[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Gast shompie

Het is weer maandag, de week begon voor mij gister om 14.00 uur al. In de personen auto en onderweg naar Alphen de trekker ophalen. Daarna in IJmuiden een trailer uithalen en door naar Willebroek waar ik vanmorgen om 06.00 uur moest laden

Dat hebben we ook gedaan, samen met drie collega's, alle drie voor hetzelfde adres in de buurt van Leipzig. We staan nu op Asten en vertrekken daar om 21.30 vanavond.

Donderdagavond was ik thuis, vrijdag naar de cardioloog geweest (zonder gebak) en de jongste was mee. Eerst een ecg wat mijn jongste erg interessant vond. Daarna gesprek met de cardioloog, deze had meer interesse in de gebroken arm van mijn zoon als voor mij, toen wist ik al dat het goed zat wat hij mij later ook bevestigde. Alleen over twee maanden even bloed prikken en een belafspraak en verder zag hij me volgend jaar wel weer.

Zaterdag een gezellige dag thuis gehad, eerst even met het hele gezin naar Bergen geweest om te lunchen en 's avonds met mijn partner naar het Zaantheater in Zaandam geweest naar een voorstelling van Roue Verveer, geweldig meer kan ik er niet over zeggen. Op de terugweg zijn we in Castricum blijven hangen in de kroeg. Ik kom eigenlijk nooit meer in de kroeg maar het was wel even gezellig en kwam veel bekende van vroeger tegen. Om 03.00 uur was het tijd om de oppas te gaan aflossen (mijn oudste zoon) die ook nog braaf wakker was (iets met gamen of zo)

Dus gewoon weer een leuk weekend gehad, nu weer lekker aan het werk zodat ik het volgend weekend het geld weer kan uitgeven....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik sta nu in Hoyerswerda, samen met Arie 67. Ik kwam hier om 16.30 aanrijden en kon niet meer laden. Hij wou wel maar mocht niet meer. Hij had namelijk al 10 uur gewerkt en de chef vond het mooi geweest, levensgevaarlijk en onverantwoord zou het zijn om nog even een transformatorhuisje te laden. Hij is de kraanmachinist.

Hij wou wel, 5 minuten ligt hij er op.

Het gaat goed in Duitsland, te goed denk ik. Als ik vandaag had geladen had ik morgen de boot naar Engeland kunnen halen, Vlaardingen is 834 kilometer. In een keer red je dat niet. Maar als ik vandaag nog een stukje ad gedaan had ik het morgen makkelijk gered. Het is hier geen crisis denk ik.

Dus heb ik op mijn gemakje de trailer in orde gemakt voor morgen. Spanmateriaal ligt klaar en ook het rubber ligt al op zijn plek op de trailer. Om 5 uur naar binnen en om 5 over 5 sta ik geladen weer buiten, echt levensgevaarlijk.

post-10753-1394790864,3271_thumb.jpg

Dit is vanaf de nek van de trailer genomen, ik sta voor de deur van de klant. Ondertussen staat Arie 67 met zijn combi naast me. Sterker nog, hij zit naast me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Ik sta nu in Hoyerswerda, samen met Arie 67. Ik kwam hier om 16.30 aanrijden en kon niet meer laden. Hij wou wel maar mocht niet meer. Hij had namelijk al 10 uur gewerkt en de chef vond het mooi geweest, levensgevaarlijk en onverantwoord zou het zijn om nog even een transformatorhuisje te laden. Hij is de kraanmachinist.

Hij wou wel, 5 minuten ligt hij er op.

Het gaat goed in Duitsland, te goed denk ik. Als ik vandaag had geladen had ik morgen de boot naar Engeland kunnen halen, Vlaardingen is 834 kilometer. In een keer red je dat niet. Maar als ik vandaag nog een stukje ad gedaan had ik het morgen makkelijk gered. Het is hier geen crisis denk ik.

Dus heb ik op mijn gemakje de trailer in orde gemakt voor morgen. Spanmateriaal ligt klaar en ook het rubber ligt al op zijn plek op de trailer. Om 5 uur naar binnen en om 5 over 5 sta ik geladen weer buiten, echt levensgevaarlijk.

[ATTACH=CONFIG]67123[/ATTACH]

Dit is vanaf de nek van de trailer genomen, ik sta voor de deur van de klant. Ondertussen staat Arie 67 met zijn combi naast me. Sterker nog, hij zit naast me...

En deze zelfde kraanmachinist ligt nu onder z'n opeltje te sleutelen in zijn garage, echt "levensgevaarlijk!!!" het zou verboden moeten worden om in je privétijd na je werk van 10 uur nog iets te gaan doen:D.

Kwam zeker weer zo'n l*lverhaal aan met verzekeringen of zo, daar zijn ze namelijk ook heel goed in:zegtniets:.

Neem toch welaan Ron dat Westdijk hier een extra factuurtje voor schrijft i.v.m. wachttijd etc.

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Neem toch welaan Ron dat Westdijk hier een extra factuurtje voor schrijft i.v.m. wachttijd etc.

Grt.

Nee, de chef had netjes gebeld dat er niet geladen kon worden vandaag. En dat hadden ze mij ook gemeld. Alleen ik dacht,1.30,ze laden nog wel.... Helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Nee, de chef had netjes gebeld dat er niet geladen kon worden vandaag. En dat hadden ze mij ook gemeld. Alleen ik dacht,1.30,ze laden nog wel.... Helaas.

Dan is dat inderdaad heel jammer, maar staat tegenover dat je nu over iets meer vrije tijd beschikt al had je dat graag ergens anders doorgebracht i.v.m. bootreisje richting UK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Ik zit nu met Arie 67 in de auto, hij heeft mijn wijn gevonden :D

Arie moet zelf lossen in Wales, ik ga waarschijnlijk afkoppelen....

And it's GONE!!!:D

Lekker daar gaat je voorraadje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kwam zeker weer zo'n l*lverhaal aan met verzekeringen of zo, daar zijn ze namelijk ook heel goed in:zegtniets:.

Helaas is dit GEEN lulverhaal. Ook ik kan hier helaas over meepraten, ik werk voor een Duitse werkgever.

Bij 1 van onze zusterbedrijven, is de personeelsfunctionaris enkele maanden de bak ingedraaid, omdat hij het accepteerde, dat werknemers structureel langer als de 10 toegestane uren werkten (lees; het salaris werd keurig en netjes overgemaakt).

Het bedrijf zelf, heeft ook een flinke boete gekregen en wordt nog steeds regelmatig en streng gecontroleerd. Het gaat zelfs zover, dat collega's nu niet eens meer aan het einde van de week naar huis mogen rijden op de vrijdagavond. Gewoon naar het hotel en zaterdag retour huis. Al is het maar een uur vanaf huis.....

Gelukkig heb ik het geluk, dat ik ook nog deels voor een Nederlandse vestiging werk en de extra dagen dus in Nederland schrijf (een week met ongeveer 80 overuren past niet in 7dagen x 10 uren :p ).

Het enige onzin gedeelte aan jouw opmerking is; het is wettelijk 10 uur maximaal, de verzekering betaald tot 12 werkuren.

In dit geval weten we niet hoe de rest van de kraanmachinist z'n week eruit zag, maar had het wel schappelijk geweest om nog ff te laden. Aan de andere kant.....dat zegt elke chauffeur, toch?

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Helaas is dit GEEN lulverhaal. Ook ik kan hier helaas over meepraten, ik werk voor een Duitse werkgever.

Bij 1 van onze zusterbedrijven, is de personeelsfunctionaris enkele maanden de bak ingedraaid, omdat hij het accepteerde, dat werknemers structureel langer als de 10 toegestane uren werkten (lees; het salaris werd keurig en netjes overgemaakt).

Het bedrijf zelf, heeft ook een flinke boete gekregen en wordt nog steeds regelmatig en streng gecontroleerd. Het gaat zelfs zover, dat collega's nu niet eens meer aan het einde van de week naar huis mogen rijden op de vrijdagavond. Gewoon naar het hotel en zaterdag retour huis. Al is het maar een uur vanaf huis.....

Gelukkig heb ik het geluk, dat ik ook nog deels voor een Nederlandse vestiging werk en de extra dagen dus in Nederland schrijf (een week met ongeveer 80 overuren past niet in 7dagen x 10 uren :p ).

Het enige onzin gedeelte aan jouw opmerking is; het is wettelijk 10 uur maximaal, de verzekering betaald tot 12 werkuren.

In dit geval weten we niet hoe de rest van de kraanmachinist z'n week eruit zag, maar had het wel schappelijk geweest om nog ff te laden. Aan de andere kant.....dat zegt elke chauffeur, toch?

Groet ron

Ron ik snap je verhaal wel, maar ik doelde eigenlijk ergens anders op en wel met figuren daar die pertinent weigeren om in je trailer te stappen en even een handje helpen om een TE zware pallet met een handpompwagen eruit zien te krijgen en jou een rug letsel te laten oplopen, nee daar paste ik voor, ze begonnen gelijk over verzekering en dergelijke, nou dan niet maar ik ga mijzelf niet invalide trekken aan zo'n pallet, dus maar ff bellen en dat had heel wat voeten in de aarde, duurde zelfs ruim een uur eer er groen licht werd gegeven dat er hulp geboden mocht worden en wat denk je waar ze mee aankwamen? een elektrische pompwagen!!!! toen kon het opeens wel allemaal, stelletje lamzakken die voormalige Oostduitsers!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Vanmorgen om 05.00 uur begonnen ze. Om 05.15 stond hij er op. Om 05.45 had ik hem vast en om 06.00 uur had ik mijn papieren.

Ik sta nu op de A1 voorbij Rijssen, ik kom tot de Meern en daar word ik afgelost. De trailer moet ingeleverd worden in Vlaardingen en gaat vanavond nog over naar Engeland. Ik ben gevraagd voor een apart ritje, ik heb ja gezegd. Niet omdat ik het leuk vind maar gewoon omdaat ook dit ritje deel uit maakt van mijn werk. Ik probeer er nog onderuit te komen maar als het toch doorgaat zal ik dat hier melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

De kogel is door de kerk.

Morgen op de zaak een trein trailer aankopellen. Daarop ook op de zaak een machine laden die binnenmaats is en alleen zwaar. Die ga ik dan maandag lossen in Spanje, als ik die dan gelost heb ga ik daar in de buurt een nieuwe tram laden voor Roemenië.

Ze hadden mij er vorig jaar al eens voor gevraagd en goen kon ik niet. Nu had ik geen excuses om niet te gaan. Het is een ervaring maar lievef had ik het niet gedaan. Ik hou juist van kort en strak geregeld werk. In dit werk sta je meer stil dan dat je wat doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
De kogel is door de kerk.

Morgen op de zaak een trein trailer aankopellen. Daarop ook op de zaak een machine laden die binnenmaats is en alleen zwaar. Die ga ik dan maandag lossen in Spanje, als ik die dan gelost heb ga ik daar in de buurt een nieuwe tram laden voor Roemenië.

Ze hadden mij er vorig jaar al eens voor gevraagd en goen kon ik niet. Nu had ik geen excuses om niet te gaan. Het is een ervaring maar liever had ik het niet gedaan. Ik hou juist van kort en strak geregeld werk. In dit werk sta je meer stil dan dat je wat doet.

Dit vanwege Roemenië Ron? kan mij er wel wat bij voorstellen maar niet alle Beren op de weg hoeven gevaarlijk te zijn zal ik maar zeggen, menigeen had het misschien zo van je overgenomen (denk ik zei de "gek":D) waaronder ikzelf nu ik al tijden zonder werk zit en de hoop daarop word met de dag minder helaas, lijkt mij bijzonder interessant werk wat jij doet net zoals bergingswerk maar dat is van geheel andere orde.

Dat je aan vele dingen moet denken daar kan ik mij wel wat bij voorstellen je doet dit niet zomaar "even'

Goede reis en we volgen je reisverslag wel.

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

roemenie is mooi en prima eettenten en parkings...alhoewel met een tramlengte zul je wel niet overal tussen passen.

maar kan mooi ritje worden.

ga je dan van spanje via italie slovenie kroatie hongarije roemenie of noordkant alpen en zo via hongarije?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ron ik snap je verhaal wel, maar ik doelde eigenlijk ergens anders op en wel met figuren daar die pertinent weigeren om in je trailer te stappen en even een handje helpen om een TE zware pallet met een handpompwagen eruit zien te krijgen en jou een rug letsel te laten oplopen, nee daar paste ik voor, ze begonnen gelijk over verzekering en dergelijke, nou dan niet maar ik ga mijzelf niet invalide trekken aan zo'n pallet, dus maar ff bellen en dat had heel wat voeten in de aarde, duurde zelfs ruim een uur eer er groen licht werd gegeven dat er hulp geboden mocht worden en wat denk je waar ze mee aankwamen? een elektrische pompwagen!!!! toen kon het opeens wel allemaal, stelletje lamzakken die voormalige Oostduitsers!!

Oke bob, nu met jouw verklaring, komt je opmerking in een ander daglicht te staan.

Ik begreep het als zijnde in verband met de uren. Mede omdat je reageerde op de opmerking in Shompie z'n post betreffende de chef en de schreeuw/opmerking van de Gestapo-officier betreffende de 10 diensturen. Ook ik heb daar helaas al wat opmerkingen/verwijten over gehad. Gelukkig kan ik tegenwoordig creatief boekhouden (verdelen over de Nederlandse en Duitse vestiging).

@Shompie; lijkt me toch een mooie klus zo die tram naar Roemenie (nu ben ikzelf bij ons op de afdeling ook de enige die bijzondere projecten doet, dus uitdagingen houd ik wel van. En ik heb een hekel aan sleur en kantoormuren).

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Oke bob, nu met jouw verklaring, komt je opmerking in een ander daglicht te staan.

Ik begreep het als zijnde in verband met de uren. Mede omdat je reageerde op de opmerking in Shompie z'n post betreffende de chef en de schreeuw/opmerking van de Gestapo-officier betreffende de 10 diensturen. Ook ik heb daar helaas al wat opmerkingen/verwijten over gehad. Gelukkig kan ik tegenwoordig creatief boekhouden (verdelen over de Nederlandse en Duitse vestiging).

@Shompie; lijkt me toch een mooie klus zo die tram naar Roemenie (nu ben ikzelf bij ons op de afdeling ook de enige die bijzondere projecten doet, dus uitdagingen houd ik wel van. En ik heb een hekel aan sleur en kantoormuren).

Groet ron

Ja sorry kwam een beetje verward over en toen ik het terug las zag ik eigenlijk wat er aan schortte, dus niks over uren maar meer de mentaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Dit vanwege Roemenië Ron? kan mij er wel wat bij voorstellen maar niet alle Beren op de weg hoeven gevaarlijk te zijn zal ik maar zeggen

Onder andere ja. Ik ben er nog nooit geweest dus weet niet wat ik moet verwachten.

Ik heb ook geen nee gezegd, ik heb gewoon gezegd hoe ik er over dacht. Dit werk word door een vast groepje mensen gedaan bij ons, die weten wat ze kunnen verwachten. Ik moet het wiel opnieuw uitvinden, ik ben er niet bang voor maar als ze een ander hebben die het allemaal weet, laat hem het doen.

Ik heb nog nooit een tram geladen. Ik krijg een huur trailer mee van onze opdrachtgever, een hele mooi 5 asser met hydraulische nek, hydraulisch geveerd en gestuurd. Je rijd er niet mee voor lul, mooie lichtmetalen velgen er onder, prachtig. Maar wel een vreemde trailer voor mij, en dan licht er nog een meter of 20 spoorrails op ook....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
roemenie is mooi en prima eettenten en parkings...alhoewel met een tramlengte zul je wel niet overal tussen passen.

maar kan mooi ritje worden.

ga je dan van spanje via italie slovenie kroatie hongarije roemenie of noordkant alpen en zo via Hongarije?

Ik laad in het Baskenland en ga bij Irun de grens weer over. Dan steek ik daarvandaan over naar Chalampin (ik hoop dat ik het goed spel. Daarvandaan rij ik naar Suben en via Oostenrijk en Hongarije uiteindelijk naar Bucuresti. De rit duurt een week of drie als ik mijn collega mag geloven. Ik heb net gebeld met Hand, Hans is een oude chauffeur van mij die ook bij Westdijk rijd. Die heeft er ook een gedaan, hij zei dat het allemaal goed geregeld was en dat ik mezelf niet te druk moest maken. Geweldig om dit uit zijn mond te horen. Voorheen was ik altijd degene die zo tegen hem sprak :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Ik laad in het Baskenland en ga bij Irun de grens weer over. Dan steek ik daarvandaan over naar Chalampin (ik hoop dat ik het goed spel. Daarvandaan rij ik naar Suben en via Oostenrijk en Hongarije uiteindelijk naar Bucuresti. De rit duurt een week of drie als ik mijn collega mag geloven. Ik heb net gebeld met Hand, Hans is een oude chauffeur van mij die ook bij Westdijk rijd. Die heeft er ook een gedaan, hij zei dat het allemaal goed geregeld was en dat ik mezelf niet te druk moest maken. Geweldig om dit uit zijn mond te horen. Voorheen was ik altijd degene die zo tegen hem sprak :D

John (sindaco) zal en kan het weten want die is er vaak geweest daar en toch mooi hè dat je van je "oude" chauffeur een paar tips meekrijgt hoe kan het verkeren in het leven, maar ook dit heeft zijn charme natuurlijk en wees blij Ron dat jouw ex werknemer je niks kwalijk neemt dat vind ik nu eens klasse!:ja:

In ieder geval ben je wel 3 weken (! huh?) onder zeil als het ware, wel een aardige tijd moet ik zeggen, nou we wachten de ritverslagen wel af als je daar de tijd voor hebt natuurlijk.

Grt. Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
John (sindaco) zal en kan het weten want die is er vaak geweest daar en toch mooi hè dat je van je "oude" chauffeur een paar tips meekrijgt hoe kan het verkeren in het leven, maar ook dit heeft zijn charme natuurlijk en wees blij Ron dat jouw ex werknemer je niks kwalijk neemt dat vind ik nu eens klasse!:ja:

In ieder geval ben je wel 3 weken (! huh?) onder zeil als het ware, wel een aardige tijd moet ik zeggen, nou we wachten de ritverslagen wel af als je daar de tijd voor hebt natuurlijk.

Grt. Henk.

Ik heb het al eens eerder geschreven. Hans heeft het ligt uit gedaan bij mij. Dat wil zeggen, hij heeft de laatste auto's terug gebracht naar de daf en de lopende zaken afgewikkeld. Hij had 9 jaar bij mij gewerkt en zag het aankomen, toch heeft hij altijd zijn werk gedaan.

Hij is ook niets te kort gekomen en heeft alles gehad (sorry curator :D)

Henk, ik heb al vaker gezegd, pak je slaapzak in en ga mee. Ik ben niet een van de makkelijkste maar ben wel eerlijk, er is al eens eerder een forumlid meegeweest, en ook die is (hopelijk) iets wijzer terug gekomen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
In ieder geval ben je wel 3 weken (! huh?) onder zeil als het ware, wel een aardige tijd moet ik zeggen,

in Frankrijk mag je alleen maar binnendoor en heb je te maken met spertijden. Dat houd in dat je in de spits niet mag rijden. Dus als je dan 400 km per dag afgelegd heb je echt je best gedaan. In Duitsland mag je voor een groot deel niet overdag rijden. In Oostenrijk we weer maar in Hongarije is het weer 's nachts. Roemenië weer overdag alleen het laatste stukje de stad in weer 's nachts. Dit past natuurlijk nooit mooi aansluitend op elkaar en zorgt er dus voor dat je met uit en thuis gewoon 3 weken bezig bent....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden