[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tuinkabouter on tour


Gast

Recommended Posts

  • Forumlid

Daar hebben ze bij Peter Appel wat op verzonnen Pierre.

De wagens geven zelf op het dashboard aan als een lampje het niet doet. 

Wanneer je de bc opstart krijg je bij een menu.

Moet je wielmoeren natrekken?

Koelmotor ok?

Laadklep ok? 

Verlichting ok?

 

Wanneer je ergens op nee drukt dan blijf je een irritante zoem horen als je gaat rijden.

Geen idee of die stopt wanneer je het niet repareert, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd ;)

Maar goed, dan heb je  nog het probleem of je wel bij het reparatiesetje kan komen en of die compleet is. 

Het is de bedoeling van wel namelijk......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij hadden gewoon een hele zooi lampjes bij ons, maar ja je moet ze niet gaan verstoppen natuurlijk !

Ook een ander gewoon mee weg mee kunnen gaan, je gaat je papieren toch ook niet wegstoppen ?

Nou had ik op het laatst een "collega " , die verstopte zelf de batterijen van de zaklamp (dan ben je toch echt zielig) als of hij ze zelf moest betalen

terwijl je ze gewoon zonder het te vragen uit de garage magazijn mee kon nemen

Maar by the way, als er een koplamp bol het begeeft ! blijven we dan ook gewoon door kachelen, kijk zo´n lampie in een verstraler, dat is een heel ander verhaal

Ik repareerde dat zelf wel onder weg, mijn instelling was als het er op zit moet het branden ook, maar ik had ook wel een vaste wagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou het voor springers wel makkelijker maken als iedereen zaken als reservelampen en gereedschap op dezelfde plaats zou bewaren.

Enkele collega's bij een vorige werkgever hadden een lijstje in de auto liggen met wat, waar te vinden is (en het verzoek, alles netjes weer terug te leggen). Dat ging niet alleen om de alle papieren en reservelampen maar ook om de diverse luchtkoppelingen, verlichtingszaken, verlengkabel en andere dingen die je nodig kunt zijn, als je met van alles en nog wat aan trailers trekt. :ok: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Leeuw:

Het zou het voor springers wel makkelijker maken als iedereen zaken als reservelampen en gereedschap op dezelfde plaats zou bewaren.

Enkele collega's bij een vorige werkgever hadden een lijstje in de auto liggen met wat, waar te vinden is (en het verzoek, alles netjes weer terug te leggen). Dat ging niet alleen om de alle papieren en reservelampen maar ook om de diverse luchtkoppelingen, verlichtingszaken, verlengkabel en andere dingen die je nodig kunt zijn, als je met van alles en nog wat aan trailers trekt. :ok: 

 

Lampjes kun je meestal wel vinden hoor. Als andere chauffeurs hem weer aanvullen met nieuwe lampjes als iets kapot gaat en niet gewoon de oude terug stoppen :rolleyes:

Dat de vaste chauffeur de schroevendraaier set in een afgesloten kastje stopt zodat hij zeker weet dat er niets gejat wordt ...... vergeten terug te leggen..... begrijp ik.

Maar leg dan je eigen setje wat je zelf hebt gekocht in het afgesloten kastje en niet dat van de werkgever.

En nee, als er een lamp onderweg kapot gaat en ik kan niets vinden, dan maak ik het niet :bey::zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi verhaal, Pierre. :ok:

Met inderdaad, zoals Lientje al opmerkt, de aanpassing naar de tijd van nu, waarbij een kapot lampje 'vergeten' er niet meer inzit. Dat meldt de auto zelf wel als je iedere keer start. :D

 

Ik had vorige week het rechter richtingaanwijzer lampje van de hanger stuk. Na het aan-afkoppellen bij de vestiging. Balen..

Omdat ik van een eerdere ervaring al wist dat het maar de vraag is óf er lampjes in de auto zijn en een kruiskopschroevendraaier, besloot ik maar te gaan rijden. Het was toch nacht en zoveel afslagen naar rechts hoef ik niet te maken.. 

 

Laat ik nu net het genoegen hebben om na Lunetten (A12) te mogen kruisen (van hoofrijbaan naar rechterijstrook )met een politie auto.. :( Nou ja, ik hoefde hun niet te volgen naar de Texaco bij Bunnik. :D

 

Enfin, op de zaak aangekomen, ik houd de hanger er nog ff aan, makkelijk met 'testen' denk ik.

Intussen had ik al wel een mieters grote doos met lampjes en zekeringen in het vak boven de ruit gevonden. :ok: Achter de rechterstoel wel een kist met materialen (ADR enzo..) en een waterpomptang.. geen schroevendraaier.

 

Duss, ik naar binnen.. en gevraagd om die handige schroevendraaier met verwisselbare bitjes (kruis, trox, plat etc..).

Antwoord: nope, die is er niet meer. Vroeg je collega laatst ook al om, die had ook 'houten bek'. :mad:

Advies: maak maar een notitie op het schouwingsformulier, pakken ze het wel op bij de dagdienst..

 

Zo heeft er bij ons ook weken een auto gereden met een kapotte, automatische, hoogteverstelling in de linker koplampunit. Ding stond op z'n laagste punt.. heb je veel aan..:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben weer springer sinds ik ook van broodheer ben gewisselt 5 weken terug, maar deze domme jongen heeft een tas bij zich met daarin een kruis/platte schroevendraaier en een bahco als gereedschap, een bosje tyripjes en een klein doosje lampjes, kan ik het daar niet mee maken en ligt er niks in de auto houd het op maar is het onveilig rijd ik niet tot het gemaakt is.
Wielen natrekken is een hobby, staat er wat op de banden trek ik ze na, ook al is het een week oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat wielmoeren aangaat, of je bent zelf met de wagen langs profile geweest, of er ligt een kaartje in. 

Dan heb ik wel eens dat de wieldoppen in de cabine leggen, een teken dat ik aan het werk moet.

Ik heb geen ervaring wat hij doet als ik invoer dat ik die na moet trekken.

Het is niet wat ik niet meteen in het begin van mijn dienst zou doen. 

 

Laadklep en koelmotor controleer ik wel voor ik weg rij en ik denk het nodig te hebben die dag.

Zonder remakabel bij een klant staan vind ik een blunder eerste klas. Ik denk dat de planning daar ook zo denkt en je meteen de vraag krijgt, hoe heeft dat kunnen gebeuren? Heb je niet gecontroleerd voor je weg ging. 

 

Door ervaring wordt je wijs, dus de koelmotor start ik ook een minuut lang om te controleren of hij niet zonder diesel heeft gestaan of te lang niet heeft gedraaid. Iets wat bij ons zelden voor komt, maar het gebeurd. Niet elke wagen heeft een vaste op,egger er achter hangen.

Ook controleer ik dan nog of er spanbanden aanwezig zijn. Iets wat je erg mist wanneer je rolly’s moet laden heb ik al ervaren.

Gelukkig zit de bediening van de laadklep vanuit de oplegger in de wand. Dat is al een verademing.

Geen kapotte stekkers of verdwenen knoppenkasten meer. 

Dan ben je afhankelijk van een dame van de Action die vanuitenaf je laadklep moet laten zakken en hoop je maar dat ze hem niet laat kantelen :eek:

Ach ja daar zullen er meerderen over mee kunnen praten.

Dus controle van de wagen uit eigen belang. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei Doornekamp33:

Ik ben weer springer sinds ik ook van broodheer ben gewisselt 5 weken terug, maar deze domme jongen heeft een tas bij zich met daarin een kruis/platte schroevendraaier.

 

Kijk mooi voor op het lijstje van de sint.

Maar dan moeten die schroevendraaiers wel passen.

Zoiets dan maar??

 https://www.bol.com/nl/p/skandia-precisie-schroevendraaierset-16-delig/9200000028989061/?suggestionType=browse

 

Nog even een zakmes er bij en mijn tas wordt al voller ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb nog geen een auto meegemaakt die aangeeft dat het breedtelichtje niet brand,zowel trekker als oplegger...tegenwoordig is veel led dus niet per lichtje te vervangen maar compleet geheel wat verruild dient te worden.

En verder herken ik veel in Pierre zijn verhaal. Ben blij met mijn vaste span 🤙

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



 

Zoiets dan maar??
 https://www.bol.com/nl/p/skandia-precisie-schroevendraaierset-16-delig/9200000028989061/?suggestionType=browse
 
Nog even een zakmes er bij en mijn tas wordt al voller 


Kan, maar ik heb zo'n simpel ding met een omkeerbare stift, ene kant plat andere kant kruis, kan het daar niet mee is het garage werk, ik ben dan wel ook op papier monteur maar ga geen werkplaats uitrusting meezeulen, mag ik wel een koffer op wieltjes meenemen.
Die op het plaatje lijkt er op, mijne is zwart en ooit eens overgehouden uit mijn garagetijd bij opel, was boordgereedschap, heb ook een setje van de kip, met twee stiften torx erbij, die zit in mijn "als ik weer een vaste wagen heb" kistje.6f693bf0990908064b30582129a8ae06.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons gaat het over het algemeen wel goed. Redelijk nieuw materiaal. Ik had laatst een koelmotor die halverwege de dag zoiets had van: zoek het uit, maar dat is keurig gemeld en die auto is aan de kant gegaan.

Ik had vorige week wel een auto, waarvan er geen klemstang meer recht was, dat was wel knap irritant. Maar over het algemeen gaat het tot nu toe prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei wesley 85:

Heb nog geen een auto meegemaakt die aangeeft dat het breedtelichtje niet brand,zowel trekker als oplegger..

 

Ik doelde op de reguliere lampunits.

 

LED is toch juist voor de lange levensduur? ;)

 

 

 

~~~~~~~~~~

@ lientje:  hoeveel tijd krijg je dan voor die controles  bij de start van de dienst? Haal je de klep dan alleen ff een stukje naar beneden, uit de vergrendeling, of schuif je hem dan ook helemaal uit, omklappen en omhoog tot de bak?

EMA kabel is die van koelmotor naar auto, buitenom?

 

Bij mij staat een grotere tas (met voldoende vakjes) op het verlanglijstje , voor gereedschap e.d. Ik heb er nu wel een klein flesje WD40  kruipolie inzitten.. kan ik een portierscharnier ff smeren voor als die telkens 'knakt'. Kan ik mij al snel aan irriteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Citaat

@ lientje:  hoeveel tijd krijg je dan voor die controles  bij de start van de dienst? Haal je de klep dan alleen ff een stukje naar beneden, uit de vergrendeling, of schuif je hem dan ook helemaal uit, omklappen en omhoog tot de bak?

EMA kabel is die van koelmotor naar auto, buitenom?

 

Ik controleer wanneer ik mijn rondje om de wagen loop.

koelmotor aan. Dan voor de wagen langs, remakabel  aansluiten = voor de uitschuifbare laadklep.

Tankinhoud van de koelmotor controleren.

Klep omlaag, stukje uitschuiven kantelen en weer terug omhoog. 

Deuren van oplegger open om te kijken of er balken/stangen/spanbanden in zitten.....en heel belangrijk, of hij wel leeg is verder ;)

Dan de deurtjes weer dicht en naar voren lopen. Koelmotor uit.

Ondertussen kijken of er schade is en of ik wielmoeren moet natrekken ehhh vergeet ik nog iets?

De rest van de storingen geeft eigenlijk het display al aan bij opstarten, al kijk ik wel of mijn verlichting het doet.

Eigenlijk gaat het op de automatische piloot. Hoeveel tijd kost het?

Hopelijk heeft hij genoeg lucht gedraaid en is die irritante piep weg.... het is eigenlijk zo gedaan.

Maar dat hoort er toch bij voor je de weg op gaat?

Voorheen moest je nog wel eens olie peilen, lichten controleren en half onder de wagenkruipen om je luchtketels te ontluchten.

O ja, soms moet ik mijn ramen nog wel eens de vliegenlijken van de voorruit poetsen, of in deze tijd mijn spiegels een beetje schoon borstelen. Ik heb collega’s die daar geen last van hebben, maar ik heb graag goed zicht :cool:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei Durashift:

 

Zeker.

 

Als het binnen de tijd kan dat de chauffeurskaart ingelezen wordt, is dat mooi.

 

In mijn tijd dat ik in een slagerij werkte moest ik ook voor mijn werktijd mijn jas uit doen, haar opsteken, handen wassen en een schort aan doen voor ik aan mijn werk begon. Dat lijkt mij vrij normaal hoor. 

Zo heeft ieder beroep wel zijn dingetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben weer springer sinds ik ook van broodheer ben gewisselt 5 weken terug, maar deze domme jongen heeft een tas bij zich met daarin een kruis/platte schroevendraaier en een bahco als gereedschap, een bosje tyripjes en een klein doosje lampjes, kan ik het daar niet mee maken en ligt er niks in de auto houd het op maar is het onveilig rijd ik niet tot het gemaakt is.
Wielen natrekken is een hobby, staat er wat op de banden trek ik ze na, ook al is het een week oud.
Vergeet de tachrolletjes niet. Ook nog weinig tegen gekomen in auto's en een torx schroevendraaier nieuwe achterlichten hadden torx......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vergeet de tachrolletjes niet. Ook nog weinig tegen gekomen in auto's en een torx schroevendraaier nieuwe achterlichten hadden torx......
Die rolletjes liggen er bij ons standaard in, net als de auto papieren en de routteboeken, palletbonnenboekje een vaste plek hebben, maar ook die heb ikzelf bij me voor het geval, uitgezonderd de autopapieren natuurlijk.

En de torx heb ik niet nodig, is of led en kun je er niks mee of gewoon kruis.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden