[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

tolkast verplicht in Spanje


Recommended Posts

  • Forumlid

En weer een tolkastje extra, nu nog enkele erbij en je ziet geen reet meer, dat is verkeersveiligheid?

Je zult als chauffeur maar een vlaggetje voor je raam hebben en oom agent wil dat niet hebben, krijg je een prent, maar voor deze kastjes?

Nee, geen prent, want het levert genoeg op, gekke wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het systeem bestaat al jaren. In de binnenvaart geeft de schipper bij de sluizen zijn EU nr door (registratienr) en de rekening volgt per post..

Dit geldt voor 99,9% van alle onderweg betalingen aan de overheid.

Waarom is het dan zo moeilijk om iedere wagen te voorzien van een unieke registratietag die automatisch gescant wordt bij de diverse pinautom...uh tolpoortjes.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Hou in ieder geval je snelheid in de afdaling naar beneden vlak voor de grens bij Irun in de gaten. Je mag daar 50 en daar wordt op gelet. Verder weet ik niet of je ergens een kastje (tijdelijk) kunt halen, ik had eentje aan boord, maar ik vermoed dat je ook gewoon met je DKV of shellpas kunt betalen. Ik had altijd ergens bij een afslag een dorpje in dat mijn kastje niet reageerde en kon gewoon contant betalen.

Verder zijn grote stukken tolvrij te rijden en die wegen zijn ook gewoon goed begaanbaar en zijn nauwelijks langer in tijd.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
naar wat ik heb gehoord

mag er ook geen doorgaand vrachtverkeer meer tussen afslag 4 en 5 op de n-II

je zult nu dus gewoon over de e 15 naar barcelona of richting grens

Vanaf afslag 2 mag je blijkbaar al niet meer over de N II.

je mag nog wel gaan eten in La Junquera,maar gelijk terug de autoroute op.

Dus niet meer naar Dallas.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ok THX, of in net over de grens over de nationaal kan gaan tot Oiartzun. Daar de snelweg op en dan naar beneden richting Vitoria, dat zou geheel tol vrij moeten zijn.

IK heb eens gekeken waar Oiartzun ligt,maar ik denk dat je via de nationaal meer kwijt bent aan diesel als aan die j**enfooi die je betaald aan de snelweg tot San Sebastian.

Na S Sebastian is de A 1( via de "zwijnenkop" naar Vitoria tolvrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

let op,vanaf oktober heb je een nieuwe tolkast nodig voor frankrijk,de ecotaxbox.

dit is voor de tol in heel frankrijk autoroute en route nationaal

tot januari is dit kastje niet geschikt voor liefkenshoektunnel en spanje dus hou wel je oude kastje bij je.

oude kastje niet aan je ruit laten ziten want anders telt ie dubbel met ecotaxbox

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden