[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transitus Oudenbosch failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

Transitus beschouw ik niet als transporteur, maar meer als een vrachtbemiddelaar. Dergelijke bedrijven zie je niet snel failliet gaan. Van Transitus verbaast het me in het bijzonder, altijd veel ladingaanbod en scherpe tarieven (dus veel marge ?). Betalingstermijn was altijd al beroerd, maar dat heeft, denk ik, mede te maken met hun Franse opdrachtgevers die "na 60 dagen de 15e hanteren" .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Anoniempje

Ik vind het heel erg dat er nu geen vervoerders meer betaald kunnen worden. Ik heb een tijd voor hem gewerkt, (PZ Mourits). Ik heb nog voor Jan Lucas gewerkt, oprichter van Transitus. Hij deed het werkelijk 24 jaar perfect. Na de verkoop van Transitus is er een geweldig wanbeleid gevoerd. Ik herinner me Transitus nog als een leuk, vertrouwd, eerlijk en zuiver bedrijf. Wat er in de 2 afgelopen jaren is gebeurd, waardoor Transitus nu failliet is gegaan wil ik snel vergeten. Zoals EJD Transitus noemt doet me veel verdriet, Jan Lucas was een goede ondernemer, en Transitus een goed bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind het heel erg dat er nu geen vervoerders meer betaald kunnen worden. Ik heb een tijd voor hem gewerkt, (PZ Mourits). Ik heb nog voor Jan Lucas gewerkt, oprichter van Transitus. Hij deed het werkelijk 24 jaar perfect. Na de verkoop van Transitus is er een geweldig wanbeleid gevoerd. Ik herinner me Transitus nog als een leuk, vertrouwd, eerlijk en zuiver bedrijf. Wat er in de 2 afgelopen jaren is gebeurd, waardoor Transitus nu failliet is gegaan wil ik snel vergeten. Zoals EJD Transitus noemt doet me veel verdriet, Jan Lucas was een goede ondernemer, en Transitus een goed bedrijf.

Zo heb ik het ook altijd ervaren.

Wist niet dat de toko verkocht was en er wanbeleid zou zijn gepleegd, was toen al weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ja als je met geleend geld een zaak overneemd en op te grote voet leeft krijg je dit soort dingen. Als je gewoon je ding blijft doen en in een normaal kantoorpandje gaat zitten. dan kan je met zo'n bedrijf nog jaren vooruit. Maar in een veeel te groot pand met loods gaan zitten. en hoog van de toren blaast dan krijg je dit soort dingen. als je door deze dingen dan verlies draait en vervolgens je bank niet meer kan betalen. trekken ze vanzelf de trekker dr uit.

Jammer want Jan had het idd goed voor elkaar, wellicht dat jan zn zoon een doorstart maakt in dezelfde visie als zn pa.

Dan kan het nog wel wat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Gast Anoniempje2

ik heb ook bij dit bedrijf gewerkt en eerlijk gezegd ben ik echt verbaast over het feit dat het nog zo lang geduurd heeft...wanbeleid is echt nog netjes gezegd. Wat ik bij dat bedrijf heb gezien slaat echt werkelijk alles, en ik heb toch al heel wat werkervaring opgedaan. Ik heb in de tijd die ik daar werkte vele mensen zien komen en gaan, en bij geen van allen ging dat " in goede harmonie" zeg maar. Toch jammer dat je als " baas" samen met je " business develop manager " zo hard van de daken loopt te schreeuwen dat je zo fantastisch bent, endan iets meer dan een jaar later totaal flopt.... Ik hoop van ganse harte dat iedereen die nu zonder baan zit snel weer wat anders vindt, en wens iedereen, met name de zoon van de vorige eigenaar waarvoor dit een hard gelag moet zijn, alle goeds toe voor nu en later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
ik heb ook bij dit bedrijf gewrkt en eerlijk gezegd ben ik echt verbaast over het feit dat het nog zo lang geduurd heeft...wanbeleid is echt nog netjes gezegd. Wat ik bij dat bedrijf heb gezien slaat echt werkelijk alles, en ik heb toch al heel wat werkervaring opgedaan. Ik heb in de tijd die ik daar werkte vele mensen zien komen en gaan, en bij geen van allen ging dat " in goede harmonie" zeg maar. Toch jammer dat je als " baas" samen met je " business develop manager " zo hard van de daken loopt te schreeuwen dat je zo fantastisch bent, endan iets meer dan een jaar later totaal flopt.... Ik hoop van ganse harte dat iedereen die nu zonder baan zit snel weer wat anders vindt, en wens iedereen, met name de zoon van de vorige eigenaar waarvoor dit een hard gelag moet zijn, alle goeds toe voor nu en later!

Ik vind de term Transtyphus zwaar overdreven heb jaren voor Transitus (cq Jan Lucas)gecharterd op Frankrijk naar volle tevredenheid met een betalingstermijn van 3 weken af faktuurdatum altijd centen op tijd en alle ritten in weekend in overleg met planning (betalingstermijn van 3 weken is een bewijs dat een bedrijf over voldoende liquide middelen beschikt)bij aanschaf nieuwe trekker en oplegger heeft Jan Lucas de financiering zelf persoonlijk gedaan wat er de laatste 3 jaar gebeurt is kan ik niet over oordelen daar ik toen al weg was en het exeptioneel transport in gegaan ben.

Maar Jan,Ad,Tonnie,Arie,Hans en al de rest op kantoor succes verder.

Groeten kuustrans

bewerkt door Knoalster
quote hersteld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi dat jij er prettig voor gewerkt hebt.

Als je af en toe een vrachtje voor deze firma meenam was a: het tarief klo.. (ik weet het, daar ben je zelf bij) en b: moest je behoorlijk achter je geld aan. 60 dagen kwam eerst en dan heb ik het over de periode 1990 tot begin dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EJD, jij als kwaliteitstransporteur kost natuurlijk wel wat, en als men geen andere, lees goedkope transporteur in de buurt hebben, moeten ze wel met jou in zee, en je een redelijk prijs betalen.

Daarmee pakken ze je wel weer terug, door je langer op je geld telaten wachten.

Maar ik begrijp dat sinds je die Pool heb begin dit jaar het al stukken beter gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je, niets te laden en iemand heeft een retourvrachtje. Tarief ruk maar je komt er zowat langs en die 60 dagen overleef je wel. Dus laad je die handel op want leeg terug is ook zo wat. Gaat goed totdat ze omvallen. En dat is pech.

Pool rijdt al een jaar. Gaat goed.

Kwaliteitstransporteur, ik? Wie heeft jou dat verteld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik wrang vond is dat Transitus als vrachtbemiddelaar uitstekend in staat was hele ladingpakketten weg te halen bij transporteurs (met eigen auto's / chauffeurs) om ze vervolgens op de markt weg te zetten voor dumptarieven, immers de wielen waren er toch wel. Het is pijnlijk als je "jouw handel" vervolgens op Teleroute aangeboden ziet worden. Eerst haalt zo'n vrachtbemiddelaar je werk weg, zet het vervolgens weg voor dumpprijzen en gaat vervolgens failliet. Hoe ziek kan je de sector maken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden