[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

De niewe Mercedes 4 asser gaat niet door.

Ik stuurde vandaag een berichtje naar mijn directe leidinggevende met de vraag wanneer ik van auto kon wisselen. Ik ben dit weekend weer thuis dus had het nu mooi gekund.

Ipv een berichtje terug belde ze gelijk, of ik nog interesse had in die lage 5 asser? Daar hadden wij het al eerder over gehad alleen was daar toen net iemand voor aangenomen.

Maar die chauffeur heeft vandaag afgezegd.

Of ik er op wou ? Nou, graag. Heel graag zelfs. Deze auto rijd binnenland en heel af en toe komt hij eens over de grens. Belgie beschouwik maar even als binnenland. Ik ga werken van maandag tot vrijdag en sta geen wweekenden meer stil. En als ik ze weg ben werk ik ze.

Ik ga er qua ruimte enorm op achteruit maar dat word ruimschoots gecompenseerd door het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Bewijzen graag!

Alleen foto's willen we hier, iedereen kan wel gaan vertellen dat hij/zij op een vijf-asser gaat rijden LOL

 

Straks blijkt het een gepimpte Trabant te zijn, de voormalige hof auto van "Erich Honecker" :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een mooie meevaller voor je.

Per wanneer ga je op de 5 asser?

Ik weet het nog niet. Binnenkort en als het aan mij ligt morgen. Maar ik begreep dat ze mij volgende week al hadden ingedeeld met een 10 assige semi.

Heel apart want daar rijd altjjd een vaste chauffeur mee en ik weet ook niet hoe die trailer werkt. Het is een hele aparte trailer waar je niet zo maar ff mee wegrijdt. Dus ik moet morgen even afwachten. Mijn jongste zoon wil graag dat ik na zijn vakantie overstap ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das die volvo toch ?

Veel plezier ermee ... dat moet leuk werk op gaan leveren denk ik zomaar :ok:

Het is een fm met 500 pk. En met zo'n plat dak omdat je veel over het dak laait....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron past die wijn tank wel op deze trekker ? :wijn:

 

 

Ik heb dat al even zitten bekijken maar het gaat allemaal lukken, achter de cabine staan er kisten en een dieseltank. Door de lange wielbasis is dit allemaal ruim opgebouwd dus is er ruimte genoeg voor mijn vat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week weer een mooie week gehad.

 

Dinsdagmorgen begonnen met laden in IJmuiden. Ik had de auto mee naar huis dus ik hoefde niet te vroeg weg. In IJmuiden heb ik een kraan geladen voor Duitsland samen met nog 2 collega's.

 

Deze kraan loste ik woensdagmorgen. Om 08.00 uur was ik leeg, ik had mijn retour laadadres al mee dus ik kon gelijk die kant op. Om 12.00 uur stond ik er. Een van mijn collega's moest daar ook laden. Hij zou woensdag moeten laden en ik donderdagochtend. Ik melde dit bij de klant en dat was geen probleem. Er zat een goede gastette in de buurt waar ik rustig kon staan. Op het terrein van de klant stond ook een wagen van Holleman te laden. Dit was vroeger een Nederlands bedrijf en zit nu in Roemenië waar ze vrij groot zijn en waar ze knap materiaal hebben rijden. Deze man stond ook een kraan te laden op een dieplader. Dit wilde niet helemaal lukken. Ik moest op hem wachten omdat er maar 1 iemand daar loopt die de kranen mag laden en die was bij hem bezig. De chauffeur die overigens goed Duits sprak zei dat hij niet al te veel ervaring had met de trailer dus hij moest veel overleggen met een collega via de telefoon. De Duitse begeleider die bij hem was lachte hem in eerste instantie alleen maar uit en kraakte hem af tegenover de klant.

 

Ik heb hem even geholpen en samen hebben we zijn trailer even wat breder gemaakt zodat de machine er wel op kon. De klant kwam later naar me toe om mij te bedanken. Mijn trailer was zo vol en toen moest ik wachten op mijn collega die rond 16.00 uur zou arriveren. Om 15.00 uur kwam de klant naar me toe lopen. Hij vroeg me hoe laat mijn collega zou komen, ik antwoorde hem rond 16.00 uur. Of ik dan nog zou willen laden? Nou graag, dan kon ik 's avonds nog een mooi stukje doen. De klant zei dat het de volgende dag druk zou worden en omdat ik hem geholpen had met de Roemeen wou hij nu wel even langer blijven om de trailer van mijn collega te laden waar ik dan mee kon koppelen.

 

Perfect geregeld en om 19.00 uur stonden we met zijn tweeen klaar met twee geladen trailers....

 

post-3346-0-26347300-1398494814_thumb.jp

 

Deze had ik voor mijn collega geladen en deze moest naar Noord Frankrijk. Ik had zelf een kraan geladen die in Travemunde de boot op ging naar Zweden.

 

post-3346-0-43775800-1398494909_thumb.jp

 

Dit was de mijne. Dit zijn kranen die veel gebruikt worden voor de overslag van onder andere schrot, daarvoor zat er ook een magneet bij. Mijn planner had gevraagd of ik die aan de machine kon bevestigen. Dat scheelt wee in de kosten voor de overtocht....

 

Vrijdagmorgen moest ik in Deventer een machine laden voor de UK. Die machine nam ik mee naar de zaak om hem daar af te zeilen. Ik had geen zeilen mee en in overleg met de klant (nadat hij eerst even naar boven had gekeken) mocht ik hem op de zaak afzeilen.

 

Op de zaak kon ik gelijk even naar mijn nieuwe koets kijken. Er zat al een jaar geen vaste chauffeur meer op dus zit er wat achterstallig onderhoud aan en zijn er veel spullen "verdwenen"  Ik heb hierover gebeld met mijn leidinggevende en alles zou in orde gemaakt worden. Hij gaat naar een bedrijf die hem van binnen helemaal weer nieuw maakt en ook de bekleding reinigt. Ik heb gevraagd voor een nieuwe mattenset en nog wat dingen. Ook moet het gereedschap, spanmateriaal en breedte borden e.d. allemaal weer op orde gemaakt worden.

 

Maar ik her er zin in en ben er super blij mee. De meeste verklaren mij voor gek dat ik een 4 assige Mercedes laat lopen voor zo'n Volvo. Maar ik ga nu werk doen wat ik graag wil. lekker de hele dag lopen pielen en klooien met zelfrijdend materiaal. Je bent zelden meer afhankelijk met het laden en lossen van anderen en als dat al zo is zijn dat vaak mensen met de juiste instelling.

 

post-3346-0-12501800-1398495455_thumb.jp

 

Dit is hem....

 

post-3346-0-11978600-1398495488_thumb.jp

 

Volgende week heeft mijn jongste vakantie en gaat hij met me mee. Ik vertrek zondag naar Berlijn waar ik maandagochtend moet laden. 's nachts rijden en overdag slapen. Het eerste wat hij zei is, dat kan ik niet!!! Hij zal wel moeten... Een andere optie zou zijn dat hij thuisblijft en dat was geen optie.

 

Ik ga met een 10 assige broshuis trailer. Hier rijd bij ons normaal een vaste chauffeur mee die volgende week vrij is. Hij heeft wel 10 keer gevraagd of ik er voorzichtig mee wil doen. Hij is nu ruim een jaar oud en hij is nog als nieuw. Dat ga ik dus maar proberen zo te houden.

 

post-3346-0-67638900-1398495721_thumb.jp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even wat foto's geleend van mijn collega Jeroen. Die rijd ook op een 5 asser. Hij heeft mij al gezegd dat ik hem mag bellen als ik ergens niet uitkom, het meeste wat ik namelijk ga doen nu is compleet nieuw voor mij.

 

 

post-3346-0-11708000-1398496619_thumb.jp

 

post-3346-0-18295200-1398496643_thumb.jp

 

Er is een forumlid die ooit een keer gezegd heeft dat je met een smalbed pas echt hard moest werken. Zou hij zoiets bedoelt hebben :p

 

post-3346-0-71406500-1398496666_thumb.jp

 

post-3346-0-31930900-1398496694_thumb.jp

 

post-3346-0-73826900-1398496716_thumb.jp

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is echt stoer spul om mee te rijden . Petje af voor jou... Ik zou het niet kunnen...

Leuke verhalen ook ga zo door.

 

 

Alles valt te leren. Ik moet ook weer van voren af aan beginnen. De meeste diepladers waar ik mee ga werken ken ik ook niet. Je moet niet bang zijn, ook niet om fouten te maken en je moet logisch nadenken. Verder is het belangrijk dat je altijd rustig blijft, dat scheelt er bij mij ook nog wel eens aan, als het niet lukt of iedereen om me heen word zenuwachtig wil ik mezelf ook nog wel eens (te)  druk maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie je maar het is een kleine moeite om elkaar af en toe te helpen.

Je kunt er soms ook een voordeeltje mee hebben .mooie foto's ron:)

 

De foto's zijn van de facebook pagina van mijn collega. Ik moet het eerst allemaal nog maar eens waar zien te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom denk je dat? Iedere aap kun je een kunstje leren....zo simpel is het.

Alleen 'de wil' moet er zijn, zonder eigen wilskracht en motivatie om iets te leren is het bij voorbaat al kansloos, zeker met dit soort werk.

 

 

 

Alles valt te leren. Ik moet ook weer van voren af aan beginnen. De meeste diepladers waar ik mee ga werken ken ik ook niet. Je moet niet bang zijn, ook niet om fouten te maken en je moet logisch nadenken. Verder is het belangrijk dat je altijd rustig blijft, dat scheelt er bij mij ook nog wel eens aan, als het niet lukt of iedereen om me heen word zenuwachtig wil ik mezelf ook nog wel eens (te)  druk maken.

 

 

Ik had dit zelf ook al geantwoord. Ik heb ook vaak genoeg aangegeven dat als er mensen zijn die echt geïnteresseerd zijn in dit werk maar die twijfelen of het wel wat is voor hun ze altijd een keer mee kunnen. Er is hier maar een keer op gereageerd en diegene is toen ook meegeweest.

 

Nu word het wat moeilijker omdat ik nog maar een bed heb du dat het nu bij dagritjes zou moeten.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee jongs dit is niet iets voor mij. Vind het machtig mooi om te zien veel van die jongens vroeger gesproken in hongarye in weekenden is echt super leuk werk.. Maar niks voor mij ik heb niet zo veel geduld in mijn donder en veel te veel nadenken en mij te veel regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Afgelopen week een kort weekje gehad. Het kwam mij mooi uit want ik had mijn jongste mee en die is vrij druk dus dan is een half weekje mooi zat. We begonnen zondag, ik moest maandagmorgen in Berlijn laden dus moest ik er 's nachts naartoe. Onderweg wou mijn jongste "uit" eten wat ik natuurlijk als goed vader ook gelijk deed.

 

post-3346-0-04902300-1398965467_thumb.jp

 

Na het eten reed ik rond 09.30 bij Oldenzaal de grens over richting Berlijn waar ik om 04.30 bij de klant voor de deur stond. Jarno was rond 00.00 uur naar bed gegaan maar was wel klaarwakker toen ik mezelf melde bij de portier.

 

De afspraak om te laden was gemaakt om 08.00 uur dus voor die tijd was ik al bezig met de trailer in orde te maken. Er moest wat voorspanning in en aangezien dit mijn eerste ritje was met deze trailer nam ik daar de tijd voor.

 

post-3346-0-08583800-1398965652_thumb.jp

 

Om 08.00 uur stond ik onder de kraan en om 08.15 was ik 60 ton zwaarder. Ik reed de auto naar de plek waar ik kon blijven staan om mijn uren te maken en daar maakte ik de rest van de auto in orde, breedte borden en kettingen....

 

post-3346-0-74487100-1398965771_thumb.jp

 

Met dit als uiteindelijk resultaat,

 

post-3346-0-89071800-1398965785_thumb.jp

 

Dit is een hele aparte trailer en het Westdijk had ook de primeur van deze trailer in Nederland. Er zijn nog wat dingen die veranderd moeten worden, zo zit er te veel voorspanning in de trailer. De "trailer' heeft 7 assen en voor de trailer zit nog een dolly met 3 assen. Met deze trailer er achter ben je leeg 46 ton en 25 meter lang.

 

Het lossen moest gebeuren in Antwerpen. 'S avonds om 09.00 uur reed ik België in waar ik gelijk aan de kant werd gezet. Uiteindelijk werd het een heel lang verhaal met als gevolg een dikke boete en een hoop gezeur.

 

De volgende dag kreeg ik al mijn papieren weer terug nadat de boete betaald was. Er zou iets niet in orde zijn met de vergunning. Dit was onzin en dat werd later ook bevestigd. Het is mij duidelijk geworden dat de Belgen iets anders zijn als Nederlanders en daar laat ik het bij. In Nederland had dit nooit kunnen gebeuren, mijn jongste zoon werd helemaal bang van die agent en zijn optreden...

 

Gister was ik rond 14.00 uur op de zaak. Ik mocht van auto gaan wisselen. Dus eerst mijn "nieuwe" helemaal leeggemaakt en op orde gebracht. De cabine word morgen door een gespecialiseerd bedrijf schoongemaakt op mijn verzoek. Ook gaan ze alles wat er aan mankeert in orde maken. Ik heb een lijstje ingeleverd wat voor mij in eerste instantie belangrijk was. Er heeft meer als een jaar geen vaste chauffeur op de auto gezeten en niemand keek er naar om.

 

Als hij schoongemaakt is haal ik hem op en ga ik hem thuis inruimen. Dit vonden ze op kantoor geen probleem, het is toch ruim 60 kilometer naar mijn huis vanaf Alphen...

 

Gisteravond stond ik samen met een andere collega die ook net van auto is gewisseld lekker te rommelen bij de auto, er kwamen nog een aantal chauffeurs bij staan en een van de planners kwam ook nog even. Al snel kwam er een biertje op de trailer te staan (en een pak rode wijn) en 's avonds werd er eten besteld. Zo zou werk eigenlijk altijd moeten zijn, hard werken en op tijd tijd voor ontspanning. Een andere collega had ook zijn zoontje mee dus die jongens vermaakte zich prima. Alleen moest ik hem gisteravond nog even onder de douche zetten bij Westdijk. Hij was van onder tot boven zwart.

 

Vanmorgen heb ik de laatste dingen in orde gemaakt en mijn wensenlijstje aan de monteur overhandigt. Morgenavond haal ik de auto op en ga ik hem van het weekend inruimen. Ik heb gordijnen voor deze auto gekocht en nog wat hebbedingetjes. Ik heb met deze auto veel meer het idee dat het "mijn" auto is. Sowieso het werk wat ik er mee ga doen ligt mij veel meer dan het werk wat ik deed met mijn vorige wagen.

 

post-3346-0-03138200-1398966832_thumb.jp

 

 

Deze foto heeft mijn zoon gister gemaakt. Rechts staan wij aan een drankje. Links zie je mijn "oude" auto. Het groene autootje wat ook nog in beeld is is mijn prive bolide :angel:

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ron krijgen jullie die onterechte boete nou dan terug of is het gewoon jammer en afschrijven ?

Ik kan en wil er niet te veel over zeggen. Maar er is ons verteld dat we het er beter bij kunnen laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ja hoe zit dat met die boete en hoe breng je die voorspanning in de trailer?

Je knikt de trailer zoals je op de foto kunt zien. En dan vul je de ruimte op met strippen. En dan ligt het aan het gewicht hoe dik de strippen moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden