[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

1 uur geleden zei jean:

eentje staat achterstevoren.

 

Dat was een dwarsligger die niet herkenbaar op de foto wou 🤣

 

Maar het waren 3 dezelfde kranen. Er zat een zwaardere tussen, we moesten bij de nieuwe A pier op Schiphol leidingen van een meter of 100 lang in een geul laten zakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag zowaar een drukke dag.  Vanmorgen de kraan van ballast voorzien in Oosthuizen om daarna een vracht rijplaten van onszelf op te laden in Opdam. Daarna terug naar Oosthuizen omdat de kraan moest verplaatsen en dat kan hij niet met alle ballast.

 

Dus een beetje crea Thea. Totaal gewicht van mijn auto was een klein beetje teveel maar hij gaf geen krimp. Zolang de spatborden maar vrij blijven  toch 🤣

20181214_102246.jpg

20181214_102041.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer een leuke klus, in Amsterdam Noord moet er tijdelijk een brug uit omdat er wat bouwmachines en wat woonboten door moesten. En aangezien het een vaste brug is is er ons gevraagd er een "ophaalbrug" van te maken.

20181215_085022-1080x1440.jpg

20181215_085044-1440x1080.jpg

20181215_085002-1080x1440.jpg

20181215_085152-1080x1440.jpg

15448613228652052461770926045378.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Vandaag weer een leuke klus, in Amsterdam Noord moet er tijdelijk een brug uit omdat er wat bouwmachines en wat woonboten door moesten. En aangezien het een vaste brug is is er ons gevraagd er een "ophaalbrug" van te maken.

20181215_085022-1080x1440.jpg

 

 

 

Zo is het geen ophaalbrug, maar een hefbrug  zoals in (om maar een bruggetje naar roadtrain te krijgen)

Alphen aan den Rijn 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei roadtrain:

Als je maar voorzichtig doet.....

geen tweede Alphen aan de Rijn aub

 

Daar word  best wel veel over gesproken.er is hier een machinist bij die de brug van Alphen heeft verladen bij de fabrikant.

 

Interessant om ook zijn mening te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei steenhaas1:

Op een ponton staan is niet erg, zolang er niet gezwenkt wordt.

 

Er zijn heel veel verhalen over hoe het mis kon gaan.

 

Ik weet dat ik lig nooit mee zal varen op eennponton waarop een paar kranen staan met de last er in 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei steenhaas1:

Bij de Beatrixsluis zijn de deuren van de nieuwe kolk ingevaren met de kraan gefixeerd op de ponton net als een drijvende bok. 

Niet zwenken maar het ponton draaien, dan blijft altijd het contragewicht recht achter de hijs. Zeker als er op de kraan geen zwenkrem zit. 

 

Er is mij altijd geleerd dat een telekraan waterpas moet staan. Op een ponton word dat een lastig verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zolang het hele ponton als ballast dient en de ballasttanks goed  gecompenseerd worden zal de kraan waterpas blijven staan.  Juist bij zwenken (zonder zwenkrem) is het moeilijk waterpas te blijven. Dat zag je ook in Alphen. Een vrachtwagen valt ook om naar de zijkant, niet over voor of achterkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei steenhaas1:

Zolang het hele ponton als ballast dient en de ballasttanks goed  gecompenseerd worden zal de kraan waterpas blijven staan.  Juist bij zwenken (zonder zwenkrem) is het moeilijk waterpas te blijven. Dat zag je ook in Alphen. Een vrachtwagen valt ook om naar de zijkant, niet over voor of achterkant.

 

Dan moet je heel snel kunnen compenseren. Zeker met last erin, bij iedere beweging van het ponton. En of de pontons in Alphen dat konden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, net thuis. Was een lange dag.

 

Aan het eind van de dag kwam er van een nabij gelegen bouw terrein een jongen aanlopen. Hij was al 1.5 dag bezig om een shovel die in een bouwput stond uit te graven met een graafmachientje en dat lukte niet echt. 

 

Of wij die er uit konden hijssen ?

 

De kranen die we hadden lenen zich niet echt om eventjes te verkassen dus ik bood hem aan om hem met de vrachtwagen los te trekken. Toen ik even tijd had liep ik naar hem toe om even te kijken. Van de shovel was niet veel meer zichtbaar dan de bak en de cabine. De rest stond in de bagger. Hij stond een meter of 4 diep ruim 20 meter van de plek waar ik met de auto kon komen.

 

Toen alles klaar was en de kranen ingepakt en weg reed ik naar hem toe en drukte ik hem zover mogelijk achteruit het zand in. Ik heb in de auto een paar hele zware hijsbanden liggen die gebruikt worden om jezelf of anderen te bergen. Alles aan elkaar en aan mijn grijper gebonden en toen trekken.

 

In eerste instantie trok ik hem bijna op.zijn kant maar later ging het toch goed. Ik heb iig 1 iemand heel blij gemaakt. Hij wou mijn rekening nummer hebben en al. Hoe zeggen ze het ook alweer, ketting strak doos gebak. En die had hij niet dus gaf ik hem een hand en wenste hem geluk.

 

Op de foto had ik hem er al uit. Mijn jongste zoon heeft het gefilmd maar die kan ik hier niet plaatsen. Ik had hem.er met 2.5 minuut op het droge.

 

Mijn goede daad weer verricht!!

 

IMG-20181215-WA0005.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Durashift:

Goede daad, zo voor de kerstdagen. :ok:

 

 

 

Dit zal ik het hele jaar doen denk ik. Aard van het beestje, heb ik onderweg ook altijd gedaan. Ongeacht wie of wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei ayla:

^^ik geloof niet dat ik jou inhuur voor het betegelen van m'n nieuwe badkamer.....

Ik zie de naden graag strak :angel:

 

Groet Ron

 

Leuk dat je erover begint. Was ook een puntje van discussie met een collega. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden