[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Stemmings bijeenkomst CAO 2012/2013 FNV (23-06-12)


corne64

Vraag

  • Forumlid

Nou vandaag was het dan zover. Wij FNV leden mochten onze stem uitbrengen over de concept CAO die de bonden twee weken geleden hebben gesloten met TLN.

De opkomst was weer gigantisch...........er waren in Berkel enschot wel 23 mensen op komen draven die stemrecht hadden. In totaal waren we met zijn 26en geloof ik.

De opkomst was volgens meinderd gorter stukken beter dan bij andere bijeenkomsten die vanmorgen al gehouden waren. in Wouw schijnen 9 mensen de moeite genomen te hebben om te komen, in Goes een kwartet mensen.

iets om ons diepover te schamen wat mij betreft. waar waren die mensen die hier altijd de grootste bek de de meest uitgesproken mening hadden?

Uitslag stemming.

Voor de nieuwe CAO: 19 voor 3 tegen 1 onthouding

voor het priciepe akkoord van de SOOB cao: 20 voor 0 tegen 3 onthoudingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
Gast sindaco
Je praat je eigen lekker tegen hiermee.

Voor de Nederlandse chauffeur zit er 'niks' in, maar voor de buitenlander wel. Gelijk werk gelijk loon.

Waar betalen die werkgevers dat gelijke loon dan van?

ik vrees willem dat je daar geen antwoord op zult krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Uit de tent lokken? De man post hier wat over salaris wat om te huilen is, "bazen" die geen verhoging willen geven en het zoeken naar gaten. En aan de hand van die kreten vraag ik hem het één en ander en hij antwoordt daar op.

@Ge: ben jij al aan het omscholen of ben je reddeloos verloren? ;)

ben lid vd bond vanaf 1989

Dat is dan minimaal 3.500 euro in het water gegooid. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Maar natuurlijk. Huub.:rolleyes:

Wat is nou je probleem ?

Dit kan alleen maar Europees aan gepakt worden Want daar zijn ook de normen en richlijnen gemaakt

Wat transport in Nederland nu veel doet is om de koek heen draaien

Als je goed koop bent Heb je veel kansen in Europa

Maar Nederland met zijn lasten en plichten

Verder hoef ik niet te gaan

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

waar de discussie over begon het lage aantal chauffeurs wat de vergaderingen bezoekt dat is al een aantal jaren aan de gang,vorige keer zaten we met 20/30 chauffeurs bijeen van de afdeling rotterdam en dan moet je wel ja of nee zeggen tegen cao voor duizenden collega's uit de omgeving r'dam is best wel droevig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ben al jaren niet meer afhankelijk van de Tln e/o Knv Cao , dus hou het maar op reddeloos verloren. ;)

Ik vind trouwens dat André zijn contributie niet voor niets heeft betaald , die 3500 bruto is netto stukken anders (om op Willem,s stokpaardje te rijden :D ) 2100 want als er geen Cao.s waren afgesloten in die 23 jaar hadden we allemaal inmiddels aan de geeuwhonger gelegen als ze in het transport waren gebleven.

Ik vind het trouwens zeer jammer dat de "werkgevers" hier tot nu toe zich angstvallig in stilzwijgen hullen toen ik het idee van de omvorming van de SOOB opperde.

Ook in dit vandaag geopende topic: http://www.chauffeursforum.nl/transport-en-de-praktijk/37699-hoofdelijke-aansprakelijkheid-moet-sociale-dumping-tegengaan.html blijft het van WG-zijde erg stil.

Juist de chauffeurs hier zijn zeker geïnteresseerd hoe de werkgevers hier tegen aan kijken.

Ge

Vraag het is aan jou Baas

Want die moet winst maken Anders krijgt hij ook een schop

Zo was het vroeger bij Frans Maas wel

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ben al jaren niet meer afhankelijk van de Tln e/o Knv Cao , dus hou het maar op reddeloos verloren. ;)

Aha, jij werkt via Cyprus. :D

Ook in dit vandaag geopende topic: http://www.chauffeursforum.nl/transport-en-de-praktijk/37699-hoofdelijke-aansprakelijkheid-moet-sociale-dumping-tegengaan.html blijft het van WG-zijde erg stil.

Juist de chauffeurs hier zijn zeker geïnteresseerd hoe de werkgevers hier tegen aan kijken.

Dat had ik nog niet gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Persoonlijk vind ik het bij de CNV beter geregeld dan bij het FNV , daar kan je via internet stemmen.

De FNV doet dit via bijeenkomsten die voor iedereen toegankelijk zijn omdat men dan direct eventuele onduidelijkheden kan uitleggen , alleen de leden hebben echter stemrecht.

Men moet dus niet , men mag en als het je echt interesseert is er bijna altijd wel een mogelijkheid om naar zo,n bijeenkomst te gaan weet ik uit ervaring.

Maar het bezoek aan die FNV-bijeenkomsten is helaas bedroevend laag , net alsof het niet belangrijk is voor verreweg de meesten die in het transport werken terwijl het wel om hun eigen boterham gaat.

En is die Cao eenmaal afgesloten is het commentaar van zowel niet leden als leden niet van de lucht. :stom:

Bij het FNV doen het vaak bejaarden chauffeurs

Dan zijn ze weer een dag uit

En moeder de vrouw blij

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ge, de bonden hebben er mede voor veroorzaakt dat het salaris achter bleef. Keer op keer.

Tuurlijk hebben de leden, de niet komers/stemmers ook een stukje schuld.

En nu valt er telezen dat sommige geen uitnodiging hebben gehad. Het zoveelste foutje?

In een ander topic heb ik het al geschreven naar wat het in de praktijk betekent.

2012 komt er niks bij, dus is al een achteruitgang. In 2013 komt er dan 1,5% en 0,5% bij, wat ook een achteruitgang is.

2% van 3000Euro is 60Euro.

Nu mag je gaan stemmen voor 200Euro achteruitgang per maand, of 140Euro achteruitgang.

En dat is als de kosten gelijk blijven. En die blijven niet gelijk, die stijgen.

Verbeter me als ik het mis heb, de zorgverzekering gaat van 250 naar 350Euro. Gemiddelt 10Euro per maand. Weer 10Euro achteruitgang.

Tandartskosten hadden moeten dalen door de privaticering. Hoorde op de radio vandaag dat de tandartsen 10% duurder zijn geworden. Weer meer kosten.

Het schier me even niet tebinnen, maar waarvan is pas het btwtarief verhoogt van de lage naar het hoge btw tarief? Weer meer kosten.

19% tarief gaat ook omhoog. Is ook meer kosten. Tabak (en brandstof) word duurder, is meer kosten.

Over 2012 niks er bij, en 2013 2% erbij, kom vooral stemmen, want meer zat er niet in.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vind het eigenlijk maar raar dat mensen naar een bijeenkomst moeten

komen als ze hun stem duidelijk willen maken.

Oa internationale vrachtwagenchauffeurs kunnen vaak niet eens naar

zo'n bijeenkomst al zouden ze het mischien wel willen.

Als je perse voor een verjaardag of wat dan ook thuis moet zijn ............ kan dat in ZEER veel gevallen OOK.

Waarom niet die moeite nemen om het met de planning af te stemmen dat je zaterdag aanstaande OP TIJD THUIS MOET ZIJN .....

En velen zijn wel zaterdags thuis .............. en dan nog is er maar een hele magere opkomst bij de afstemmingen van de CAO.

Het heeft er m.i. dus weinig mee te maken ' niet niet kunnen ' maar meer met de moeite ervoor niet willen nemen = zie opkomst stemrondes!

En heel heel misschien zou het handig zijn om een machtiging te kunnen afgeven ......... net zoals het ook mogelijk is bij stemmen voor de Tweede Kamer hetgeen vrijwel altijd (of altijd) op een Woensdag plaatsvind!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je praat je eigen lekker tegen hiermee.

Voor de Nederlandse chauffeur zit er 'niks' in, maar voor de buitenlander wel. Gelijk werk gelijk loon.

Waar betalen die werkgevers dat gelijke loon dan van?

Wat dacht je van betere vrachtprijzen? Ik spreek mezelf niet tegen hoor, want dat zijn 2 verschillende zaken. Volgens mij baseert een werkgever zijn prijzen ondermeer op loonkosten. Als die hoger worden, zeg maar, net als duurdere brandstof, zal de vrachtprijs ook omhoog moeten. Als iedereen daar nu 'last' van heeft moet de prijs wel omhoog. Nu is het zo dat bedrijven die niet met buitenlandse constructies willen werken, vanwege de dramatische vrachtprijzen het loodje leggen.

Maar, by the way, wat ik het vreemde van al de reacties vind, het lijkt er steeds meer op dat collega's hier het wel prima vinden dat deze constructies (blijven) bestaan. Ik krijg op mijn postings bijna alleen maar weer tegengas, terwijl het juist gaat om een verbetering voor onze sector.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat dacht je van betere vrachtprijzen? Ik spreek mezelf niet tegen hoor, want dat zijn 2 verschillende zaken. Volgens mij baseert een werkgever zijn prijzen ondermeer op loonkosten. Als die hoger worden, zeg maar, net als duurdere brandstof, zal de vrachtprijs ook omhoog moeten. Als iedereen daar nu 'last' van heeft moet de prijs wel omhoog. Nu is het zo dat bedrijven die niet met buitenlandse constructies willen werken, vanwege de dramatische vrachtprijzen het loodje leggen.

Maar, by the way, wat ik het vreemde van al de reacties vind, het lijkt er steeds meer op dat collega's hier het wel prima vinden dat deze constructies (blijven) bestaan. Ik krijg op mijn postings bijna alleen maar weer tegengas, terwijl het juist gaat om een verbetering voor onze sector.

Wat is Nederland in Europa

Laten we er van uit gaan dat de prijzen Internationaal zijn

En niet Nederlands

Alles is vraag en aanbood.

En wat een Nederlandse werkgever zijn chauffeur moet betalen

Dat zegd de verladers niks

Die denken Voor de een tien andere

Nog even dan zien we een Nederlandse chauffer in een glazen kast in eem museum

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar, by the way, wat ik het vreemde van al de reacties vind, het lijkt er steeds meer op dat collega's hier het wel prima vinden dat deze constructies (blijven) bestaan. Ik krijg op mijn postings bijna alleen maar weer tegengas, terwijl het juist gaat om een verbetering voor onze sector.

Ik vind dat niet zo raar als jij.

De sector barst namelijk van de mooie verhalen die uiteindelijk precies dat blijken te zijn,

dus dat tegengas is vermoedelijk meer bedoeld als "bewijs het maar en dán ... !"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
bij conflicten dat hij zijn toevlucht moet zoeken tot een forum.

Breng het beheer, met name Grote Smurf Freddy, nu niet op ideeën alstublieft om ook contributie te gaan heffen voor een lidmaatschap van dit forum ....

Soorten lidmaatschap

Leden van 23 jaar en ouder betalen per maand 16,35 euro bij automatisch incasso. Betaal je op een andere manier, bijvoorbeeld per acceptgiro, dan betaal je 0,50 euro per maand meer.

De contributietarieven in 2012

[TABLE=width: 90%]

[/TD]

[TD=colspan: 2]Bedrag per maand in euro

[TD=colspan: 2]bij automatische incasso[/TD]

Leden van 23 jaar en ouder

16,35

Leden van 19 t/m 22 jaar

[TD=colspan: 2]10,90[/TD]

Leden t/m 18 jaar

6,55

Gepensioneerden (65+)

[TD=colspan: 2]7,80[/TD]

Niet-werkenden tot 65 jaar

8,85

Scholieren en studenten

[TD=colspan: 2]Eerste jaar gratis![/TD]

Introductiekorting

[TD=colspan: 2]25 Euro voor vier maanden[/TD]

[/TABLE]

Het leven is al duur genoeg. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vind het eigenlijk maar raar dat mensen naar een bijeenkomst moeten

komen als ze hun stem duidelijk willen maken.

Oa internationale vrachtwagenchauffeurs kunnen vaak niet eens naar

zo'n bijeenkomst al zouden ze het mischien wel willen.

Nou kunnen ze niet??

En met het Truckstarfestival wordt er wel tijd voor vrij gemaakt, want lekker zuipen met de maten.

Nou, nog een paar jaar, dan hebben Nederlandse chauffeurs (voor zover ze er nog zijn) geen geld meer om te zuipen op Truckstar.

Wat een kut CAO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nou kunnen ze niet??

En met het Truckstarfestival wordt er wel tijd voor vrij gemaakt, want lekker zuipen met de maten.

Nou, nog een paar jaar, dan hebben Nederlandse chauffeurs (voor zover ze er nog zijn) geen geld meer om te zuipen op Truckstar.

Wat een kut CAO

jup daar komen ze wel .... vandaag ook weer . een handje vol leden op de vergadering

we hebben het wel over het loon van de mensen in deze tak van sport ...

blijkbaar verdienen we nog veel te veel

Voorbeeld wat belangrijker is :

facebook plaats je een bericht over een vakbonds vergadering ..0,0 reactie

dan zet je er een foto op van een mooi glimmende Alcoa wiel ,

en hup er staan zo weet ik hoe veel reacties op ....

post-2318-1394786443,2351_thumb.jpg

dit is dus veel belangrijker dan een goeie waterdichte cao

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Ik vind het juist knap dat de vakbonden alleen met praten er nog zoveel uit hebben gesleept, zonder noemenswaardige acties, behalve dan 1x in Soesterberg. Daar waren de werkgevers niet zo gecharmeerd van. ( met dank aan de mensen van chauffeurstoekomst en andere vakbondsleden)

Klopt. Was geweldig, zoals die heren verwelkomt werden.

En bovendien was het best gezellig.:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
jup daar komen ze wel .... vandaag ook weer . een handje vol leden op de vergadering

we hebben het wel over het loon van de mensen in deze tak van sport ...

blijkbaar verdienen we nog veel te veel

Iets wat ik ook nog altijd niet begrijp.

Wat een onnozele collega's zitten er eigenlijk tussen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
Iets wat ik ook nog altijd niet begrijp.

Wat een onnozele collega's zitten er eigenlijk tussen...

Vind jij mij ook onnozel (ik heb mijn zaakjes zelf goed geregeld)

Als er een TEKNO bijeenkomst is komen er dik 5000 mensen opdraven.........Sorry, ik zal dat nooit begrijpen.Het is wel je eigen toekomst.

Corne, heel misschien vind het merendeel van de mensen die in onze beroepsgroep zit dat de bond andere prioriteiten heeft en geen oog heeft voor wat er werkelijk speelt. En vinden deze zelfde mensen dat de bond deze mensen niet ziet staan.

Vroegahh waren er veel meer mensen lid van een vakbond, waar hebben de bonden deze leegloop aan te danken, ga daar eens over nadenken voordat je de mensen verwijten gaat maken die niet op komen dagen.

Laat ze een keer met een duidelijk verhaal komen en duidelijke standpunten en laat ze dan ook stoppen met Nederlandse bedrijven weg te jagen naar goedkope lonen landen. Dit is niet alleen hoe ik er over denk maar hoe de "buitenwereld" tegen een bond aankijkt.

Vat dit nu niet gelijk op als een persoonlijke aanval maar denk eens goed na over de laatste zinnen voordat je antwoord geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Shompie....je gaat mij niet vertelen dat jouw arbeidsvoorwaarden beter zijn dan de cao.

En als dat wel zo is, dan speel je onder 1 hoed met je werkgever en laat je je bijv. zwart uitbetalen.

En of dat nu de oplossing is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
Shompie....je gaat mij niet vertelen dat jouw arbeidsvoorwaarden beter zijn dan de cao.

En als dat wel zo is, dan speel je onder 1 hoed met je werkgever en laat je je bijv. zwart uitbetalen.

En of dat nu de oplossing is...

Neem mij niet als voorbeeld, ik krijg niet zwart betaald en speel niet onder een hoedje met een werkgever, ik doe alleen veel meer dan alleen chauffeuren, en ik ben zeker niet onnozel. En ja, ik weet zeker dat mijn arbeidsvoorwaarden (veel) beter zijn dan die van jou. Maar zoals ik al zei, neem mijn niet als voorbeeld.

Maar jij noemt een bepaalde groep mensen onnozel, dat vind ik een forse uitspraak, als je nu gedaan had wat ik in mijn laatste zin gevraagd heb had je niet weer gelijk op de man (mij) hoeven spelen. Er word niet gelezen hier, er word te snel gereageerd. Ik vraag het zelfs nog, lees het eerst goed voordat je reageerd. Want ik denk dat ik wel de vinger op de zere plak leg, of willen de vakbondsleden dit niet weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden