[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
19 minuten geleden zei Leeuw:

 

 

Wat me opvalt is dat dat deel van de brug blijkbaar veel zwakker is als het wegdek, dat had ik niet verwacht.

Gebeurt heel veel.

 

Het fiets/voetgangers deel is dan van (veel) dunner staal of, zoals waarschijnlijk in dit geval, van hardhout.

Het scheelt gewicht en kosten. Niet alleen van het wegdek materiaal maar ook van de draai/liftconstructie van de brug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei steenhaas1:

Zelfrijdend werktuig dan is de  max aslast 12 ton.

 

Ik dacht zelfs 13 ton. Maar kan ook zijn dat dat aangedreven assen moeten zijn. Ik hoorde dat hij de stoep op moest omdat er werkzaamheden waren waarvoor hij moest uitwijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je deze foto neemt:

173668398-3d37e501.jpg

bron:http://www.at5.nl/artikelen/177096/kraanwagen-zakt-door-brug-bij-centraal-station-scheepvaart-gestremd

 

Dan zie je dat de rijbaanbelijning breder wordt en als je daar op anticipeert dan mag je concluderen dat de rijbaan op de brug ook zo breed is. Ik zelf vind er geen duidelijke fietspad aanduiding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei HIT:

Ik zelf vind er geen duidelijke fietspad aanduiding. 

Ik denk dat dat in de praktijk wel meevalt, het fiets/voetpad zal wel door middel van een opstaande, ijzeren rand afgescheiden zijn van de rijbaan. Zoals bij de meeste bruggen het geval is.

 

Maar een kantlijnstreepje was in elk geval wel een stukje duidelijker geweest.

 

 

image.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lambiek:

Mijn zoon heeft bij Heykoop op zo´n ding gezeten ,heb hem net gemaild 

En hij zegt : max 12 ton as druk

 

 

 

Ik weet het niet zeker.

 

Maar ook met 12 ton per as was hij niet te zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei marco555:

Maar wel voor het fiets/voetpad blijkbaar.

De belijning is idd niet zo heel duidelijk.

Dit is nog goed afgelopen, voor hetzelfde geld gaat hij er helemaal doorheen en ligt hij op zijn kop in het water.

 

 

Er zit een verhoging tussen het wegdek en het voetpad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Maar dat is voor de wet niet genoeg, zeker niet als de opvolgende belijning zeer duidelijk is. En als je kijkt voor de kraan loopt de kantlijn ineens in het gedeelte van het fietspad. 

 

Verder had deze afzetting zonder breedte beperking zo niet gemogen, maar ook daar zal  het een en ander nog wel over gemeld worden. Zonder breedte beperking had men ook maar 1 rij met bakens mogen gebruiken zodat het maximale aan ruimte overblijft voor het verkeer.

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei HIT:

^^ Maar dat is voor de wet niet genoeg, zeker niet als de opvolgende belijning zeer duidelijk is. En als je kijkt voor de kraan loopt de kantlijn ineens in het gedeelte van het fietspad. 

 

Verder had deze afzetting zonder breedte beperking zo niet gemogen, maar ook daar zal  het een en ander nog wel over gemeld worden. Zonder breedte beperking had men ook maar 1 rij met bakens mogen gebruiken zodat het maximale aan ruimte overblijft voor het verkeer.

 

Ik denk dat er al een aantal telefoontjes gepleegd zijn tussen schot en zijn verzekeraar ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je heb wel eens van die dagen dat je denkt dat je nutteloos bezig bent. Je heb ook van die dagen dat je het zeker weet. Dit is zo'n dag.

 

Ik moest vanmorgen met een collega mee laden. Ik met de kraanwagen en hij met de euro. We moesten hoge bokken met kozijnen laden bij een klant die ik dan met de kraan op het afleveradres zou gaan lossen. Dan zou ik op dat adres blijven staan en zou mijn collega nog zo'n vracht helen die ik dan ook weer zou lossen. Dit gebeurd wel vaker, wij hebben nog geen trekker met een zware kraan.

 

Komen we op het losadres zegt de man van de binnenkomende goederen, zet ze daar maar neer dan pak ik ze zo op met de heftruck en rijd ik ze naar binnen ;)

 

Later in de kantine toch maar eens gevraagd wat de reden van dit soort onzin was. Hij wist het okk niet.... Ik leg me er bij neer. Ik heb al mijn spanmateriaal gesmeerd en gecontroleerd en de kraan ook wat onderhoud gegeven. 

 

Makkelijker kan ik ze niet verdienen...

20180109_092827.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei trieftol:

Doe Mike maar de groeten 

 

En je kan wel even gaan darten in het bruine cafe van ze :p

 

 

Daar heb ik de hele ochtend gezeten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo’n geintje heb ik ook al eens gehad. Vrachtje tapijt (wat makkelijk in een distri auto paste) met trailer en kooiaap aanleveren omdat de klant daar om vroeg. Ter plaatse de rollen met de kooiaap recht achter de trailer gelegd waarna de klant het met karren naar binnen reed. Gevraagd waarom hij perse een kooiaap wilde omdat elke distri auto een lier heeft waarmee je precies hetzelfde doet. Zijn antwoord; dit vond hij makkelijker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei albertvv:

Zo’n geintje heb ik ook al eens gehad. Vrachtje tapijt (wat makkelijk in een distri auto paste) met trailer en kooiaap aanleveren omdat de klant daar om vroeg. Ter plaatse de rollen met de kooiaap recht achter de trailer gelegd waarna de klant het met karren naar binnen reed. Gevraagd waarom hij perse een kooiaap wilde omdat elke distri auto een lier heeft waarmee je precies hetzelfde doet. Zijn antwoord; dit vond hij makkelijker emoji848.pngemoji57.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je had ze ook op z'n karretje kunnen leggen ! :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei albertvv:

Zo’n geintje heb ik ook al eens gehad. Vrachtje tapijt (wat makkelijk in een distri auto paste) met trailer en kooiaap aanleveren omdat de klant daar om vroeg. Ter plaatse de rollen met de kooiaap recht achter de trailer gelegd waarna de klant het met karren naar binnen reed. Gevraagd waarom hij perse een kooiaap wilde omdat elke distri auto een lier heeft waarmee je precies hetzelfde doet. Zijn antwoord; dit vond hij makkelijker emoji848.pngemoji57.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Het is alleen wel duurder, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn jongste is een praktijk man. Mijn oudste zit liever op kantoor wat hij dus ook doet. Maar nu kwam hij toch even naar buiten toen ik bezig was om mijn evenaar op orde te maken voor een hijsklusje later op de ochtend.

 

Of ik het hem wou leren...

 

Nou, ik vind het leuk om kennis over te brengen...

20180110_084448.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken niet is dood en past niet ligt ernaast. Alles hier was beperkt. De (hijs) hoogte de breedte aan en wegrijden.

 

Het heeft even geduurd maar ik kreeg hem uiteindelijk op mijn auto.  Op deze locatie staan nog 10 unit en 2 40ft zeecontainers en zoals het er nu uit ziet mogen we die allemaal gaan weghalen en naar de nieuwe locatie brengen. M.a.w. De klant was tevreden.

 

 

20180110_103758.jpg

20180110_104151.jpg

20180110_104203.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden