[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
3 uur geleden zei ayla:

(..) ik kan de bedrijven opnoemen die gewoon de tegemoetkomende motorrijder over het fietspad dwingen.....

 

De locale duitser voorop reed netjes 60 en enkele westlanders en finnen waren iets laat voor de boot....

 

Met andere woorden; al die bloemenrijders en groenteboeren uit het Westland rijden zich het vuur uit de broek en trekken zich van snelheid niks aan, behalve die van Oldenburger. Die hebben nooit haast, houden zich allemaal keurig aan de snelheid en zijn allemaal "heer in het verkeer"?

bewerkt door Pierre
  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Met andere woorden; al die bloemenrijders en groenteboeren uit het Westland rijden zich het vuur uit de broek en trekken zich van snelheid niks aan, behalve die van Oldenburger. Die hebben nooit haast, houden zich allemaal keurig aan de snelheid en zijn allemaal "heer in het verkeer"?

Je trekt het te ver door in het extreme, Pierre. Jammer.....

Maar de meeste bedrijven moeten de boot halen, om verderop in de week beter uit te komen met de uren. En bij de finnen, gaan de trailers de boot op, waar aan de andere zijde een collega staat te wachten om hem 'eraf' te halen.

Gelukkig zijn ze daar bij Oldenburger iets flexibeler in (iets ander werk en iets andere routes).

 

En nee, ik verklaar de mensen van Oldenburger zeker niet heilig, ook wij rijden weleens te hard, maar inhalen op de 213, dat alleen bij een tractor, niet bij een collega die 60 km/h rijd, waarbij toch duidelijk een koplamp je tegemoet komt en inhalen op dat stuk misschien wel om een reden verboden is.....

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei ayla:

 

Maar de meeste bedrijven moeten de boot halen, om verderop in de week beter uit te komen met de uren. En bij de finnen, gaan de trailers de boot op, waar aan de andere zijde een collega staat te wachten om hem 'eraf' te halen.

Gelukkig zijn ze daar bij Oldenburger iets flexibeler in (iets ander werk en iets andere routes).

 

 

Nou is de route bremen- hamburg-flensburg of lubeck toch wel erg file gevoelig(om wat voor reden dan  ook)dus "bootje"halen zal niet altijd meevallen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei andremast:

Nou is de route bremen- hamburg-flensburg of lubeck toch wel erg file gevoelig(om wat voor reden dan  ook)dus "bootje"halen zal niet altijd meevallen .

 

Ik heb het nou een keer of wat gedaan. Vrijdagmiddag rond 17.00 yit oudkarspel vandaan. Het is 2.5 uur rijden naar Nieuweschans dus dan is het rond half 8 voordat je Duitsland in rijd en je bent nog eens ruim 2 uur verder inclusief pauze voordat je op de 1 zit. 

 

Ik heb snachts nog nooit in de file gestaan en meestal sta ik tussen 12 en 1 bij de boot. Die gaat om 3 uur dus dan heb je tijd zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei HendrikJansen:

Idd. Norderelbe word regelmatig stil gezet voor exceptioneel transport snachts. Al regelmatig zomaar een half uur stil gestaan daar. Zowel naar als vanaf de boot komende. 
 

 

 

 

Nu weet ik uit eigen ervaring dat er vrijdagnacht niet heel veel van dat soort auto's rijden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van de week weer op het strand van Den Haag wat staal plaatsen. Helaas is het weer niet je van het maar een regenpak doet wonderen.  Gister ben ik door een van de monteurs naar huis gebracht en vandaag blijf ik hier slapen. Een van de twee monteurs was beroerd, ik heb zelf geen zin om ook ziek te worden dus had niet echt zin om met zijn drieën opeengepakt in een bus te zitten.

 

Dus een weer een lekker rustig nachtje....

 

 

 

 

20231031_180756_copy_1512x2016.jpg.dbb67fe7598c40791d68619cefbed384.jpg

 

Hier sta ik nu, de lichtjes die je voor mij ziet is de Maasvlakte.

 

IMG-20231031-WA0006_copy_1080x1920.jpg.5ec036d734340759585d44c4f14ce013.jpg

 

Vorige keer kreeg ik wat commentaar dat ik in afwachting van een monteur in de auto wat had gegeten. Nu maar even een Spaanse tapasbar ingelopen. Ze waren wel aan de prijs. 1 flesje San Miguel 5 euro 40 😇

 

20231031_170223_copy_1512x2016.jpg.51687a0817e9c16fee20033dc13b84f0.jpg

 

 

 

En zo sta ik er nu bij, de trappen hangen in de kraan, terwijl er hier in Den Haag allemaal nette mensen wonen 😋

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 30-10-2023 om 21:44 zei HendrikJansen:

Idd. Norderelbe word regelmatig stil gezet voor exceptioneel transport snachts. Al regelmatig zomaar een half uur stil gestaan daar. Zowel naar als vanaf de boot komende. 
 

 

 

Op 31-10-2023 om 05:21 zei shompie:

 

 

Nu weet ik uit eigen ervaring dat er vrijdagnacht niet heel veel van dat soort auto's rijden 

Norderelbe momenteel 5 nachten per week vanaf 22.00 uur. Na elk exceptioneel transport moet het overige verkeer 10 minuten wachten voor ze de brug over mogen ivm het uitdeinen ervan.

En inderdaad zijn er minder op vrijdagnacht maar het komt wel voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei albertvv:

 

Norderelbe momenteel 5 nachten per week vanaf 22.00 uur. Na elk exceptioneel transport moet het overige verkeer 10 minuten wachten voor ze de brug over mogen ivm het uitdeinen ervan.

En inderdaad zijn er minder op vrijdagnacht maar het komt wel voor

 

Ik heb het nog niet meegemaakt. En doe gemiddeld om het weekend een ritje Zweden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

Ik heb het nog niet meegemaakt. En doe gemiddeld om het weekend een ritje Zweden.

Maar jij gaat op vrijdagavond op en komt op zondagochtend weer van die schuit? 
 

ik heb regelmatig op zondagavond richting de boot op Norderelbe  stilgestaan voor een exceptioneel transport. En ook regelmatig van vrijdag op zaterdag nacht als ik een koppel ritje Trave deed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 1-11-2023 om 22:23 zei HendrikJansen:

Maar jij gaat op vrijdagavond op en komt op zondagochtend weer van die schuit? 
 

ik heb regelmatig op zondagavond richting de boot op Norderelbe  stilgestaan voor een exceptioneel transport. En ook regelmatig van vrijdag op zaterdag nacht als ik een koppel ritje Trave deed. 

 

Ik ga vrijdagnacht/zaterdagmorgen de boot op en ga over land terug omdat ik zaterdagmiddag terug laad opzij van Kopenhagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei steenhaas1:

Tandemas naafreductie aandrijving kost ook een slok extra.

Ja klopt, maar de eindoverbrenging is ook niet helemaal goed voor veel rijden. Ik maak 1450 toeren met 81 km/h. Snap niet zo goed waar dat goed voor is. Een maat van me heeft een 6x4 trekker en die maakt 1100 toeren. Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat voor keuze je hebt als zo een auto aanschaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Vandaag eindelijk weer eens een dag droog gewerkt. Ik heb nog nooit zo vaak mijn regenpak aan moeten trekken.

 

Maar goed mooie dag leuk klusje. Vandaag stonden er 2 warmtewisselaars van 6000 kg per stuk en 3.85 hoog. Ik moest ze zelf laden en voor het lossen was wat anders geregeld.

 

De deur van het pand was 4.16 hoog, ik was blij dat ik de warmtewisselaars achterop geladen had. Daar is de trailer het laagst. En met de luchtvering naar beneden paste het net.

 

20231115_104452_copy_2016x1512.jpg.094edd42bd2c69facdb9f46f46783fe8.jpg20231115_084647_copy_1512x2016.jpg.e9427eb263855209b4683d0eeaa3560d.jpg

 

20231115_131151_copy_1512x2016.jpg.6c45181c66d405d9fd246bd716831ab9.jpg

 

20231115_131656_copy_1512x2016.jpg.47d23a1706bd3e1eff5d3f900a84d34a.jpg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 15-11-2023 om 14:05 zei shompie:

Vandaag eindelijk weer eens een dag droog gewerkt. Ik heb nog nooit zo vaak mijn regenpak aan moeten trekken.

 

 

 

 

 

Klopt, het is de afgelopen tijd bizar geweest. Nu ben ik redelijk doorgewinterd als het gaat om werken in kutweer en ik vind het niet zo heel erg, je moet er gewoon even aan wennen. Maar nu er een heel aantal dagen zijn geweest dat ik bij elke vracht in het regenpak moest was ik van de week donderdag en vrijdag erg blij dat ik het niet hoefde.  Het ergste is elke keer in en uit je pak. Vervolgens flikker je het aan de bijrijders kant voor de stoel, je hele dashboard zit onder de bagger en alles is nat.

 

Om vervolgens afgelopen zaterdag wéér een hele dag in de regen te draaien, althans elke keer met laden en lossen. Ik had zaterdag 4x l<Lekkerkerk/Oudewater een klusje aangenomen. Gelukkig staat er een meer dan goede vergoeding tegenover.

 

Het is een gekke tijd, daar ik eerst een beetje bang was om thuis te staan ná een lange tijd voor dezelfde klant gereden te hebben is het juist nú helemaal losgegaan. En helemaal sinds ik kennisgemaakt heb (en gereden) met je maat Prins😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden