Spring naar bijdragen

Dodelijk ongeval door overvolle parkeerterrein


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

Dan zou ik hem op het pompeiland zetten en als er dan politie bijkomt moeten hun me maar uitleggen wat ik moet doen met een volle kaart en een volle parkeerplaats..

Serieus, ik vind het wel een aardig experiment. Of middenop net voor de pompen, zodat alles er nog net bij langs kan.

Maar alles beter dan op een afrit staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Serieus, ik vind het wel een aardig experiment. Of middenop net voor de pompen, zodat alles er nog net bij langs kan.

Maar alles beter dan op een afrit staan.

Dat zou ook mijn doel zijn, De reactie uitlokken..

Zeg het maar agent, ik moet stoppen maar ik kan nergens stoppen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub: Kun je daar wat meer over vertellen, welke regels dat zijn qua tijden?

Een Kroeier auto Omdat die onder de 7,5 ton is hoeft geen Tacho te hebben Weet het niet zeker zo uit mijn hooft

Dan geld het arbeidstijdenbesluit ( A.T.B.

De meeste Kroeier auto,s hebben een eigen tacho er in zitten

Want de werkgever moet de uren op kantoor verwoorden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een Kroeier auto Omdat die onder de 7,5 ton is hoeft geen Tacho te hebben Weet het niet zeker zo uit mijn hooft

Dan geld het arbeidstijdenbesluit ( A.T.B.

De meeste Kroeier auto,s hebben een eigen tacho er in zitten

Want de werkgever moet de uren op kantoor verwoorden

Huub

Ik werk bij een klein bedrijf dus ik heb dat niet..

Ritje Denemarken gaat ook gewoon heen en terug in 1 rit..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook jij hebt dat, iedereen moet voldoen aan de arbeidstijdenwet. meestal kom je daar wel achter als het een keer goed fout is ;)

Ik doelde op een tacho ;)

Ik weet wel dat die dingen officieel niet mogen, Maar dingen als te zwaar en rijtijden worden door de baas betaald dus zolang het 200kg te zwaar is en ik nog fit genoeg ben rij ik gewoon door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een Kroeier auto Omdat die onder de 7,5 ton is hoeft geen Tacho te hebben Weet het niet zeker zo uit mijn hooft

Dan geld het arbeidstijdenbesluit ( A.T.B.

De meeste Kroeier auto,s hebben een eigen tacho er in zitten

Want de werkgever moet de uren op kantoor verwoorden

Huub

Ha die Huub is weer lekker op dreef. Tacho verplicht vanaf 3500 kg. Minder dan 3500 kg maximale massa, dan het oude vertrouwde werkboekje, beter bekend als leugenboekje. Een tacho bij minder dan 3500 kg is overigens wel toegestaan. Dan vervalt het werkboekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zie hoe automobilisten of werklui met hun busjes vooral 's ochtends met een slaapdronken kop de afrit bij de pomp nemen, verbaast het me dat er niet veel meer van dit soort ongelukken gebeuren.

Van de meest linkse baan vol gas vlak voor je cabine langs zo de pomp op.

Sorry dat ik het zeg, ik heb ze lang genoeg verdedigd, maar deze week ben ik van de ene verbazing in de andere gevallen en begin nu toch serieus te twijfelen aan de rij-kwaliteiten van de gemiddelde Belg.

Bij deze uitgenodigd om eens rond 16.00 uur in de havens van Antwerpen te komen kijken Pierre.

Weet nu hoe en wat, maar iedere dag weer versteld van de vindingrijkheid van de gemiddelde euhhh forens ??

Blijft dat het triest is voor de nabestaanden.

Sterkte aan all betrokkenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook jij hebt dat, iedereen moet voldoen aan de arbeidstijdenwet. meestal kom je daar wel achter als het een keer goed fout is ;)

Ik ken er een. Die boete was zo hoog Daar had die een wereld reis bij de Holland Amerikalijn kunnen maken

En laat is iets gebeuren Dan moet jij als bestuurder wel jou uren verantwoorden

De reden daar van is Dat jij in loon dienst bent Of bedrijfs auto

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ha die Huub is weer lekker op dreef. Tacho verplicht vanaf 3500 kg. Minder dan 3500 kg maximale massa, dan het oude vertrouwde werkboekje, beter bekend als leugenboekje. Een tacho bij minder dan 3500 kg is overigens wel toegestaan. Dan vervalt het werkboekje.

Ik wist het zo niet uit mijn hooft

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn eigelijk 3 schuldige.

Die automobilist die als een blinde die afrit oprijd.

Die chauffeur die daar verkeerd geparkeert staat.

De staat, die niet voor voldoende parkings zorgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juridisch ligt het zo, dat de chauffeur op geen enkele wijze schuld heeft aan het ongeval. Het betreft een zogenaamd eenzijdig ongeval. Het enkele feit dat die vrachtauto op z'n zachtst gezegd nogal ongelukkig geparkeerd stond doet daar niets aan af. Ook niet het feit dat hij op die plek niet eens mocht staan. Hooguit krijgt hij een boete voor het foutief parkeren, maar daar is de zaak verder mee af. Vergelijk het met het parkeren van een vrachtauto op een vluchtstrook om op de kaart te kijken. Dat mag niet, maar indien er dan iemand achterop klapt is dat niet de schuld van de verkeerd geparkeerde vrachtauto.

Dat de schuld geheel bij de verongelukte chauffeur ligt neemt echter niet weg dat het wederom een tragisch ongeval betreft. Je zult het maar thuis krijgen.

Ja, in NL misschien wel, maar in het Belse wordt nogal eens een tikkie anders tegen zaken aangekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tot dat er iets gebeurd en men eens gaat zoeken en er achter komt dat je wel heel lang bezig bent geweest met je werk die dag!

wedden dat het dan een staartje heeft!

Ik snap je punt maar dat is vrij lastig hard te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zijn eigelijk 3 schuldige.

Die automobilist die als een blinde die afrit oprijd.

Die chauffeur die daar verkeerd geparkeert staat.

De staat, die niet voor voldoende parkings zorgt.

Of de vakbond. Laat die een vrachtwagen huren, volle parkeerplek opzoeken en de vrachtwagen bij de pompen neergooien. gewoon n's uitlokken wat de politie dan gaat doen. Of ze je iig nog een stempeltje meegeven, of ze sleepdienten gaan bellen etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uren op dan zet ik hem ook zo veilig mogelijk weg en dat wil ook wel eens onveilig zijn

Dat heb ik ook wel eens gedaan. Maar dan wel Pylonnen achter de wagen & verlichting aanhoudende.

De kans dat je dan op tijd wordt opgemerkt is daarmee natuurlijk wel groter ..... maar lekker slapen doe je niet is mijn persoonlijke ervaring.

Leve de tijd van de analoge tachograaf waar je in een noodgeval nog iets mee kon!

10 km truc of zo

Of de vakbond. Laat die een vrachtwagen huren, volle parkeerplek opzoeken en de vrachtwagen bij de pompen neergooien. gewoon n's uitlokken wat de politie dan gaat doen. Of ze je iig nog een stempeltje meegeven, of ze sleepdienten gaan bellen etc.

Hm ... de Politie doet zeer waarschijnlijk helemaal niets ... omdat zo'n parking namelijk PRIVE Terrein is willen ze waarschijnlijk geeneens komen opdagen.

<zelf paar keer al meegemaakt met geparkeerde auto's voor de vulkist op een tankstation / of dat ze ergens anders nogal in de weg stonden>

<Politie doet in zo'n geval helemaal niets .... prive terrein>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee hoor, men neme uwe loon en zie daar er komt een aantal uren onder de streep uit, uwe loon wordt op de bank over gemaakt, zie daar, bewijs rond

Of men neme de CMR, als daar tijden/datum opstaan.

Of met neemt de tankbonnetjes.

Of men pakt gewoon de ritstaten er even bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee hoor, men neme uwe loon en zie daar er komt een aantal uren onder de streep uit, uwe loon wordt op de bank over gemaakt, zie daar, bewijs rond

Uren inhouden en 2 maanden later betalen?

En nee ik probeer niet wijs te zijn, is serieuze vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of men neme de CMR, als daar tijden/datum opstaan.

Of met neemt de tankbonnetjes.

Of men pakt gewoon de ritstaten er even bij.

Tijden staan er goed als nooit op.

Ik rij met een 140l onderbouwtank (gemm 2000/2100km op een tank) Dus tankbonnen gaat ook niet alles zeggen.

Ritstaten als in km registratie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uren inhouden en 2 maanden later betalen?

En nee ik probeer niet wijs te zijn, is serieuze vraag.

De werkgever moet wel alles op geven aan de belasting dienst

En doet de wergever het niet goed Dan komt mijn buurman bij de werkgever controlle doen

En veel werkgevers zijn er bang van.

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ritstaten als in km registratie?

Jij zal toch ergens wel een ritstaat bijhouden?

Kilomters, uren, laad en los tijden, uren dat je aan het werk ben geweest?

Of krijg je vastgeld per maand?

Neem aan dat je per uur betaald word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uren inhouden en 2 maanden later betalen?

En nee ik probeer niet wijs te zijn, is serieuze vraag.

Zou kunnen, als je 2 maanden later nergens werkt.

Maar of je werkgever voor je vaste lasten wil opdraaien als jij niet bij/voor hem werkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er wordt bij ons genoeg gerommeld iig, maar dat zal nergens anders zijn..

Feit is dat als er echt stront aan de knikker komt .... de politie alles zal uitpluizen!

Of jouw als schuldige aanwijst en je dus zelf het tegendeel mag komen bewijzen .....

En als er in jouw sector maar genoeg wordt gerommeld .... dan zullen OOK jullie aan de digitale tachograaf gaan!

Er zijn al plannen omdat vanaf 2800 kg te doen .... <duitsland neemt hier het voortouw in dacht ik>, weet ff niet zo snel waar ik dit heb gelezen maar het was deze week nog.

Dus rommel maar gerust aan .... de Wetgever trekt het net wel dicht!

Technisch is er een hoop mogelijk en daar zijn ze in Europa maar wat geil op.

Ook met zwart uitbetalen etc .... en ja dat komt sporadisch hier en daar nog voor .... maar ook daar trekt men het net dicht en bij een bedrijfscontrole (als ze een vermoeden hebben) nemen ze je hele boekhouding mee .... mooie jongen die alles zo heeft weten te bedekken dat de inspecteurs van de belastingdienst niets terug kunnen vinden ..

Alleen al een bericht op internet over een mogelijke firma bij wie dit zou spelen... zou al een aanleiding kunnen zijn om eens een kijkje bij zo'n Koeriersbedrijf te gaan nemen .... zo ook voor de inspecteurs die de rijtijdenwetgeving nakijken. Ook die zullen gerust hier wel meelezen, hoe dan ook de kans erop is aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden