[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid

Doe je goed. Dit zijn de leukste dagen om te werken. 

Rustig op de weg....

en wie nu nog goederen krijgt is er blij mee en laat dit meestal ook blijken. 

Heb zelf in meelvervoer nooit vrij genomen  en dan ook altijd vlak voor kerst en oudjaarsdag gewerkt. 

Kwam ook altijd vol(daan) thuis en genoeg kerstbroden en oliebollen voor de hele familie

:bey:

 

 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei josimo:

ik heb vakantie.....waar ik ook voor betaald word:wijn:

 

Dat zeg je verkeerd.

 

Jij spaart voor je vakantie het hele jaar. Net als ik eigenlijk. Alleen heb ik daarin iets meer vrijheid dan jou. Jou vakantie moet goedgekeurd worden en ik meld gewoon wanneer ik er niet ben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei roadtrain:

Doe je goed. Dit zijn de leukste dagen om te werken. 

Rustig op de weg....

en wie nu nog goederen krijgt is er blij mee en laat dit meestal ook blijken. 

Heb zelf in meelvervoer nooit vrij genomen  en dan ook altijd vlak voor kerst en oudjaarsdag gewerkt. 

Kwam ook altijd vol(daan) thuis en genoeg kerstbroden en oliebollen voor de hele familie

:bey:

 

 

 

 

Ik sta nu bij de Westergasfabriek. Allemaal ongecompliceerde mensen die ook met plezier hun werk doen. En nee, ook hier kom je niets tekort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei shompie:

 

Dat zeg je verkeerd.

 

Jij spaart voor je vakantie het hele jaar. Net als ik eigenlijk. Alleen heb ik daarin iets meer vrijheid dan jou. Jou vakantie moet goedgekeurd worden en ik meld gewoon wanneer ik er niet ben...

 

Dat zie je verkeerd.....ik meld altijd wanneer ik er niet ben......dat keuren ze altijd goed(zal wel z'n reden hebbenLOL)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei josimo:

 

Dat zie je verkeerd.....ik meld altijd wanneer ik er niet ben......dat keuren ze altijd goed(zal wel z'n reden hebbenLOL)

Dan ben jij een van de weinigen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week een rommel week gehad mt weinig schokkende dingen vandaar ook geen foto's.

 

Met die storm wel wat aparts meegemaakt wat mijn wenkbrauwen even goed deed fronsen. Niet omdat Darek met zijn opgewaardeerde bus bijna omwaaide maar de reactie van een asociale Nederlander in zijn grijze Volvo S60 met het kenteken.....

 

Ik had wat spullen opgehaald bij dat dat nieuwe data center bij de afslag Medenblik. Ik heb ook een gewone kogel achterop dus ik zou op mijn motorwagen een aggregaat met tank en een lichtmast karretje laden en ik zou een keetwagen achter de wagen hangen. Op de heenweg was het al duidelijk dat die keetwagen zou blijven staan wat ik netjes melde op kantoor....

 

Ik draaide de snelweg op en ging richting Schiphol waar het gelost moest worden. Voorbij de afslag Hoorn reed ik een Poolse bus achterop, die man had de grootste moeite om zijn auto op de rechterbaan te houden. Hij reed met een slakkengangetje en zijn bus tipte van links naar rechts en stond ondanks zijn lage snelheid op het punt van omvallen. Sommige mensen rijden echt met oogkleppen op en bleven er op de linkerbaan voorbij gaan of er naast rijden om foto's te maken. 

 

Ik deed mijn zwaailampen aan en ging schuin links achter hem rijden zodat als hij zou omvallen er niemand naast reed. Dit hield ik vol tot bij de pomp voor Purmerend (een km of 5) Daar ging het busje de invoegstrook op om de pomp op te gaan. Waarschijnlijk wou hij daar een schone onderbroek aan trekken want als ik in zijn schoenen had gestaan was ik ook niet blij geweest. De eerste auto die mij voorbij kwam toeterde en stak zijn duim op. De tweede (die grijze Volvo) trok hem vlak voor mijn neus naar rechts en ging vol op de rem staan. Niet een keer maar een paar keer en mooi mans met zijn middelvinger uit het raam om duidelijk te maken hoe hij over me dacht.

 

Helaas was mijnheer niet zo mans om even met me mee de pomp op te rijden. Stumper, daarna nog even met de Poolse chauffeur staan praten. Hij vond wel dat het hArd waaide maar het viel mee, totdat hij voorbij Hoorn reed, daar werd het in ene wel heel erg.

 

Mijn jongste zoon was mee en die heeft alles gefilmd, ik wou het eerst on line zetten maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. Ik heb ooit een keer een filmpje on line gezet van dat ik door een Nederlandse vrachtwagen werd afgesneden toen ik bij Westdijk reed en dat heeft best wel een staartje gekregen (niet voor mij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon online zetten zo'n filmpje. Als 'ie vanwege zijn meervoudige "remmentest" straf of problemen krijgt, heeft 'ie het voor de volle 100% zelf verdiend!

 

Fouten maken we allemaal en dan kan het lullig zijn als dat door een filmpje verkeerd uitgelegd wordt, maar voor het gedrag van deze mijnheer met zijn Volvo lijkt me maar één uitleg mogelijk: Mijnheer is een hufter. En als er al een andere uitleg was geweest, had 'ie de kans gehad je dat op de parkeerplaats even uit te leggen. Mensen die hun voertuig inzetten om anderen in gevaar te brengen en vervolgens te laf zijn om tekst en uitleg over dat gedrag te geven, verdienen geen hand boven hun hoofd.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder gaat het druk worden, heel druk.

 

Mijn auto zou naar de spuiter gaan maar dat is doorgeschoven naar de bouvak waar ik dan niet al te vrolijk van word. Er zit een hoop schade aan (ene directeur een klapband dus spatbord weg  zelfde directeur de rechterhoek in elkaar omdat er een auto achteruit tegenaan reed. Andere directeur met gladheid een busje ertegenaan gehad, niet zijn schuld en ik stond te kranen rijd er een heftruck in mijn linkerhoek) en die schade zou ook gelijk gemaakt worden. Dat word nu ook met de bouvak dus was ik not amused...

 

Ik ga vanaf maandag 3 maanden voor een vaste klant rijden, voor een grote aannemer. Ik heb gister aangegeven dat ik zelf aangeef waneer ik het zat ben, ik hou niet van eentonig werk dus even kijken hoe lang ik het volhoud.

 

De kans zit er dus in dat ik binnenkort wat anders ga doen, ik zag op fb wat leuks voorbijkomen en heb een visje uit gegooid....

 

Afwachten dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een leuke foto gemaakt. Een foto die mij heel veel zegt.

 

Dit is mijn jongste zoon achterop een auto met een kraan. Hij wil zo graag maar mag nog niet, hij is precies als ik. Leren intereseerd hem niet maar de praktijk des te meer. Wat hij nu al kan met zijn 12 jaar is ongelofelijk. Als ik hem de afstandbediening geef van de kraan doet hij hetzelfde als ik, alleen wat langzamer. Niet dat ik hem van alles laat doe hoor maar invouwen van de kraan (wat vaak ook al een kunst apaprt is) en de stempelpoten inschuiven laat ik hem wel doen.

 

Ook vraag ik vaak aan hem welk hijs gereedschap ik moet gaan gebruiken. Hij heeft wat problemen met leren maar hij gaat het redden in de praktijk.

 

Topper!

 

20180103_161131.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook met de paplepel ingegoten gekregen. En ja, ook ik heb wel eens mijn neus gestoten maar met je handen en een klein beetje nadenken kun je goed je geld verdienen. En als je dan ook nog van je hobby je werk kan maken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei road train:

Was koud zeker omdat tie mee zn handen in zakken dr bij staat of ist beter voor de foto's :p

 

 

Ik denk, jij bent de eerste die het opvalt dat hij ook zijn ogen dicht heeft. Begint hij over zijn handen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Och zo sta ik ook meest al. Je kan me zo uittekenen of herkennen

En dan krijg je geheid te horen, van die lach wekkende opmerkingen LOL

Ga je verhuizen ? of als je je klauwen zoekt !  Nee G.V.D. , ik weet toch zeker wel waar ik ze gelaten hebt, bemoeial

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schot houdt zichzelf zo wel aan het werk :cool:

 

Wat me opvalt is dat dat deel van de brug blijkbaar veel zwakker is als het wegdek, dat had ik niet verwacht.

Verder: Volgens het RDW is deze kraan op een paar kilo na 60 ton zwaar. En dat op slechts 5 assen: Nu vraag ik me af hoe dat kan als de maximum aslast 11,5 ton is. Zou de kraan dan niet een ZZ-kenteken moeten hebben? Voor de duidelijkheid: Niets ten nadele van dit bedrijf of de bestuurder, ben gewoon nieuwsgierig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden