[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

België: Rijverbod truckers voor te dicht rijden


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

nieuws_20577_200.jpg

Afb:bron

Twee vrachtwagenchauffeurs en hun werkgevers moesten dinsdagvoormiddag verschijnen voor de politierechter in Brugge.

Ze werden vorig jaar tijdens in april geverbaliseerd omdat ze langs de A10 ter hoogte van Oudenburg te dicht tegen een voorligger reden.

Het ging om afstanden van 31 en 34 meter die vastgelegd werden met camerabeelden van de wegpolitie.

Beide vrachtwagens werden over een afstand van één kilometer gevolgd zodat er voldoende bewijzen waren.

Lees meer >>

Bron: Nieuwsblad.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afstanden van 31 en 34 meter

Hoeveel meters dien je dan in Belgie wettelijk gezien afstand te houden?

Duitsland is dit meen ik minimaal 50 meter ....

8 dagen Rijverbod en boete vind ik bij bijna TWEE trekker-oplegger wagenlengten (onderlinge afstand) toch schromelijk overdreven!!!

Dus... inderdaad kloppen die afstanden wel of is de komma inderdaad op de verkeerde plaats terechtgekomen en was het 3 meter afstand tot hun voorganger ... ?

Bij 3 meter afstand tot je voorligger ................... moet ik de rechter wel weer gelijk geven.

Maar .... nog iets .... april vorig jaar ..... en dan nu pas een uitspraak????

Hoeveel zitten er dan nog in de molen?

Beetje bizar verhaal is het wel hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is een leuk onderwerp voor onze vrienden in Brussel, een Europees besluit dat het makkelijker maakt voor ons.

1 minimale afstand

2 te vroeg invoegen

3 remmen voor flitspaal

ik ben er zeker van dat jullie er nog een paar meer kunnen vinden, een Europees beleid met voor heel Europa vastgelegen boetes kan ten minste de zakkenvullers afremmen en zal de verkeersveiligheid ten goede komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Afstanden van 31 en 34 meter

Hoeveel meters dien je dan in Belgie wettelijk gezien afstand te houden?

Duitsland is dit meen ik minimaal 50 meter ....

8 dagen Rijverbod en boete vind ik bij bijna TWEE trekker-oplegger wagenlengten (onderlinge afstand) toch schromelijk overdreven!!!

Dus... inderdaad kloppen die afstanden wel of is de komma inderdaad op de verkeerde plaats terechtgekomen en was het 3 meter afstand tot hun voorganger ... ?

Bij 3 meter afstand tot je voorligger ................... moet ik de rechter wel weer gelijk geven.

Maar .... nog iets .... april vorig jaar ..... en dan nu pas een uitspraak????

Hoeveel zitten er dan nog in de molen?

Beetje bizar verhaal is het wel hoor.

is in Belgie al jaren dat je 50m afstand moet houden , praat van ondervinding had ook maar 34m afstand toen , en het probleem is , je kan niks bewijzen , als er u net ene voorbij is gestoken en ze hebben het niet gezien ( wat meestal zo is , willen ze niet zien) dan zit jij te dicht en betaal je .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In duitsland wordt er ook netjes over een afstand gefilmd.

Bij mij op de bekeuring stond vermeld dat de afstand tot mijn voorganger te weinig was, daar de voorganger hem ervoor gooide (tijdens inhalen). Hierdoor werdt het bedrag verminderd (categorie wijziging), maar kon ik wel schuiven....incl punten op rijbewijs.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden