[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat systeem kan je (in mijne scania toch) redelijk aanpassen hoeveel die mag terugvallen in snelheid. Er is ook een verschil tussen eco of standaard modus (power zit er bij ons niet op). Maar het rijdt niet leuk op drukke wegen, is er minder verkeer dan is het een mooi systeem dat toch wel helpt met je gemiddeld verbruik. 

 

Wij zijn 1 jaar gemonitord en gecoached door scania, en van de 5 wagens is er bij 4 ervan het verbruik flink gedaald. Die ene is iemand met adhd, die krijg je niet rustig. Maar het is constant je gedachten erbij houden en heel ver vooruit kijken voor je in de A scores komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
32 minuten geleden zei _alain_:

Dat systeem kan je (in mijne scania toch) redelijk aanpassen hoeveel die mag terugvallen in snelheid. Er is ook een verschil tussen eco of standaard modus (power zit er bij ons niet op). Maar het rijdt niet leuk op drukke wegen, is er minder verkeer dan is het een mooi systeem dat toch wel helpt met je gemiddeld verbruik. 

 

Wij zijn 1 jaar gemonitord en gecoached door scania, en van de 5 wagens is er bij 4 ervan het verbruik flink gedaald. Die ene is iemand met adhd, die krijg je niet rustig. Maar het is constant je gedachten erbij houden en heel ver vooruit kijken voor je in de A scores komt. 

 

 

Ik heb even geprobeerd om wat instellingen te veranderen waaronder de afstand op je voorligger. Als er 1 kometer voor je iemand invoegde liet hij zijn gas al los. Je kreeg dan wel de afstand te zien en hoe hard hij reed. 

 

Alsof ik dat wil weten.

 

En de cc wilde niet harder dan 82. Nou heb ik de cc toch niet gebruikt door al die irritaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die CC met afstand zit er bij ons niet op. Maar veel van wat je zelf nog kan of mag aanpassen wordt door de werkgever bepaald. 

Ons werd verteld dat er bedrijven zijn waar alles op maximaal eco staat en er geen mogelijkheid is om nog iets aan te passen. 

bewerkt door _alain_
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

 

 

 

En de cc wilde niet harder dan 82. Nou heb ik de cc toch niet gebruikt door al die irritaties.

Bij zoeen knaktros ( heb er zelf ook een, maar wel iets ouder denk ik)
Je kan kiezen voor automaat en manueel, en dan de 3e is automaat economisch en dan gaat hij ook niet harder dan 85.
Zuinig rijden is in ons werk niet zoeen ding, want bij veel snelweg en maar 4 rondjes of zo kan je wel eens
1 op 3 halen, maar wanneer kortere stukken en veel binnendoor met de nodige drempels waar je veelvuldig 
moet afremmen en optrekken met 50 ton + zit je vaak korter bij de 1 op 2,2
En dan staat bij mij meestal de cruise op 83

bewerkt door kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei steenhaas1:

De FM heeft tot nu 1:2,92 gereden, ga kijken wat ik met de kip kan halen.
Leeg ruim 21 ton geladen 52/53 ton(soms wat meer)

 

Ik rijd met een fh13 440. Die loopt vanaf nieuws af aan al onder de 1 op 2.

 

Zitten wel heel veel pto uren bij maar als je die eruit haald loopt hij 1 op 2.1 Ik kom dus niet zo ver 😇  Ze proberen mij zoveel mogelijk in de buurt te houden. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn trekker 26 ton leeg weegt, en met de ligtste city erachter ruim 31 ton.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
47 minuten geleden zei trieftol:

Doe ik het met mn gemiddelde van 1-3.8 iets beter ;)

Leeggewicht mw 16 ton en ah van 4.2

 

Het is best wel jammer want daardoor kom ik eigenlijk nergens. Ze hebben hier voor de kraantrekkers regelmatig werk over de grens maar dat gaat meestal aan mijn neus voorbij.

 

Vorig jaar wel een keer naar Parijs geweest maar dan ga ik niet met mijn eigen trekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei trieftol:

Komt vanzelf 'n keer een nieuwe .

Geef het nog een paar jaar 😇

 

 

Ik zit nu in Freiburg

😇

20230725_083346.jpg

 

Ik wil helemaal geen nieuwe. Er staat een cf stil en er komt over 3 weken een nieuwe bakwagen.

 

Maar ik ben veel te blij met deze...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zit van de week wel in de kilometers, vandaag naar Enschede. En morgen naar Voerendaal.

 

Vandaag een paar aggregaten waarvan de zwaarste ruim 7 ton was en morgen een auto materiaal, rijplaten en hekken. Maar er komt een collega zonder kraan achter me aan met een 10 meter unit van 6 ton. En ook die kan niet iedereen tillen bij ons. Ik ben een van de drie, en het werd mij gegund 😉

 

20230725_132233_copy_2304x1728.jpg.43e9820fd524d4f7bdf67b13942653e2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei _alain_:

Kom je even wuiven? 🤣

Wij staan tot zondag voormiddag met de camper aan het sea war museum. 

Toevallig, ik lig nu ff op bed, moet vanavond om 21.00 laden. Voor die tijd nog even naar de pizzeria achter mij 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 22-7-2023 om 19:15 zei shompie:

Ik heb wel mijn eerste ervaring met een spiegel loze auto. Ik ben er nog niet over uit.


Beetje laat misschien maar nu las ik vandaag iets van een collega van mij die met een spiegel loze wagen weg moest. Hij draagt een multifocale bril en vond het wel heel erg wennen met die schermpjes. 

Heeft iemand daar ervaring mee? Of iemand die lenzen draagt? Het lijkt mij nogal een nadeel. Nu zet ik mijn bril ook af wanneer ik mijn hoofd uit het raam steek hoor. Maar met bril op kan ik vanuit mijn spiegels kan ik wel goed zien wat er naast/achter mijn wagen gebeurd. 
Of is de camera zo goed dat je je hoofd niet meer uit het raam hoeft te steken om het goed te zien?

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:


Beetje laat misschien maar nu las ik vandaag iets van een collega van mij die met een spiegel loze wagen weg moest. Hij draagt een multifocale bril en vond het wel heel erg wennen met die schermpjes. 

 

Een maat van mij heeft een bril voor verder weg,vind dat het zicht een beetje wazig is.(misschien kwestie van gewenning)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei andremast:

Een maat van mij heeft een bril voor verder weg,vind dat het zicht een beetje wazig is.(misschien kwestie van gewenning)

 

Ik weet nu wel uit eigen ervaring dat als je echt een wolkbreuk krijgt het zicht naar achter vrij blijft.

 

Dat is met spiegels wel eens anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gister om 21.15 lag de UK36 aan de kant, ze hadden mij verteld dat ik zelf moest laden iets wat ik nooit een probleem vind.

 

Maar nadat ze een platform achter mijn trailer hadden gebouwd sprongen er 2 bemanningsleden in de trailer die mijn trailer met een noodgang vol begonnen te lopen.

 

Ik had er even bijgestaan een en had iets gezegd over een douche, dat kon daar op de afslag en ze vonden het geen probleem dat ik even ging douchen. Perfect dus en een uurtje later reed ik daar geladen weg. Daarvandaan nog even naar Padborg gereden waar ik nu mijn pauze sta te maken. Wederom een leuke rit gehad. Ik heb straks 3 weken waar ik zelf mag bepalen of ik op de kraan wil of wat anders ga doen. Ik denk dat ik 3 weken bij BLT opstap en wat langere ritten ga doen. Ze komen overal dus ben benieuwt.

 

20230729_220414_copy_2016x1512.jpg.0301f72c046a77b6e473288105714be4.jpg

 

20230729_221252_copy_1512x2016.jpg.9975ce07f0839c331d4599bd71ccc597.jpg

 

20230729_221259_copy_1728x2304.jpg.22a62ba4b56a044ef332797871a9a916.jpg20230729_221259_copy_1728x2304.jpg.22a62ba4b56a044ef332797871a9a916.jpg

 

20230729_221455_copy_2304x1728.jpg.96081058ba5555e4fa59369fdd0018ba.jpg

 

20230729_221458_copy_2304x1728.jpg.65a5bf268155fcdba12303b3f9575a0e.jpg

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden