Spring naar bijdragen
gerrit piel

Tuinkabouter on tour

Recommended Posts

Tuinkabouter on tour. Eerst zal ik uitleggen hoe ik aan mijn naam Tuinkabouter kom. Het was voor 26 jaar terug toen ik mijn eerste nieuwe truck kreeg . Het was een Volvo FL 7 het was geen grote maar toch een fijne truck. Al gauw kreeg ik de bijnaam Tuinkabouter. Omdat ik een kleine truck had werd er al gauw door de klanten gezegt daar heb je de tuinkabouter ook weer met zijn mini truck. Zo doende heb ik die naam altijd gehouden.

Maar we gaan weer verder waar ik de afgelopen week weer heb gezeten .Het was een drukke week .

Ben zondagavond om 21:00 uur vertrokken naar Denemarken. Ik had een Volvo A35 dumper er op staan die bestemd was voor Noorwegen. Door dat ik bijna 3,50 meter breed was kon ik via Bremervorde en Buxtehude naar de A1 toe . De reis ging voorspoedig zo rond 4:00 uur zag ik een collega staan op de parking die ook met een dumper naar Hirtshals moest. Tegen half 6 stonden we net voor Kolding. Eerst maar even plat om ons negen uur te maken. Zo tegen 15:00 uur zijn we weer verder gegaan. Tegen half 7 waren we in Hirtshals om bij de Fjordlines te lossen. Het lossen ging vrij vlot . We hebben eerst ar even koffie gedronken voordat we verder gingen. We konden beide op de zelfde plaats weer terug laden Bij een meer in Aggersund. Hier waren ze van de Nacap een pijpleidingen onder het meer an het doorpersen en ze waren er klaar mee. Om 21:30 uur waren we bij hun. Het was lekker verkoelend om daar te staan . Na een goeie nachtrust werden we s,morgens gewekt door de jongens met de mededeling dat de koffie klaar was. Eerst maar even overleggen wat we mee zouden krijgen. We kregen allebei buizen mee en wat klein matriaal. Het laden ging vlot zodat we mooi op tijd weer richting Veendam konden.Mijn collega had mazzel want hij woonde in Winschoten dus die ging naar huis. En ik stond mooi om 19:00 uur in Bareveld waar Jurjen al stond te wachten om mij op te halen om toch een nachtje thuis te wezen.( vrouwtje blij)

Woensdagmorgen heeft jurjen me weer tegen half 8 bij de truck terug gebracht. Nu eerst maar even lossen bij de Nacap. Normaal beginnen ze pas om 8:00 uur maar toen ik er aan kwam rijden ging het hek open en kon gelijk lossen. Toen ik leeg was kon ik naar Winsum (frl) om daar een aardappelbuncker te laden voor Lubeck.

Het laden duurde nog geen tien minuten het vastzetten iets langer. Want het was zweten geblazen. Maar toch ging het vlot dat ik mooi om 11:00 uur kant en klaar was. Dus kon nu mooi op mijn gemak richting Lubeck om pas de volgende dag te lossen.

Zo dit was het eerst later op dag komt de vervolg van deze week. We gaan eerst effe op visite koffiedrinken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik was net bij Groningen krijg ik telefoon van de planning of mijn zoon mee kon. Dus ik Jurjen gebeld of hij mee wou , hij wou wel. Dus even via Assen om hem op te halen. We waren mooi tegen half 8 in Lubeck. Na 11 uur rust te hebben gemaakt ging nu ook Jur zijn pas er in. Had mij om 7:00 uur aangemeld en kwartier later stonden we binnen. Nu had ik er iets op staan dat met een heftruck er afgetrokken moest worden. Na bijna een uur te hebben gewacht ben ik maar eens naar voren gelopen om te vragen of het nog lang duurde. Kreeg te horen dat het wel half 10 kon worden , want ze waren bezig om de ferry leeg te rijden. En ja hoor percies om half 10 kwam de heftruck er aan om hem er aftetrekken binnen vijf minuten was hij er af. Nu ging de reis naar Winzlar maar eerst nog even Hamburg voorbij zien te komen. Want door diverse baustelles stond er een file van dik 10 kilometer met een vertraging van dik 2,5 uur. Dus maar helemaal door de stad gekomen om op de A7 te komen. We waren met een uur vertraging pas om kwart over drie bij ons laadplaats. Hier kregen we een dikke Fendt tractor met een drieassige dumper die bestemd was voor Schwaben een klein gehucht bij Kelheim. We waren mooi met zijn tweeen dus we konden er zat komen . Tegen de eind van middag de man maar even gebeld waar we moesten zijn , want de tomtom gaf aan dat het een zeer kleine weg was. Volgens deze man was het geen probleem om met de vrachtauto bij hem te komen. We hadden maar besloten om er maar niet naar toe te rijden s,nachts maar mooi op een pakeerplaats 5 kilometer voor losadres onze 9 uur te maken. Om 10:00 uur konden wij weer beginnen en na 10 minuten waren bij ons losadres .Het was maar goed dat we staan gebleven zijn want het was erg smal en steil om naar boven te gaan. Maar het ons toch weer gelukt en konden we mooi op de straat blijven staan om te lossen. Naar het lossen zijn we weer naar beneden gereden omdat wij geen verbinding hadden met de telefoon en de laptop had ook geen verbinding. Beneden op de pakeerplaats eerst maar de laptop aangezet en daar was al een mailtje op dat we in Eging am See een dumper weer konden laden. Heb even met de planning gebeld dat ik het mailtje ontvangen had. Maar eerst bij een bezinepomp de tanks maar eens vol gegooid en een bak koffie scoren. Rond twee uur waren we op ons laadadres eerst de dumper maar even opmeten. We hadden geluk de dumper was maar 2.98 breed dus konden we tijdens de sper gewoon blijven rijden. Vrij vlot had ik hem er op staan nu alleen nog even vastzetten. Dit was geen pretje omdat zo rond de 38 graden was en we zweten ons ook helemaal kapot. Gelukkig konden we toen we klaar waren ons even douchen.

En nu op naar Vinkel de tomrtom gaf aan dat we dik 9,5 uur werk hadden om daar tekomen. En warm dat het was en druk. En dan rij jij daar tussen met een breedte van bijna 3 meter. En ja hoor net achter Nurnberg een onopvallend polizeiauto voor mij met bordje BITTE VOLGEN. De mannen waren erg vriendelijke ze wouden alleen even de vergunning zien en mijn rijbewijs en samen hebben we even een rondje om de auto gelopen. Ze vonden dat alles wel goed vast zat en gaven mij de papieren weer en wenst mij een goeie reis een een GUTE WOCHENDE. PFFFFFFFF dit viel weer mee .Toch nog maar even met losadres gebeld van hoe laat ik zaterdagmorgen bij hun kon lossen. Maar kreeg te horen dat ze vacantie hadden.Maar het was geen probleem als ik tegen 8:00uur daar was.We waren s,nachts tegen half 2 bij Oss en hebben daar maar een plekkie gezocht om een paar uur te gaan slapen. Tegen 7:00 uur liep de wekker af. Na een bak koffie te hebben gehad maar eens kijken of de mensen er al zijn. Het hek zat nog dicht dus eerst maar even de kettingen losgemaakt. Zo tegen 8:00uur kwam de beste man er aan met in zijn kielzog zijn broer. Ze hadden deze dumper gekocht via internet en waren nieuwschierig hoe hij er uit zag. Want ze hadden hem alleen gezien via foto,s. Na een bakkie koffie te hebben gedronken gingen we nu naar Ijmuiden om bij de boot een kraan te laden voor Travemunde. Daar waren rond half 11 wat een drukte was hier want de veerboot vanuit Engeland had net aangelegd. Maar we hadden er weinig last van dus snel even laden en dan konden we naar huis. Na een half uurtje hadden we de kraan er op staan en konden we thuisreis beginnen . Tjonge wat was het druk voor een zaterdag allemaal vakantiegangers bij de weg. Mooi tegen 14:00uur waren wij bij de firma nu nog even de trailer doorsmeren en dan naar mijn eigen firma om de Scania af tetanken. Het was weer een dikke week van bijna 4500KM

https://maps.google.nl/maps/ms?msid=205853989799732660379.0004c5f1e9ac42e3f5b53&msa=0

Sorry deze keer geen foto,s had camara niet bij me

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan moet ik je verhaal nog eens een keer goed lezen, want in erste instandsie kon ik dat er niet uit opmaken.

Ik wilde je verhaal er niet mee bevuilen, maar dat verelden week al aan je ritje naar Hirsthals.

Ik dacht toen, je zou op zaterdag naar padborg kunnen rijden, en dan zondag naar Hirsthals. De firma Holtrop kennende moet er op zondag vast wel iets teladen teregelen zijn. (Achteraf je verhaal lezende, zou ik gelijk hebben gehad.) Had je zondagavond mooi terug aan Padborg gestaan.

En niet beginnen of weekend rust of vaste auto, want je zoon had dat weekend ritje kunnen doen.

Had je maandag in de middag kunnen beginnen. 1 had je dan geen 2de chauffeur nodig gehad. 2 had je dan over dag zitten rijden. 3 had die auto meer kilometers kunnen maken. 4 had je niet geschreven dat je een drukke week had gehad.

Ik doe ander werk, maar toch. Ik heb die kilometers ook gemaakt. En dat alleen. En ja, ik heb me weekend rust ook gemaakt. (Onderweg.)

Sorry voor me ''cometaar'', maar ik ga steeds beter begrijpen waarom het Nederlandse transport steeds meer verliest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha Willem, jij wilt mensen maar in het weekend aan het werk hebben:D

Om je gerust te stellen, ik heb gisteren nog een dikke rit gedaan van 11:00 tot 19:00.

Ambtenarentijden:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou nee hoor Marnix.

Maar ik weet wat een auto kost, en wat de rijtijdenwet voor mogelijkheden geeft.

Mooi dat jij je een zaterdag heb kunnen vermaken, maar dat was vast op een auto met een ''vaste'' chauffeur.

De auto van ''Gerrit'' had in dit geval 7 dagen kunnen rijden. En had Gerrit toch genoeg vrije tijd gehad.

Nu moest zijn zoon mee, en had hij een '''drukke'' week achter de rug.

Wat in mijn ogen dan weer niet nodig was geweest.

Maar Gerrit, zijn werkgever, of Holtrop mag van mij rustig blijven werken op die manier.

Ik denk alleen maar zo, mocht Gerrit vervangen zijn/worden door een Oostblokker, dan was ''mijn'' ritje wel mogelijk geweest.

Meer kilometers, op 'normale' tijden, en nog goedkoper ook.

Zo las ik het verhaal. En ja, ik lees anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk alleen maar zo, mocht Gerrit vervangen zijn/worden door een Oostblokker, dan was ''mijn'' ritje wel mogelijk geweest.

Dan nog had die wagen niet gereden op zondag.

Er zijn nog steeds die niet willen dat die wagen rijdt op zondag, en ook het liefst niet op zaterdag.

En dat heeft niet altijd wat met de zondagsrust of geloof te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat mag.

Een vrachtauto met trailer is een machine van ruim 2ton.

Die kan je 5 dagen in de week inzetten, maar wees dan niet verrast als de 'concurent' een zelfde machine 7dagen van de week inzet.

Al dan niet met een goedkoper poppetje der op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vrachtauto met trailer is een machine van ruim 2ton.

Een beetje trekker-oplegger combinatie is leeg al iets zwaarder hoor Willem:D

Je hebt wel gelijk dat het loont om het spul zoveel mogelijk te laten rijden. Dan hoef je niet op je eentje 7 dagen te werken, maar volgens een slim schema is er veel mogelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mooie verhalen gerrit

willem je moet ook het werk op een koeler niet vergelijken met gerrit zijn werk

op een koeler kun je normaal wel doorgaan .

maar met het werk wat gerrit doet komt volgens mij ook andere dingen bij kijken

je hebt ook te maken met vergunningen om te rijden

gerrit ga gewoon door met schrijven ik lees het graag .

ik heb wel geen verstand van jou werk ,maar je kunt ook niet alles weten ,

gr piet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet ik wel Piet, maar Gerrit heeft van dat werk waarbij die zelf de machine's kan laden of lossen.

Ben zondagavond om 21:00 uur vertrokken naar Denemarken. (..) Door dat ik bijna 3,50 meter breed was kon ik via Bremervorde en Buxtehude naar de A1 toe . De reis ging voorspoedig zo rond 4:00 uur zag ik een collega staan op de parking die ook met een dumper naar Hirtshals moest. Tegen half 6 stonden we net voor Kolding. Eerst maar even plat om ons negen uur te maken. Zo tegen 15:00 uur zijn we weer verder gegaan.

Gerrit heeft er hier een vrij ''normale'' lading opstaan. Maar is nu heel de nacht aan het rijden geweest, en overdag zijn uren gemaakt.

Tegen half 7 waren we in Hirtshals om bij de Fjordlines te lossen. Het lossen ging vrij vlot .

Fjordlines zal op zondag toch ook wel open zijn? Denk ik wel, en Gerrit heeft geen hulp nodig met lossen.

We konden beide op de zelfde plaats weer terug laden Bij een meer in Aggersund. Hier waren ze van de Nacap (...)

Nederlanders neem ik aan?

Eerst maar even overleggen wat we mee zouden krijgen. We kregen allebei buizen mee en wat klein matriaal.

Naar mijn idee, al was het door de planning goed afgesproken, had je dat op zondag ook wel kunnen laden.

Gerrit is nu zondagavond vertrokken, nacht zitten sturen, en maandagavond gelost. En dinsdag terug geladen. En dinsdagavond was die thuis.

Als Gerrit, of zijn zoon, of een ander poppetje, nou zaterdagmiddag was gaan rijden, en ze uren had gemaakt aan de grens D-DK, Padborg dus.

Dan had die zondag naar Hirsthals kunnen rijden. 4-4,5rijuren. Lossen en laden, en 4-4,5 rijuren terug naar de grens. Padborg.

Maandag had die dan overdag naar Winschoten kunnen rijden. En maandag kunnen lossen.

Woensdagmorgen (..) Nu eerst maar even lossen bij de Nacap.

Hier hebben we dan al ruim 36uur verschil. De tijd dat Gerrit thuis is geweest om weekend tehouden.

En als je Gerrit zijn verhaal dat verder leest, dan moet later die week zijn zoon mee als tweede chauffeur, omdat die het nog druk heeft die week.

Hij zou het heel wat minder druk hebben gehad, als er op zaterdag en zondag ook gewerkt was geweest.

Er had die week ruim 36uur gewonnen kunnen worden.

Had Gerrit gewoon zijn weekend thuis kunnen zijn, als bijvoorbeeld zijn zoon naar Hirsthals op en neer was geweest.

Had Gerrit maandagmiddag zijn auto weer terug gehad.

Wij als poppetjes zijn aan regels gebonden, maar die auto mag wel.

Gerrit deelt dan zijn auto met zijn zoon, wat die die week ook gedaan heb, alleen was het nu dubbel bemant.

Doet verder niks af aan de verhalen van Gerrit, maar het viel mij gewoon op.

Gerrit had een drukke week gehad schreef die, terwijl die heel wat minder druk had kunnen zijn, als er anders geplant was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze week een rustige week gehad. Maandagmorgen rond 1:00 uur vertrokken naar Kiel .De reis ging lekker snel zodat ik mooi in 4,5 uur net bij Grosse haspe kwam. Nu eerst maar even 3 kwartier plat. Om kwart over 6 maar weer verder . Mooi tegen 7 uur was ik bij de Stena hier ging er een mini kraantje er af die bestemd was voor Zweden. Een mini lossen is zo gepiept dus ik heb al met al een half uurtje werk gehad met aanmelden en lossen.

Nu had ik er nog een kraantje voor DK er op staan .Deze ging naar Tonder. Net voor de grens belde een collega die al in Flensburg stond op het adres waar ik ook moest laden en vroeg hoelaat dat ik er kon zijn. Tegen kwart voor 10 was ik bij mijn klant . Hier ook even snel gelost .Na half uurtje ging ik ook maar naar Flensburg om te gaan laden. Hier moesten we met 3 auto,s laden . Ik kreeg een minikraan en een boorkop geleider. Toen we geladen hadden hebben we maar besloten om staan te blijven en ons 9 uur maar te gaan maken Maandagavond om half 12 weer begonnen de ene collega die was om 20:00 uur alweer begonnen , want die had de kraan geladen en moest onder begeleiding rijden. Dus wij mooi met ons tweeen richting Berlijn.

De reis duurde volgens de navi 5,30 uur dus met 3 kwartier pauze er tussen zouden er tegen 6 uur kunnen zijn. Maar halvewege de A24 begon het toch te sneeuwen dus de snelheid ging er uit . We zouden bij een autohof net na de splitsing met de 19 gaan koffie drinken. Jammer maar dat kunnen we niet meer halen dus maar op een pakeerplaats pauze gemaakt. En het bleef maar sneeuwen die nacht. We waren maar net weer op gang of we kwamen achter de winterdienst te zitten. Deze zoutstrooiers bleven mooi gebroedlijk naast elkaar rijden zodat de gang nu er helemaal uit was. Met een slakkegangetje van 40 km per uur over de autobaan gingen we richting Berlijn en dan duurd het wel erg lang voordat deze mensen de autobaan gingen verlaten . Dus met een vertraging van een half uur waren we tegen half 7 op de bouwplaats . De eerste collega had de kraan al gelost. Dus ik kon gelijk de bouw op rijden gelijk de minikraan gelost en nu nog even wachten op de autokraan die bij mij de boorkopgeleider er af moest halen. Deze had ook wat vertraging gehad onderweg Zo tegen 8:00uur waren alle beide leeg.

Een telefoontje naar de planning dat we leeg waren ze zouden ons terug bellen. Maar na een uurtje mijn collega een mailtje gestuurd dat we wel zin hadden in een fruhstuck of we wel richting de ring mochten rijden. Na een paar tellen kregen we een mailtje dat we maar richting de ring moesten gaan. Daar hebben wij bij een Rasstette maar even koffie gedronken . Na anderhalf uur kregen we een berichtje dat we maar richting Magdeburg moesten gaan en daar maar weer eens bellen. . Toen we daar waren hadden ze nog steeds niks dus we moesten maar richting Hannover op gaan en onze uren op rijden. Net voor Peine krijg ik een telefoontje dat ik nog kon laden in Braunschweig Met nog een half uurtje te gaan moest ik weer keren . Ik stond in 9:50 uur aan rijtijd bij de klant op het erf . Snel de minikraan geladen en als een speer naar de Shell autohof die in de haven zit percies in 10 rijuren stond ik stil. Na dat ik me had afgemeld bij de planning kreeg ik te horen dat ik de volgende morgen in Laatzen bij kon laden. Het was nu 15:00 uur dus als ik om 7:00 uur in Laatzen wou zijn moest ik zo tegen half 6 weer beginnen kon dus mooi 14,5 uur maken Woensdag morgen om 5 uur liep de wekker af gauw naar binnen voor een bak koffie een broodje en om half 6 de Scania gestart .

Ik was tegen 7 uur in Laatzen hier kreeg ik nog een mobielekraan voor lingen. Het laden ging weer snel dat is het voordeel dat wij haast bijna nooit hoeven te wachten. Dus voor 8 uur reed ik alweer bij de klant weg. Op mijn gemak maar eerst naar Geeste om de mini te lossen en dan terug naar Lingen om de mobilekraan te lossen. Mooi rond 13:00 uur leeg. Intussen had ik al een mailtje gekregen dat ik in Gildehausen weer kon laden. Hier kreeg ik een verrijker, een golfcar en 2 towerlights. Deze kwamen van een veiling uit Engeland. De verrijker wou niet starten dus de beste man heeft hem met een heftruck er op gedrukt en toen de rest geladen. Door al het gedoe met de verrijker was het al mooi laat geworden. Tegen half 5 stond ik weer start klaar om richting Redefin te gaan .

Ik ben mooi de 213 over gegaan ik kon mooi binnen 9 uur op Autohof Hamburg-sud maken Na een nacht van 10 uur begin ik donderdagmorgen om half 7 weer, want ik kan niet eerder dan 9:00 uur lossen. Dus mooi binnendoor over Luneburg zo richting de B5 want ik kon lossen In Redefin aan de B5. Tegen half 9 was ik daar er was nog niemand . Zo tegen 9 uur kwam er een auto aan. Deze man wist dat ik zou komen en wist ook al dat de verrijker niet wou starten. Nadat ik de auto op het terrein had gezet kwamen er nog meer mensen. En ze begonnen gelijk me mee te helpen met het losmaken van de spanbanden en kettingen. We hebben eerst de verrijker van de trailer afgetrokken met een kraan en de rest met de heftruck gelost. Tegen kwart voor 10 leeg en gebeld met de planning ze zouden me terug bellen.

Na een uurtje een telefoontje dat ik maar binnendoor zo over Salzwedel naar Helmsted moest gaan en dat ik de gegevens wel via de mail kreeg. Na 10 minuten was het mailtje binnen ik kon naar Schonningen . Hier kon ik een shovel laden bij een oude krachtwerkcentrale en dat ik voor 14:00 uur binnen zijn. Om half 2 reed ik hier het terrein op . Na me te hebben aangemeld kreeg ik te horen dat de mensen om 14:00uur naar huis gingen en of ik lang werk had. Je bent gauw een dikke 3 kwartier bezig om een shovel te laden . Je moet eerst de wielkuilen leeg halen en dit opruimen. Dus om kwart over 2 was ik klaar. Gebeld met de planning dat ik klaar was even de route door gesproken kon mooi over Gifhorn en Uelzen want de shovel was bestemd voor Breitenfelde. Dus deze dag was ik weinig kwijt aan de maut. Mooi tegen 18:30 uur was ik in Breitenfelde er was nog iemand aanwezig en vroeg of ik nog wou lossen dan bleef ie nog even. Ik had geen zin meer en dat ik ook niet wist wat ik de volgende moest doen. Was ook geen probleem dan ging hij naar huis.

Nu kon weer een boerennacht maken Toen ik de volgende morgen wakker werd en de gordijnen op doe blijkt er gesneeuwd te hebben. Dus maar besloten dat ik ter plekke waar ik stond de shovel te lossen. Als ik leeg ben kon ik zo weg rijden. Terwijl ik bezig ben komt de eigenaar er ook aan dus de shovel kon gelijk bij hem neer gezet worden. Hij vroeg of ik ook koffie wou dan ging hij die even zetten . Een kopje koffie gaat er altijd wel in maar eerst de trailer weer opbouwen. Na de koffie gebeld met de planning ik moest bij Bremen maar eens weer bellen. Bij Oyten maar weer bellen kreeg te horen dat ik maar eerst maar moest koffie gaan drinken. Na een half uurtje kreeg ik telefoon dat ik naar Vrees kon gaan om een kraan te laden voor Belgie. Mooi rond de middag was ik daar snel de verbreeding er op want hij was 3,20 breed. Na een uurtje stond ie vast. Nu op weg naar Assen tegen half 4 was ik bij Holtrop. Even de garage in om de probleem met de zwaailamp te laten maken en een nieuwe Track en Trace kastje te krijgen. Nog even gauw door de wasstraat en het span staat er weer keurig bij. Was mooi tegen 17:00 uur bij ons zelf op de zaak . De Scania even aftanken en de papieren inleveren en mooi op huis aan . We zien het zondagavond het wel weer dan gaat de reis naar Kortenberg Belgie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vorige week eens voor de verandering eens op een maandagmorgen vertrekken. Ik ben rond 4:00 uur weggegaan uit Assen om in Gelderen een kraan te lossen. Mooi optijd was ik op mijn losadres

Eerst maar even aanmelden aan de balie . Normaal beginnen ze om 8:00 uur en het was nu maar kwart over 7 maar geen probleem ik kon de kraan er wel afzetten. Dus na een half uurtje stond de kraan op zijn plek , even naar binnen voor een krabbel en een stempel op de CRM.

Ik wist waar ik terug kon laden dus maar richting Mönchengladbach.

Hier kon ik een kist laden voor Rotterdam . Om half 9 was ik op mijn bestemming. Eerst maar even vragen waar ik moest laden . Ik had mooi geluk de man was blij dat ik op tijd was , want de kist hing al in de kraan. Dus de auto achteruit naar binnen . De kist was bijna 3 meter breed en 5 meter lang en 3 meter hoog. Dus als hij op de trailer staat ben ik 3,87 hoog dus mooi binnen de maten. Het laden ging vlot alleen de papieren waren nog niet klaar.

Maar om 10:00 uur kon ik mooi richting Rotterdam.

De kist ging op de heijplaatweg bi Broekman er weer af. Hier was ik tegen 13:00uur en om half 2 reed ik er weer weg.

Even contact met de planning waar ik nu heen kon.

Nu kon ik naar Cobelfret om een Powerscreen Warrior 1400 te laden[ATTACH=CONFIG]62334[/ATTACH]. Dit zijn van die machines dat altijd een strijdt is om hem op de trailer te krijgen.

Na dat ik me had aangemeld eerst maar een rondje om de machine heen voor schade. En ja hoor er zat schade aan onder aan de schuine kanten was duidelijk te zien dat hij over grond was geschuurd. Dus weer terug om een schaderapport op te laten maken. Nadat er foto's waren van gemaakt kon ik hem laden.

Na een uurtje was ik klaar even bellen met Assen dat ik wel wat langer was dan normaal. De transportband hing 2,5 meter achter de trailer uit. Zij vonden het geen probllem en ik kon gaan rijden als het mooi liep kon ik nog mooi op Hoenderloo komen wat ook lukte mooi met 9:45 uur aan rijtijd stond ik stil tegen 17:45 uur.

Dinsdag

Om kwart voor liep het wekkertje weer af. De reis ging verder de Warrior was bestemdt voor Templin dit ligt tussen Oranienburg en Neubrandenburg.

Dat was nog wel effe stukkie sturen van Hoenderloo. Maar als je vroeg begint kun je ook lekker op schieten dus met 4,5 uur stond ik al bij Autothof Lehre.

Eerst maar even een uurtje plat en dan maar weer verder. De reis liep mooi voorspoedig rond 13:00 uur was ik op mijn losadres . Even snel aanmelden. De bete man wist dat ik vandaag zou komen dus hij had al plaats gemaakt waar ie moest staan. Na een half uurtje stond ie op zijn plek

Na contact te hebben gehad met de planning kon ik nu naar Schwedt/Oder aan de Poolse grens .

Daar aangekomen had ik nog 15 minuten over aan rijtijd.

na effe zoeken op de oude industrieterrein had ik de klant gevonden. Even praatje gemaakt met de baas en ik vertelde dat ik nog maar 15 minuten over had en dat ik hier bleef staan als ik geladen was.

Ik kon tegenover zijn bedrijf wel blijven staan op zijn terrein achter het hek hier werd ook de shovel geladen. Dus toen de auto er stond gelijk de tacho op rust gezet. We waren net klaar met het laden toen begon het toch te onweren dus we waren net op tijd klaar.

Ik kon bij die beste man even douchen en kreeg koffie aangeboden. Na even een half uurtje daar te hebben gezeten maar eens richting de auto.

Nu nog even met het vrouwtje skypen en wat eten zo rond 18:00 uur het mandje maar eens op gezocht want de volgend morgen loopt het wekkertje ook weer af.

Woensdag

Zo rond half 2 werd ik wakker . Ik had volgens de navi 4,5 uur nodig om in Ratekau te komen . Dus om 2 uur de Scania gestart .

Eerst een stukje Bundesstrasse en dan mooi de nieuwe A 20 0p richting Lubeck. Deze autobahn ligt er nog bij als een spiegel.

Hier rijdt s'nachts maar weinig verkeer , dus de reis liep voorspoedig . Bij Rostock toch maar even 3 kwartier maken.

Mooi om half 8 bij de klant in Ratekau het hek stond al open dus achteruit het terrein op.

De shovel was snel gelost. Om 8:00 uur even bellen met planning of ik hier weer moest laden voor dat ik alles weer op ruim en dan later blijkt dat ik dan er weer kon laden.

Nee ik kon in Lubeck een schovel laden voor Neunenkirchen. Dus de wielkuilen mooi open laten want het was maar 9 km naar mijn laadplek.

Even snel de CRM laten stempelen en dan naar Lubeck

Intussen tijd hadden ze een mailtje gestuurd wat ik moest laden. Even met de contactpersoon bellen dat ik er zo aankom.

Ik werd al bij de poort van de bouw al op gewacht door 3 personen ze hadden al een belletje gehad dat ik er aan kwam.

Dus snel de shovel er op. Ik had hem net vastgezet komt die man weer bij me dat hij had een telefoontje gehad dat ik niet de shovel maar een kraan mee moest nemen.

Ik zeg tegen hem dat ik dan eerst even moet bellen met Assen.

Dus de planning gebeld zegt die planner van mij je kunt een kraan laden we hebben het even geruild. Ik zeg daar ben ik lekker mee . ik heb de shovel er al opstaan en vast zitten. Jezus zegt ie wat ben je weer snel het is nog maar een half uur geleden dat je belde dat je klaar was in Ratekau.

Dus overleg met de hoofdplanner ik hoorde hem al zeggen , nou laat hem dan de shovel maar mee nemen.

Omdat donderdag een feestdag is in zuiden kan ik naar Assen komen

Ik zeg dat gaat niet lukken , want ik had al 2 dagen van bijna 10 rijuren dus ik kon maar tot Scheemda komen.

Maar ik regel wel wat. Dus even naar huis gebeld even kijken of Jurjen mijn zoon thuis was. Want die werkt af en toe als oproepkracht.

Ik had geluk hij wou me wel ophalen bij Scheemda.

Ik even naar Assen gebeld dat Jurjen de auto wel verder meeneemt en de rest van de week mee gaat.

Krijg ik te horen nou dan kom naar de zaak en dan kan de schovel er af en dan kan je een andere shovel weer laden voor Irxleben en kom dan maar even boven.

Mooi om 14:15 uur draait jurjen met mij in de kielzog met de luxeauto bij Holtrop het terrein op.

Even snel de schovel omwisselen en dan naar huis.

Kom ik boven zegt die planner jullie kunne nu naar Lingen om daar nog een minishovel bij te laden voor Potsdam.

Heb ik hem dat maar verteld dat het niet gaat lukken. Want als je met 2 chauffeurs gaat beginnen moet de auto eerst 9 uur stil staan . en ik had er al een dag op zitten.

Dus de planner de klant gebeld of ze de schovel klaar wouden zetten dat de chauffeur het vannacht kwam op halen.

Dus mooi om half 4 thuis. Moeders blij dat ik zo maar thuis ben midden in de week.

Donderdag

Nu we met ons tweeen zijn gaan we er even voor zitten. We vertrekken om 1:15 uur uit Assen . Jurjen begint en we rijden via Zwartemeer naar Lingen.

Bij de klant aan gekomen staat de minishovel al klaar . Maar eerst moet de grote eraf en dan de kleine voor op de nek en de grote er weer achter.

Na een uurtje was de klus geklaard . dus eerst maar naar Irxleben . Het is nog lekker rustig bij de weg dus we schieten mooi op dat we mooi voor de drukte Hannover voorbij zijn. Onderweg even wisselen . Om 9:00 uur zijn we bij de klant in Irxleben hier even snel de grote shovel lossen . Intussen dat Jurjen de bokken er weer op legt ik naar binnen met de CRM voor een stempel mooi met een kwartier rijden we er weer weg.

Nu naar Potsdam om de kleine shovel te lossen .

Hier waren we om 11:00 uur en na een kwartiertje waren we hier ook weer weg. Ik had s''morgens al een mailtje gehad dat we weer konden laden in Mittenwalde een wals voor Antwerpen.

Mooi om kwart over 12 bij Zeppelin even snel aanmelden. Het vrouwtje belde even met de laadmeester en kreeg gelijk de papieren mee. Even rondje om het gebouw waar de wals al klaar stond.

Omdat we met 2man zijn gaat het een stukje sneller . De wals stond er binnen 10 minuten er op . Intussen tijd dat ik hem vastzet legt jurjen de bokken weer achterop de trailer.Nu nog even CRM schrijven en dan kunnen we weer aan de terugreis beginnen. Na even overleg met de planning gaan we maar via de Poppe duitsland maar weer uit . De korste weg is via Venlo maar door de rijverbod kunne we allen maar via de Poppe.

Ik zeg tegen Jurjen als het mee zit zijn we vanavond mooi rond 19:00 uur bij Frans op de Bult.

Om beurten rijden we naar Frans op de bult waar we mooi om 19:00 uur zijn. Eind oefening hier met bijna 1200km. We staan net stil komen er nog 2 auto,s aan van Holtrop.

Mooi met ons vieren aan de warme hap . De jongens moesten nog door naar Lubeck en wij maar naar bedje.

Vrijdag

Om 3:00 uur loopt het wekkertje weer af. Eerst maar koffie drinken en een broodtje eten. Om 4:00 uur de Scania aan geslingert ik begin maar eerst.

We moeten lossen op kaai 1333 . we kunnen er rond half 8 er zijn. We kunnen er op 2 manieren naar toe rijden via Meer of via Bergen op zoom.

Ik besluit om via Bergen op zoom te gaan . Tegen kwart voor 8 meld ik mij bij het loket het is nog vrij rustig. Dus binnen vijf minuten sta ik weer buiten en kunnen naar binnen. Binnen nog even wacht op de man die ons naar ons losplek brengt.

Dit duurde even . Ik jurjen gevraagd of hij volgende week ook mee ging. Daar had ie wel zin in. Mooi zeg ik als we leeg zijn dan kan ik gelijk zeggen dat je volgende week mee gaat.

Tegen 9:00 uur waren we leeg . Ik gebeld met de planning dat we leeg waren en dat jurjen volgende week mee gaat.

Nu konden we naar Oisterwijk om 2 minishovels te laden. Hier waren we om half 11 . Het laden gaat vrij snel hier even papieren halen en dan naar Moerdijk om bij te laden.

Hier krijgen we 2 minikraantjes er bij. Om half 1 komen we op de Moerdijk even ons aanmelden dat we het terrein op gaan om te laden.

Even bellen met de planning wat de bedoeling is . Nu kan ik 1 shoveltje er af zetten en krijg 2 minikraantjes weer , want ik moet nog bijladen in Amsterdam.

Na een uurtje staan alles er op en vast in Moerdijk dus nu maar richting Amsterdam..

We gaan via Rotterdam zo naar Amsterdam en bij Schiphol richting Haarlem en dan de nieuwe stukje snelweg richting de nieuwe coentunnel.

Bij Sloterdijk gaan we de haven in en om kwart over 3 draaien we bij onze laatste klant het terrein op.

Hier komen we wel vaker dus even snel aanmelden de bokjes op de grond kraantje word er op gezet even vastzetten en klaar is kees. Nou ja klaar is Gerrit.

Mooi om 16:00uur rijden we weer buiten de poort. Had ik toevallig een collega aan de lijn , Hij zegt je kunt beter over de afsluitdijk gaan want bij muiden en richting Amersfoort staat alles eens weer vast.

Dus we gaan maar via de nieuwe coentunnel en mooi boven langs.

Om 19:00 uur draaien we bij Holtrop het terrein op. Ik zie dat op de wasplaats maar 1 auto staat dus ik maar mooi er achter . Sta ik net stil komt er monteur aan dat ik de auto bij deur 2 naar binnen kan zetten.

De trailer word 1 keer in de 3 weken nagekeken en door gesmeerd. Intussen dat de monteur bezig is lopen wij naar boven om de map met vergunningen bij te laten werken. Na een kopje koffie maar eens weer naar beneden om te kijken hoe ver ze zijn.

Krijg om de 2 as van de trailer nieuwe banden , want er zat niet meer genoeg profiel meer op wat wettelijk is toegestaan. Daarom moeten wij ook elke 3 weken bij hun in de garage komen. Word alles nagekeken en wat stuk is word vervangen.

Toen dat klaar was nog even snel de auto laten wassen en toen naar ons eigen zaak om te tanken.

Mooi om kwart voor 9 thuis. Had deze week toch weer mooi dikke 4200 kilometer gemaakt.

Nu gaan we vanavond weer met ons beiden weer op pad . Lekker gezellig met je zoon weer een weekje op pad.

We Beginnen morgenvroeg in Ravensburg hier gaan er 2 minikraantjes er af. Dan naar Bad Waldsee hier gaat de shoveltje eraf dan hebben we allen Memmingen nog met de laatste kraantje. Dus ik hoop dat we voor de middag nog weer kunnen laden in Kirchdorf am Iller voor Lubeck.

En dan onze diensturen op maken .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden