[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ook Roek moet inkrimpen


Gast sflj

Recommended Posts

  • Reacties 165
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nou ken ik Roek toevallig wel en heb een paar jaar terug (2008) nog in twijfel gestaan om daar te solliciteren toen bekend werd dat ze aardig uit gingen breiden.

Maar nadat ik hoorde dat ze gingen charteren voor Reining daar toch maar vanaf gezien.

Weet niet of ze nu nog charter rijden voor Reining, daar kan Stefan meer over vertellen ;).

Beste Frans, ik heb het nergens over slechte prijzen gehad. Ik heb toen de overstap niet gemaakt omdat ik dat werk niet wilde doen :D.

En nee, zover als ik weet reden ze niet voor Vos.

OK. Die eerste posting gaf me de indruk dat je beter niet voor Reining kon rijden (en dan denk ik aan slechte prijzen, want waarom zou je er anders niet voor rijden?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb gisteravond met een chauffeur van Roek in Sorgues gestaan. Ook hij heeft te horen gekregen dat hij tot september de tijd heeft om ander werk te zoeken. Volgens hem blijven er rond 6 chauffeurs en 6 planners werken. Als ik van de verhalen van die man mag uitgaan gaat het al veel langer niet goed met dat bedrijf. Zo zou Roek ook de laatste loonsverhoging niet doorgevoerd hebben. Administratie van snipperdagen werd/word niet bijgehouden. Tijdens ziektewet werden de overuren waar je recht op hebt niet uitbetaald...... En ga zo maar door. Ik heb hem aangeraden aangezien hij best wat geld tegoed heeft van Roek om faillissement aan te vragen. Hijzelf denkt dat er witte kenteken platen op die wagens komen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, geen wonder dat ze het hoofd niet boven water kunnen houden....een beetje veel planners lijkt mij....?

Denk dat die beste chauffeur een beetje uit z'n nek heeft lopen zwetsen, denk je niet? Gewoon een beetje de zaak opnaaien...

Als ik planner was, zou ik kijken wie er gister in Sorgues heeft gestaan, en die dan tot september klote werk geven :banaan:

Beetje spaanplaat laden elke dag voor Duitsland. 58 spanbanden, 116 beschermhoekjes en 232 antirutschmatjes, zoiets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, geen wonder dat ze het hoofd niet boven water kunnen houden....een beetje veel planners lijkt mij....?

Omdat die planners mogen blijven dacht die chauffeur ook dat er waarschijnlijk witte platen op die auto's komen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk dat die beste chauffeur een beetje uit z'n nek heeft lopen zwetsen, denk je niet? Gewoon een beetje de zaak opnaaien...

Als ik planner was, zou ik kijken wie er gister in Sorgues heeft gestaan, en die dan tot september klote werk geven :banaan:

Beetje spaanplaat laden elke dag voor Duitsland. 58 spanbanden, 116 beschermhoekjes en 232 antirutschmatjes, zoiets...

Nu lul jij uit je nek. Als die werkgever nou eens echt van plan is om er witte platen op te gooien dan heeft hij zijn huidige planners toch nodig?!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu lul jij uit je nek. Als die werkgever nou eens echt van plan is om er witte platen op te gooien dan heeft hij zijn huidige planners toch nodig?!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nee hoezo? Dan pakt hij toch planners die uit die witte platen landen komen, en houdt de 2 beste Nederlandse planners. Die zoeken de vrachten en onderhandelen over de prijs, en de witte platen afkomst planners die geven het door aan de chauffeur. Waarom zou een Robert of een Marco de ritten door moeten geven aan Marczjek of Pjotr, als dat ook Krysztof en Mariusz kunnen doen?

Die Hongaren bij Versteijnen, waarvandaan worden die aangestuurd? Tilburg of Hongarije? Denk Hongarije. Daar zal toch ook amper een Hollander zitten? Laat je toch Hongaren doen dan. En Nederlanders laat je toch aansturen door Nederlanders. Da's het makkelijkst.

Dus stel Versteijnen Tilburg gaat failliet, en Versteijnen Hongarije gaat door, wat zou jij dan met de Nederlandse planners doen?

Maar over dat vervangen door witte platen, dat geloof ik niet zo bij Roek. Dat is trouwens wel heel erg 2004. Gewoon de goeie Nederlanders houden en een Cypriotisch contract geven. Da's de goedkoopste oplossing... (Effe serieus: er werken daar 26 chauffeurs? Als die nu de keuze hebben: opzouten, of door werken tegen een Cypriotisch contract. Wat denk jij dat de meeste van die 26 kiezen? Effe rekening houden met het feit dat er niet mega veel werkgevers zitten in de hoek waar Roek vandaan komt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nu lul jij uit je nek. Als die werkgever nou eens echt van plan is om er witte platen op te gooien dan heeft hij zijn huidige planners toch nodig?!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Corné, dan weet jij na de cao vergadering nu ook dat het cao resultaat (gedeelte Gelijk werk Gelijk loon) daar een hele goede oplossing voor is. Roek zal anders wel niet de laatste zijn die afscheid neemt van NL chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Roek idd met witte platen gaat rijden!!!

Dat weten we nog niet.

Ze kunnen ook met Nederlandse charters gaan werken.

Maar als die met witte platen gaat werken, dan is die niet echt onder de indruk van dat gelijk werk, gelijk loon.

Iets wat juridisch dichtgespijkert is toch?

Is die Roek nou zo dom, of zijn die bonden nou zo slim?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien zet Roek er wel charters onder, al dan niet uit MOElanden.

Scheelt een hoop gezeik en wat een NLcharter of MOEland vervoerder aan z'n chauffeur betaalt is dan al helemaal niet zijn pakkie aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook voor charters geld dat wanneer ze vanuit Nederland aangestuurd worden, dat ze Nederlands Loon moeten krijgen.

Bel bv Heisterkamp Oldenzaal, en vraag om een auto met Buitenlands poppetje. Heisterkamp zeg dan tegen je, zet het maar op de mail, en we sturen een auto. =Vanuit Nederland aangestuurt.

Bel Heisterkamp Litauen, en vraag om een auto. Die antwoord, zet het maar op de mail, en ik stuur je een auto met poppetje. =Is vanuit het buitenland aangestuurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Roek idd met witte platen gaat rijden!!!

Dat weten we nog niet.

Ze kunnen ook met Nederlandse charters gaan werken.

Maar als die met witte platen gaat werken, dan is die niet echt onder de indruk van dat gelijk werk, gelijk loon.

Iets wat juridisch dichtgespijkert is toch?

Is die Roek nou zo dom, of zijn die bonden nou zo slim?

Of is meneer Roek nu zo slim en de bonden zo dom?

Maar ehh, best veel gezwetst eigenlijk in dit topic. Mag hopen dat meneer Roek hier niet komt lezen, want dan neemt hij zeker geen Hollander meer aan met dat slap geouwehoer.

Nog eentje dan: meneer Roek, zet hem op, succes met de reorganisatie, en die zeverzak die in Sorgues allemaal dingen door heeft zitten lullen die nu hier op het forum staan, direct ontslaan. Is in strijd met de arbeidsovereenkomst wat hij heeft gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bel bv Heisterkamp Oldenzaal, en vraag om een auto met Buitenlands poppetje. Heisterkamp zeg dan tegen je, zet het maar op de mail, en we sturen een auto. =Vanuit Nederland aangestuurt.

Die mail word misschien wel doorgestuurd naar Litouwen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bennie,

Schijnbaar is het voor jou ook moeilijk om een bericht GOED TE LEZEN. Ik schreef dat ze in 2008 charterde/in opdracht reden voor Reining.

En kom nou niet met dat is niet zo, in die periode werkte ik bij Vos en kwam regelmatig (bijna wekelijks) in Kolham en Wildervank om te laden in opdracht van Reining. En wie stonden daar toen ook te laden ?

Jazeker, de firma Roek. En toevallig reden ze toen ook de vrachten die wij ook wel deden. Dus ga mij nou geen lesje logistiek proberen te geven want dan kan IK JOU NOG WEL EEN LESJE leren.

En volgens mij zijn de auto's van Reining maar het loodspersoneel ook. Het zullen zeer waarschijnlijk (anders zijn ze heel dom bezig) verschillende BV's zijn maar bel anders ff met Edwin de Vries of Jan Tammeling (he ken ik die niet van Vos Veendam :p) die kunnen je het vast vertellen (als ze het willen).

En mocht je toevallig bij Roek werken, doe Johan G en Henk de B de groeten.

Roek en Reining zijn juist concurrenten. Dat ze bij de loods staan te laden zegt niks over wie de opdrachtgever is. Ik geloof niet dat Roek veel in opdracht van Reining rijdt of gereden heeft. En dat iemand weet wie er werkt zegt mij ook niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook voor charters geld dat wanneer ze vanuit Nederland aangestuurd worden, dat ze Nederlands Loon moeten krijgen.

En als die charter eigenrijder is? Dan is hij/zij gewoon ondernemer, die niet gebonden is aan bepaalde minimum tarieven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zeker ook voor buitenlandse ritten. Alles wat vanuit Nederland vertrekt is Nederlands werk.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nee hoor, hoe kom je daar bij? Stel, een bedrijf in Warschau koopt in NL fruit en regelt zelf het vervoer. Is dat dan Nederlands werk?

En als jij in opdracht van jullie Hongaarse vestiging in Oostenrijk gaat laden voor Frankrijk, hoe moet ik dat dan zien? Rij je dan Hongaars, Oostenrijks of Frans werk? En hoe moet jij dan betaalt worden? 20% volgens Franse condities, 30% volgens Oostenrijkse condities en de rest (50%) volgens de Hongaarse normen? Of geldt dan ineens weer de NL Cao?

Sent from my desktop using qwerty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die specifieke vraag over charters heb ik afgelopen zaterdag gesteld aan Meindert gorter, bestuurder van de FNV. Zodra charters Nederlands werk gaan doen vallen ze onder Nederlands CAO. Staat zelfs een apart stuk voor in de nieuwe CAO tekst. Ik vertel dus maar wat mij zaterdag verteld is.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden