[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei Doornekamp33:

De XF serie is er niet geweest in euro 4, de 12 liter motor heeft de euro 4 overgeslagen, terwijl alle fabrikanten liepen te klagen dat men nooit op tijd klaar kon zijn voor euro 5.

 

Citaat

Daf XF spacecab, 1e reg 08-2004, 460 Hp, Original EURO 4 With Ad-Bleu !!!!!!!


Gewoon effe zoeken, er staan er genoeg... ;) (klik>>>)



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei Doornekamp33:

Nou origineel euro 4 en dan in de XF95 de nieuwe MX(105) engine, lekker orgineel en duidelijk.

Ik weet dat men in Veenendaal bij Heebink met die motor heeft test gereden in de 95 voor de introductie, en die hadden een wat afwijkende grille ivm met de koeling, en die stonden toen al op euro 5 te boek.

 zo heeft E van wijk uit giessen een euro 5 model xf rijden met de motor van een euro 6 model ook als test voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei lambiek:

Kentekengegevens   BR-SP-33

SIGNALEMENT
Status spacer.gif Geëxporteerd
Merk spacer.gif DAF
Model spacer.gif FT XF105
Kleur spacer.gif onbekend
Brandstof spacer.gif diesel
Classificatie spacer.gif bedrijfsauto
Carrosserie spacer.gif opleggertrekker
Aantal zitplaatsen spacer.gif 2
Aantal wielen spacer.gif 4
BPM spacer.gif € 0
REGISTRATIE
Datum eerste toelating spacer.gif 9 maart 2006
Datum eerste tenaamstelling spacer.gif 9 maart 2006
Datum laatste tenaamstelling spacer.gif 17 september 2013
Parallel import spacer.gif nee
Datum uitvoer spacer.gif 31 december 2013
Laatste APK vervaldatum spacer.gif 12 augustus 2014
MOTOR
Motorcode spacer.gif MX-340S2
Aantal cilinders spacer.gif 6
Cilinderinhoud spacer.gif 12902 cc
Vermogen spacer.gif 340 kW (462 pk)
MILIEU
Roetuitstoot spacer.gif -
Roetfilter spacer.gif onbekend
Emissiecode spacer.gif Euro 5
Energielabel spacer.gif -
MATEN/GEWICHTEN
Massa leeg spacer.gif 7385 kg
Maximum toelaatbare massa spacer.gif 18600 kg
Aanhangermassa geremd spacer.gif 0 kg
Aanhangermassa ongeremd spacer.gif 0 kg
Wielbasis spacer.gif 380 cm

Oeh, de 460 pk, da's een fijn blok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei RealZeus:

Oeh, de 460 pk, da's een fijn blok.

 

 

Het waren drama auto's allebei. Ze konden niet aan het verbruik komen wat was opgegeven en ze zijn allebei 2 keer gereviseerd. De bussen die in de eerste serie met 460 pk zaten (misschien de 410 en de 510 ook wel) die waren verkeerd gehoond waardoor ze heel veel olie gingen ngebruiken en er heel veel troep boven op de zuigers kwam, zoveel dat de kleppen krom worden geslagen.

 

In de omschakeling van euro heb ik nog redelijk wat nieuwe auto's gekocht omdat dat ook gepaard ging van analoog naar digitaal. Ik weet dat er in Nederland een aantal testauto's met euro 4 reden (Mooy en Visbeen o.a.) Naar mijn weten was dit zonder adblue. Alleen was de overgang van euro 3 naar euro 5 dat de meeste truck leveranciers niet veel geïnvesteerd hebben in de ontwikkeling van euro 4. Ik kon 2 demo's op de kop tikken die beide nog een anologe klok hadden, dat is ook het enige voordeel geweest wat ik aan die 2 auto heb gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze foto's zijn van een bedrijf waar ik eigenlijk begonnen ben in het aparte werk...

 

Iimheb altijd al wat gehad met gewone hangers, elke keer weer een uitdaging.

 

 

08062007(001).jpg

05062007(005)(1).jpg

18102007212.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een foto waar een verhaal aan vast zit. Kijken of iemand het opvalt.

 

Dit is wel een poosje terug, ik denk een jaar of 10. Ik heb wel vaker voor v/d Vlist gereden

 

 

 

 

21062007032.jpg

20062007031.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet welke foto je bedoelt met "waar een verhaal aan "vastzit"?

Opvallend bij de eerste foto is dat de trailer is uitgeschoven voor "slechts" een hoogwerker die zo te zien, ook wel iets verder naar achter had kunnen staan.

De tweede foto lijkt me bij Corus te zijn gemaakt. De waterkasten en ketel op de trailer zijn waarschijnlijk van hun stoomloc Bonne. Bij Corus of het erf zou ik wel eens een paar foto's willen maken, maar ja, staalfabrieken zijn helaas niet zo heel toegankelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Leeuw:

Weet niet welke foto je bedoelt met "waar een verhaal aan "vastzit"?

Opvallend bij de eerste foto is dat de trailer is uitgeschoven voor "slechts" een hoogwerker die zo te zien, ook wel iets verder naar achter had kunnen staan.

De tweede foto lijkt me bij Corus te zijn gemaakt. De waterkasten en ketel op de trailer zijn waarschijnlijk van hun stoomloc Bonne. Bij Corus of het erf zou ik wel eens een paar foto's willen maken, maar ja, staalfabrieken zijn helaas niet zo heel toegankelijk...

 

 

Deze hoogwerker kun je eigenlijk alleen maar veilig op deze manier laden. De machine is bet wel zwaar, achterop. Ik had deze geladen in Vroot Ammers en hij moest naar Praag ff uit mijn hoofd. Als ik de trailer had ingeschoven had al het gewicht achterop de trailer terecht gekomen. Ik hoef dan denk ik niet uit te leggen wat er met de druk op de trekas gebeurd....

 

Die stoomlocomotief (of de onderdelen ervan) heb ik geladen in Duitsland en hier gelost bij tata.... klopt dus.

 

Maar er klopt iets niet aan de trekker....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eéntje die bij RobNiat zuurbranden veroorzaakt. Eéntje met Adblue tank. Daar zal 't wel om gaan?


Edit: Volgens het RDW issie Euro 3. Heb ik iets gewonnen? :cool:

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Leeuw:

Eéntje die bij RobNiat zuurbranden veroorzaakt. Eéntje met Adblue tank. Daar zal 't wel om gaan?


Edit: Volgens het RDW issie Euro 3. Heb ik iets gewonnen? :cool:

 

Dit was een testwagen van de daf. Een xf 95 met een mx moter erin. Daf heeft ooit de ambite gehad om mee te doen en de race om de pk's. Deze had er 560

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei shompie:

 

Dit was een testwagen van de daf. Een xf 95 met een mx moter erin. Daf heeft ooit de ambite gehad om mee te doen en de race om de pk's. Deze had er 560

Dat was toen voor VdV veel te veel, Jaap vond dat allemaal niet nodig die PK's, het koppel, dat was het.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Gerard2311:

Dat was toen voor VdV veel te veel, Jaap vond dat allemaal niet nodig die PK's, het koppel, dat was het.;)

 

 

Het zal gerust, ik weet wel dat het snel over was met de droom van daf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei shompie:

 

 

Het waren drama auto's allebei. Ze konden niet aan het verbruik komen wat was opgegeven en ze zijn allebei 2 keer gereviseerd. De bussen die in de eerste serie met 460 pk zaten (misschien de 410 en de 510 ook wel) die waren verkeerd gehoond waardoor ze heel veel olie gingen ngebruiken en er heel veel troep boven op de zuigers kwam, zoveel dat de kleppen krom worden geslagen.

 

In de omschakeling van euro heb ik nog redelijk wat nieuwe auto's gekocht omdat dat ook gepaard ging van analoog naar digitaal. Ik weet dat er in Nederland een aantal testauto's met euro 4 reden (Mooy en Visbeen o.a.) Naar mijn weten was dit zonder adblue. Alleen was de overgang van euro 3 naar euro 5 dat de meeste truck leveranciers niet veel geïnvesteerd hebben in de ontwikkeling van euro 4. Ik kon 2 demo's op de kop tikken die beide nog een anologe klok hadden, dat is ook het enige voordeel geweest wat ik aan die 2 auto heb gehad.

Ow, da's behoorlijk ruk inderdaad. Ik heb ervaring met een 460-er uit 2008 en die deed gewoon wat hij moest doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden