[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Negen kilo cocaïne gevonden in Nederlandse vrachtwagen


Gast Reindert

Recommended Posts

Gast Reindert

Nieuwsartikel geplaatst op 18.06.2012

COQUELLES(FR) - De Britse douane heeft dinsdag 12 juni negen kilo cocaïne gevonden in een vrachtwagen met een Nederlands kenteken. De drugs hebben een straatwaarde van zo'n 1,1 miljoen euro.

De drugs werden ontdekt in het Franse Coquelles net voor de Kanaaltunnel. De douane ontdekte de drugs in één van de accu's van de vrachtwagen.

Lees verder:

Transportnieuws - Negen kilo cocane gevonden in Nederlandse vrachtwagen

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

De plaats Coquelles ligt buiten de douane zone van de Tunnel du manche hetgeen kan betekenen dat het hier om tip werk gaat. Ik Frankrijk aangehouden door de

Engelsen, en zal in Engeland berecht gaan worden. Die gaat een zeer forse dauw krijgen!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Reindert,als je via de trein gaat ga je de trein op in de plaats Coquelles.

Als je de Franse douane dan voorbij bent op de terminal kom je bij de Engelse douane. Dat is officieel grondgebied waarop het Engelse rechtsysteem geldt,zeg maar Engels grondgebied.

Vandaar dat deze "collega"berecht wordt in Engeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

@Liemers drivers: Ik heb net even gekeken op Google maps streetview, en dit plaatsje Coquelles is vrij groot. Er wordt eigenlijk in dit artikel niet echt gesproken dat deze verdachte gepakt zou zijn in het Engelse gedeelte, dus na het passeren van de Franse douane bij de tunnel. Als dit wel het geval zou zijn, hebben de Franse douaniers geblunderd in deze. Want je zal toch echt eerst langs de Fransen moeten om bij de Engelse douane uit te komen.

Ik weet dat de Freight train vertrekt uit dit plaatsje Coquelles want ben zelf vaak zat met deze trein richting Engeland gegaan.

Maar het zou voor de heren en dames journalisten eens beter zijn om eens een iets betere omschrijving te gaan geven in hun berichtgeving. Want wij gaan hier nu weer zitten speculeren waar dit heerschap nu is gepakt met zijn drugs.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

@Murphy: Misschien hebben de Fransen en de Engelsen in deze wel onder een hoedje gespeeld hetgeen wij natuurlijk niet weten. Maar het blijft altijd dom om je eigen met drug in te laten.

We zullen vanzelf wel een keer lezen van hoeveel jaar dit heerschap gaat krijgen voor deze drugssmokkel.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

@Gé-- (met streepjes:D)

Ik denk dat jij ergens mee in de war bent? Wij hebben het hier over vrachtwagenverkeer welke als eerste na het inchecken toch echt langs Franse douaniers komt.

Van de 18 ritten naar Engeland afgelopen april mei, toch regelmatig gecontroleerd. 1 x zelfs grondig, en dit toch echt door Franse douaniers. CMR en lading check, x ray en identiteit controle etc.

En dat er een vrij verkeer van goederen is binnen Europa klopt. Maar bij deze Euro tunnel in Coquelles, wordt wel degelijk en met grote regelmaat vele vrachtwagens op hun lading gecontroleerd!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ken deze jongen persoonlijk.Heeft jaren bij ons in Oss als chauffeur gewerkt.Lijkt me niet het type voor dit soort klussen.Altijd een uitstekende,aardige en vooral eerlijke collega geweest.Ik hoop echt dat hij hier niks van af weet.En zoja,dan is het zijn eigen schuld

maar dat betwijfel ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@snoekie63

Ik ken een jongen uit beneden-L. die gepakt werd in italie. Was er ook absoluut het type niet voor.

Achteraf ging je anders tegen dingen aankijken en werd er veel duidelijk.

stille wateren diepe gronden zeg maar.

of hij ervan af wist weet ik niet.

Als hij er echt ingeluisd is wens ik hem veel sterkte.

( om welk bedrijf gaat het, als ik zo vrij mag zijn?)

groet Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De naam van ons bedrijf hou ik even stil aangezien ze nog steeds mijn salaris betalen en we nog niet weten of onze excollega schuldig is.Hij heeft vorig jaar augustus ontslag genomen om samen met een neef of broer zelfstandig te beginnen om meubels vanuit turkije richting w.europa te exporteren,zo heb ik vernomen.Ik heb hem nadien niet meer gesproken.Ik hoop dat daar de gelegenheid nog ooit voor is,want ook wij snappen hier niks van,gezien wij een heel ander beeld van deze chauffeur hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ken deze jongeman ook is geen type voor dit soort dingen ik denk dat hij ingeluisd is wat nu als hij van niets weet.

Het spul zat niet in de cabine of zo in een van de accus of zo dan is hij toch niet verantwoordelijk hiervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat nu als hij ingeluisd is hoe bewijs je dit dan, vingerafdrukken helpt dat misschien?

anders zit je jaren vast voor niks onschuldig hoe bewijs je dit. Heeft de transportbedrijf hier niet een rol.

Voordat je de truck overneemt controleer je toch niet in de accu????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ALS.... die er ingeluist is, en dus van niks weet, dan zal het baasje er vast wel van weten. Ik zou van het baasje maar niet teveel hulp verwachten.

Dit zijn meestal van die lokvrachtjes, je belt de douane, meld die auto, en als de douane die controleert, en wat vind, zijn ze zo druk, dat een auto met 10ton handel niet opgemerkt word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helaas komt dit met grote regelmaat voor, je word aangehouden en je krijgt een advocaat die door de douane word aangewezen, uiteraard kiest de douane voor advocaten die het hun niet te lastig maken.Een groot gedeelte van de advocaten waar ik vroeger mee werkte staan niet langer op de lijst en als je niet snel een aanvraag doet om van advocaat te veranderen word dit door de rechtbank verboden.

De enigste mogelijkheid die open blijft is het verzoek indienen om een bekwame barrister ( strafpleiter) aan te stellen, ik heb dit al eerder gedaan en het maakt de advocaat niet blij daar hij hier niet aan kan verdienen.

Als ik op de een of de andere manier kan helpen gaarne via PB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid

Vanmorgen deze chauffeur (ex collega) aan de telefoon gehad.Mijn vermoeden was gelukkig juist.ONSCHULDIG!!!Hij heeft 5 mnd in Engeland vertoeft maar blijkt al weer zo'n 4 mnd terug in Nederland te zijn.Dus,eind goed,al goed.Maar ja,zal toch een rare ervaring voor hem geweest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat nu als hij ingeluisd is hoe bewijs je dit dan, vingerafdrukken helpt dat misschien?

anders zit je jaren vast voor niks onschuldig hoe bewijs je dit. Heeft de transportbedrijf hier niet een rol.

Voordat je de truck overneemt controleer je toch niet in de accu????

Klopt maar ik denk dat deze accu geen deel uit maakte van het startcircuit,maar gewoon deel uitmaakte van de lading.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt maar ik denk dat deze accu geen deel uit maakte van het startcircuit,maar gewoon deel uitmaakte van de lading.

Deze mensen worden meer vindingrijk je kan een 24 volt lithium krijgen zodat je de plaats van de tweede batterij kan gebruiken voor de smokkel van drugs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden