[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

7 minuten geleden zei Teddybeer:

Zal even gaan zoeken, maar enkele weken geleden stond er op www.112groningen.nl een "verslag" van een controleactie  rond de stad waarin alle overtredingen werden opgenoemd.

 

Het viel mij daar bij ook op dat er was bekeurd op de wekelijkse rust in de cabine.

 

 

Het stukje is van 6 december.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei shompie:

Ik weet het, maar hij maakte ons wijs dat we met alles fout zaten en dat we nog wel ff stonden. Weet je wel, lekker autoritair terwijl hij eigenlijk niet wist waar hij mee bezig was en waar hij ook geen ervaring mee had. Dat bleek achteraf ook wel...

Deze agent..... lijkt op Men de Vr.

 

Daarmee heb ik ook eens kennis mogen maken bij Delftzijl, ik reed met knijperauto en dieplader en hij bleef volhouden dat ik daar een aparte diploma voor nodig had. 

Toen heb ik met het toennogbestaande IVW gebeld en die zijn ter plaatse gekomen en was ik in tien minuten weer op weg zonder verdere controle...... gelukkig. 

Want hoewel ik vergunning had tot 80t ( waar ik ruim onder bleef ) lagen er in de container de bakken van de kraan en stond er een dieseltank ( en dat is deelbare lading boven de 50t ). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei HIT:

Deze agent..... lijkt op Men de Vr.

 

Daarmee heb ik ook eens kennis mogen maken bij Delftzijl, ik reed met knijperauto en dieplader en hij bleef volhouden dat ik daar een aparte diploma voor nodig had. 

Toen heb ik met het toennogbestaande IVW gebeld en die zijn ter plaatse gekomen en was ik in tien minuten weer op weg zonder verdere controle...... gelukkig. 

Want hoewel ik vergunning had tot 80t ( waar ik ruim onder bleef ) lagen er in de container de bakken van de kraan en stond er een dieseltank ( en dat is deelbare lading boven de 50t ). 

Dat heb je mis. Als je je ontheffing had gelezen had je daarin kunnen lezen dat je 10 procent van het gewicht van in dit geval de kraan, bij mag laden aan hulpstukken/gerelateerde zaken zoals de brandstoftank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei shompie:

Uiteindelijk is hij een paar uur bezig geweest voor niets. In die tussentijd had hij ook boeven kunnen vangen.

 

Boeven vangen en opsluiten kost geld, vrachtwagens controleren levert geld op. Dus was dit de juiste keuze van mijnheer agent :ja: 

 

(mooi dat je de foto bij het verhaal weer hebt teruggevonden :ok: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei the duke:

Dat heb je mis. Als je je ontheffing had gelezen had je daarin kunnen lezen dat je 10 procent van het gewicht van in dit geval de kraan, bij mag laden aan hulpstukken/gerelateerde zaken zoals de brandstoftank.

 

 

Klopt.... Al vallen ze wel weer vaak over de branstoftank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei the duke:

Dat heb je mis. Als je je ontheffing had gelezen had je daarin kunnen lezen dat je 10 procent van het gewicht van in dit geval de kraan, bij mag laden aan hulpstukken/gerelateerde zaken zoals de brandstoftank.

Klopt, maar dan gaan we rekenen:

Knijperauto          21t.

aanhanger           15t

kraan                    22t

brandstoftank      3t

toebehoren           4t

 

Die laatste twee zijn 7t, en toen ik de laatste keer hoofdrekenen deed op school was dat ongeveer 30% van het gewicht van de kraan. 

 

30 minuten geleden zei shompie:

Klopt.... Al vallen ze wel weer vaak over de branstoftank.

Deden ze nu ook omdat het een 3250l tank is, alleen ja ik heb ADR en had de auto dusdanig ook uitgerust omdat wij ook tankcontainers bij tuinders plaatsten en weghaalden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei HIT:

Klopt, maar dan gaan we rekenen:

Knijperauto          21t.

aanhanger           15t

kraan                    22t

brandstoftank      3t

toebehoren           4t

 

Die laatste twee zijn 7t, en toen ik de laatste keer hoofdrekenen deed op school was dat ongeveer 30% van het gewicht van de kraan. 

 

Deden ze nu ook omdat het een 3250l tank is, alleen ja ik heb ADR en had de auto dusdanig ook uitgerust omdat wij ook tankcontainers bij tuinders plaatsten en weghaalden. 

Volgende keer gewoon een grotere kraan laden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja met een kraantje van 22 ton kun je niet veel bijladen. 

 

Wat Ron zegt, het is bar irritant als je aangehouden word door een pipo die helemaal niet weet waar hij over praat. De laatste keer dat ik aangehouden werd waren de agenten wél redelijk op de hoogte. Ik zat ergens wel fout maar ze konden de vinger niet op de zere plek leggen. Heb geluld als Brugman en ik kwam weg zonder af te laden. Onder in het bed had ik een hakselaar en achter op het dek een Fendt 936, ding stak wel een beetje uit maar binnen de grenzen. De hakselaar was de 'maat' en de trekker paste in de marges. Volgens de agent deelbare lading, volgens mij was daar wel sprake van maar die hakselaar was was hoger en breder dan de trekker zoals ik geladen was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei the duke:

De laatste keer dat ik aangehouden werd

^^Tenen krommend lees ik altijd een dergelijke regel.... zal wel komen omdat ik zelf voor juwelier heb mogen spelen.

 

Bij "aanhouden" krijg je sierraden, en dat kan een gevolg zijn van "staande houden" :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei marco555:

Dat is een bekend adres voor mij....emoji16.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

 

 

Er stonden ook zat ex collega's van je. Ik moest er een pomp uitneen put trekken. Ik heb hem naast de put gezet en ben in de kantine gaan zitten totdat hij weer terug moest.

 

Echt hard werken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lambiek:

En daarom ben je chauffeur geworden, Zitten  vreten  en slapen :ja:                                                                     LOL

Zoiets ja. En klagen, vooral heel veel klagen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden