[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat is dit boven de weg?


Gast

Vraag

post-9400-1394786442,5443_thumb.jpg

De eerste 2 foto's zijn tussen Le Boisle en Froyelles op de D928 genomen (da's van Arras naar Abbeville). De 3e is op de weg van Abbeville naar Rouen genomen. Heb vorige week ook zoiets gezien op de N31 van Compiegne naar Beauvais...

Maar wat is het nou? Geen snelheidsmeters, lijkt me niet. Er wordt al een tijdje gesproken over tol op national wegen in Frankrijk, dat lijkt me meer voor de hand liggend. Maar dan zou je denken op 2x2 wegen, en niet op de D928, want dat is meer een geitenpad (okay, wel veel vrachtverkeer daar natuurlijk).

En heb er nu 3 gezien, maar alle 3 in het hoekje linksboven Parijs. Rest van Frankrijk nog niet gezien (okay, onder de lijn Lyon - Poitiers kom ik eigenlijk niet, dus daar weet ik het niet).

Iemand een idee? Motaarke of Alain misschien als fervent Frankrijk rijders?

post-9400-1394786442,0155_thumb.jpg

post-9400-1394786442,3618_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

En effe off-topic, maar toch: nu zie je wat zo mooi is aan Frankrijk rijden. Het is er nog rustiger dan in noord-Noorwegen :D, zie je wel op de foto's. En die 3e foto is gok ik toch in de spitstijd gemaakt, ergens tussen 07:30 en 08:30 uur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik ben dat nog niet tegengekomen en ik heb er ook niets over gehoord.

Die buurt waar je ze tegenkwam is ook niet echt een plaats waar wij passeren.

Okay Alain. Het is eigenlijk gewoon op de route Arras-Abbeville-Rouen waar je ze ziet. Denk misschien weet jij er meer van. Misschien Motaarke nog dan :-)

Het zijn de constructies voor de nieuw in te voeren gemiddelde snelheid's meters,geen agent aan de kant van de weg maar een mafketel achter de computer rekening volgt in 7-10 dagen zodra het allemaal werkt gaat deze ook je tachograaf lezen als je langs rijd.

Heb als je net de A28 gaat onder aan de eerste afdaling wel een nieuwe flitspaal gezien die best verdekt staat. Maar als dit voor gemiddelde snelheid is, dan moeten er nog veel bijkomen. Want heb er pas 3 gezien in de hele regio. En tussen de van de D928 en die op de A28 daar zit gauw 50 km tussen, da's beetje ruim om gemiddelde snelheid te meten :-). Maar het zou kunnen natuurlijk. Als er nog meer bijkomen dan... Met de tachograaf zo uit lezen, is daar al meer over bekend wanneer dat praktijk moet gaan worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Als de fransen het land (weer eens) platgooien kan je eens vragen of het daarvoor is :cool:

Het zal tijd worden, want is alweer oktober 2010 dacht ik dat ze voor het laatst zijn gaan staken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

toch benieuwd of dat iemand weet wat die rare witte kastjes boven de a12 zijn..

bij veenendaal hangen er een paar..

stuk verder bij bunnik kom je ze weer tegen ( op het 4baans stuk net voor de a27)

erg apart gevormde kastjes (even geen foto van nog)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
toch benieuwd of dat iemand weet wat die rare witte kastjes boven de a12 zijn..

bij veenendaal hangen er een paar..

stuk verder bij bunnik kom je ze weer tegen ( op het 4baans stuk net voor de a27)

erg apart gevormde kastjes (even geen foto van nog)

Is dit niet deel vd trajectcontrole?

de A12 is een grote controle, lijkt steeds meer te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
toch benieuwd of dat iemand weet wat die rare witte kastjes boven de a12 zijn..

Die zijn eigendom van Peek traffic, ik denk dat het een nieuw soort systeem is om het verkeer te tellen en de maximumsnelheid te wijzigen middels matrixborden.

dit om een gelijkmatige doorstroming te krijgen.

Het zijn zeker geen flitspalen of trajectcontrolle.

flitskast ziet er anders uit.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uvYxXBMqEOM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden