[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tuinkabouter on tour


Gast

Recommended Posts

Tuinkabouter on tour. Eerst zal ik uitleggen hoe ik aan mijn naam Tuinkabouter kom. Het was voor 26 jaar terug toen ik mijn eerste nieuwe truck kreeg . Het was een Volvo FL 7 het was geen grote maar toch een fijne truck. Al gauw kreeg ik de bijnaam Tuinkabouter. Omdat ik een kleine truck had werd er al gauw door de klanten gezegt daar heb je de tuinkabouter ook weer met zijn mini truck. Zo doende heb ik die naam altijd gehouden.

Maar we gaan weer verder waar ik de afgelopen week weer heb gezeten .Het was een drukke week .

Ben zondagavond om 21:00 uur vertrokken naar Denemarken. Ik had een Volvo A35 dumper er op staan die bestemd was voor Noorwegen. Door dat ik bijna 3,50 meter breed was kon ik via Bremervorde en Buxtehude naar de A1 toe . De reis ging voorspoedig zo rond 4:00 uur zag ik een collega staan op de parking die ook met een dumper naar Hirtshals moest. Tegen half 6 stonden we net voor Kolding. Eerst maar even plat om ons negen uur te maken. Zo tegen 15:00 uur zijn we weer verder gegaan. Tegen half 7 waren we in Hirtshals om bij de Fjordlines te lossen. Het lossen ging vrij vlot . We hebben eerst ar even koffie gedronken voordat we verder gingen. We konden beide op de zelfde plaats weer terug laden Bij een meer in Aggersund. Hier waren ze van de Nacap een pijpleidingen onder het meer an het doorpersen en ze waren er klaar mee. Om 21:30 uur waren we bij hun. Het was lekker verkoelend om daar te staan . Na een goeie nachtrust werden we s,morgens gewekt door de jongens met de mededeling dat de koffie klaar was. Eerst maar even overleggen wat we mee zouden krijgen. We kregen allebei buizen mee en wat klein matriaal. Het laden ging vlot zodat we mooi op tijd weer richting Veendam konden.Mijn collega had mazzel want hij woonde in Winschoten dus die ging naar huis. En ik stond mooi om 19:00 uur in Bareveld waar Jurjen al stond te wachten om mij op te halen om toch een nachtje thuis te wezen.( vrouwtje blij)

Woensdagmorgen heeft jurjen me weer tegen half 8 bij de truck terug gebracht. Nu eerst maar even lossen bij de Nacap. Normaal beginnen ze pas om 8:00 uur maar toen ik er aan kwam rijden ging het hek open en kon gelijk lossen. Toen ik leeg was kon ik naar Winsum (frl) om daar een aardappelbuncker te laden voor Lubeck.

Het laden duurde nog geen tien minuten het vastzetten iets langer. Want het was zweten geblazen. Maar toch ging het vlot dat ik mooi om 11:00 uur kant en klaar was. Dus kon nu mooi op mijn gemak richting Lubeck om pas de volgende dag te lossen.

Zo dit was het eerst later op dag komt de vervolg van deze week. We gaan eerst effe op visite koffiedrinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet ik je verhaal nog eens een keer goed lezen, want in erste instandsie kon ik dat er niet uit opmaken.

Ik wilde je verhaal er niet mee bevuilen, maar dat verelden week al aan je ritje naar Hirsthals.

Ik dacht toen, je zou op zaterdag naar padborg kunnen rijden, en dan zondag naar Hirsthals. De firma Holtrop kennende moet er op zondag vast wel iets teladen teregelen zijn. (Achteraf je verhaal lezende, zou ik gelijk hebben gehad.) Had je zondagavond mooi terug aan Padborg gestaan.

En niet beginnen of weekend rust of vaste auto, want je zoon had dat weekend ritje kunnen doen.

Had je maandag in de middag kunnen beginnen. 1 had je dan geen 2de chauffeur nodig gehad. 2 had je dan over dag zitten rijden. 3 had die auto meer kilometers kunnen maken. 4 had je niet geschreven dat je een drukke week had gehad.

Ik doe ander werk, maar toch. Ik heb die kilometers ook gemaakt. En dat alleen. En ja, ik heb me weekend rust ook gemaakt. (Onderweg.)

Sorry voor me ''cometaar'', maar ik ga steeds beter begrijpen waarom het Nederlandse transport steeds meer verliest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nee hoor Marnix.

Maar ik weet wat een auto kost, en wat de rijtijdenwet voor mogelijkheden geeft.

Mooi dat jij je een zaterdag heb kunnen vermaken, maar dat was vast op een auto met een ''vaste'' chauffeur.

De auto van ''Gerrit'' had in dit geval 7 dagen kunnen rijden. En had Gerrit toch genoeg vrije tijd gehad.

Nu moest zijn zoon mee, en had hij een '''drukke'' week achter de rug.

Wat in mijn ogen dan weer niet nodig was geweest.

Maar Gerrit, zijn werkgever, of Holtrop mag van mij rustig blijven werken op die manier.

Ik denk alleen maar zo, mocht Gerrit vervangen zijn/worden door een Oostblokker, dan was ''mijn'' ritje wel mogelijk geweest.

Meer kilometers, op 'normale' tijden, en nog goedkoper ook.

Zo las ik het verhaal. En ja, ik lees anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk alleen maar zo, mocht Gerrit vervangen zijn/worden door een Oostblokker, dan was ''mijn'' ritje wel mogelijk geweest.

Dan nog had die wagen niet gereden op zondag.

Er zijn nog steeds die niet willen dat die wagen rijdt op zondag, en ook het liefst niet op zaterdag.

En dat heeft niet altijd wat met de zondagsrust of geloof te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mag.

Een vrachtauto met trailer is een machine van ruim 2ton.

Die kan je 5 dagen in de week inzetten, maar wees dan niet verrast als de 'concurent' een zelfde machine 7dagen van de week inzet.

Al dan niet met een goedkoper poppetje der op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik voor me eigen zou beginnen, denk ik net als een ieder die voor ze eigen begint, een goed lopend zaakje tekunnen opbouwen ja.

De reden waarom ik dat niet doe, is omdat ik het nu goed heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een vrachtauto met trailer is een machine van ruim 2ton.

Een beetje trekker-oplegger combinatie is leeg al iets zwaarder hoor Willem:D

Je hebt wel gelijk dat het loont om het spul zoveel mogelijk te laten rijden. Dan hoef je niet op je eentje 7 dagen te werken, maar volgens een slim schema is er veel mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mooie verhalen gerrit

willem je moet ook het werk op een koeler niet vergelijken met gerrit zijn werk

op een koeler kun je normaal wel doorgaan .

maar met het werk wat gerrit doet komt volgens mij ook andere dingen bij kijken

je hebt ook te maken met vergunningen om te rijden

gerrit ga gewoon door met schrijven ik lees het graag .

ik heb wel geen verstand van jou werk ,maar je kunt ook niet alles weten ,

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik wel Piet, maar Gerrit heeft van dat werk waarbij die zelf de machine's kan laden of lossen.

Ben zondagavond om 21:00 uur vertrokken naar Denemarken. (..) Door dat ik bijna 3,50 meter breed was kon ik via Bremervorde en Buxtehude naar de A1 toe . De reis ging voorspoedig zo rond 4:00 uur zag ik een collega staan op de parking die ook met een dumper naar Hirtshals moest. Tegen half 6 stonden we net voor Kolding. Eerst maar even plat om ons negen uur te maken. Zo tegen 15:00 uur zijn we weer verder gegaan.

Gerrit heeft er hier een vrij ''normale'' lading opstaan. Maar is nu heel de nacht aan het rijden geweest, en overdag zijn uren gemaakt.

Tegen half 7 waren we in Hirtshals om bij de Fjordlines te lossen. Het lossen ging vrij vlot .

Fjordlines zal op zondag toch ook wel open zijn? Denk ik wel, en Gerrit heeft geen hulp nodig met lossen.

We konden beide op de zelfde plaats weer terug laden Bij een meer in Aggersund. Hier waren ze van de Nacap (...)

Nederlanders neem ik aan?

Eerst maar even overleggen wat we mee zouden krijgen. We kregen allebei buizen mee en wat klein matriaal.

Naar mijn idee, al was het door de planning goed afgesproken, had je dat op zondag ook wel kunnen laden.

Gerrit is nu zondagavond vertrokken, nacht zitten sturen, en maandagavond gelost. En dinsdag terug geladen. En dinsdagavond was die thuis.

Als Gerrit, of zijn zoon, of een ander poppetje, nou zaterdagmiddag was gaan rijden, en ze uren had gemaakt aan de grens D-DK, Padborg dus.

Dan had die zondag naar Hirsthals kunnen rijden. 4-4,5rijuren. Lossen en laden, en 4-4,5 rijuren terug naar de grens. Padborg.

Maandag had die dan overdag naar Winschoten kunnen rijden. En maandag kunnen lossen.

Woensdagmorgen (..) Nu eerst maar even lossen bij de Nacap.

Hier hebben we dan al ruim 36uur verschil. De tijd dat Gerrit thuis is geweest om weekend tehouden.

En als je Gerrit zijn verhaal dat verder leest, dan moet later die week zijn zoon mee als tweede chauffeur, omdat die het nog druk heeft die week.

Hij zou het heel wat minder druk hebben gehad, als er op zaterdag en zondag ook gewerkt was geweest.

Er had die week ruim 36uur gewonnen kunnen worden.

Had Gerrit gewoon zijn weekend thuis kunnen zijn, als bijvoorbeeld zijn zoon naar Hirsthals op en neer was geweest.

Had Gerrit maandagmiddag zijn auto weer terug gehad.

Wij als poppetjes zijn aan regels gebonden, maar die auto mag wel.

Gerrit deelt dan zijn auto met zijn zoon, wat die die week ook gedaan heb, alleen was het nu dubbel bemant.

Doet verder niks af aan de verhalen van Gerrit, maar het viel mij gewoon op.

Gerrit had een drukke week gehad schreef die, terwijl die heel wat minder druk had kunnen zijn, als er anders geplant was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • 3 months later...
  • Forumlid

@ Gerrit: Respect dat je het elke dag weet op te brengen om dagelijks zo vroeg te vertrekken.

Vind het wel bijzonder dat V.d. Vlist met speciaal vervoer de ritten zo mooi opvolgend weet te plannen (weinig lege km.), daar kan menig huifvervoerder nog jaloers op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden