[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid

 Nu vind ik Bedburgerland een waaaaaardeloze  rastette dus ik vond het ook niet erg toen die vol was, even verder draaide ik de 44 op richting Aachen waar je een parkeerplaats heb waar het heerlijk rustig is.

 

 

 

 

 

 

Effe verder op de A61,afslag MGB Güdderath afsl 14,zit nog een autohofje.

 

https://maps.google.nl/maps?q=51.119634,6.430196&num=1&t=h&z=16

 

http://www.autohof.net/autohof/truckstops/Autohof_Route_61_339_html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je waar ik me echt op verheug?

 

Als het goed is sta ik dit weekend op Senas, het is een hele tijd geleden dat ik daar geweest ben. Ik heb even contact gehad met een oude collega, de kwaliteit van het eten daar is nog steeds zoals het was....

 

Ik heb voor die tijd nog wel even het een en ander te doen. Ik heb een vliegweekje, dat mag ook wel weer eens na de afgelopen 3 weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-3346-0-04947700-1396031885_thumb.jp

 

Vrijdagavond en bijna ideal,ideaal was het geweest als ik thuis was geweest. Maar het leven bestaat uit keuzes maken en dit is voorlopig onze keuze. Ik heb vanmiddag nog een tijdje met mijn wederhelft aan de telefoon gehangen, we komen uit een diep dal maar het gaat nu met grote stappen de goede kant op dus weet ik waarvoor ik het doe.

 

Ik heb van de week een echte drukke week gehad. De week begon zondag op tijd, ik reed om 20.00 uur de grens over bij Klazienaveen onderweg naar Rostock waar ik maandag op tijd moest laden wat ik ook deed. Dat vrachtje moest ik dinsdagmorgen overladen met een collega in Ingolstadt. Hier liep het niet helemaal lekker dus uiteindelijk reed ik hier pas om 13.00 uur weg om woensdagmorgen om 07.30 te lossen in Rotterdam, krap zat dus maar ook dit ging ik halen. 

 

Bij het lossen zat er een beetje storing op de lijn, iets met veiligheid, het ging nergens over maar de heftruck mocht het niet lossen. Er moest een kraan besteld worden.

 

post-3346-0-53236200-1396032379_thumb.jp

 

De heftruck hing er boven met het hijsframe, maar het was niet gekeurd dus mocht hij er niet mee lossen. In de haspel zaten lepelgaten voor een heftruck maar dat was niet conform de losinstructies..... Laat maar. 

 

 

Uiteindelijk toen ik leeg was moest ik met spoed naar Gent, daar stond een kraan te wachten om de trailer die ik bij me had te laden met iets wat 4 meter hoog was en 3.5 meter breed. Na het laden moest ik deze bij de klant afkoppelen en met spoed terug naar antwerpen om een trailer te lossen en deze vervolgens te laden voor noord Frankrijk in de buurt van Luxembourg.

 

post-3346-0-08378800-1396032678_thumb.jp

 

Het lijkt niets maar het "dingetje" woog 42 ton, dus dat werd route rijden door Belgie. Eerst richting Luik vanaf Antwerpen en dan via Neufchateau naar St Martin. Een leuk rondje en om 00.15 stond ik aan de grens. De volgende morgen lossen en om 12.30 was ik weer onderweg terug naar Antwerpen om een paar aslijnen te laden. Dit ging niet zonder slag of stoot met als gevolg dat ik 's avonds laat bij ons op de zaak een paar dragline schotten stond te laden.

 

post-3346-0-34964300-1396032973_thumb.jp

 

Hij wou er niet op. Ik ben 3 uur bezig geweest maar het ging niet lukken. Vanmorgen opnieuw geprobeerd en nu liep hij er wel mooi op. Het is de eerste keer dat dit op transport gaat dus we moesten het "wiel" opnieuw uitvinden

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar uiteindelijk stond hij er naar mijn zin op. Ik moet er een aardig stukje mee rijden dus ik wou het wel naar mijn zin hebben wat uiteindelijk ook gebeurd is.

 

Ik moet lossen in zuid Frankrijk tegen de Italiaanse grens aan. Daar moet ik maandagmorgen staan. Eigenlijk kan dat niet als je je aan de regels houd. maar ik sta er als oom agent meewerkt. Morgen sta ik op Donzere waar ik zondagnacht ga rijden. Ik denk dat ik van de week rond de 4500km uitkom. Niet slecht voor in het zwaar transport.

 

post-3346-0-16898300-1396033328_thumb.jp

 

Dit is hem, 19 meter lang en 45 ton zwaar.

 

post-3346-0-85242700-1396033408_thumb.jp

 

De keuken was weer open, ik leef als een sloeber en een hond. Maar toch zou ik het hier het hele weekend uithouden en geloof me, na dat weekend ga ik niet lopen klagen dat ik uitgebuit word. Ik heb alles hier, ik heb genoeg water om mij persoonlijke hygiëne bij te houden, ik heb eten genoeg bij me en drank waar ik het hele dorp hier in de buurt mee bezig kan houden. Ik kan hier heerlijk wandelen en het is rustig. Maar sommige onder ons willen dat je je weekend in een hotel doorbrengt onder gelijk gestemde....

 

lekker klagen over onze werkgevers en dat we zo uitgebuit worden....

 

 

Hahaha.....

 

Ik ga me wel weer vermaken.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Shompie schreef "

De keuken was weer open, ik leef als een sloeber en een hond. Maar toch zou ik het hier het hele weekend uithouden en geloof me, na dat weekend ga ik niet lopen klagen dat ik uitgebuit word. Ik heb alles hier, ik heb genoeg water om mij persoonlijke hygiëne bij te houden, ik heb eten genoeg bij me en drank waar ik het hele dorp hier in de buurt mee bezig kan houden. Ik kan hier heerlijk wandelen en het is rustig. Maar sommige onder ons willen dat je je weekend in een hotel doorbrengt onder gelijk gestemde....

 

lekker klagen over onze werkgevers en dat we zo uitgebuit worden...."

 

Wat een onzin, als je het toch naar je zin hebt en alles bij de hand waarom dan al dat gezeik over in een "hotel" en meer van die pragmatische onzin, leven en laten leven, wij mensen moeten en kunnen zelf uitmaken hoe we leven en onze dagen invullen en dat moet niet door een "bureaustoel verslijter" in Brussel opgelegd gaan worden, want die gasten komen ff binnen ff stempelen en hoppa de €300 is weer binnen en laat de boeren maar dorsen, dat de meesten daar van die graaiers een vet hart mogen krijgen. (ja sorry maak me ff boos)

 

Er zijn al teveel regeltjes hier in ons o zo zaligmakend verenigd Europa, die lui daar in Brussel geilen daarop, hoe meer regels hoe beter denken zij waarschijnlijk, ik dwaal af, goed weekend Ron en vermaak je en daar zal ik absoluut niet aan gaan twijfelen, die zin die je uitsprak "we komen uit een diep dal" zal ik ff goed gaan onthouden, er komen lichtpuntjes aan voor ons, geeft weer hoop zal ik maar zeggen en dat kan jij weten.

 

Grt. Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

die zin die je uitsprak "we komen uit een diep dal" zal ik ff goed gaan onthouden, er komen lichtpuntjes aan voor ons, geeft weer hoop zal ik maar zeggen en dat kan jij weten.

 

 

Wij komen van vrij diep Henk, vandaar dat ik ook altijd moet lachen om die mensen die menen dat ze het slecht hebben. Positief blijven denken, ooit komt alles goed.

 

En we hebben allemaal een keuze, het gaat om prioriteiten stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Zo is het maar net Ron, wij dachten dat het jaar 2013 een verbetering zou geven helaas dat werd de grootste domper aller tijden, maar nu in dit jaar gaan de veranderingen wel snel maar ik loop niet op de zaken vooruit, mijn Opa en Vader hebben mij altijd voorgehouden "eerst zien dan pas geloven" en zo is het, het gaat er weer om spannen komende week, ben er zeer benieuwd naar, je hoort nog.

 

Oh ja een beetje positief denken en vooral handelen is alleen maar een voordeel voor jezelf!! (zo denk ik erover)

 

Grt. henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Lijkt inderdaad op enorme fles met een bijzondere inhoud waar mensen (sommige dan)  heel blij van worden, maar denk toch eerder dat het hiermee te maken heeft:

 

bewerkt door Marotrans
Quote verwijderd, volgt meteen op origineel...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Nee Henk, je zit er naast.

Het is een wals....

Zo hé een wals, ja zo kan je er behoorlijk naast zitten als je naar de vorm kijkt, bedankt Ron voor het oplossen van een "mysterie" :D

En ja als je de foto wat beter bekijkt zie je inderdaad ook andere formaten liggen en nee dat zijn dus geen "dynamo's" zoals ik eerst dacht.

Een vroegere buurman van mij werkte bij de GMF in Gouda (later verhuist naar W'veen) die zette die enorme FOOD walsen in elkaar over de gehele wereld, die was 9 maanden per jaar gewoon niet thuis en die walsen waren ook al behoorlijk  van formaat, maar het model zag er totaal anders uit, vandaar dat ik het eerste dacht.

 

Grt. Henk.

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Vrijdagmorgen geladen in Antwerpen voor Nice om maandagochtend te lossen.

 

Het word krap maar dat ga ik halen als iedereen een beetje mee wil werken. Ik was niet breder dan 3 meter dus wat dat betreft was het een autobaan vrachtje ik was verder iets te lang en iets te zwaar....

 

Vrijdag liep perfect en ik stond om 18.00 uur stil vlak voorbij Chaumont een kilometer of 3 voor de oprit van de autobaan, ik zou hier strak 9 uur maken en dan zaterdagmorgen om 03.00 vertrekken en tot voorbij Lyon de autobaan nemen. Tot Chaumont had ik vanaf Brully route gereden.

 

post-3346-0-65209000-1396431621_thumb.jp

 

Hier stond ik vrijdag avond, ik heb niet veel nodig en ik had zelf wat te eten klaar gemaakt. Ik wou op tijd naar bed en heb er een hekel aan om met een volle maag naar bed te gaan dus at ik een kleinigheidje.

 

Zaterdagmorgen om half 3 ging de wekker, even ontbijten en een bak koffie en om 3 uur reed ik de autobaan op. Het liep goed en in 4 uur en een kwartier stond ik aan de andere kant van Lyon op de D86 pauze te maken. Je kan vanaf Lyon meerdere routes nemen naar het zuiden, en de D86 stond als route op de kaart voor de cat 2 ontheffing.

 

Het plan was om naar Donzere te rijden. Het eerdere plan van Senas had ik donderdagavond al laten varen toen ik er achter kwam dat ik niet de juiste spullen mee had om de aslijnen op de auto te krijgen. De D86 is leuk rijden maar niet echt geschikt voor vrachtwagens en dus zeker niet als je buiten de maat bent, dat weet ik voor de volgende keer. Ik had precies 3.5 uur nodig om op Donzere te komen. Ik mag op zaterdag in principe tot 12 uur rijden.

 

Op Donzere stond er ook nog een Franse collega, ik spreek slecht Frans en hij sprak verder niets dus waren we vrij snel uitgepraat, wel liep hij hoofdschuddend om de auto heen foto's te maken die hij naar zijn baas stuurde. (niets gewend die Fransosen) ;-)

 

In de loop van de dag kwamen er nog een aantal Hollanders binnendruppelen en 's avonds hebben we gezellig met een aantal mensen zitten eten. Ik was al op tijd begonnen dus hield ik het vroeg voor gezien, om 23.00 uur ging ik in coma....

 

Zondag eerst uitgeslapen tot 09.00 uur wat al heel wat is voor mijn doen, daarna ontbijt met koffie. Er stond een Nederlander die bij Meeuws reed met wie ik even naar de supermarkt ben gewandeld, hij wou lopen omdat zijn been stijf was, hij had de vorige avond al verteld dat zijn rechter onderbeen kapot was omdat hij die week bij een boer in Frankrijk was aangevallen door een hond, het gevolg was dat hij een aantal hechtingen in zijn been had en er een spier beschadigt was. De hond had het voorval niet overleefd, de boer die op het geschteeuw was afgekomen had hem dood geslagen wat overigens niet zijn bedoeling was geweest.

 

Maandag morgen om 01.30 ging de wekker. Ik moest 's nachts naar Nice omdat je er overdag niet mag rijden. Dus reed ik binnendoor naar Orange en ging daar de autobaan op. In het zuiden laten ze het oogluikend toe omdat de speciaal transport routes erg krap zijn en overal door de steden en dorpen lopen.

 

Het liep goed en om 06.00 stond ik in de buurt van het losadres, ik had al gezien dat het ergens boven in de bergen lag dus toen het steeds krapper en krapper werd parkeerde ik mijn auto aan de kant en besloot te wachten tot onze Belgische opdrachtgever mij kwam halen. Achteraf bleek dat een goed besluit, we waren eerst even naar boven gereden met de bus om te kijken, het ging recht omhoog met een aantal bochten die ik maar net kon nemen.

 

post-3346-0-23753300-1396432484_thumb.jp

 

post-3346-0-78704200-1396432440_thumb.jp

 

Een bocht naar links kon ik niet maken en daar moest ik rechtsaf en dan de laatste 2 kilometer achteruit naar het losadres, hier kwamen mijn pas aangeschafte portofoons mooi van pas, doordat ik wat breder was kon ik niet alles zien in mijn spiegels, nu liep een van de Belgen die zelf altijd in het zwaar transport had gezeten achter de auto aan en gaf mij aanwijzingen dus kwam ik zonder problemen boven.

 

post-3346-0-10190800-1396432150_thumb.jp

 

Mooi vrachtje toch....

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik zit een lekker weekend thuis, er was werk genoeg en had ook vandaag al weer weg gekund maar ik had belangrijkere zaken dan werk. Ons pleegkind gaat waarschijnlijk vanaf volgende week terug naar familie dus wou ik thuis zijn om even "afscheid" te kunnen nemen.

 

Ik had haar al een tijdje niet gezien vandaar.

 

Morgenochtend om 03.00 uur gaat de wekker en dan ga ik naar Antwerpen om een lege trailer te halen om vervolgens te gaan laden in Rotterdam voor Italië. Het is een binnenmaats vrachtje en het is alleen zwaar, 55 ton.

 

Ik zal volgende week wel weer eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen als ik daar tijd voor heb. Vorige week had ik het even te druk en de tijd die ik stilstond had ik even andere dingen aan mijn hoofd, de ene avond moest ik in Frankrijk voetbal kijken onder  het genot van een hapje en een drankje (en ik houd helemaal niet van voetbal) de andere avond zat ik te eten in Rouen met een collega van Vince en een charter die voor de werkgever van Vince werkt. Ook zat er nog een "eigen rijder" met hem heb ik even een tijdje gediscussieerd over het feit dat Nederlanders nergens meer komen.... 

 

Hij reed voornamelijk Turkije en midden oosten waaronder ook Irak....

 

Maar Nederlanders komen nergens meer.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

"Maar Nederlanders komen nergens meer....."

 

Klopt de meeste NL chauffeurs zitten inmiddels in de WW en diegene die nog aan het sturen zijn zitten tussen Bakkeveen en Schin op Geul, een enkeling zit ergens tussen Italië en het Ruhrgebied en de hele grote uitzonderingen moet je zoeken met een lampje die hoogstwaarschijnlijk nog in één of ander buitenland vertoeven maar raken stilaan uitgestorven.

 

Grt. Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

slaap wel in mijn truck zal ik toch zeker zelf wel bepalen

Moet er niet slapen hoor. Maakt hun bitter weinig uit waar je slaapt, maar sinds ze het betalen ga ik voor luxe.

Nu is het hier iets anders dan in EU, bij de meeste hotels zijn restaurants vlakbij, parking voor de truck, je kunt je kleding wassen enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Was het die Groninger met die 106 spacecab die je gesproken heb in Rouen? Die komt daar nogal eens in de buurt

Nee, hij reed met een MAN. Die charter met een volvo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Gisteravond Suben is dus niet gelukt. We hebben een nieuwe route en nu doe je er dus 11 uur over om vanaf Venlo naar Suben te komen ipv de 9.5 a 10 uur die we er normaal over deden.

 

De oude route liep via de 61 en de 6 naar de 3 en de nieuwe routen loopt via de 61 naar de 48. Dan de 3 op en bij Wiesbaden de 66 op tot de afslag Mainserstrasse om daar weer te keren en terug te gaan naar de 61. Dit omdat je het viaduct over de 66 niet over mag. Dan mag je voorbij Wurzburg via de afslag Pommersfelden de B505 op naar de A73 deze moet je dan in noordelijke richting op om vervolgens bij de afslag Bamberg ost weer te keren en dan weer richting Nurnberg te rijden. Dan zit er ook nog een kleine omleiding bij Nurnberg, je mag niet de 3 blijven volgen maar je moet via de 9 en de 6 omrijden.

 

Dit alles zorgde er voor dat we gister op Bayerishe wald bleven steken.

 

Ook zijn er wat problemen op de route in Oostenrijk waardoor we nu alle tijd hebben. Hoe de route loopt weten we nog niet precies maar de planning is om vanavond op Arnoldstein te komen. (de grens Oostenrijk Italia) Het lossen gaan we dan donderdagmorgen doen. We moeten lossen tussen Triest en Venetie.

 

Alles bij elkaar is het tot nu toe een mooi rustig ritje en ik ben bang dat dit de rest van de week zo blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Hi Ron, leuk ritje weer door Oostenrijk en Arnoldstein is een dorp(je) vele malen langs gereden op weg naar de vakantiebestemming, mooi gebied daar met zicht op de Karawanken.

Vele malen ook rondritten gemaakt door Slovenië de ongerepte natuur is zonder meer prachtig te noemen als toerist dan, die wegen daar mag je niet eens met truck komen, ha ha

 

Ben benieuwd wat je route zal worden door Oostenrijk en lossen tussen Venetië en Trieste is wel een ruim begrip hoor, kan overal zijn natuurlijk, hoop voor je dat je goed weer hebt dan ziet die wereld daar er heel anders uit, goede reis gewenst.

 

Grt. Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden