[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vakbonden kwaad over crisismaatregelen Peeman Transport


Gast Reindert

Recommended Posts

Kees, ben ik het wel mee eens. En gewoon een normale naam als Kees, Freddie, Karel of Frans zou ook wel wat uitmaken denk ik. Als je ergens nieuw binnen komt vallen en je jezelf "deskundige" noemt, dan denk ik (persoonlijk) meer van: ga alsjeblieft aan een ander tafeltje zitten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 139
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast routier
Kees, ben ik het wel mee eens. En gewoon een normale naam als Kees, Freddie, Karel of Frans zou ook wel wat uitmaken denk ik. Als je ergens nieuw binnen komt vallen en je jezelf "deskundige" noemt, dan denk ik (persoonlijk) meer van: ga alsjeblieft aan een ander tafeltje zitten...

Je kan natuurlijk ook gelijk al je gegevens op internet zetten.

Google en div bedrijven zullen je dankbaar zijn.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ooit 1 dag, was het wachten toen al zat, dus niet iedereeen kan het, en het verdient ook nog eens veel te weinig, al die boekjes die je moet kopen om de wachturen te vullen tikken aardig aan.:ja::ja::ja:

Wat dacht je van de weekenden thuis. alleen maar bezig met films te downloaden anders red ik al die wachttijden niet hahahahahahahaha. Je houdt geen sociaal leven meer over LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deskundige en iedereen die mekaar hier loopt af te zeiken.

weet je wat nou zo jammer is?

heel dit geval op zich is eigenlijk te zielig voor woorden dat je als bedrijf zulke wegen moet willen bewandelen en zulke streken uithalen om te kunnen overleven.

dan is het natuurlijk zo dat wij de laatste tijd niks anders dan zulke berichte te lezen krijgen, en vaak word zo,n "stunt" dan weer terug gedraaid, om later met een nog veel ergere regeling terug te slaan.

als je dat in je achterhoofd houdt kan je misschien begrijpen dat de meeste hier ACHTERDOCHTIG zijn als er iemand opduikt die komt zeggen het valt allemaal wel mee en het is niet zo slecht als het lijkt.

misschien een iets overdreven maar wij (sommige hier) zien ondertussen achter elke boom een samenzwering, dus?

dan speelt er ook nog de gewone nieuwsgierigheid mee en ik heb daar dus last van, want ik wil in elk geval graag hoe en wat weten, want waar er een begint in transportland komen er altijd meer.

en wat te doen in het geval je er zelf mee geconfronteerd word is geloof ik niet zo slecht of wel dan?

het is hier tenslotte een Forum en een gedeelte van de opzet van dit Forum is om de gelegenheid te hebben om te leren van de SHIT waar een ander mee te maken krijgt.

daarom zou het wenselijk zijn als je gewoon eens echt zonder allerlei terughoudendheid vertelt wat dat hele plan nou inhield.

gewoon hoe het er voor het personeel uitzag geen smoesjes geen verbloemerij, gewoon zo was het en dat zouden de consekwenties zijn.

is dat nou zo moeilijk?

dat Deskundige een vorm van anonimiteit wil hebben in dit geval kan ik begrip voor opbrengen!!

want wie steekt er bijv, achter Routier of weet ik veel wie??? maar dat doet er niet zo erg toe.

maar die ANONIMITEIT die je hier op het Forum hebt en kan behouden geeft je de gelegenheid om zo,n verhaal helemaal te vertellen.

doe dat dan ook, al was het alleen maar zodat wij er van kunnen leren!!

of ik of weet ik wie er wat aan hebben laat ik in het midden.

en begrijp mij niet verkeerd ik wil hier GEEN mens afzeiken! maar als je A zegt in zo,n geval moet je ook B zeggen.

sorry maar ik kan het niet mooier vertellen of vragen. maar het is HEEL fatsoenlijk bedoelt.

IK ben het helemaal met je eens Kees,In de eerste 36 postings werd er weinig afgezeken vind ik,gewone normale reacties die je ook vís a vís ,aan de stamtafel te horen zou krijgen.

Deskundige kwam zelf als een blind paard hier binnengerend iedereen en alles beschuldigend van zielig roddelen en sensatie verhalen,dat is allemaal nog niet zo erg,ik kan heel goed begrijpen dat men bij Peeman geëmotioneerd is door de voorvallen,ik zou dat ook zijn.

Zoals ik al eerder aangaf zullen zij met een "speciale blik"bekeken worden door de collegae onderweg,m.a.w. ze zijn voorlopig de risee van de delta.

Daar hebben wij geen debet aan,dat is het gevolg van de perikelen rond de maatregelen die hun werkgever wilde nemen en worden nog eens versterkt door de botte manier van regeren van deskundige,daar trekt hij alleen meer mist mee op.

Erger is het dat deskundige zich voorstelt als bestuurder van de woonafdeling Goeree Overflakkee van FNV bondgenoten(wat dat ook moge zijn),en iedereen die het niet met hem eens is voor roddelaar of zielig aanmerkt.

Hij beroept zich erop dat hij praatjes wil ontzenuwen en de lucht wil klaren door te vertellen(wat hij m.i niet gedaan heeft(iets verteld) dat het voorstel van tafel is en er"niks aan de hand is bij Peeman",maar zegt wel dat er 12 september weer gepraat word.

Er is dus wel wat aan de hand en,nee, het is nog niet over.

Hem is meerdere keren,op een nette manier,gevraagd om hier zijn kant van het verhaal te vertellen,daar is ie niet op in gegaan,jammer.

Dat men dan op een gegeven moment afgezeken word vraag je zelf om.

Ik hoor t wel hoe t afloopt daar,ik ken er een paar mensen ,Deskundige hoeft van mij niks meer te posten,ik geloof m toch niet meer.

En als men dat afzeiken vind.....jammer.

ik ben het wel met je eens kees.

maar ik vind dat ook de vakbond meer open moet zijn in dit soort gevallen, laten de bonden maar zeggen wat de voorstellen van de directie zijn en wat de gevolgen voor het personeel zijn, en ook aangeven waarom de vakbonden er tegen zijn.

dan laat je als vakbond niet alleen zien dat je er mee bezig bent maar er gaat ook een waarschuwende werking van uit!

ik vind dat de vakbonden best wel wat meer mogen laten zien waar ze voor staan en wat ze doen, mischien dat je op die manier het bekende gezegde "de vakbonden doen niets voor ons! " uit kunt roeien.

want onbekend maakt onbemind, laat zien waar je voor staat en doe niet alles af in achterkamertjes zoals nu gebeurt.

Freddie m.i hoeft zo n bond ook niet,in details,alles openbaar te maken zolang er nog gepraat word of gaat worden,en ook de vertegenwoordiger namens het personeel bij de FNV hoeft niet op 10 den achter de komma hier te vertellen wat de voorstellen precies inhouden,maar in dit geval had iets meer openheid voor rust in de tent gezorgd.

OP T.O.en N.T. hebben de reacties gestaan van de verschillende bonden,en de "bron"zullen toch diezelfde bonden zijn?

Daar word over gepraat,ook hier op t forum,en daar kunnen we allemaal wat van leren,zoals Kees ook aangeeft.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat dacht je van de weekenden thuis. alleen maar bezig met films te downloaden anders red ik al die wachttijden niet hahahahahahahaha. Je houdt geen sociaal leven meer over LOL

Dat hadden we toen nog niet, is al weer bijna 20 jaar geleden, toen waren er ook nog amper badslippers te bekennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goedenmorgen Collega's,

Ik probeer nog een keer duidelijk te maken, ik ben lid van de bond en ondersteun deze en draag dit ook naar buiten als vrijwilliger.

Dus geen betaalde kracht. Dat we hier over van mening schillen vind ik prima, maar als dat op de manier moet en gaat zo als gisteren vind ik dat het een niveau heeft van lege pelpinda. Dit is wat je ook in half europa, chauffeurs is het minste volk wat er is.nou ik denk dat dat met de berichten van gisteren aardig ondersteund is. Jammer dat dit zo moet. Hierdoor zal er ook weinig verbeteren in deze sector, als we zo met elkaar omgaan.

Trieste zaak. mvgr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Goedenmorgen Collega's,

Ik probeer nog een keer duidelijk te maken, ik ben lid van de bond en ondersteun deze en draag dit ook naar buiten als vrijwilliger.

Dus geen betaalde kracht. Dat we hier over van mening schillen vind ik prima, maar als dat op de manier moet en gaat zo als gisteren vind ik dat het een niveau heeft van lege pelpinda. Dit is wat je ook in half europa, chauffeurs is het minste volk wat er is.nou ik denk dat dat met de berichten van gisteren aardig ondersteund is. Jammer dat dit zo moet. Hierdoor zal er ook weinig verbeteren in deze sector, als we zo met elkaar omgaan.

Trieste zaak. mvgr.

Onze sector is al jaren geleden met medeweten van wergevers EN werknemers naar de klote geholpen, ik kan heel ver mee gaan in het verhaal van Frans, over dat we ons zelf erg goed vonden/vinden. Ik denk dat daar geen woord van gelogen is.

Het is alleen jammer dat er dan weer erg op de man gespeeld gaat worden als sommige mensen het niet met elkaar eens zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook niet blij wat er in de sector gebeurd, alleen heb ik er voor gekozen om mijn zaken zelf te regelen omdat ik de oplossing voor het collectief niet op korte termijn zie komen. Ik ben ook niet blij dat er Nederlandse arbeidsplaatsen worden ingeruild voor wat goedkopere, maar het is wel realiteit, dus Frans, ik begrijp ook dat er mensen zijn die niet blij zijn met onze goedkope collega's, maar ook dan,

​leven en laten leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie ik kan mij delen in jou mening. De vakbonden hebben hoe raar het ook mag klinken meegewerkt aan deze ellende, zij hebben ons in de jaren tachtig boven alles verheffen, wij waren de beste opgeleide ect. Nu rijden er in Europa 80% Oost Europeanen rond, en wij willen nog steeds zeggen dat wij de beste zijn ? Ik ben het geheel met Frans eens dat als je iets aan misverstanden in het transport wil doen, dan moeten wij dat met zijn alle doen en niet die paar Hollandse chauffeurs nog, want hoeveel procent in het totale vervoer zijn nog Hollanders ? 1% dus wat willen wij gaan vertellen ? Helemaal niks. Als je wat wil doen zal je het moeten doen met alle chauffeurs ongeacht waar ze vandaan komen.

Waarom maakt de bond zich de laatste tijd drukker om een Oostblokker dan een Nederlandse chauffeur ? 100000 Oostblokkers die voor 25 euro lid worden brengen meer binnen dan die paar Nederlandse leden nog, dus waar ligt de prioriteit? Kom op steek je kop niet in het zand, en leg niet de schuld neer bij een Oostblokker of turk, of wat dan ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Shompie ik kan mij delen in jou mening. De vakbonden hebben hoe raar het ook mag klinken meegewerkt aan deze ellende, zij hebben ons in de jaren tachtig boven alles verheffen, wij waren de beste opgeleide ect. Nu rijden er in Europa 80% Oost Europeanen rond, en wij willen nog steeds zeggen dat wij de beste zijn ? Ik ben het geheel met Frans eens dat als je iets aan misverstanden in het transport wil doen, dan moeten wij dat met zijn alle doen en niet die paar Hollandse chauffeurs nog, want hoeveel procent in het totale vervoer zijn nog Hollanders ? 1% dus wat willen wij gaan vertellen ? Helemaal niks. Als je wat wil doen zal je het moeten doen met alle chauffeurs ongeacht waar ze vandaan komen.

Waarom maakt de bond zich de laatste tijd drukker om een Oostblokker dan een Nederlandse chauffeur ? 100000 Oostblokkers die voor 25 euro lid worden brengen meer binnen dan die paar Nederlandse leden nog, dus waar ligt de prioriteit? Kom op steek je kop niet in het zand, en leg niet de schuld neer bij een Oostblokker of turk, of wat dan ook

Bij de bond staat in veel dingen de tijd stil

En Europees denken is verboden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub,

geef jij die klok dan eens een slinger :D Op dit moment heb jij het ook meestal over vroeger.

Het klopt

Maar voor 20 jaar was het beter als nu

Kijk zelf is. Wat we allemaal hebben moeten inleveren. En nog moeten inleveren om Europa te reden.

Ik kan ook niet in de toekomst kijken Maar ik weet wel dat we een slechte tijd tegen moet gaan

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub.

niet zo pessimistisch.

Hollanders zijn gewend om tegen de wind in te fietsen, daar moeten we nu gebruik van maken.

Dat doe ik iedere dag

Ik heb net de post uit gehaalt

En weer een grote brief met inhoud van de nieuwe bond

Of ik die rond wil brengen

Het gaat over

Niet slopen. Wel bouwen

Het komt hier op neer

De politiek doet alles verkeert

Maar de bonden hebben zelf de op lossing niet

Het is gewoon een verloren zaak wat ze aan het doen zijn

Het gaat over Afbraakplannen van de Kunduz partijen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden