[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid

tuurlijk is er veel onbegrip maar ik heb het vorig jaar ook gehad met de personenauto, rijd snachts over een 3 baansweg en er rijd een zwaartransport voor me en niet eens overdreven breed. zwaartransport reed 60 km/h midden op de 2 rechtse banen en de begeleider op de 3e. heb daar ruim 50 km achter gehangen voordat de begleider eindelijk is naar echts ging en voor dat soort situaties kan ik dan ook echt geen begrip opbrengen. prima dat je dan die 2 rechterbanen gebruikt maar laat de auto's dan op ze minst wel gewoon de linker baan gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is net de de Duitse vergunings verstrekker voorschrijft. Als die voorschrijft dat er over een stuk van 50 km niet ingehaald mag worden mag het niet.

 

En dan hebben wij ons er gewoon aan te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tuurlijk is er veel onbegrip maar ik heb het vorig jaar ook gehad met de personenauto, rijd snachts over een 3 baansweg en er rijd een zwaartransport voor me en niet eens overdreven breed. zwaartransport reed 60 km/h midden op de 2 rechtse banen en de begeleider op de 3e. heb daar ruim 50 km achter gehangen voordat de begleider eindelijk is naar echts ging en voor dat soort situaties kan ik dan ook echt geen begrip opbrengen. prima dat je dan die 2 rechterbanen gebruikt maar laat de auto's dan op ze minst wel gewoon de linker baan gebruiken

Niet overdreven breed, maar misschien wel heel zwaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Het is net de de Duitse vergunings verstrekker voorschrijft. Als die voorschrijft dat er over een stuk van 50 km niet ingehaald mag worden mag het niet.

 

En dan hebben wij ons er gewoon aan te houden.

 

Gewoon belangstellend, voor mijn begrip: Is het nu het één of het ander of beiden? Ik bedoel, nu schrijf je dat de vergunningsverlener het traject voorschrijft waarop niet ingehaald mag worden.. maar eerder op de dag schrijf je dat de begeleider dit naar eigen inzicht kan toepassen (onderste citaat).

 

Citaat

Ga je in Duitsland inhalen als het bf3 voertuig een inhaalverbod op he bord heeft staan en de politie ziet het heb je een bekeuring. Het is gewoon techtsgeldig en de begeleider kan naar eigen inzicht het verbod toepassen.

 

Ik kan mij voorstellen dat het beiden is.. immers bij een actuele verkeerssituatie (blokkade vluchtstrook) moet er gehandeld kunnen worden, ijkt mij. Als er op dat moment, volgens de vergunning, ingehaald mag worden maar dit vanwege het verkeersaanbod niet kan, begrijp ik dat wel.

Echter, dan zou je, in het geval dat schoenenroos beschrijft, het andersom ook verwachten. Daar waar het actuele verkeersaanbod én de staat van de vracht het toelaat.. inhalend verkeer toestaan ondanks dat er volgens de vergunning een verbod daarop is..

 

Maar ja, dan wordt er formeel niet aan de vergunningseisen voldaan én dat kan natuurlijk niet..:angel:

 

~~~~~~

 

Ik heb het dan kennelijk getroffen bij dat koppelritje dat ik een paar weken geleden naar Stromberg maakte. Zat ook 2x achter een zwaartransport.. maar het inhaalverbod ging er netjes af op het moment dat de weg en het verkeer dat toeliet, bijvoorbeeld in de klim.. (niet in de afdaling).

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 25-3-2017 om 09:31 zei shompie:

Dom?

 

Ik ben er over een snelweg heengereden (en ook weer terug gelukkig) En over een snelweg mag je niet lopen of fietsen :angel:

Koop eens een goede kaart, daar zie je op dat ook dat gewoon kan over de parallel gelegen weg. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei Durashift:

 

Gewoon belangstellend, voor mijn begrip: Is het nu het één of het ander of beiden? Ik bedoel, nu schrijf je dat de vergunningsverlener het traject voorschrijft waarop niet ingehaald mag worden.. maar eerder op de dag schrijf je dat de begeleider dit naar eigen inzicht kan toepassen (onderste citaat).

 

 

Ik kan mij voorstellen dat het beiden is.. immers bij een actuele verkeerssituatie (blokkade vluchtstrook) moet er gehandeld kunnen worden, ijkt mij. Als er op dat moment, volgens de vergunning, ingehaald mag worden maar dit vanwege het verkeersaanbod niet kan, begrijp ik dat wel.

Echter, dan zou je, in het geval dat schoenenroos beschrijft, het andersom ook verwachten. Daar waar het actuele verkeersaanbod én de staat van de vracht het toelaat.. inhalend verkeer toestaan ondanks dat er volgens de vergunning een verbod daarop is..

 

Maar ja, dan wordt er formeel niet aan de vergunningseisen voldaan én dat kan natuurlijk niet..:angel:

 

~~~~~~

 

Ik heb het dan kennelijk getroffen bij dat koppelritje dat ik een paar weken geleden naar Stromberg maakte. Zat ook 2x achter een zwaartransport.. maar het inhaalverbod ging er netjes af op het moment dat de weg en het verkeer dat toeliet, bijvoorbeeld in de klim.. (niet in de afdaling).

Het is inderdaad beide.

En wat je zelf al schrijft, de begeleider kan op eigen initiatief een inhaalverbod instellen maar mag niet het inhaalverbod wat in de vergunning staat opheffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei marco555:


Niet overdreven breed, maar misschien wel heel zwaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

 met 7 assen totaal zal dat ook best mee gevallen hebben maar goed bedoel maar dat als je met je zwaartransport 3 banen afsluit en niet harder rijdt als 60 km/h creeer je wel veel onbegrip ook al staat het zo in de vergunning. ben je nu een meter of 6 breed bijvoorbeeld prima maar dit was niet breder als 4 meter totaal dus dan is 3 banen en vluchtstrook wel behoorlijk overdreven naar mijn mening. en begrijp me niet verkeerd is niks persoonlijks naar jullie toe want jullie doen ook maar wat je opgedragen wordt maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zijn er in Nederland en Duitsland inhaalverboden?

 

Ze zeggen voor de veiligheid, misschien geld dat ook in dit soort gevallen

 Voor de veiligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei shompie:

Waarom zijn er in Nederland en Duitsland inhaalverboden?

 

Ze zeggen voor de veiligheid, misschien geld dat ook in dit soort gevallen

 Voor de veiligheid.

 

Natuurlijk, veiligheid is belangrijk maar slaat soms toch ook door?

 

Ik kan mij best voorstellen dat het voor een vergunningsverlener wat makkelijker is om met één zin een inhaalverbod voor een autobahn traject van 50 kilometer in te stellen dan voor dat traject 10 uitzonderingen (voorbeeld) op te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vandaag weer een trieste dag.

 

Weer 2 collega's die niet thuiskomen. Drukt je weer even met je neus op de feiten. Het is allemaal maar betrekelijk :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon even een k.. week. 

 

Vanmorgen kreeg ik een berichtje dat de directeur van Freshtrans overleden is.

 

Ik kwam bij hem rijden toen hij nog maar een paar auto's had. Een man met zijn hart op de juiste plek...:(

FB_IMG_1490695385758.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is gewoon even een k.. week. 
 
Vanmorgen kreeg ik een berichtje dat de directeur van Freshtrans overleden is.
 
Ik kwam bij hem rijden toen hij nog maar een paar auto's had. Een man met zijn hart op de juiste plek...
FB_IMG_1490695385758.jpg.ee6705e265e2e09ac586652454adc373.jpg

Tja Ron,ook dit hoort er helaas bij.

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei road train:

 Past niet zeker

 

Ik denk niet in problemen maar in oplossingen. 

 

Ik heb hem gewoon een stukje uitgeschoven en daarna de viaducten bovenlangs genomen :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

We zijn thuis aan het opruimen dus komen er ook weer oude foto's bovenwater. Dit is in de Oekraïne met hulpgoederen. De eerste keer dat ik er kwam. De tweede keer ging Jan Struiksma mee. De directeur van Freshtrans die van de week overleden is.

 

 

20170401_135729.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

was even een weekje met vakantie vandaar dat ik niet eerder reageerde maar in ieder geval bedankt voor de reacties ben weer een stuk wijzer geworden en wat shompie schreef over dat het in de ontheffing staat welke borden er gevoerd moet worden dat is nieuw voor mij en dus weer wat geleerd

 

ik haal de uitzonderlijke transporten wel in ondanks dat er een inhaalverbod op de begeleidingsauto staat maar ik doe het wel als ik er zeker van ben dat het veilig kan zowel voor mij als de chauffeur van het uitzonderlijk transport en dan kijk ik wel van hoeveel ruimte er is en hoe breed is het transport en wat is het snelheidsverschil want ik ga niet inhalen met 3 kilometer verschil en alleen als we op een 3 baans weg rijden en de vluchtstrook ver genoeg vrij is en aangezien wij bij de firma waar ik rijd meestal wat harder rijden als de rest ben ik er meestal vrij snel voorbij 

 

wat ik onderweg toch veel zie is dat deze transporten veelvuldig worden ingehaald ondanks het verbod en ik zie soms inhaalacties waarvan ik al denk van als dat maar goed gaat en met minimaal snelheidsverschil en dan kan ik best begrijpen dat het door de chauffeurs van de uitzonderlijke transporten niet echt op prijs word gesteld als je zo,n actie uithaalt 

maar in ieder geval bedankt voor de reacties

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Vandaag wederom een leuke dag. Ik begon met een bakwagen, rollen tapijt laden vanuit een opslag bij een hotel in Lijnden. Daar staat een heftruck van ons dus dat was rap gebeurd. Lossen moest in het centrum van Amsterdam bij het Victoria hotel. Hier liepen een man of 10 die het lossen voor mij uit handen namen zodat ik tijd had om van de omgeving te genieten.

 

 

 

 

20170406_075905.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden