[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlandse chauffeur "uitgebuit" in Noorwegen


Karel65

Recommended Posts

  • Forumlid
dit snap ik niet. wat wil je nu duidelijk maken? want je hebt het al vaker over zuid noorwegen en gardemoen gehad. denk je dat er geen hollander verder dan oslo komt?

nou niet veel.worden ze angstig.nu met mooi weer gaan ze naar boven.trondheim.

nou maar je mag met mij over 4 maanden mee.

ff hoger.niet zoveel.2000km boven oslo.valt mee hoor.

gaan we er dan over praten .onder het genot van een bakkie koffie en een cafe,waar een kachel brandt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Boertje,

ik ben 1 van die buitenlanders die naar zuid noorwegen (mogen) gaan, wij gaan zelf tot wel zeker 130km ten noorden van Oslo.

Wil ik verder?

Natuurlijk, maar ook niet in de winter. Niet omdat ik dan in mijn broek zou schijten (misschien wel, ik weet het niet) maar wel omdat ik de uitrusting niet krijg om dat werk te kunnen doen.

Bedankt om mij nu al uit te lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

alain ik lach je niet uit.jij komt er vooruit..maar ja.die uitrusting die jij bedoelt.moet je al bij je hebben als je van huis na norway rijdt..en als je nu denkt dat ik de grote man uithangen wil..nee dus.ik kan ook uitglijden,maar ik ga op mijn gemak naar het noorden.zonder stress.en je hoeft niet en je broek te schijten nergens voor nodig..

stinkt alleen maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De uitrusting die ik bedoel zijn fatsoenlijke banden, en dan bedoel ik niet die stickerjtes op zomerbanden..

Ik rij graag naar het noorden, vooral voor de rust en de vriendelijke(re) mensen.

Maar als ik eerlijk mag zijn, dan rij ik nog het liefst in Zweden. Ik vind de mensen daar het vriendelijkst (mijn mening) en de natuur is nog meer mijn ding.

Maar ik ga ooit wel nog eens boven de noordpoolcirkel, met een tussenstop in Ã…re, daar nog eerst het bikepark bezoeken en een stukje fietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Edwin betaald wel volgens CAO. Na de vakantie ga ik er beginnen. En meteen met een R-620. Die gaat hij allemaal vervangen door 730 pk's. Ik denk dat Rmjullie een verkeerd beeld van Edwin hebben.

Ooit gaat de wekker.... Er werken 3 kameraden van mij dus weet genoeg..... Waarom zoeken ze elke keer nieuwe chauffeurs dan ?? Als ze zulke super auto's en zulk topwerk hebben.... De laatste maand 3 nieuwe chauffeurs erbij.... Zal geen uitbreiding zijn.... En hoe worden die auto's betaalt dan, 6 jaar geleden begonnen en nu zoveel auto's an pad hebben, daarvoor was hij gewoon mijn collega.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Reindert had ook nooit over zijn geld moeten beginnen. Dit was de advertentie waarmee hij vroeg om een chauffeur:

R.E.T.M. Wij zijn op zoek naar internationaal chauffeur met ervaring met koeltransport. Weekenden en meerdere dagen van huis moet geen probleem zijn. Is er nog een ouderwets meedenkende chauffeur ? (en dan bedoel ik niet een die alleen meedenkt over loonschalen en overuren) Mocht je nog steeds geinteresseerd zijn kun je me bellen 06-28252826

LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Edwin betaald wel volgens CAO. Na de vakantie ga ik er beginnen. En meteen met een R-620. Die gaat hij allemaal vervangen door 730 pk's. Ik denk dat jullie een verkeerd beeld van Edwin hebben.

Dat is pas belangrijk, 730 paardjes.. :confused:

C1 is ook volgens cao. In welke schaal wordt jij eigenlijk geplaatst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De eerste 'doorstart' van deze Fikkie was al voor de uitspraak op 13 december 2011. Ik hoorde in november dat hij in Tsjechie al een auto aan het rijden had onder een nieuwe naam. Bron is een familielid van hem. Wel eens gegoogeld hierop maar nooit wat gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En heb iemand de link al eens gemaakt, dat het allemaal Nederlandse bedrijven zijn, met Nederlandse chauffeurs, die zich allemaal op de Noorse markt begeven?

Maar die kut Polen he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
En heb iemand de link al eens gemaakt, dat het allemaal Nederlandse bedrijven zijn, met Nederlandse chauffeurs, die zich allemaal op de Noorse markt begeven?

Maar die kut Polen he.

Ik kom nooit in Norge.

Hoofdzakelijk b,f,d en ch.

En zie veel valse concurentie om mij heen.

Maar dat mag ik blijkbaar niet zeggen van jouw.

Wat boeit mij nu wat er in N speelt.

Ik heb daar niets mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag je wel zeggen wat voor oneerlijke concurentie je ziet hoor.

Graag zelfs. Maar dan wel een beetje onderbouwt graag.

Stomme testen als die kut Polen, want ze dragen een trainingbroek hebben weinig waarde.

En een Pool afzeiken omdat die voor 70ct rijd mag, maar wees dan wel zo eerlijk om tezeiken over de Nederlandse opdrachtgever die die Pool inhuurt.

Van mij mag je daarom wel erg veel zeggen.

De forumregels houden het tegen dat er niet alles gezegt mag worden.

Neem Frans1960 maar als voorbeeld, iets te eerlijk, en gebant.

Maar Frans praten geen poep he.

Ik zou me gal nog veel meer kunnen spugen, maar dat mag niet.

Dus probeer ik het maar netjes tehouden.

En jij komt nooit in Noorwegen en het daarom geen invloed op jou, of wat daar gebeurt denk je? Denk nog maar eens.

De bonden hebben het voor de Oostblokker nu ''geregelt''. Maar zulke bedrijven, en dan bedoel ik bijna alle bedrijven die op Noorwegen rijden betalen niet volgens CAO. Maar de bonden weten dat blijkbaar niet?

Ik heb het over Noorwegen, omdat dat mijn wereldje betreft. Er zullen vast net zoveel rotte bedrijven op bv Duitsland rijden.

Dus ga niet zeggen dat het jou niet aangaat, want dat doet het zeker wel.

Of wou je zeggen dat het Nederlandse transport niet rot is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als iedereen die niet volgens de cao betaald word de andere kant opkijkt en het accepteert, en niemand meld het bij de vakbonden, wat kan de vakbond dan er tegen doen?

Niets.

En dat is maar goed ook. Ik heb altijd maar slecht kunnen begrijpen dat iedereen vooral zo druk is met hetgeen z'n collega wel of niet zou verdienen. Blijkbaar zijn er nog heel veel mensen gelukkig met hun salaris. Laat WIJ ons daar in ieder geval niet druk over maken.

Het gaat over arbeidsRECHT. Dat kunnen we anderen/collega's niet opdringen! Dat wordt blijkbaar nog wel eens vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het transport is niks rotter als vroeger. Alleen de rotte appels rotte steeds verder.

En een paar rotte appels in een mand, verzieken heel de mand.

Oplossing: Die rotte appels uit die mand halen.

Ik geef de bonden niet de schuld voor het onderduiken van de CAO. Wel op de naleving.

Het is de CAO die de bonden voor elkaar gekregen hebben. Mooi.

Waar wat is die waard als bedrijven/chauffeurs daaronder gaan zitten.

Helamaal niks.

En Routier is zo iemand die dan klaagt over een lage opkomst....... Ja gek he.

Verwacht je nou echt enige suport van mensen voor de CAO, terwijl ze niet eens volgens CAO betaald worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof het meteen. :ok:

Ja hoor Karel.

En weet je ook wie die doodrijder is?

Kut, heel me auto totalloss. Ohhja, me vriendin bleef er ook dood in. Echt zonde van die auto. :ja:

Het is wel een van de heldere lampjes van Kluft hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik geef de bonden niet de schuld voor het onderduiken van de CAO. Wel op de naleving.

Het is de CAO die de bonden voor elkaar gekregen hebben. Mooi.

Waar wat is die waard als bedrijven/chauffeurs daaronder gaan zitten.

Helamaal niks.

(..)

Verwacht je nou echt enige suport van mensen voor de CAO, terwijl ze niet eens volgens CAO betaald worden?

Blijkbaar is die cao niet goed.

Op de eerste plaats komen er nog geen 500 man van de 150.000 op af om hun mening te geven. (mensen die via internet mogen stemmen meegerekend)

Op de tweede plaats interesseert het dus ruim 149.500 man helemaal geen ene moer, die hele cao niet.

Op de derde plaats is het dan raar om te klagen dat die cao niet nageleefd zou worden.

Welke cao? Diezelfde cao die dus ruim 149.500 man geen bal interesseert?

Redelijk naïef om dan te veronderstellen dat die cao enig support zou krijgen. Die cao is iets wat die mensen helemaal niet willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik niet met je eens Karel.

De CAO heeft wel wat goeds.

Er is echter een deel wat niet volgens CAO betaald word. Wat voor zin heeft het dan?

Ik noem maar wat. Afspraak 3000Euro vastgeld. Wat maakt het dan uit als je volgens CAO 3% meer krijgt? Niks toch.

En met de CAO voorstellen die er lagen, zou ik ook niet warm worden.

Elke maand betalen, en bij voorbaat al niks erbij krijgen. Nee dat lijkt mij niet echt uitnodigend.

Die CAO is wel iets Nederlands. Iets waar 'iedereen' zich aan zou moeten houden. En dat laatste gebeurt zeker niet.

En dat maakt heel die CAO ''waardeloos.''

En waar het mij dan om gaat, want ik zeg het niet voor de eerste keer.

Routier 'klaagt' over oneerlijke concurentie door buitenlanders.

Nu kwam dit bericht in de media, en bevestig het 1 maal wat ik al zovaak geschreven heb.

De Nederlanders verzieken de Noorse markt. Niet zomaar 1 bedrijfje hoor. Nee vele.

En niet alleen de Noorse markt.

Alain schreef in Noorwegen tekomen. Niet zover, maar toch. Wel rechtstreeks.

Boertje is de 'specialist' Niet omdat die rechtstreeks uit NL kwam hoor. Nee binnenlanden in Noorwegen. En wel tegen Nederlandssalaris. En dat Nederlandse salaris/CAO is heel wat lager als het Noorse salaris.

Verzieken die Oostblokkers de markt? Nou gedeeltelijk wel. Maar de Nederlanders net zo goed.

En dat laatste wil men blijkaar niet zien.

Nou Reindert was niet de eerste chauffeur, en ook zeker niet de laatste.

Vandaag stonden ze bij onze buurman weer te laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die CAO is wel iets Nederlands. Iets waar 'iedereen' zich aan zou moeten houden. En dat laatste gebeurt zeker niet.

Wie zegt dat?

Alleen degenen die 'm afspreken zouden zich eraan moeten houden. Voor alle anderen is het een "recht". Net zo goed als de pil in het ziekenfonds zit en het een recht is om die vergoed te krijgen. Niet iedereen gaat dan op een draf naar de apotheek om de pil maar "gratis" te halen. Omdat het toevallig een "recht" is. Zo moet u dat met die cao ook ongeveer zien.

De Nederlanders verzieken de Noorse markt. Niet zomaar 1 bedrijfje hoor. Nee vele.

En niet alleen de Noorse markt.

Ik zou het geen verzieken willen noemen. Nederlanders hebben dat altijd gedaan, overal. Daardoor hadden we als klein landje ooit de nummer één positie in het internationale transport. Je gaat nu eenmaal niet in landen wat proberen te verdienen waar de vrachtprijzen (zeg) op 50 cent per kilometer liggen, terwijl een Nederlandse vervoerder het dubbele nodig heeft. Daar valt voor een Nederlandse vervoerder niks te verdienen.

Zo werkt het overal. Er wordt een markt opgezocht waar de tarieven nog zo zijn dat men denkt dat er nog wat te verdienen valt. En dat men het werk kan oprapen voor ietsjes minder als een Noorse vervoerder dat doet.

Dat het niet leuk is, dat is een andere zaak natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat ben ik wel met je eens Karel.

Je mag je best op andere markten begeven, maar dat wel tegen 'normale' betalingen.

Maar niet zoals het nu gaat.

Vast geld. Cypriotische CAO. Bewust onbetaalde chauffeurs.

Concurenen best, maar doe het dan wel met Nederlands salaris. CAO?

Vroeger deden we andere markten rijden tegen een E6 salaris.

E betaling is zeldzaam geworden. (Voor bedrijven die 'zwerven')

Dus D schaal. Zal CAO gezien ergens wel kunnen, maar toch.

Maar was het dan maar D5, Maar zelfs dat is het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden