[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
28 minuten geleden zei lambiek:

Bedoel je de Mercedes of die containers  :rolleyes:

 

Is een Iveco op de foto van Shompie.

 

Of bedoelt lambiek de MB van Josimo?

Ja, daar zou ook nog 'special paint' op kunnen, als afscheidscadeau.. ;)

bewerkt door Durashift
aanvulling op de tekst.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei *Ger*:

Bij sommigen gaat het gezinsleven en vrienden voor Ron, er is ook nog een ander leven ;)

 

Je bent internationaal chauffeur alleen je wil niet de grens over ;)

 

Maar dat bedoel ik nu Ger, het werk is er wel en het word steeds meer. Er is alleen niemand meer die het wil.

 

Mij maakt het niet zoveel uit hoor. Ik heb de mooie ritten zo voor het uitzoeken. 

 

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 16-3-2018 om 15:13 zei shompie:

Deze borden worden er geplaatst Hit.

 

 

20180316_151146.jpg

 

Oeps wat een late reactie....

 

Maar ehm Ron, dit is geen parkeerverbod maar een doelgroepparkeerplaats dat is een hele andere wetgeving. Voor deze heb je ook of een kruis op het wegdek nodig of een beginaanduiding en eind aanduiding van het vak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei HIT:

Oeps wat een late reactie....

 

Maar ehm Ron, dit is geen parkeerverbod maar een doelgroepparkeerplaats dat is een hele andere wetgeving. Voor deze heb je ook of een kruis op het wegdek nodig of een beginaanduiding en eind aanduiding van het vak.

 

 

Klopt. Er stonden totaal 3 borden. Maar als wij aan het werk moeten werken we altijd hiermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei josimo:

Geef maar hier mooi laatste ritje voor de MB :rolleyes:

 

Het probleem is dat het met een eigen auto moet. De klant waar wij dit voor doen groeit en krijgt het nog veel drukker. En wat ik al tijden roep gebeurt nu, er is niemand meer voor te vinden. (Als je uberhaupt al een nette chauffeur kunt krijgen) Of het met geld of dat mensen hun sociale leven belangrijker vinden of dat ze het elders makkelijker kunt verdienen maakt niet uit. We gaan nu werk kwijtraken omdat we gewoon geen mensen meer hebben. We hadden ons druk moeten maken om ons eigen cao en arbeidsvoorwaarden ipv die van die Bulgaar of Roemeen die zogenaamd zielig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei lambiek:

als het kalf verdronken is !

 

Er is voor gewaarschuwd. Door meerdere mensen en niet alleen voor mij. Maar altijd maar lachen en de draak mee steken.

 

Maar het is met zoveel dingen. Het gaat om logisch nadenken en niet alleen alles op jezelf projecteren. (Iets waarvan ik veelvuldig beschuldigd word)

 

Maar ja, tot nu toe heb ik nog wel steeds gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei shompie:

Er kwam een ritje Spanje aan.

 

Vrijdag laden zondag weg om dinsdagmiddag te lossen. Je zou zeggen dat ze in de rij zouden staan. Ze hadden wat mensen gevraagd en niemand wilde...

 

Hoe mooi kun je het krijgen. 

 

Of ik nog wou..... 

Zit dat dan niet op de grens van werkweigeren?  Je kunt nu wel op alle Nederlandse “collegas” afgeven maar denk dat er eerst bij jouw opdrachtgever orde op zaken gesteld moeten worden. 

Wordt er werk geregeld wil het eigen volk het niet doen. Moet niet  gekker worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei shompie:

 

Het probleem is dat het met een eigen auto moet. De klant waar wij dit voor doen groeit en krijgt het nog veel drukker. En wat ik al tijden roep gebeurt nu, er is niemand meer voor te vinden. (Als je uberhaupt al een nette chauffeur kunt krijgen) Of het met geld of dat mensen hun sociale leven belangrijker vinden of dat ze het elders makkelijker kunt verdienen maakt niet uit. We gaan nu werk kwijtraken omdat we gewoon geen mensen meer hebben. We hadden ons druk moeten maken om ons eigen cao en arbeidsvoorwaarden ipv die van die Bulgaar of Roemeen die zogenaamd zielig is.

 

Het is net hoe je het bekijkt.

Ik geloof niet dat een andere CAO zoveel had uitgemaakt.

Ik denk dat de werkgevers in de transportsector de hand in eigen boezem moeten steken.

Door in de crisis voor goedkoop buitenlands personeel te gaan, en veel NL chauffeurs de ww in te trappen, ( hoe begrijpelijk ook )hebben ze het signaal aan de jongeren gegeven om niet meer te beginnen aan een carriere als chauffeur.

En dat geld niet alleen voor de transportsector, maar ook bijvoorbeeld in de bouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei roadtrain:

Zit dat dan niet op de grens van werkweigeren?  Je kunt nu wel op alle Nederlandse “collegas” afgeven maar denk dat er eerst bij jouw opdrachtgever orde op zaken gesteld moeten worden. 

Wordt er werk geregeld wil het eigen volk het niet doen. Moet niet  gekker worden. 

 

Ik snap uberhaupt niet dat hij het vraagd, ik zou zeggen jij gaat volgende week een ritje Spanje doen. Er zit geen weekend in je moet alleen op zondag vertrekken.

 

Ik snap dat dus echt niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Showfeur:

 

Het is net hoe je het bekijkt.

Ik geloof niet dat een andere CAO zoveel had uitgemaakt.

Ik denk dat de werkgevers in de transportsector de hand in eigen boezem moeten steken.

Door in de crisis voor goedkoop buitenlands personeel te gaan, en veel NL chauffeurs de ww in te trappen, ( hoe begrijpelijk ook )hebben ze het signaal aan de jongeren gegeven om niet meer te beginnen aan een carriere als chauffeur.

En dat geld niet alleen voor de transportsector, maar ook bijvoorbeeld in de bouw.

 

Er zijn gewoon niet zoveel mensen weer die willen werken met hun handen. De meeste leren wel een paar jaartjes verder.

 

Een beter cao en arbeidsvoorwaarden helpen dan echt wel. Maar dat laten de bonden (dat zijn wij toch) keer op keer liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Het probleem is dat het met een eigen auto moet. De klant waar wij dit voor doen groeit en krijgt het nog veel drukker. En wat ik al tijden roep gebeurt nu, er is niemand meer voor te vinden. (Als je uberhaupt al een nette chauffeur kunt krijgen) Of het met geld of dat mensen hun sociale leven belangrijker vinden of dat ze het elders makkelijker kunt verdienen maakt niet uit. We gaan nu werk kwijtraken omdat we gewoon geen mensen meer hebben. We hadden ons druk moeten maken om ons eigen cao en arbeidsvoorwaarden ipv die van die Bulgaar of Roemeen die zogenaamd zielig is.
Uhm Ron, ik begrijp dat je een hekel hebt aan de bonden, maar een goede CAO en arbeidsvoorwaarden sluit je met twee partijen af, en als je zag wat de werkgevers er neergooide als eindbod komt het op mij neer als dat zij niet willen dat het goed geregeld word, nu is er door dreiging van acties een hoop geschrapt

Dus de werkgevers hebben het zeker ook aan zichzelf te danken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Doornekamp33:

Uhm Ron, ik begrijp dat je een hekel hebt aan de bonden, maar een goede CAO en arbeidsvoorwaarden sluit je met twee partijen af, en als je zag wat de werkgevers er neergooide als eindbod komt het op mij neer als dat zij niet willen dat het goed geregeld word, nu is er door dreiging van acties een hoop geschrapt

Dus de werkgevers hebben het zeker ook aan zichzelf te danken.

 

Zolang de bonden andere prioriteiten hebben en zich harder maken voor de Oosteuropeese collega dan voor zijn eigen leden word het nooit iets.

 

Maar ook dat roep ik al een tijdje...

 

Maar blijkbaar vonden jullie zelf ook dat jullie genoeg verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 19-3-2018 om 16:28 zei Teddybeer:

Een ding heb ik in de afgelopen 2 jaar dat we veel bij het (bus)station aan het werk waren wel geleerd.

 

De meeste buschauffeurs kunnen amper achteruit rijden, en bij een deel is het verbazingwekkend dat ze uberhaupt ooit een D rijbewijs hebben weten te behalen......

De meesten rijden ook nooit achteruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 19-3-2018 om 18:52 zei shompie:

 

Ik vind dat toch vaak al met dat "school" vervoer. Vaak ziin het mensen bij wie ik niet snel in de auto zou stappen.

 

Deze buschauffeur is er daar een van. Grote mond en druk doen op niets af. En dan nog een middelvinger als hij uiteindelijk wegrijd (met een bus vol met kinderen)

 

En dan bied je hem nog aan even te kijken...

Ik verbaas me altijd over het feit dat dat soort asociale eikels een sociaal beroep als buschauffeur heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei josimo:

 

En dat roept dat we flexibel moeten zijn :zegtniets::rolleyes:

 

Het gaat om het gereedschap wat er op staat. En als jij mij dan niet flexibel genoeg vind mag dat. 

 

20180322_100336.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden