heb, maar me vrouw zou er toch blij van worden. :p

Ik denk dat Huub bedoelt dat je op moet letten dat je niet verneukt wordt. Of geneukt worden zonder sex te hebben, zoiets meer...

Vandaar dan weer die 5 euro biljetten die je mee moet nemen... :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo.

Hier nog ff een berichtje.

Ben net terug van een rit.

Had zondagavond nog even contact gehad met de planning, toen wisten ze nog niet hoe of wat.

Ik heb net gebeld en ze zeiden "alles is al geregeld er gaan 2 andere chauffeurs".

Dus in ieder geval iedereen toch bedankt voor de merendeels nuttige info.

Misschien heb ik er een volgende keer iets aan.

Gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ach een beetje jammer wel ja, maar we kunnen de ritjes natuurlijk niet zelf uitzoeken.

"Een transportbedrijf is natuurlijk geen reisburo" zeg ik altijd maar, alhoewel sommige dat soms wel denken.

Ritjes zullen er ook wel weer zat komen, maar die kant op??, gebeurt niet zo veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden