[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Ik ben vanmiddag wel weer gevraagd voor een rit naar Italie, vrijdag 8 december weg en maandagmorgen lossen bij Venetie.

 

Italie is niet zo mijn ding maar op zich is het wel weer een relaxt ritje. Alleen nog ff kijken waar ik het weekend ga staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei trieftol:

^^ Venetië natuurlijk 

Rubberboot mee en mooi door de stad peddelen. 

Goed voor de buikspier 

 

Ik heb al genoeg buikspieren dus ik ga zeker niet in de buurt van een grote stad staan. Misschien pessiera of sermione. Ik weet alleen niet of dat nog wat is. Ben er in eeuwen niet geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei trieftol:

^^ Venetië natuurlijk 

Rubberboot mee en mooi door de stad peddelen. 

Goed voor de buikspier 

 

Straks zien ze hem aan voor bootvluchteling dat motten we ook niet hebbenLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei josimo:

Zou kijken tussen Trento en Bassano del Grappa .....daar zaten goede tentjes aan de SS47

 

 

Ik heb een kennis die al zijn hele leven Italie rijd. Die ga ik volgende week wel even bellen. Hopen dat die wat weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb daar iets over gehoord. 

 

Mijn zoon regelt dat bij het hedrijf. Het word ook steeds belangrijker enner worden door de gemeente ook steeds meer eisen gesteld aan de ontheffing voor dat soort dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zomaar vraagje....hoe krijgen jullie en ontheffing voor 7,5 ton ?

Ik krijg het niet meer voor elkaar om een jaarontheffing te krijgen

Amsterdam wil trailers weren uit het centrum

 

Is best lastig als je met een volumetrailer tot het dak vol wil gaan lossen bij de Stadsschouwburg.

 

Hoe hebben jullie dat dan geregeld ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei scania1965:

zomaar vraagje....hoe krijgen jullie en ontheffing voor 7,5 ton ?

Ik krijg het niet meer voor elkaar om een jaarontheffing te krijgen

Amsterdam wil trailers weren uit het centrum

 

Is best lastig als je met een volumetrailer tot het dak vol wil gaan lossen bij de Stadsschouwburg.

 

Hoe hebben jullie dat dan geregeld ?

 

Er is het een en ander veranderd ja. Ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik kan het navragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei scania1965:

zomaar vraagje....hoe krijgen jullie en ontheffing voor 7,5 ton ?

Ik krijg het niet meer voor elkaar om een jaarontheffing te krijgen

Amsterdam wil trailers weren uit het centrum

 

Is best lastig als je met een volumetrailer tot het dak vol wil gaan lossen bij de Stadsschouwburg.

 

Hoe hebben jullie dat dan geregeld ?

Volgens mij heeft het iets te maken met hoe vaak je in het centrum geweest bent met je laatste ontheffing .

Wij hebben 7 auto's met centrum ontheffing , en die zijn ook weer verlengt voor de komende tijd , middels 'n brief dat de oude ontheffing tot bepaalde dd geldig is.

Volgens de planner moeten ze elk jaar aan de hand van vrachtbrieven laten zien waar en hoe vaak we in het centrum hebben gelost enof geladen .

Kennelijk gaat er in 2018 iets veranderen aan het toekennen van de ontheffing.

Onze klant heeft ook 'n depot in Amsterdam , en bepaalde bestemmingen lossen wij daar , en worden dan met  'n  {kraan} bakwagen weggebracht.

Amsterdam is niet altijd 'n feest met 'n starre drie asser !!!!! Maar gelukkig hebben  we altijd 'n kooiaap bij voor het laatste stukje  !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei opa bert:

Volgens mij heeft het iets te maken met hoe vaak je in het centrum geweest bent met je laatste ontheffing .

Wij hebben 7 auto's met centrum ontheffing , en die zijn ook weer verlengt voor de komende tijd , middels 'n brief dat de oude ontheffing tot bepaalde dd geldig is.

Volgens de planner moeten ze elk jaar aan de hand van vrachtbrieven laten zien waar en hoe vaak we in het centrum hebben gelost enof geladen .

Kennelijk gaat er in 2018 iets veranderen aan het toekennen van de ontheffing.

Onze klant heeft ook 'n depot in Amsterdam , en bepaalde bestemmingen lossen wij daar , en worden dan met  'n  {kraan} bakwagen weggebracht.

Amsterdam is niet altijd 'n feest met 'n starre drie asser !!!!! Maar gelukkig hebben  we altijd 'n kooiaap bij voor het laatste stukje  !

 

 

Wij doen dat ook veel, bouwmaterialen voor derden de stad inrijden die bij ons gelost zijn 

 

Voor mijn auto was het ook een probleem. Heeft ook te maken met asafstanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
45 minuten geleden zei shompie:

 

Wij doen dat ook veel, bouwmaterialen voor derden de stad inrijden die bij ons gelost zijn 

 

Voor mijn auto was het ook een probleem. Heeft ook te maken met asafstanden.

 

Ik begreep dat je niet langer mag zijn dan 10 mtr combinatie

Das leuk.....als je grote decorstukken gaat vervoeren ;)

Die zijn vaak groot en lang.

En tevens Eigen Vervoer dus die aantoonbare vrachtbrieven zijn ver te zoeken bij mij haha

 

Leuker kunnen ze het niet maken........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei scania1965:

zomaar vraagje....hoe krijgen jullie en ontheffing voor 7,5 ton ?

Ik krijg het niet meer voor elkaar om een jaarontheffing te krijgen

Amsterdam wil trailers weren uit het centrum

 

Is best lastig als je met een volumetrailer tot het dak vol wil gaan lossen bij de Stadsschouwburg.

 

Hoe hebben jullie dat dan geregeld ?

Op een trekker krijg je nooit een ontheffing! Was al zo toen ik met een van mijn kleine opleggertjes  de stad in ging en prompt een bekeuring kreeg van 1800 gulden!!!

ze wisten meteen al dat ik geen ontheffing had omdat je die niet krijgt op een trekker. 

( had werkgever en opdrachtgever al gewaarschuwd maar moest toch naar snoekjessteeg). 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei opa bert:

Bij ons zit de ontheffing toch echt op de trekker .

 

6 minuten geleden zei scania1965:

 

Ik heb al sinds ik kan herinneren een jaarontheffing voor mijn trekker !!

Laatste was zelfs 2 jaar geldig.........maar nu niet meer dus

Ik praat nog over guldentijdperk. 

Onze motorwagens van 10 mtr hadden allemaal ontheffing en ik met trekker oplegger(lengte ook 10 meter) was geen ontheffing voor te krijgen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei opa bert:

Bij ons zit de ontheffing toch echt op de trekker .

Dit kan, als het bedrijf met altijd dezelfde auto's rijdt.

 

Bij Verboon hadden wij twee ontheffingen, 1 voor de auto en 1 voor de combinatie ( kenteken geregistreerd ).

 

Bij van der Vlist zijn de ontheffingen nog weer anders en worden ze op homologatie afgegeven. DWZ men geeft de vergunning af op de trailer en daarin staat dan waaraan een trekker zich moet voldoen. 

 

Zo heb ik in de map van de TGA zoveel vergunningen zitten dat het soms door het hoofd heen spookt "mag ik dit nou wel?" 

Het zo veel makkelijker zijn als de homologatie ontheffing zou worden afgegeven op het kenteken van de trekker ipv trailer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnkomen wij ook regelmatig. Gipsplaten en metalstuc, laatst nog een groot project in Den Haag. Maar het klopt, Roet komt daar ook veel. Meer als ons. Maar Roet rijd wel heel veel voor het bedrijf waar ik nu rijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Durashift:

 

dure uren voor de zondag dan.  ;)

 

 

Voor mij niet hoor ;)

 

Ze weten wat ik vraag op zaterdag of zondag en ze blijven vragen LOL

 

Maar weet jij wat bijvoorbeeld een D5  chauffeur kost op zondag per uur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden