[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

noodstop op film Belgie E19 bij Dour


Gast

Recommended Posts

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vorige week was die klapper op de E17 met die chauffeur van Post Kogeko. Ik denk ik plaats dit filmpje niet in dat topic, want het heeft in feite niks met Post Kogeko chauffeur te maken, en het is geen ongeluk... Maar kijk nu eens gewoon dit filmpje op groot beeld... Gewoon effe minuutje kijken... Zou het zo niet bij Post Kogeko chauffeur kunnen zijn gebeurd? 2 seconden, dat is alles wat je hebt.

Voor degene die raadt hoeveel schade ik aan de trekker heb, 2 virtuele pilsjes (alcoholvrij)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat je geen schade hebt frans anders was je wel uitgestapt om te kijken! ;)

Ik ben niet uigestapt. Wist eigenlijk niet of er wel of geen schade was op dat moment. Enige 2 dingen waar ik aan dacht:

1.hier zo snel mogelijk weg, rijdt er eentje met 90 achterop, dan is het alsnog game-over.

2.ik heb om 10:00 uur lostermijn net boven Parijs, dat was al krap (klok staat 1 uur verkeerd, kan dat niet veranderen op dashcam).

Wat bijkomend klote is, is dat ik gisteravond om 22:30 uur ben vertrokken uit Bremen. Rijtijdenwet. Had gister nog rijtijd over, maar met diensttijd zat ik erop. Was 11:30 uur bij laadadres, had diensttijd tot 14:30 uur. In 3 uur laden moet lukken denk je. Niet dus. 15:00 klaar met laden. Heb om 13:45 en 14:15 gezegd bij laadadres dat mijn diensttijd er bijna op zat, dat ik dan 9 uur stil moest staan. Was niet hun probleem zeiden ze 2 maal. Ik de BAG gebeld toen de 15 uur erop zaten. De BAG kon er weinig aan doen. Hij zei printje maken en achterop schrijven hoe het komt dat je diensttijd hebt overschreden. Zei ik: "da's mooi, maar als uw collega me volgende week aanhoudt, die heeft er maling aan, want zo kan je erop zetten wat je wil". Daar gaf hij me gelijk in. Meer kon hij niet doen. Voordeel is dan de nieuwe tacho met 29 seconden regel. 3x optrekken en stond buiten het bedrijf. Daar, aan de drukke weg, nog 7 uur blijven staan zodat er 9 uur opstonden. Amper een oog dicht gedaan. Dan hele nacht zitten. En dan gebeurd je zoiets. Je ziet het niet aankomen, in één keer staat het stil. Van 70 km/u naar stilstand in 2 seconden. Heb het filmpje net vaak bekeken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je ziet het witte licht gewoon verschijnen in die tanktrailer bij wijze van.

Schrikt je echt rot, en gelukkig heb je op tijd kunnen reageren!

Denk dat je 2 minuscule krasjes hebt van de boompjes naast de weg.:D

Maar waardoor stond het ineens zo plotsklaps stil? Heb dat toen ook weleens meegemaakt in België ging ook net goed met een uitwijk manoeuvre naar de vluchtstrook, en toen was er een kop staart gebeurd op de linkerbaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat snel. :eek:

En dan hou jij nog afstand Frans. :ok:

Anders was het :bey:

Ja, je ziet wel dat het wat rustiger wordt, maar dat het in één keer stil staat, dat verrast je toch.

Je ziet het witte licht gewoon verschijnen in die tanktrailer bij wijze van.

Schrikt je echt rot, en gelukkig heb je op tijd kunnen reageren!

Denk dat je 2 minuscule krasjes hebt van de boompjes naast de weg.:D

Maar waardoor stond het ineens zo plotsklaps stil? Heb dat toen ook weleens meegemaakt in België ging ook net goed met een uitwijk manoeuvre naar de vluchtstrook, en toen was er een kop staart gebeurd op de linkerbaan.

File op de afrit Dour. Meestal gaan mensen dan op de vluchtstook staan om die als afrit te gebruiken (dat het verkeer op de snelweg door kan rijden), maar dan heb je er altijd nog die er voorbij rijden om sneller te zijn en er dan op het laatste moment toch tussen moeten en stil gaan staan op de snelweg... Dat was hier ook...

Maar je zit met 2 dingen:

1.jezelf: zorgen dat je er niet achterop rijdt / optijd stilstaat.

2.degene die achter je zit. Staat die niet optijd stil, drukt die jou met 90 km/u op je voorligger...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans de eerste keer miste ik gewoon de kijk seconden van de film, ik keek en je had afstand en het volgende moment stond je ernaast zelfs voor mijn oog ging het dus nog te snel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans de eerste keer miste ik gewoon de kijk seconden van de film, ik keek en je had afstand en het volgende moment stond je ernaast zelfs voor mijn oog ging het dus nog te snel

Bizar hè. 2 seconden. Gé schreef het vorige week nog hier. Je moet gewoon de hele dag opletten. Paar seconden er niet bij zijn en het kan over zijn. (effe wat drinken uit de koelkast pakken of effe sms sturen en niet opletten).

ja frans dat zijn van die klote dingen als je zo lang moet wachten, en je doet er niks aan.

net zoals je zegt als je vraagt zeggen ze dat is jouw probleem want het intereseert ze domweg niet.

het enigste wat je kunt doen is de tijden op de cmr schrijven en dan maar hopen dat ze schappelijk zijn als je te laat bent om te lossen.

maar dan zit je straks na het lossen weer met hetzelfde probleem want zoiets werkt gewoon door.

dan sta je straks stil tegen 15 uur, rijden mag je niet, en ben je weer extra tijd kwijt met het laden morgen want die rijuren daar naar toe ben je dan ook kwijt.

het is dan ook de totale onbegrip en onverschilligheid op los en laadadressen voor de rijtijdenwet waar ik me groen en geel aan erger.

kom je te laat door zulke grappen waar jezelf niks aan kan doen, dan laten ze je staan tot morgen bij het lossen en je krijgt een schadeclaim aan je broek.

maar wat doe je eraan, helemaal niks je staat met je rug tegen de muur in dat soort zaken.

Dat vetgedrukte is dus zo hè. Was gisterochtend 07:30 bij losadres in Bremen. Maar ze hadden stroomstoring gehad, en konden nu documenten niet afmelden bij douane ofzo had hij het over... 4 uur gestaan. Toen 7 km naar laadadres. Daar weer 3 uur gestaan...

Vannacht 753 km gereden in 9,5 rij-uur. Dus rij-tijd op. Had inderdaad al een lading in Lens, maar dat wordt nu morgen 08:00 uur. Zo dus inderdaad een dag verloren. En een dag reken ik 500 euro omzet voor...

Tegen die BAG man door de telefoon zei ik ook dat ik naar Frankrijk moest... Pfff zei hij, dat is niet zo mooi (als je dus over die diensttijd gaat. 28 dagen probleem). Nu heb ik wel vaak geluk in Frankrijk, maar ooit tref ik ook eens de verkeerde hè... Die nieuwe digitacho was de beste aankoop die ik vorig jaar heb gedaan. Dikke 700 euro, maar dat heeft me al vaak geholpen met die 29 seconden regel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

@Frans1960: Dat was het dan bijna. Je had het wel overleeft, want met het wegtrekken naar rechts had je er met de tautliner tegenaan geknalt.

Ja die nieuwe digitale tachograaf welke automatisch op rust springt als je de motor afzet. Maar als een verlader met een storing zit, heb je niet echt veel aan deze digi. Deze 13 of 15 uur blijven toch echt 13 en 15 uur hè, daar verander je toch echt niets aan.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frans1960: Dat was het dan bijna. Je had het wel overleeft, want met het wegtrekken naar rechts had je er met de tautliner tegenaan geknalt.

Ja die nieuwe digitale tachograaf welke automatisch op rust springt als je de motor afzet. Maar als een verlader met een storing zit, heb je niet echt veel aan deze digi. Deze 13 of 15 uur blijven toch echt 13 en 15 uur hè, daar verander je toch echt niets aan.

Groet,

Reindert

Ja Reindert, maar die stroomuitval was bij het lossen. Bij het laden moest ik uurtje wachten en toen voor de laaddeur. Dat laden duurde 2 uur. Na het laden heb ik binnen 4x 29 seconde de auto daar weggereden en langs de kant van de weg gaan staan. Daardoor ben ik niet over de 15 diensturen gekomen. Met de vorige digitacho dus wel, en had dan 15,5 dienstuur gehad = automatisch 8,5 uur rust, dus 2 overtredingen. Die 28 dagen blijven staan. Nu niets. Schijfje is weer aardig netjes inmiddels... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jesses man,ik zat met gierende hartkleppen!En dan hield jij idd nog afstand!

Ik ben blij dat ik je nog lees hier...:kiss:

Maar wat jij schrijft weer dankzij automobilisten dielekker a-sociaal ikke ikke op de rem gaan!

Maar weet je Bas, als je het begin van het filmpje ziet, komt die silo auto er voorbij. Dan is er nog meer afstand. Gewoon duidelijke en goede afstand. Als die silo auto er niet tussen kwam (hij mocht er niet eens inhalen, want das inhaalverbod, maar ja, daar hebben we het al vaker over gehad), was die noodstop niet nodig geweest. Dat is ook waar we het vaker over hebben hè. Hou je genoeg afstand, komt er zo'n droplul voorbij die er dan tussen gaat zitten. En een personenwagen kun je nog overheen kijken, maar hier niets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

@Frans1960: Deze nieuwe digitale tachograaf is zeker een hele verbetering. En inderdaad is 15,5 uur dan automatisch 8,5 uur nachtrust. De 24 uurs regel hè. 15,5 + 8,5= 24 uur! Maar deze overtreding had jou hooguit 150 Euro kunnen kosten.

Dus met deze nieuwe tacho +- 28 sec rijden motor af en weer 28 sec rijden etc? Maar je kunt dat ding toch ook even out of scope gooien?

Het schipperen met de uren blijft lastig. Ook met deze nieuwe tacho.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Frans1960 , wat was da man , ik heb 2 maal moeten kijken voor ik een duidelijk beeld had , vlot 85 / 86 km/h dan afzakken naar 72 km/h en dan de noodstop , man dat is klote snel dat dat allemaal gaat . Gelukkig ben je de heelhuids uit gekomen , weliswaar met een verhoogde hartslag vermoed ik , maar swoit zonder schrammen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

@Frans1960: Ik heb net nog even dit filmpje bij grootbeeld gekeken, maar zie niets meer dan een gelukkige chauffeur welke er niet volop klapt. Maar goed, leuk is anders als het plots voor je snuffert stil staat.

Maar werk en rijdt jij hoofdzakelijk `s nachts?

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Poe Frans, je zult wel een beetje nat geworden zijn....

Wat een klote stop.

Leuk tegenwoordig, die moderne wagens. Vroeger, zonder ABS had je al kunnen zien dat je voorganger in de ankers ging.....(en ruiken):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Frans1960: Dat was het dan bijna. Je had het wel overleeft, want met het wegtrekken naar rechts had je er met de tautliner tegenaan geknalt.

Ja die nieuwe digitale tachograaf welke automatisch op rust springt als je de motor afzet. Maar als een verlader met een storing zit, heb je niet echt veel aan deze digi. Deze 13 of 15 uur blijven toch echt 13 en 15 uur hè, daar verander je toch echt niets aan.

Groet,

Reindert

kijk reindert ,dit ken ook gebeuren als je 5 meter naar je voorganger gaat om in te halen .

hopelijk kijk jij ook uit de volgende keer .dus zeg nooit nooit .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat gaat snel. :eek:

En dan hou jij nog afstand Frans. :ok:

Anders was het :bey:

Met alle respect voor Frans, maar NIET genoeg afstand. Als ik de beelden goed bekijk is de afstand een meter of 40 hooguit en dat is echt te weinig (zoals we ook op het filmpje zien).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Frans , je mag van geluk spreken , dat je dit schadevrij ,doorgekomen bent , pppppfffff .

Even naar links of zo kijken , en je klapt er zo achter op .

Wat ik wel niet begrijp is , dat je hem naar rechts trekt .

Dan kom je steeds slecht uit met je cabine , want jij zit links .

Ik zou hem naar links trekken , zodat mijn gedeelte van de cabine gevrijwaard blijft .

Maar daar zitten weer auto's dan . :(

Het gaat inderdaad zo snel , en nadenken , is er dan niet meer bij .

Geef dat engeltje , dat met je meerijd , maar een extra portie liefde ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
kijk reindert ,dit ken ook gebeuren als je 5 meter naar je voorganger gaat om in te halen .

hopelijk kijk jij ook uit de volgende keer .dus zeg nooit nooit .

gr piet

Als je mijn bericht goed leest, bericht ik een paar maal geen kamikaze piloot te zijn. En verder heb ik bericht alleen te gaan inhalen als dit ook daadwerkelijk kan! Ik forceer niets en als iets niet gaat neem ik direct de snelheid weg en blijf erachter hangen!!

Ik rijd zeer bewust en kijk zover als mogelijk vooruit, en om mij heen. En verder houd ik wel degelijk rekening dat ook mij dit kan gebeuren wat Frans1960 deze dag overkomen is!

Ik ga echt niet verkondigen dat mij dit soort zaken niet kan overkomen. Een vrachtwagen is erg groot, en neemt veel zicht weg. Waar ik ook rijd houd ik voldoende afstand. Maar dan nog kan er van alles plots gebeuren.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden