Spring naar bijdragen
Gé--

Ik hoor bij die 3%

Recommended Posts

[ATTACH=CONFIG]43782[/ATTACH]

Als steun aan diegenen die het volop verdienen!!

Niets aan toe te voegen, ondanks de regels compleet herplaatsen.

Een collega van mij, rond de 50, is samen met hun drie kinderen begonnen aan de laatste maanden van het leven van hun vrouw en moeder. 48 jaar jong... en het gaat hard, héél hard.

Ik geloof niet in een hogere macht, maar als iets of iemand deze ziekte eens zou kunnen stoppen zou dat zó enorm veel ellende en onrecht besparen...

Voor een ieder die het raakt: alle sterkte van de wereld.

Maarten

bewerkt door Marotrans
Aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het maar niets zulke berichten...

Dr wordt je een schuldgevoel aangepraat voor als m niet deeld...

Neemt niet weg dat het een ernstige ziekte is, maar hopelijk niet blijft!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het maar niets zulke berichten...

Dr wordt je een schuldgevoel aangepraat voor als m niet deeld...

Neemt niet weg dat het een ernstige ziekte is, maar hopelijk niet blijft!

Dat kan ik er niet in terugvinden , dat schuldgevoel wat men je aan zou praten.

Wel een diep respect voor degene die de strijd aangaan tegen een ziekte die TE VEEL verliezers kent.

De acceptatienorm ligt als iemand van 85 die ziekte krijgt een stuk eenvoudiger dan bij jongere personen die ermee geconfronteerd worden.

Helaas hebben veel patiënten juist de tijd niet meer om te wachten op de laatste alinea in jouw bericht.

Begrijp me niet verkeerd , dit is geen aanval op jou , alleen verschillen we duidelijk van mening in deze , dus no hard feelings van mijn kant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie eigenlijk niet in wat het herhalen van een foto/tekst bericht kan helpen tegen kanker.

En ik heb 2 personen in mijn heel directe omgeving weten vechten en overwinnen.

Mijn zus met borstkanker en mijn moeder met schildklierkanker, beide zijn nu meer dan 5 jaar "clean" en kunnen weer wat geruster leven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb in mei een oud colega en goede kennis verloren,was binnen een jaar gedaan..Longkanker.. En nog geen maand later mijn oudste zus,werd ook lymfklierkanker geconstateerd,die is nu nog in gevecht en ziet er positief uit..Maar blijft altijd afwachten want het blijft een meedogenloze ziekte...!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast trucker10

Voor de mensen die te horen krijgen dat ze kanker hebben is dit een hamerslag :ja: . Zij stellen hun de vraag " waarom ik , waarom toch " Ik heb mijn moeder ermee verloren , tumor achter de oogkas . 1ste operatie gelukt :ok: na 6 maand komt er plots een uitzaaiing, 2de operatie gelukt :ok: , terug bestralingen en na 4 maand waren er plots 10tallen uitzaaiingen , de tumor groeide door haar oor , neus de pijn was ondragelijk zelf in kunstmatige coma kreunde ze van de pijn als ze haar kwamen opfrissen ( wassen ) en om het voor ons als kinderen menselijk te houden hebben we in overleg met ............. R.I.P . Mijn ex schoonbroer die destijds ook mijn planner was , we zitten samen langs de E40 in een wegresto te eten daar komt hij tot de vaststelling dat hij zijn eten niet of moeilijk binnen krijgt , pijnlijk gevoel ter hoogte van de maag , later op de week zou blijken dat hij een gezwel heeft op het einde van de slokdarm en de maand nadien ligt hij in het OK snijden ze hem van vooraan de buik langs onder zijn arm zo terug tot aan de keel open > slokdarmkanker :hamer: na zijn revalidatie heeft hij een waardig leven aangenomen en alles zag er goed uit tot ze na 15 maand een zwarte vlek op de longen zagen , ze hebben met zijn goedkeuring cocktails van chemo gemaakt , als ze de twee producten bij elkaar voegden moesten de verpleegsters handschoenen aandoen voor de warmte en hij krijg dat in zijn lichaam nadat hij eerst een cocktail aan medicatie had genomen tegen dit en dat etc . de brave man ligt er nu ook al 14 maand onder R.I.P. Ken je mensen in je directe omgeving , laat ze een waardig leven leiden ( lijden ) de rest van hun dagen , probeer ze niet op te peppen , ze weten en voelen verdorie heel goed dat het binnenin mis gaat , wees ook voorzicht met anekdotes uit het verleden , deze mensen kijken niet achteruit :eek: daar ligt hun ziekte , ze kijken naar de dag van morgen , voelen ze zich goed om dit of dat nog te doen en ja als het moet kan een dokter je beloven om toch nog die reis van je dromen te maken , als dicht dichtbij zijnde familielid krijg je dan te horen dat hij na die reis uitgeput zal zijn ........ Er is medicatie om je een paar dagen up to date te hebben , maar eens uitgewerkt ben je als een vogel voor de kat >> sterker spul dan EPO :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Citaat van trucker10:

wees ook voorzicht met anekdotes uit het verleden , deze mensen kijken niet achteruit daar ligt hun ziekte , ze kijken naar de dag van morgen

Kan voor sommigen juist de strohalm richting toekomst zijn , verhalen van diegenen die het wel (tot nu toe) gered hebben na de behandeling van hun kanker.

Oudste broer leeft al 13 jaar in geleende tijd zoals hij dat mooi omschrijft , het was erop of er onder op de operatiekamer voor hem nadat longkanker bij hem geconstateerd was , ingekapseld zou verwijderen van één long betekenen , open tumor zou weer dichtmaken zonder verder iets te kunnen doen betekenen , gelukkig voor hem bleek het ingekapseld te zijn , long verwijderd en loopt inmiddels al weer een aantal jaar te proberen zijn niet lichamelijke handicap te verbeteren , dat van golf namelijk.

Het kan dus ook goed uitpakken nadat er kanker is geconstateerd en kan slechts hopen dat de twee anderen in mijn directe omgeving dit zelfde kunnen zeggen over een tijdje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast fleur
[ATTACH=CONFIG]43782[/ATTACH]

Als steun aan diegenen die het volop verdienen!!

Is hier ook persoonlijk.

Sterkte aan allen die ermee geconfronteerd worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren kwam het bericht:

Hé klojo , ik heb vandaag 2x een beetje kunnen plassen dus ook deze keer heb ik weer geen kale kop voor niets.

Zou eigenlijk vreemd moeten overkomen als een vrouw van 50 dat tegen je zegt , vreemd is dat voor mij niet , wel emotioneel want het houdt in dat ook deze net begonnen chemo-sessie de tumor die o.a. haar urineleiders blokkeerde wat aan het verkleinen is , ze blijft vechten onze Catalaanse tijgerin!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco

ook van ons sterkte gewenst...we hebben het ook meegemaakt met deze sluipmoordenaar van een ziekte.

in de toekomst ligt idd de hoop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites