[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

6 minuten geleden zei martje:

als dit een tankstel is, was je met een paar steigerbuizen ook een heel eind gekomen.....

 

groeten martje

 

 

Nee, anders had ik dat wel gedaan. De unit stond op 4 poten. Het tankstel was te laag vandaar dat je op de foto ook een balkje ziet liggen.

 

Met een paar steigerbuizen dat je het alleen maar als.de onderkant vlak is, en dan ook maar beperkt, zeker als je het in mijn geval met een kraan moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei steenhaas1:

Ziet er meer uit als een semi-tankstel ^^ 😉

Zijn grote tankstellen dan wel zoals hieronder beschreven Ron?

 

Op een afzetcontainer aanhanger (bv GS*Meppel) met een slee waarop de container naar voor gereden wordt zitten "echte" tankstellen, ze zien er uit als een fiets/motorketting die rond een massieve ijzeren strip draait.  Waar dat bij een rupsvoertuig (tank) over looprollen gaat, loopt dat hier rond die strip met afgeronde voor en achterkant.

Zo staan er meer rollen tegelijk op de ondergrond en wordt het gewicht verdeelt wat beter is voor je chassis waar de slee over rijdt.

 

 

Ik ken ze ja, zitten vaak nog op de oudere aanhangers, op de nieuwe zitten ze meestal niet meer en zitten gewoon rollen in de geleiders. Ik werk al vanaf mijn achttiende met tankstelletjes, zo worden ze genoemd. Waarvan ik een foto heb geplaatst is een lichte uitvoering. Degene die ik gebruikt heb zijn tot 2t ton. En bij Westdijk hebben we wel een motor van 60 ton gelost met nog zwaardere tankstelletjes. Dat werd gedaan door Hatral die dat soort dingen regelmatig doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei shompie:

 

 

Ik ken ze ja, zitten vaak nog op de oudere aanhangers, op de nieuwe zitten ze meestal niet meer en zitten gewoon rollen in de geleiders. Ik werk al vanaf mijn achttiende met tankstelletjes, zo worden ze genoemd. Waarvan ik een foto heb geplaatst is een lichte uitvoering.


Maar met gewone rollen krijg je wel piekbelasting op je chassis, en met een slee niet.
Mijn laatste aanhanger was een combi aanhanger, met vloer en kleppen, hydraulisch verschuifbaar kopschot en  uitneembare platen in het midden waaronder de containerbaan met rollen in het chassis zat.
Heb regelmatig een geladen bak op de ahh gezet zonder de PTO te gebruiken, recht voor de ahw staan achteruit  rijden en remmen, stond de bak al ruim een meter erop.
Bak van de ahw afhalen deed ik beetje handgas en handrem erop en met de luchtvering nog in rijstand bijna van de ahw lieren, dan de luchtvering laten zakken zo werden de rollen tenminste gebruikt en trok je de bak zonder veel kracht zo op de voorwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei jean:

grote meubelrollers dus:D weer wat bijgeleerd.

 

 

Wat jij meubelrollers noemt noem ik hondjes. Die zijn erg makkelijk bij kasten of een bankstel, maar als er een schatting van 4500 kg opgezet word rollen ze niet zo lekker meer denk ik 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb bij een transsport bedrijf gewerkt, en deden inktdruk machines verplaatsen, die wogen soms 30 ton, 

ook met 4 meubelplaatjes , :D  wij noemen die ook tankstellen .

en dan met de heftruck verplaatsen, ging als een speer, wel met een vlakke harde ondergrond,

anders stond te prullen, van heb ik jou daar LOL 

hier een voorbeeldje, maar wij haalde ze niet uit elkaar, 

compleet op een dieplader 

drukpers.jpg

 

 

bewerkt door tiny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

 

Wat jij meubelrollers noemt noem ik hondjes. Die zijn erg makkelijk bij kasten of een bankstel, maar als er een schatting van 4500 kg opgezet word rollen ze niet zo lekker meer denk ik 🤣

ik bedoelde deze:DWagner hefboom met vier meubelrollers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag uitslapen.

 

Ik moest om 09.30 in Alkmaar staan om een dakkapel te plaatsen. Ik stond eerst aan de voorkant maar daar zou ik de straat blokkeren en in het gras afgestempeld staan. Er was achter aan de zeikant ook een parkeerplaats waar ik vol uitgestempeld kon staan en ik met 23.5 meter vlucht het dakkapel kon plaatsen. En zo had ik ook nog zicht op mijn werk.

 

 

20190212_095033.jpg

20190212_094208.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nagamiji:

Ik vind jouw werk werkelijk indrukwekkend. Heb je veel kijkers?

 

Wat bedoel je met kijkers?

 

Er zijn altijd wel mensen die kijken ja, veel kinderen. Die zien mij als een soort BOB de bouwer 🙈

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet in Alkmaar een baantje leggen op een bouw waar ze te lang gewacht hebben met bestellen. Het is een baggerzooi met als gevolg dat de platen gaan drijven en ik ze gewoon onder mijn wielen door haal 🤣

 

 

20190215_112031.jpg

20190215_112052.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen begonnen in Oosthuizen met een "warry bok" uit het ene huis in het andere zetten en wat pakken stenen draaien. Om 09.00 moest ik in Purmerend staan om een dakkappel te plaatsen. Dat werden er 2 en het past niet helemaal dus daar sta ik nog (wel even). Het voordeel van geen ervaren mafhinist zijn is dat je de wat rustigere klussen krijgt. Hier ook geen haast, en het voordeel is met dit soort werk is dat de bewoners er zijn en dat betekent koffie met....

 

 

20190218_104236.jpg

20190218_104219.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Murphy:

Ron, ga je het ons nog vertellen?

Over dit?

 

Dat soort dingen ga ik echt niet openbaar maken. Dat is slecht voor mijn goede naam. Net zo min als dat ik hier vertellen ga dat ik vorige week weg ben gestuurd van een werk omdat ik niet goed genoeg was 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even tijd voor de bandenboer,  ik moest wat nieuwe banden op de stuurassen. Gelijk even gevraagd voor 8 nieuwe trekas banden. Wat er nu opzit is niet veel meer, er komen nu banden op met wel lekker grof profiel. Nu de voorbanden eraf zijn kun je ook mooi zien waarom hij zo hoog op zijn poten staat, er zitten wat blokjes tussen de as en het verenpakket 🤣

20190220_130758.jpg

20190220_130748.jpg

20190220_131606.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij beneden staat een leuke auto te koop. Niet de jongste maar wel in nieuwstaat. Een audi A4 cabrio met een 2.4 moteor met 170 pk.

 

Echt een leuk ding, niet een van de snelste (dat is een beetje mijn hobby) maar, ik ben bijna 50. Moet ik dan een cabrio kopen? De Volvo zou er dan uit gaan, ik rij met mijn privé auto geen 200 km per maand meer. Lastig...

 

 

20190224_152847.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei shompie:

Bij mij beneden staat een leuke auto te koop. Niet de jongste maar wel in nieuwstaat. Een audi A4 cabrio met een 2.4 moteor met 170 pk.

 

Echt een leuk ding, niet een van de snelste (dat is een beetje mijn hobby) maar, ik ben bijna 50. Moet ik dan een cabrio kopen? De Volvo zou er dan uit gaan, ik rij met mijn privé auto geen 200 km per maand meer. Lastig...

 

 

20190224_152847.jpg

Dan waaien wel je haren continu voor je ogen.....dus niet handig....🤣🤣

 

groeten martje

  • Like 3
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden